Mondjuk egyre van megoldás. Manapság sulykolják, hogy kerékpárostól min. 1.5 m oldaltávolságot tartsunk. Egy normál magyar úton a kerékpáros biztonságos kikerülésekor át kell lépni a felezőt, ami irányjelzést von maga után. Irányjelzés esetén nem avatkozik hb a sávtartó. De, ha rohadt széles a sáv, akkor sem ördögtől való a saját nyugalom érdekében irányjelzőt használni ilyenkor, hogy ne ráncigálja a cucc a kormányt.
- Biciklisek az út jobb szélén, út üres, mit csinál az ember? Leveszi a lábát a gázról, és enyhe kormánymozdulattal, a szembesávba gurulva kikerüli őket. Mit csinál a sávtartó? Elkezdi ráhúzni a kormányt a biciklisekre. (Kereszteződésbe oldalról túlságosan belógó autóknál ugyanez.)
- Táblafelismerő: képtelen értelmezni a kiegészítő táblákat, bebassza az ötvenes korlátozást akkor is, ha az csak 7.5 tonna felett érvényes (hét napját / időt tartalmazó táblák felismerése végképp esélytelen).
- Bringások a szembesávban, állva tekernek hegynek felfelé. Azonnal kibaszott nagy vörös ikonnal kezd bimbammolni a műszercsoport, hogy gyalogosok az úttesten. Kösz bazmeg, még jó hogy nem csinált egy vészfékezést brahiból.
- Start-stop: beláthatatlan kapualjból kiaraszolásnál lefullasztja a motort, mert fél másodpercnél tovább állt az autó.
Én autóvásárlás után az összes ilyen szart kiherélem szoftveresen, mert több kárt okoznak, mint hasznot.
Vagy autópálya karbantartás sávelhúzásánál, vagy éjjeli néptelen országúton, amikor vadveszély miatt biztonságosabb a felezőhöz behúzódva haladni, de a sávtartó ettől már idegeskedik. Első dolog kikapcsolni, ha a céges kulcsos autóban épp aktiválva van.
"Ha már Volkswagen: Szerintetek az lehetséges, hogy a Volkswagennél egy 4,5 éves villanyautó szoftverfrissítése több, mint 1 millióba kerüljön, vagy a Porsche Buda munkafelvevője volt ennyire tájékozatlan, mikor rákérdeztem? (A VW honlapja ingyenes frissítésről ír, igaz lehet, hogy ők a garanciális autókra gondoltak.)"
Azt mondta a szervizes, hogy a szoftverfrissítések egymásra épülnek
Az OTA többnyire inkrementális, mert az csomagokat telepít. A teszteren való frissítés egy másik kávéház, mert ott átlövik bootloaderbe a vezérlőt, és onnantól olyan image-t írnak fel a flashbe, amilyet csak akarnak - hacsak valamit el nem baszott a gyártó, pl. menet közben tekergettek a flashlayouton vagy a kriptográfiai kulcsokon (esetleg többször is), mert akkor nem ugrálhatsz a verziók között összevissza. Erre hivatkozva viszont megeresztenék egy méltányossági kérelmet az importőrnek (persze ez csak akkor játszik, ha végig márkaszervizbe volt hordva).
Gondolom egy ilyen frissítésnél nem áll egy szerelő 3x8 órát a kocsi mellett
Nem, ugyanakkor foglalod a beállót meg a tesztert, anélkül ők meg nem tudnak dolgozni. Tehát az ő szempontjukból anyagilag ugyanaz. (Amúgy nem teljesen automatikus a folyamat, rá kell nézni időnként, hogy nem dobott-e fel hibát vagy eldöntendő kérdést. Ezért sem vállalja be mindenki, hogy otthagyja éjszakára, mert ha megakad, akkor másnap reggel blokkolja a tesztert, ők meg csúsznak a beütemezett munkákkal.)
"Hogy a konkrét esetben mi kerül egymillióba, azt leginkább a munkafelvevőtől kéne megkérdezned. (Bontóból összelegózott autóknál a nem bele való vezérlőket bekéri cserére a teszter és az elég drága tud lenni, gondolom ez itt nem áll fenn.)"
Azt mondta a szervizes, hogy a szoftverfrissítések egymásra épülnek, tehát le kell futtatni egymás után néhányat, mire elérünk a naprakész, már OTA képes szofververzióig, és ez 3 teljes munkanapot vesz igénybe, amit szorozzak be nyugodtan a 62 ezres óradíjukkal... Azért elég lehúzásnak érzem, hogy ha az előző tulaj valamiért kihagyja a frissítéseket, a későbbi tulajnak már egy vagyonba kerül(ne) naprakésszé tenni szoftveresen a kocsiját. Gondolom egy ilyen frissítésnél nem áll egy szerelő 3x8 órát a kocsi mellett, tehát durvának érzem a teljes órák kiszámlázását a VW-től.