Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

qtc Creative Commons License 2025.06.01 0 1 67995

Ha bekapcsolod az indexet például jobboldalra, akkor nem fog a sávtartó visszahúzni.

 

Próbáld ki. A szabályzat (KRESZ) szerint az irányváltást jelezni kell.

 

Nekem 2018 óta nincs ilyen problémám, Ford Focus. Tavaly cseréltem és az új is hasonló. esetenként jobb a korábbinál.

 

A sávtartó még olyankor is látja a jelzéseket, amikor azok teljesen kopottak, sőt extrém időjárási helyzetekben is tapasztaltam azt.

Start/Stop: Az mk4 eseténis jól működött és akku is 6 év után lett csereérett.

Az új mk4.5 az mhev (mild hibrid)  kiegészítéssel jól működik nem kell kikapcsolni a STRAT/STOP-ot, ahogy a korábinál sem volt rá szükség.

Előzmény: rfc (67993)
kkn Creative Commons License 2025.06.01 -3 3 67994

Mondjuk egyre van megoldás. Manapság sulykolják, hogy kerékpárostól min. 1.5 m oldaltávolságot tartsunk. Egy normál magyar úton a kerékpáros biztonságos kikerülésekor át kell lépni a felezőt, ami irányjelzést von maga után. Irányjelzés esetén nem avatkozik hb a sávtartó. De, ha rohadt széles a sáv, akkor sem ördögtől való a saját nyugalom érdekében irányjelzőt használni ilyenkor, hogy ne ráncigálja a cucc a kormányt.

Előzmény: rfc (67993)
rfc Creative Commons License 2025.05.31 -2 1 67993

- Biciklisek az út jobb szélén, út üres, mit csinál az ember? Leveszi a lábát a gázról, és enyhe kormánymozdulattal, a szembesávba gurulva kikerüli őket. Mit csinál a sávtartó? Elkezdi ráhúzni a kormányt a biciklisekre. (Kereszteződésbe oldalról túlságosan belógó autóknál ugyanez.)

- Táblafelismerő: képtelen értelmezni a kiegészítő táblákat, bebassza az ötvenes korlátozást akkor is, ha az csak 7.5 tonna felett érvényes (hét napját / időt tartalmazó táblák felismerése végképp esélytelen).

- Bringások a szembesávban, állva tekernek hegynek felfelé. Azonnal kibaszott nagy vörös ikonnal kezd bimbammolni a műszercsoport, hogy gyalogosok az úttesten. Kösz bazmeg, még jó hogy nem csinált egy vészfékezést brahiból.

- Start-stop: beláthatatlan kapualjból kiaraszolásnál lefullasztja a motort, mert fél másodpercnél tovább állt az autó.

 

Én autóvásárlás után az összes ilyen szart kiherélem szoftveresen, mert több kárt okoznak, mint hasznot.

Előzmény: Degeczi (67992)
Degeczi Creative Commons License 2025.05.31 0 0 67992

Vagy autópálya karbantartás sávelhúzásánál, vagy éjjeli néptelen országúton, amikor vadveszély miatt biztonságosabb a felezőhöz behúzódva haladni, de a sávtartó ettől már idegeskedik. Első dolog kikapcsolni, ha a céges kulcsos autóban épp aktiválva van.

Előzmény: még.mindig.én (67991)
még.mindig.én Creative Commons License 2025.05.31 0 0 67991

Sávtartó a kopott felfestéseknél, fáradtságjelző a nap közepén, start-stop rendszer, egyik jobb mint a másik, minden szuper :)) 

Előzmény: Rumcice (67987)
korzo Creative Commons License 2025.05.31 0 0 67990

A pözsójé tök jól működik.

Mondjuk egy barátom tényleg panaszkodik a skodára...

Előzmény: Rumcice (67987)
rfc Creative Commons License 2025.05.30 0 1 67989

Ez az ún. banánszoftver. Az ügyfélnél érik meg :)

Előzmény: P.URBANUS (67986)
Rumcice Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67988

Eladták a félkész terméket jó pénzért, és most még az ügyfél fizessen ki egymilliót a hibák javítására. Lósz@rt mama.

Előzmény: P.URBANUS (67986)
Rumcice Creative Commons License 2025.05.30 0 1 67987

Vezetéstámogató szoftver? Csak idegesítene a folyamatos csipogásával, meg elrángatja a kormányt. Szükségtelen. Van nekem szemem és kezem.

Előzmény: P.URBANUS (67986)
P.URBANUS Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67986

Volt olyan kocsim (Volvo), amelynek az ócska gyári szoftverét folyton toldozgatták-foltozgatták (távolról), de soha nem lett jó.

 

De pl. Mazdánál szoftverfrissítés után egészen használhatóak lettek a korábban bukdácsoló vezetéstámogató rendszerek.

 

A Vw ID sorozatát azt nem ismerem, de leginkább rossz véleményeket olvasok a fedélzeti elektronikájáról.

Előzmény: Rumcice (67985)
Rumcice Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67985

Minek kell szoftvert frissíteni? Csak szarabb lesz tőle. Na meg ki vesz elektromos VW-t a márka kiváló hírét ismerve?

Előzmény: P.URBANUS (67984)
P.URBANUS Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67984

"Ha már Volkswagen: Szerintetek az lehetséges, hogy a Volkswagennél egy 4,5 éves villanyautó szoftverfrissítése több, mint 1 millióba kerüljön, vagy a Porsche Buda munkafelvevője volt ennyire tájékozatlan, mikor rákérdeztem? (A VW honlapja ingyenes frissítésről ír, igaz lehet, hogy ők a garanciális autókra gondoltak.)"

 

 

 

Ez nagyon megéri.

Mármint a suxerviznek. :-)

 

Előzmény: I.Blasius (67956)
somytomy Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67983

Ha a másfélmilliós frissítés nem küld azonnal padlóra, akkor már bármit kibírok :D

Előzmény: rfc (67980)
rfc Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67982

Esetleg azt csinálhatod még, hogy elviszed valami vajákos emberhez, aki olcsóbban is kibekkeli a három napot az autód mellett, pl.:

https://vwnavi.hu/index.php/hu/extrak-es-frissites

 

tcaoe Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67981

"Nem, ugyanakkor foglalod a beállót meg a tesztert, anélkül ők meg nem tudnak dolgozni."

 

Nem bélabá' garázsába kell menni, egy normális szervizben ezekből nem egy van.

Előzmény: rfc (67979)
rfc Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67980

Mindent lehet, csak mielőtt közlik az árát (meg a szükséges éves előfizetését), azért foglalj helyet.

Előzmény: somytomy (67977)
rfc Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67979

Azt mondta a szervizes, hogy a szoftverfrissítések egymásra épülnek

 

Az OTA többnyire inkrementális, mert az csomagokat telepít. A teszteren való frissítés egy másik kávéház, mert ott átlövik bootloaderbe a vezérlőt, és onnantól olyan image-t írnak fel a flashbe, amilyet csak akarnak - hacsak valamit el nem baszott a gyártó, pl. menet közben tekergettek a flashlayouton vagy a kriptográfiai kulcsokon (esetleg többször is), mert akkor nem ugrálhatsz a verziók között összevissza. Erre hivatkozva viszont megeresztenék egy méltányossági kérelmet az importőrnek (persze ez csak akkor játszik, ha végig márkaszervizbe volt hordva).

 

Gondolom egy ilyen frissítésnél nem áll egy szerelő 3x8 órát a kocsi mellett

 

Nem, ugyanakkor foglalod a beállót meg a tesztert, anélkül ők meg nem tudnak dolgozni. Tehát az ő szempontjukból anyagilag ugyanaz. (Amúgy nem teljesen automatikus a folyamat, rá kell nézni időnként, hogy nem dobott-e fel hibát vagy eldöntendő kérdést. Ezért sem vállalja be mindenki, hogy otthagyja éjszakára, mert ha megakad, akkor másnap reggel blokkolja a tesztert, ők meg csúsznak a beütemezett munkákkal.)

Előzmény: I.Blasius (67975)
Rumcice Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67978

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2025/05/30/az-amg-ceo-ja-szerint-semmi-baj-nincs-a-negyhengeres-c63-mal-csak-az-emberek-nem-ertik/

 

A Mercedes nem érti. Nem 8 vagy 4, hanem 3 hengeres turbómotort akar a nép! Lásd Toyota Yaris GR viszik, mint a cukrot! :D

Előzmény: somytomy (67977)
somytomy Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67977

Én visszakérdeznék, hogy diagnosztikai gépet lehet-e venni és az mennyibe kerül

Előzmény: I.Blasius (67975)
JAMIE222 Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67976

Szokásos ügyfélbarát megközelítés a VW-től, minő meglepetés....

Előzmény: I.Blasius (67975)
I.Blasius Creative Commons License 2025.05.30 0 0 67975

"Hogy a konkrét esetben mi kerül egymillióba, azt leginkább a munkafelvevőtől kéne megkérdezned. (Bontóból összelegózott autóknál a nem bele való vezérlőket bekéri cserére a teszter és az elég drága tud lenni, gondolom ez itt nem áll fenn.)"

 

Azt mondta a szervizes, hogy a szoftverfrissítések egymásra épülnek, tehát le kell futtatni egymás után néhányat, mire elérünk a naprakész, már OTA képes szofververzióig, és ez 3 teljes munkanapot vesz igénybe, amit szorozzak be nyugodtan a 62 ezres óradíjukkal... Azért elég lehúzásnak érzem, hogy ha az előző tulaj valamiért kihagyja a frissítéseket, a későbbi tulajnak már egy vagyonba kerül(ne) naprakésszé tenni szoftveresen a kocsiját. Gondolom egy ilyen frissítésnél nem áll egy szerelő 3x8 órát a kocsi mellett, tehát durvának érzem a teljes órák kiszámlázását a VW-től.

Előzmény: rfc (67964)
aptohu Creative Commons License 2025.05.29 0 2 67974

Na, már kezded a terelést.

Nem kell semmit leírnod, mindenki látja.

1. Külön hozzászólásban szóvá tetted, hogy a cikkíró egy kurva (stílus tőled) szót nem ejtett arról, hogy van belőle 5 személyes.

2. Idéztem neked a cikkből, ahol leírja, hogy van belőle 5 személyes.

3. Erre jött tőled egy óvodás szintű reakció.

4. Helyetted elnézést kértem.

5. Jössz teljesen mással = terelés.

Itt tartunk. Ásod magad lejjebb, vagy találsz más opciót? Javaslom az utóbbit, sokkal fájdalommentesebb és kisebb arcvesztéssel jár.

Előzmény: még.mindig.én (67973)
még.mindig.én Creative Commons License 2025.05.29 -2 0 67973

Olvass inkább vissza!

Hadd ne kelljen már újra leírnom, hogy a képen látható tesztelt autó 5, az öt személyes! Akkor ne szórakozzon a +2 üléssel!

Olvass vissza!

Előzmény: aptohu (67972)
aptohu Creative Commons License 2025.05.29 0 0 67972

Összetévesztesz magaddal.

Mivel nem vagy képes helyesbíteni, ezért helyetted én kérek elnézést a cikkírótól, mert valótlanságot állítottál.

Előzmény: még.mindig.én (67971)
még.mindig.én Creative Commons License 2025.05.29 0 0 67971

Ne bohóckodj már!

Előzmény: aptohu (67970)
aptohu Creative Commons License 2025.05.29 0 0 67970

Miért jó az neked, hogy idejössz a folyamatos pofonokért?

Előzmény: még.mindig.én (67969)
még.mindig.én Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 67969

Köszönjük, Emese

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Előzmény: aptohu (67968)
aptohu Creative Commons License 2025.05.29 0 0 67968

Gyengébbek kedvéért: az idézet a cikkből van.

Tovább vezessem a logikai láncot, vagy megbirkózol vele?

Előzmény: még.mindig.én (67967)
még.mindig.én Creative Commons License 2025.05.29 0 0 67967

Na a másik okostojás!

Mesélj már!

Előzmény: aptohu (67966)
aptohu Creative Commons License 2025.05.29 0 1 67966

"Öt- vagy hétüléses utastérrel készül,..."

 

Ha már ilyen kurva magabiztossággal állítasz valamit, nem-e lehetne-e, hogy előtte-e gondolkozol? E.

Előzmény: még.mindig.én (67965)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!