Sziasztok! Leírom rövidem a gondom: 2 hónapja én okoztam balesetet, ahol 300000 forintos kárt állapítottak meg az illetőnek. A biztosítóm az MKB, az éves díjam 44.000 ft volt. Decemberben lesz az évforduló, kijött az ezzel kapcsolatos új szerződésem, ahol 164.000 ft éves biztosítási díjat állapítottak meg. M01-be soroltak vissza, M03-ból. Hogy létezhet ilyen, maga az autó is egy 2002-es Matiz, jó ha 300000 ft-ot ér. :( Létezik, hogy ennyire (4*) megemelkedjen a biztosítás összege? Üzembetartóin kívül, hogyan orvosolható ez? Ha biztosítót válltok, jelentősen csökkene ez az összeg?
Felmész egy online felületre: Netrisk, biztositok.hu, ... rengeteg van, google a barátod :). Kitöltöd a te és a jármű adatait. Az oldal kidobja az ajánlatokat, jobb feltételekkel mint egy alkusznál. Amelyik tetszik elfogadod. Az oldal generál egy szerződést, amit már használhatsz is ha megállít a rendőr. Az aláírt szerződést visszaküldöd. Napokon belül megérkezik a csekk. Befizeted a csekket.
Az alkusz által adható kedvezményeket (a biztosító határozza meg) online te magad kérheted, illetve az összeset, amire jogosult vagy automatikusan megkapod. Így mindig a legjobb ajánlatokat kapod.
Alkusszal:
Találkozol vele. Ha több biztosítóval is kapcsolatban áll, akkor megpróbál meggyőzni, hogy az ő általa ajánlottat válaszd, mert az aztán übertuti. Az igazság persze az, hogy azon van a legnagyobb jutaléka.
Ha csak egy biztosítóval van kapcsolatban, akkor nem is kérdés, hogy melyiket fogod választani.
Kitöltöd a papírokat (mint online), majd aláírod. Alkusz beviszi a biztosítónak. Napokon belül megérkezik a csekk. Befizeted a csekket.
Az alkusz jutalékát természetesen te fizeted meg a biztosítási díjba rejtve. Online ezért is olcsóbb. Az alkuszok többségének semmilyen jogi vagy gazdasági ismerete, végzettsége sincs, így fogalma sincs mit írat alá. Így még ez az előny is veszett ügy.
És hogy döntöd el, hogy hova váltasz? Ja hogy egy alkuszi weblapon, értem. Mert te olyan jó fej vagy, hogy a szolgáltatás 90%-át igénybe veszed, ami neked amúgysem kerülne semmibe, de nehogymá az alkusz keressen már párszáz forintot, inkább időt és energiát fektetsz olyasmibe, amihez alapszinten sem értesz.
Ebben a évben nem alkuszon keresztül szeretnék biztosítót váltani, hanem saját magam intézném! KH-nál vagyok most, szeretném felmondani évfordulóra. Milyen papírt kell kitöltenem amit majd el kell juttatnom a k&h-hoz?Faxon vagy levélben kell? Köszi Viktor
Ha cég végezte akkor a szolgáltatás-felelősségbiztosítás terhére térülhet, ha magánember, akkor általános , vagy magánemberi felelősségbiztosításra. Az előbbi szokott lenni a lakásbiztosításokban, mint kiegészítő...
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Március elején évforduló előtt 2 hónappal felmondtam a biztosításom és kötöttem egy újat. Ez rendben le is zajlott, viszont mikor az új biztosítónak befizettem a díjat 1 héttel később kaptam egy levelet, hogy nem tudják lekérdezni a Bonus-malus fokozatom, mert a előző biztosító nem töltötte fel a központi nyilvántartó rendszerbe és ha nem tölti fel akkor visszakerülök A0-ba. Felhívtam az előző biztosítót és ők azt mondják feltöltötték, de újra feltöltik (azóta ezt kb 10x eljátszottuk), de még midig nincs fent. Mit tudok ilyen esetben tenni. Lassan lejár a 60 nap és utána automatikusan A0-ba kerülök vissza. Segítségeteket előre is köszönöm!
Ha szeretnék biztosítót váltani (ma esedékes) és nem jeleztem írásban 30 nappal ezelőtt a szándékomat (fogalmam sem volt róla, hogy kell), akkor az autó ideiglenes kivonásával le tudom zárni az előző biztosítást és kötni egy újat, ha visszahelyeztetem?
Vajon mi a minimum idő amire ki tudom vonatni? Most jelenleg amúgy is üzemképtelen. A héten megy szerelőhöz.
Az lenne a kérdésem hogy fedezetlenségi díj befizetése elkerülhető úgy ha eladom az autót és többé nem lesz a nevemen jármű Az új vásárlón nem fogják behajtani a fedezetlenségi díjat vagy rajtam?
Fontos lenne a pontos válasz, mert valami adatokat felcseréltek a több éves rendesen fizetett biztosításomon és még engem szeretnének lehúzni! Nincs kedvem jogtalanul kifizetni a semmibe nehezen megszerzett forintokat! Inkább eladom az autót és többé nem lesz a nevemen jármű! Köszönöm a segítő válaszokat!
Ha nem kérne konkrét adatokat, nem lehetne jó kalkulátor, hiszen a díj függhet rengeteg személyes dologtól (életkor, lakhely, jogsi milyen régi, gyerekek száma, ....), így csak magad tudod mindezt eldönteni.
sziasztok! 1 eve az allianz-nal kotottem kotelezo + casco-t, 2005-os, benzines 2000-es mazda 3-hoz. Az elozo evben es a kovetkezoben is kb 85ezer / ev-be kerult a kotelezo is es a casco is (egyenkent). Nem tudom ez soknak szamit-e, amikor a kocsit vettem hasznaltan, ott egy kalkulatorban ezt talaltak a legolcsobbnak (nem volt kapcsolatuk az allianz-al szerintem), de kivancsi lennek egy kalkulatorba beutve erdemes lenne-e valtanom? Amiket eddig talaltam online kalkulatorokat azok mind konkret adatokat kernek tolem (nevem, szuletesi ev, lakhely, stb). Van esetleg jo kalkulator? Koszi
Tiszt. lautnermark! Előszór is nagyon szépen köszönöm a választ. De viszont azt soha nem hittem volna, h a bónusz az autóra szól nem ara aki vezeti. Minden esetre németben ilyen törvény elképzelhetetlen lenne. üvl. deni
A bónusz besorolás az autóra szól, nem pedig a Te személyedre. Ha 2 autót akarsz párhuzamosan üzemeltetni, akkor a németen van az a bónusz amit hoztál magaddal, a magyar rendszámost pedig a biztosító jogosan teszi A00-ba, mert a második autóra még nem rendelkezel előélettel.
Ha a németet eladod,lemondod róla a biztosítást és bemutatod róla a német biztosító érdekmúlásos igazolását, akkor fogod tudni a magyar rendszámos autódra "átvinni" a kedvező bónuszodat.
A kötelező autó biztosítással kapcsolatban lenne egy kérdésem. Pár évvel ezelőtt mivel nyugdíjas lettem és már nem akartam Németországban többet dolgozni, végleg haza költöztem.
Magammal hoztam egy német rendszámú, ottani biztosítással rendelkező Nissan (19 éves) személy gépkocsit amit a vizsgája lejártáig idehaza használtam. Ezután vettem idehaza egy MO –szágon forgalomban helyezett Honda személyautót amit a kereskedő, a k. biztosítást (Posta) súlyadót stb. szóval mindent a nevemre íratott. Mivel a Posta biztosító bónusz besorolásomat a A00 tette, ez ellen panasszal éltem mivel németben már elértem a legalacsonyabb 30 % -os bónuszt.
Bizonyítás képen be kellet küldenem a német biztosítási papírjaimat amire meg azt a választ kaptam, hogy mivel nekem két autóm van, úgy jogos a A00 –ás besorolásom. Ezek után sikerült MO ról (ami nem is olyan egyszerű) kijelenteni a német autómat és a dokumentumokat beküldtem a Posta biztosítónak.
Amire a következő választ kaptam: „ A megküldött dokumentum azt igazolja, hogy a járművet a németországi forgalomból kivonta, azonban a bónuszbesorolás megállapításához továbbra is a biztosító által kiállított szerződés érdekmúlással (eladás, stb.) történő megszüntetésére vonatkozó dokumentumra van szükség“.
Ezeket a sorokat és MGM rendelete 4. § (5) imár 4. szer szóról szóra ugyan azt írták.
Nem értem, hogy milyen dokumentumra van szükségük és egyáltalán, mi közük is van a Posta biztosítónak egy Németországból forgalomból kivont autóhoz. Azt csinálok vele amit akarok, vagy nem? Eladhatom, prés alá teszem vagy kitehetem a kertembe és nyulat tenyésztek benne.
Szerintem a MGM rendelete 4. § (5) sem rám vonatkozik.
“4.§.(5) Ha az üzemben tartó egy adott gépjárműre már rendelkezik szerződéssel, és annak hatálya (értelemszerűen ez nem azt jelenti, hogy nekem két autóról kellet volna a Posta biztosítónál szerződést kötni?) alatt másik, azonos gépjármű-kategóriába tartozó gépjárműre is szerződést köt, az új szerződést A00 osztályba (56 e Ft./év) kell sorolni”
Tehát ez a §. sehogyan sem vonatkozhat rám, mivel a Posta biztosító csak MO. –ra érvényes biztosítást köt le és mi köze is lenne egy német biztosítóhoz?
Kérdésem az lenne, hogy igaza van a Posta biztosítónak?
Ragaszkodj majd az olyan kárelőzmény igazoláshoz, amire beírták: Ettől - eddig volt náluk kármentes a szerződésed.
(Extra szopás: ha mondjuk évente váltasz ide-oda és egyszer majd 8-10 évre visszamenőleg kell beszerezned a "betanított" adminisztrátorokkal "megáldott" biztosítóktól az igazolásokat!!!)
Magát a GFB-t törvény szabályozza, a B/M-et meg egy rendelet. A casconál viszont a biztosítók (szinte) azt csinálnak, amit akarnak, aztán amit kitaláltak, azt vagy betartják, vagy nem.