Hello. Van valakinek kavalhoz valami dokumentum, adat, link - akármi!!! lyukkiosztásról! FONTOS !! Dunántúli hosszúhoz bármihez !! minden jöhet ! Nem igazán találtam eddig. Sok évvel ezelőtt találtam pdf-ben egy külföldi könyvet, de azt már nem tudom, hogy merre tettem. Köszönöm !
Tévedés, ez csupán fizika. A lakk színeinek összeállítása, esztétikai megjelenésének megtervezése már művészet, de átlátni a dolgok történését nem művészet, az csak látás.
így van a ékony réteg a jobb, de mégjobb, ha az a vékony réteg is sok nagyon vákony rétegből áll össze. Így nem keletkezik benne akkor a száradási feszültség.
Ebben a facebook bejegyzésben leírtam a lakkozásnak olyan fizikai hátterét, alapelveit, amit más szakirodalmakban még nem találtam meg, de megmagyarázza, hogy miért kell úgy csinálni a dolgokat, ahogy...
A csoportban írtam több bejegyzést is a lakkozásról, érdemes mindet elolvasni.
mi? Fa? az milyen hang? (bocsi a kotta dolgok nem egészen tiszták) jól értem, hogy ugyan annak a hangnak adsz egy betűnevet, meg egy szolmizációs értéket, és akkor az két hang?
Az van, hogy fizikai lehetetlenség, hogy két nem egybeeső lyuk ugyanazt a hangot szólja, mert ha így lenne, össze kellene érnie a lukaknak, akkor meg már nem két lyuk, hanem egy.
A fuvolának van egy olyan szokása, hogy az oktáv átfúvás kicsit szűkebb, lentebb van kicsit, ennek ellenszere a karcsúbb test, viszont azt meg nehezebb jól megfújni.
vagy arra gondolsz, hogy erősebben fújod akkor átbillen? Nos úgy kell belőni, hogy áltagos fújási erővel minden regiszterben pontos legyen. ugyanis a fújáserővel nemcsak az átfúvásokat, de az intonációt is belőhetjük. ezért nincs értelme nagyon pontosan behangolni, mert egy pontossági hatás fölött már úgyis a játékosnak kell intonálni