Keresés

Részletes keresés

Decemberi Gábor Creative Commons License 2024.03.20 0 2 106381

Hatalmas pacsi mindenkinek aki életre keltette ezt a csodajárművet !

Előzmény: Obus (106380)
Obus Creative Commons License 2024.03.20 0 8 106380

A 60T ma már önerőből mozgott utcán is.

 

https://www.facebook.com/share/v/TLfNKyEjChxigUkW/

7-es troli Creative Commons License 2024.03.20 0 2 106379

Tegnap délután az egyik SOR 12 troli tett egy kört az 5-ös vonal útvonalãn, próbajáratban. A Trolis közösség (zart csoport) Facebook oldalán több képet is feltöltöttek.

Nbbarcs Creative Commons License 2024.03.20 0 3 106378

Asszem erre kimondottan illik az "ilyen állat márpedig nincs".

 

Nagyon jó a videó, ha jól értettem, "haza" már egy dízelaggregátorral ment. Troli-busz-villamos öszvér. Igazán építhettek volna neki egy föld alatti szakaszt is, hogy kicsit metró is legyen. :)

 

Előzmény: toto92 (106376)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.19 0 1 106377

És még ritka kényelmetlen ülése is volt.

Ezért zarándokoltam csak el Nancyba vagy 2000-ben, vagy 2002-ben.

A városközpontban a kis hídnál szálltam fel és egy teljes kört mentem vele.

Az egyik oldalon hosszan ment fel egy dombra mint idehaza a 11-es busz.

Előzmény: IZé (106373)
toto92 Creative Commons License 2024.03.19 0 2 106376

A linkelt videó szerint volt neki hosszabb kényszervezetés nélküli szakasza ahol normál módon közlekedett mint egy sima (duplacsuklós) trolibusz.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106375)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.19 0 0 106375

Ez volna az

 

Nancy Guided Light Transit - Wikipedia

 

külön érdekessége, hogy -azthiszem- kis sebességgel kényszervezetés nélkül is járt-kelt, úgyhogy lehet cizellálni, hogy tulajdonképpen meg sem szűnt a troli, persze ha konkrétabban fogalmazunk, a hagyományos troli 99-ben megszűnt. Jövőre újraindul, de ha akarom már az sem hagyományos troli?! Persze itt jön az, hogy fölösleges is kategóriákba szorongatni.

Előzmény: IZé (106373)
toto92 Creative Commons License 2024.03.19 0 3 106374

Itt egy rövid videós bemutató a leváltódó rendszerről:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Kr4EZwZbxwQ

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106364)
IZé Creative Commons License 2024.03.19 0 0 106373

küzdöttek a kényszervezetésű gumikerekes izével, ami drága volt de alacsony üzemkészségű, egyébként jellegében az is troli rúd áramszedős valami volt

 

Kényszervezetésű, gumi(?)kerekes, líraszedős(!) valami:

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Elektrischer_Stra%C3%9Fenbahn-Omnibus

 

 

Ez a busz és a villamos keveréke, nem a trolibusz!

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106364)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.19 0 0 106372

fedvény

 

Pont ennek nincs itthon magyrázható

közelmúltbeli események miatt.

 

helyett

 

Pont ennek nincs itthon kultúrája, történelme magyarázható közelmúltbeli események miatt.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106371)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.19 0 3 106371

Pont ennek nincs itthon magyrázható

közelmúltbeli események miatt.

Itthon vagy magántulajdon van vagy köztulajdon de ez az egyesülti dolog nem látszik működni.

Előzmény: torqmatic (106370)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.18 -1 5 106370

A járműveket nem a közlekedési vállalat, hanem egy egyesület gondozza.

 

Ez sok más helyen is így van, talán járható út lehetne itthon is. Ha pénzzel nem is, de a munkájukkal szerintem sokan hozzá tudnának járulni, hogy ez egy működő dolog legyen, és itt most nem azokra gondolok, akik beírják kommentekbe, hogy mentsenek meg mindent, aztán átadják másnak a stafétabotot, hanem akik szabadidejüket beáldozva vezetnek, szerelnek, takarítanak, szervezkednek.

Előzmény: IZé (106365)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.18 0 5 106369

Én nem sajnálom a nosztalgiára a pénzt, mert tényleg jó, ha megőrzünk a múltból egy-egy darabot a jövőnek. A MAN trolit se sajnálom, ha marad belőle egy darab, én is szerettem őket.

 

De ugyanakkor tényleg szembetűnően sok pénz megy el a nosztalgiaflottára, miközben az üzemi állományra, hogy is fogalmazzunk, hogy ne legyen bántó, mondjuk így: nem fordítanak elegendő figyelmet. Most az új beszerzéseknek köszönhetően éppen kit van a troliüzem feje a vízből, de hogy soká marad-e ez így, arra azért nem vennék mérget. És akkor a vezeték/oszlop/betáp hálózat állapotáról még nem beszéltünk. Persze a két téma súlycsoportja nincs arányban, mégis feltűnő a különbség a hozzáállásban, valóban.

Előzmény: IZé (106365)
HBweb hu Creative Commons License 2024.03.18 0 3 106368

Egy pár "MAN" talán itt is akad: 
http://hbweb.hu/fg/fg090151/

Előzmény: IZé (106366)
Elem05 Creative Commons License 2024.03.18 0 4 106367

Ha lenne drót a Kiskörúton, akkor a 72-es lehetne jó ebből a szempontból. Átmegy a Ligeten, érinti a belvárost, igazi turistabarát útvonala van. És talán kevésbé idegőrlő ott vezetni, mint a Nagymező utcában. 😁

Előzmény: siófoki35 (106363)
IZé Creative Commons License 2024.03.18 0 1 106366

Még egy kis MAN-ozás:

 

Ez egy tök jó cikk:

 

https://www.urban-transport-magazine.com/salzburg-das-ende-der-erster-generation-von-niederflur-trolleybussen/

 

Látható, hogy ebből a típusból összesen 116 készült, a többsége nem is Gräf & Stift, hanem Autodromo.

Először készült 10 db Innsbrucknak, aztán 15 Eberswalde-nak, NGE152 típusjellel, majd 23 Salzburgnak, NGT204 típusjellel, kicsit más fazonnal. Ennyi.

 

Még egy jó kis galéria:

 

https://public-transport.net/OBus/Salzburg/Ende_NGT204/index.html

Előzmény: IZé (106365)
IZé Creative Commons License 2024.03.18 0 8 106365

Lehet hogy nem így van, de én csak a Wikipédiát néztem, de tudom van oldaluk is https://proobus.at/unsere-fahrzeuge/

 

De az azért, hogy folytassuk egy kicsit a "nem kér enni" elképzeléseket.

 

Salzburg és Budapest troliüzeme kb. hasonló méretű. Ők 4 db nem túl régen (2000 után) forgalomból kivont járművet dédelgetnek, és van egy igazi old-timer hangulatú kocsi is (meg egy pótkocsi), de az Solingeni eredetű, és nem az övék, csak "végleges" kölcsönben van.  A járműveket nem a közlekedési vállalat, hanem egy egyesület gondozza.

 

Ezzel szemben, nekünk van:

ZIU-5, IK260T, IK280T a hetvenes évek állapotában,

3db ZIU9, IK-GVM a nyolcvanas-kilencvenes évek állapotában.

egy nagyon szép MTB (szobornak jó),

egy AMG pót

egy hamarosan nosztalgia járatokra képes igazi old-timer hangulatú IK60.

 

Ez már a duplája, mint Salzburgban, és nyugodtan hozzá vehetünk még egy IK435T, és IK412T-t.

És mindezt a közlekedési vállalat pénzéből. Azért ez nem semmi!

 

Vagy itt van pl Solingen: https://www.obus-museum-solingen.de/

Nekik sincs több kocsijuk arányosan.

Előzmény: 18-09 (106359)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.18 0 2 106364

Nancy-ba megérkezett az első 2022-ben megrendelt Hess Light tram trolibusz

Grand Nancy. Tracé de la ligne, mise en service, réseau de substitution... Voici tout ce que l'on sait sur le futur trolley (estrepublicain.fr)

 

Ez az a város ahol a 90-es évek végétől küzdöttek a kényszervezetésű gumikerekes izével, ami drága volt de alacsony üzemkészségű, egyébként jellegében az is troli rúd áramszedős valami volt.

Formálisan a troli üzem így 99-től jövő évig állt, áll, de érdekesség, hogy a 2000-es évek legelején vettek egy tucat (!) AnsaldoBreda F22 szóló trolit (ilyen Neoplan arculatba oltott Agora pofa) ami soha egy métert Nanycyba nem ment aztán Anconába került el...

siófoki35 Creative Commons License 2024.03.17 -1 8 106363

ZIU9-et például lehetne hétvégente a 70-esen járatni. Parlament, Nagymező utca, Városliget --  turisták biztosan élveznék. 

Előzmény: Jim1987 (106362)
Jim1987 Creative Commons License 2024.03.17 -2 4 106362

ebben nincs is vita szerintem

 

sőt több 280-as (ami most meg is valósul) és ZIU9-es rendszeres járatása szerintem támogatható  akár forgalmi kocsiként is

Előzmény: Obus (106361)
Obus Creative Commons License 2024.03.17 0 6 106361

A MAN tényleg nem jelentős, de egy 435-ös eredeti állapotra visszaállítva azért indokolt lenne a nosztalgia flottában.

(Azért egy igazi transmanos 263-as hiányzik🙂)

Előzmény: torqmatic (106357)
Peraltada Creative Commons License 2024.03.17 -2 1 106360

Végre egy értelmes vélemény, rajtad kívül IZé él még a valóságban. Sajnos azok a hangok is elég erősek még itt a fórumon is, akikhez hasonló egyedeknek a 2006-os mészárlást is köszönhetjük...

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (106345)
18-09 Creative Commons License 2024.03.17 0 3 106359

A 109-es, 178-as, 220-as és 236-os üzemben lévő múzeumi jármű csúcsidőben továbbra is menetrend szerinti személyszállításban közlekedik. Ez egyrészt állókárok elkerülését szolgálja, másrészt a menetrendi csúcsok jobban lefedhetők.

 

Ez elég erős csúsztatás. Főleg, hogy mindegyik kocsi egyesületi tulajdonban van...

 

Továbbá: 178, 220 évek óta üzemképtelen, 236-os 2021 tavaszán volt utoljára kint utasforgalomban, majd nyár végén megkapta az egyesület, míg a 109-es 2003-ban volt kiadva utasforgalmi kocsiként utoljára. 21 éve...

Előzmény: IZé (106358)
IZé Creative Commons License 2024.03.17 -2 11 106358

Azért van MAN troliból eltéve. Salzburgban, a most nálunk kidobandó eredetileg Eberswälde-i trolik kortársa. És régebbi csuklós MANok. Viszont igazán régi járművük nekik sincs, akkoriban nem tettek félre, az igazi nosztalgia érzést hordozó troli egy angol gyűjtőé.

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Oberleitungsbus_Salzburg#Tabelle_Museumsfahrzeuge

 

Ami igazán érdekes a Salzburgi állagmegőrzésben:

 

A 109-es, 178-as, 220-as és 236-os üzemben lévő múzeumi jármű csúcsidőben továbbra is menetrend szerinti személyszállításban közlekedik. Ez egyrészt állókárok elkerülését szolgálja, másrészt a  menetrendi csúcsok jobban lefedhetők.

 


Mintha mi is ezen az úton járnánk a GVM-ekkel. Vissza az utcára a 309-est, meg a ZIU-kat is! 

Előzmény: torqmatic (106357)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.17 -4 2 106357

Hú, most én is kezdjem el mondani, hogy rólad mi jut az eszembe?

Az a baj, hogy nektek már a kiindulási alapotok is rossz, mert azt hiszitek, hogy MINDEN ami elmúlt 20-25 éves az valami óriási értéket képvisel, amit ezrek fognak párás tekintettek csodálni, pedig ez nem így van. Ki a fenének vannak álmatlan éjszakái amiatt, hogy nem lett megőrizve pl MAN SL223 vagy Alfa Localo? Illetve mivel lenne jobb, ha évente egyszer be lehetne menni a telepre megnézni, hogy ilyen is volt? 10-15 tini le lenne foglalva pár percre? Hát ezért aztán tényleg megéri tartogatni...

Ráadásul ha már bezzegnyugatozunk meg állítólag az a felelős járműgazdálkodás, hogy minden vackot félreteszünk, akkor nem tudom, hogy ezekből az MAN trolikból az első tulaj, a gyár, valami helyi alapítvány vagy múzeum miért nem őrzött meg egyet sem...

Előzmény: Wankes (106349)
Obus Creative Commons License 2024.03.16 0 2 106356

Jó kérdés, hogy átíratható-e trolibusz magánszemélynek, vagy olyannak akinek nincs hálózata? Lehet itt megcsúszik a történet.

Előzmény: Obus (106355)
Obus Creative Commons License 2024.03.16 0 0 106355

Trolit szerintem mint idegen tulajdonos, BKV üzembentartó felállásban, buszt különcélú menetrend szerinti járatként, ha egyébként a busz engedélyei rendben vannak, akkor igen.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (106354)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 106354

KM (vagy bármilyen egyéb nem BKV) tulajdonú járművet egyáltalán a kiváló rendszerünkben lehetne közlekedtetni a BKV hálózatán?

Előzmény: Wankes (106350)
toto92 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 106353

Lehet bérelni a tárolására alkalmas helyet.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106351)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.16 0 0 106352

A KM-nek jelenleg kiállítóhelye sincs... :-/

Előzmény: Wankes (106350)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!