tegnap keresgéltem yutubon olyan maiden tribute együttest, amiben jó az ének. tudtam, hogy van nekünk a magyar iron majdnem, de most őket direkt nem hallgattam, hogy ne zavarjon be, mert tudtam hogy ők marha jók.
nos, több órás keresgélés után se találtam még csak hasonló kategóriát se mint a majdnem :)
találtam jót, kissé lélektelen volt, találtam olyat ami nem olyan jó, de van lelke... de olyat mint az iron majdnem, olyat nem.
Semmi baj sincs a hangzassal. Olyan nagyon jo atlag, vagy inkabb picivel jobb. Peldaul az elso intro felperc nagyon ütős hangzasban, otletes is. Marha jo bevezetes, eloszor jo hangosan hallgattam, rendesen megcsapott.
Bruce persze nem lesz fiatalabb, a hangja mar nem a regi, de nekem semmi bajom azzal sem.
A berendezestol majdnem fuggetlenul sokan ott rontjak el a zenehallgatast, hogy korrekciokat hasznalnak, tobb basszus vagy eppen a magasabb hangokat preferaljak, igy rosszabb a vegso hangzas, de nincs egyforma fulunk, ha valakinek ugy tetszik hallgassa ugy. En szinte mindig kikapcsolom a korrekciokat, ugy hallgatom a zeneket ahogy kevertek, kiveve a tenyleg rossz felveteleket, ahol nincs mese, be kell kapcsolni, hogy elvezheto legyen.
Osszessegeben az elozo lemez talan jobban tetszik, de csak talan, nem igazan van kulonbseg a ket album kozott a szo jo ertelmeben. Mivel en szeretem a progressziv rockot, nekem tetszenek a hosszabb szamok, amelyek uj dimenzioban mutatjak meg az egyuttes zenei vilagat. Egyebkent ezt az Iron Maidentol el is varom, ha rovid egyszeru szamokat akarok hallgatni, akkor mast teszek fel.
A Piec of mind nagyon szépen szól CD-n is, főleg az új, digipakos remasteres verzióban. Azért én az X-faktort nem hallom annyira tompának, mint a Brave...-től felfelé következő lemezeket.
Az új Maiden pedig egyre jobban tetszik, idő kell neki és sok hallgatás. De a Book of souls-t valószínű nem fogja tudni felülmúlni.
én már egy olyan AI-t várok, ami egy adott zenére ráhúzza egy másik zene hangzását. elvileg nem nehéz megcsinálni, hasonlóan működhet mint ezek a deep art dolgok, amik már évek óta vannak.
nem csak hangzás-ráhúzást lehetne így csinálni, hanem erőteljes hangzás javítást is.
persze biztos lesznek hibái, de működhet. azt csodálom, hogy még nem csinálták meg, vagy csak én voltam béna a google kereséssel.
A Brave new world lemez óta (gondolom Kevin Shirley-nek köszönhetően) alapvetően - a Brave... előtti lemezekhez képest - tompán és mélyen szólnak a Maiden albumok, beleértve a Rock in Rio-tól számított koncertlemezeket is (bármilyen olcsó vagy méregdrága hi-fi rendszeren hallgatva). Úgy látszik ez a tompa, mélyre kevert hangzás Shirley védjegye, jellegzetessége. Tény, hogy szokni kell, és a klasszikus Maiden lemezek Martin Birch által fémjelzett nagyszerű hangzásához képest eléggé fojtott Shirley hangzásvilága. De minden bizonnyal tetszik a Maiden tagjainak ez a fajta életlen hangzás, máskülönben nem dolgoznának Shirley-vel.
Az új album (Senjutsu) elsőre nem győzött meg, és azt éreztem, hogy a Book of souls nagyszerűsége után felesleges volt ezt az új lemezt elkészíteni, mert semmi más, csak önismétlés, kevésbé fogós témákkal. Aztán második hallgatásra már jobbnak éreztem az albumot, de persze még mindig nem olyan jónak, mint elődjét (Book of souls). Valószínű az új lemeznek is idő kell és több hallgatás, hogy beérjen. Ma ismét meghallgatom...
naná hogy nem hallottunk, de ami kicsiben rosszul szól, az nagyban sem fog annyit javulni...keverési hibákat nem fog kijavítani a csilliós hangrendszer sem
ezt a profi hangrendszert sosem értettem(mástól is olvastam már több vacak hangzású lemeznél), hogy stíluson belül maradjunk, ott van egy back in black, vagy egy black album, óriási hangzású lemezek, óriási szakik készítették őket nem kis pénzekért nem olcsó garázs-stúdiókban, de ha betolom egy fapados mini hifibe, ott is szakít, nem hogy egy profi hangcuccon, szerintem nem attól lesz jó a hangzás, hogy ott a stúdióban egy kisebb afrikai állam éves gdp-ének áráért összevásárolt hangcuccon megdörren, hanem attól, ha a normál halandó ember fapados hangcuccán is élvezhetően szól :)
mintha azt olvastam volna hogy a covid miatt... mert turnézni akartak vele.
hanzgás: nem lehet hogy ezek olyan profik hogy a brutálprofi hangrendszerekre optimalizálják? és a másodvonalbeli együttesek meg az átlag hétköznapi hangrendszerekre?
na én is idevésem a véleményem: eddig csak a 2féle cd-verziót bontottam ki, óriási gáz, hogy nem a belső kép lett a front, tök jó az a cucc, igazi frontra való lett volna, gyönyörű, ha lesz belőle majd póló, vevős lesz
az LP-t még nem bontottam ki, ezért csak a cd-hangzását tudom kritizálni, (bár sztem LP-n sem fog odaverni) olyan, amilyen, sajnos azt kell mondjam, szégyen, hogy 2021-ben 100-ból 99 másod/harmadligás zkar ezerszer dögösebb, erőteljesebb hangzást össze tud kalapálni a Maiden költségvetésének a töredékéből...Bruce hangja nagyon hátul van, hogy még ostorozzam őket
na, de hogy pozitívumok is legyenek, jók a dalok, meglepően jók, pedig nagyon fostam a hosszú daloktól, de egészen korrekt dalcsokrot kaptunk tőlük, ami nagyot dob a dolgokon, az a finom billentyűs szőnyeg, amik meglepően jó hangulatossá teszik a témákat
egy kérdésem azért lenne hozzájuk, mi a francért nem jött ki ez a lemez 2 éve, amikor(állítólag) elkészült?
hát így pár hallgatás után.. hát, persze, profi munka, csakhogy alig van benne valami eredeti. a maiden mindig is arról szólt, hogy egy adott stílusban csinálnak dalokat amikben mindig van valami tök eredeti dallam. itt meg... ahogy az előző album esetén is, eléggé sablon dallamok ezek... persze összességében azért "van benne valami", nagyon hallgatható, ráadásul a tök hosszú számok a meghallgatás után úgy tűnnek mintha FELE olyan hosszúak lennének... tehát működik a dolog... csak ezeket tuti nem fogom sokat hallgatni... mert pár hallgatás után már nem adnak sokat...
Érdekes lemez lett, nyilván a saját koordináta rendszerükön belül, mert amúgy nem 70 felé fognak megváltozni és új vízekre evezni. Nekem a hangzás jobban tetszik mint az utóbbi lemezeken, nagyon szépen szólnak a szólok is. Nekem egyértelműen óriási X-Factor áthallásaim vannak így pár nap után, ami jó mert egy óriási album volt, tele jobbnál jobb zenékkel, sajnos rossz produceri munka mellett. Nem úgy mint most bár sokan nem szeretik Shirleyt.
Csúcspontok:
Senjutsu: McBrain monumentális, törzsi hangulatú dobolása elképesztően izgalmas végig, Dickinson is óriási dallamokat hoz végig. Sötét, feszült hangulatú szám príma riffekkel, nálam nagyon működik. Itt-ott a Mastodon ugrik be a zenéről, ami nem baj, jól áll nekik.
The Parchment: Szintén egy sötét darab de egészen zseniális az utolsó pár percig, viszont a végére összedobált pár tök átlagos téma teljesen felesleges ide.
The Time Machine: Abszolút X-Factor hangulat, ragadós riffek, pattogós téma, jó váltások.
Nyilván ez már nem a 38 perces albumok zenekara, és becsülendő is, hogy nem egy retro hangzású-stílusú lemezt dobtak össze. Ők ide fejlődtek-változtak cirka 40 év alatt, és ez így van rendben.
Amugy nekem az utolso lemezrol is a hosszabb zeneszamok tetszenek jobban. Kivetelek mindig vannak Talan azert mert szeretem a progressziv zenet, hosszabb instrumentalis reszeket is. Meg is vettem vinilen. Csak azt veszem meg, ami tenyleg tetszik.
Persze en csak szeretem hallgatni az Iron Maiden nehany albumat, egyebkent igazi rajongo nem vagyok.