Keresés

Részletes keresés

HG. Creative Commons License 2019.03.08 -1 0 127635

De iure egész biztosan nem közszolgáltatás, tehát direkt dotációt nem kap, kérdés, hogy a közjó részeként, vagy úri huncutságnak tekintjük... Azaz tekintik.

Előzmény: trizs77 (127632)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.07 0 0 127634
Mondom, hogy elképzelésem sincs az alagút êpítési, fenntartási költségeiről és a valóban tervezhető forgalomról.
Alsó hangon egy ilyen beruházás megtérülése 30 év, S kérdés hogy a felszabaduló terhelés mennyire fékezné a többi út leromlását.

S azt is írtam múltkor, hogy az M86-M9-M76 ezt a forgalmat eltereli, tehát szükségtelen beruházás.

Viszont a lênyeg: a nyugati medencében a komp garantáltan veszteség.
Előzmény: HG. (127628)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.07 -1 0 127633

itt a változás :

 

A turisztikai ügynökséghez került a hajózás

 

A balatoni és a folyami személyhajózás felett a tulajdonosi jogokat csütörtöktől a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. gyakorolja.

 

Az erről szóló rendelet a Magyar Közlönyben jelent meg.

 

Németh Géza, 2019. március 7. csütörtök, 13:59 

 

 

A Balatoni Hajózási Zrt., valamint a Mahart - PassNave Személyhajózási Kft. felett a tulajdonosi jogokat a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. gyakorolja a szerda késő esti Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint.

 

A jogszabály csütörtökön lépett hatályba.

 

A tulajdonosi jogokat a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. 2022. december 31-ig gyakorolhatja.

A Balatoni Hajózási Zrt. nemrég került állami tulajdonba, így annak most lett állami joggyakorlója.

 

A Mahart - PassNave Személyhajózási Kft. felett viszont eddig a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter gyakorolta a tulajdonosi jogokat.

 

trizs77 Creative Commons License 2019.03.07 -1 0 127632

Kerestem egy órán át a közlekedési közszolgáltatások állami támogatása című, minden évben kiadott miniszteri rendeletet.

Nem találom.

 

Azért kerestem, mert annak legvégén vannak ott felsorolva,  azok a kompok, (talán 10-12 db) melyeket az állam elismert közlekedési közszolgáltatónak.

 

A többi nem az.

Tudtommal a balatoni kompok  NEM  közszolgáltatások.

 

 

rezgaras Creative Commons License 2019.03.07 0 0 127631

A komppal az egy óra nekem egy kicsit soknak tűnik. Annyi idő alatt komp+biciklivel is elmegy!

Előzmény: tehtube (127624)
smith Creative Commons License 2019.03.07 0 0 127630

Reggel 8-kor a jégvédelem bontásával kezdett a műszak. További kívánságok? :-)

Előzmény: HG. (127623)
Mwin Creative Commons License 2019.03.07 0 2 127629

A km költségéhez azért számold hozzá az egyéb, egy km-re eső futás költségét (olajcsere, gumi, szerviz, biztosítás, stb) Ez kb 20ft/km, a 128km tehát alapból 2560ft, de lehet, hogy több.

Előzmény: tehtube (127624)
HG. Creative Commons License 2019.03.07 0 2 127628

Egy alagút költsége 100+ milliárdos kategória.

A kompra úgy terveznek 5-öt, hogy már az szokásos "szorzó" is bele van kalkulálva.

Ezzel együtt utóbbi is soha meg nem térülő beruházás lesz / lenne, de ha a politika meg akarja csinálni, akkor meg fogja.

Előzmény: gigabursch (127626)
HG. Creative Commons License 2019.03.07 0 2 127627

Azért nem helyes az autózás költségét csak az üzemanyag költségre redukálni, még ha pillanatnyilag csak az is merül fel.

Előzmény: tehtube (127624)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.07 -1 0 127626

Ezek után szeretném megkérdezni, hogy mi a gazdasági/időbeli/stb realitása bármilyen kompnak a Balaton nyugati medencéjében.

 

A válasz: SEMMI.

 

Ellenben egy fizetős alagút - ami csak egy poros elképzelésben létezik - gyors, biztonságos és érdemben hajingálja le a forgalmat a 71-M7 - 67/68 ezen viszonylataiban

 

Mindez nem azt jelenti, hogy vágyom arra az alagútra, csak azt, hogy elgondolkodtató, hogy egy fizetős alagútnak (pont úgy, mint az az osztrák-német-svájci-olasz-francia alpesi alagutaknál van) lehet gazdasági megtérülése - de a kompnak az égvilágon semmi.

Hozzá kell tegyem megbecsülni sem merem egy ilyen 2×1 sávos alagút árát és azt sem, hogy mekkora forgalom érintené, bár a minap hallottam, hogy a 71-es úton napi gépjárműforgalom szezonon kívül a vonyarci akasztófa alatt 6000 gépjármű, szezonban 14-22000 (ez elég durva szám!). Persze a mérvadó itt talán a Répa Rozinál lévő akasztófa adata lehetne.

Ez van...

 

Előzmény: tehtube (127624)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.07 -1 0 127625

Csukát ettél-e már ott?☺

 

A komp szerintem közszolgáltatás, mert pl. 65 év felett  tudtommal kötelezően ingyenes.

 

 

Előzmény: tehtube (127624)
tehtube Creative Commons License 2019.03.07 -1 0 127624

Akkor számoljunk.

Az egyszerűség kedvéért 3000Ft/100km üzemanyaggal. Zamárdiban sokat nyaralok, kb. Halas karcsitól úgy szeretnék átmenni feleségemmel, lányommal a füredi kikötőbe, majd vissza.

1, KOMP: 2×19km=38km = 0,38×3000= 1140Ft plusz 2×2×700 utasjegy + 2×1900 autó. (sofőr benne van?) Összesen 7740Ft!!!

2, Autó, kerülök. 64×2=128km = 1,28×3000= 3.840Ft!!! Majdnem a fele!!! 

A komp sétahajónak kevés, időmegtakarításnak sok. Biztos vannak más esetek is, de azért egy elég általános példát hoztam föl. 

3, Sétahajó? 1800×6= 10,800Ft! És este nagyon nem jöhetek vissza, csak kora délután.

Egyszer voltunk Komp + Volán. Majdnem autóárban, legfeljebb egy pohár bor belefért.

Komoly luxus ez sajna szökőévenként.

Itt a térkép. Érdekes módon a "logikusabb" út is ugyanannyi időbe telik, 1 órába március 15-én, délben. 

Előzmény: HG. (127622)
HG. Creative Commons License 2019.03.07 0 3 127623

Mellesleg remek dolog, hogy itt a március, 20 fok van, és a személyhajók meg még a téli alakzatban állnak a jégvédelmi eszközök mögött, menetrend sehol, de legalább díjszabás, az már van...

 

HG. Creative Commons License 2019.03.07 0 1 127622

Eddig is határeset volt kerülni vagy kompozni, most méginkább.

 

kétkerekűvel pont nem határeset, ott ki fogod fizetni, mert a körbekerülésre rámegy egy fél napod. és ezt ők is tudják...

 

kocsival érdekesebb, kérdés, hogy mi a komp?

egy piacosítható (monopol) közszolgáltatás, amivel az emberek életét könnyítjük meg (és elvben némi károsanyag kibocsátást is csökkentünk), vagy egy sima piaci termék?

 

mert ha az utóbbi, akkor akár másfélszeresére is azonnal emelhetnék az árát, a kompnak két törzsközönsége van: a munkába járók (kismillió építkezés...), akik be fogják építeni az áraikba; illetve olyan "kirándulók", akiknek az autójuk értékéből kiindulva nem jelentős tétel, így ki fogják fizetni.

 

 

 

Előzmény: tehtube (127617)
tehtube Creative Commons License 2019.03.06 0 1 127621

Autóra értem a kerülést. Összecsukható bringa aránya elenyésző. 4 főnek Zamárdi-Füred-Zamárdit kocsival könnyű kiszámolni mennyibe jön ki így vagy úgy?

Előzmény: rezgaras (127618)
smith Creative Commons License 2019.03.06 0 3 127620

Egyszerűbb bedobni az ilyesmihez amúgy is tartozék táskába, onnantól poggyász.

Nem is ez a fő probléma. Láthatóan azokon tekertek nagyot, aminek a forgalma (amúgy örömteli mértékben) növekszik.

Na most a területnek ugye van már egy kormánybiztosa, de egyelőre úgy tűnik, leeshetett a lánc, vagy nyolcas van a kerékben... :-(

Előzmény: rezgaras (127618)
gepesz Creative Commons License 2019.03.06 -1 1 127619

Nem túlzás ez pár száz forintért?

:-(

Előzmény: rezgaras (127618)
rezgaras Creative Commons License 2019.03.06 -1 2 127618

Ha összecsukható biciklid van, odamész egy autóshoz a sorban és megkéred, hogy vigye fel a kompra a csomagtartóban.

Előzmény: tehtube (127617)
tehtube Creative Commons License 2019.03.06 -1 0 127617

Érdekes hogy a kétkerekűek díja emelkedik leginkább. 20-25%.

Eddig is határeset volt kerül i vagy kompozni, most méginkább.

Előzmény: trizs77 (127616)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.06 -6 1 127616

 

 

  2019. március. 06. 10:05 

Gazdaság

 

Drágábban viszik át az autókat és a bicikliket a Balatonon 

 

hvg.hu

 

Az összehajtható bicikliért is elkérik a pénzt a kompokon.

A személyszállítás ára nem változik idén a balatoni kompokon, de a kerékpárokat és az autókat az eddiginél drágábban szállítja a Balatoni Hajózási Zrt. – írta a Balatontipp.hu.

 

A mentrend szerinti hajókon változatlanok maradnak az árak. A teljes árú jegy a megtett távolságtól függően 1400 és 2100 forint között lesz. A 4-14 éves gyerekek biciklijét 500 forintért, a kutyákat szintén egy ötszázasért szállítják.

 

A kompokon a személydíj 700 forint lesz Szántód és Tihany között, a diák- és nyugdíjasjegy pedig 350 forint. A kerékpárok szállításának díja 300-ról 400 forintra nő, a motorokat 800 helyett 1000 forintért viszik el. Az összecsukható kerékpárért is fizetni kell.

 

A személyautót 1700 helyett 1900 forintért szállítják, a lakókocsik és 15 férőhelyesnél kisebb buszok tarifája 2300-ról 2600 forintra nő.

 

A balatoni menetrend hagyományosan a húsvéti hétvégén, idén április 20-án indul.

 

 

tehtube Creative Commons License 2019.03.06 -1 0 127615

Ha csak fekete festékkel a kormányállás szélső ablakainak szélső ferde élét függőlegesre kihúznák, már sokat javulna az összkép.

A vasalóorr viszont tetszik. Ámbár így, kettőslátással inkább balatoni katamarán bajnok vitorlásokra emlékeztet. Mindegy, függőleges, ez a lényeg :-)

Előzmény: Una Vestrum (127611)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.06 -2 1 127614
PJ69 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 127613

Eléggé bent van.

Előzmény: zjakabfi (127612)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.05 0 0 127612

Nem áll nagyon középen ez a hajó?

Előzmény: PJ69 (127610)
Una Vestrum Creative Commons License 2019.03.05 -1 7 127611

Azért "csúnyácska", mert kicsi.

Különben simán "csúnya" volna.

 

Szintén szubjektív.

Előzmény: FOMA (127608)
PJ69 Creative Commons License 2019.03.05 0 2 127610

Nem indultak. Maroson vannak. Kiküldött tudósítom küldte

 

Előzmény: Kurdeejay (127604)
Pedrofon Creative Commons License 2019.03.05 0 1 127609

Pár hete járt itt az eddigi legnagyobb dunai személyhajó az AMAMAGNA. Abban a szerb-holland hajógyárban épült, ahol a ma reggel lencsevégre kapott ANDORINHA is. Ő is nagy utat fog megtenni, hiszen a Száva mellett épült, a Dunán, Majnán, Rajnán keresztül jut el abba a hajógyárba, ahol a kabinokat, gépeket és minden más fontos alkatrészét beleszerelve készre gyártják. Onnan pedig a tengeren keresztül kerül a portugál Douro folyóra, ahol ilyen kis méretű 80 méteres szállodahajók járják a gyönyörű tájakat:

FOMA Creative Commons License 2019.03.05 -3 5 127608

Szubjektív vélemény, de szvsz csúnyácska.

Előzmény: Pedrofon (127607)
Pedrofon Creative Commons License 2019.03.05 0 1 127607

Sikerült egyik próbaútján lefényképeznem az éppen egy hete vízre bocsátott MOHÁCS I. hajót ma reggel. Rendkívül kellemes halk hangja van és meglepően gyorsan siklott a Dunán:

Előzmény: Pedrofon (127540)
jakyg Creative Commons License 2019.03.04 0 1 127606

Ügyesek voltak. A román toló bement a jó eséllyel számára is ismeretlen vízterületre, a zátonyok és a jobb part közé, majd némi oda-vissza után oda hátrázott be a Yess-el. Láttuk, a fara ült fel jobban, más lehetőség így nem nagyon volt. De érdekes, hogy nem félt, fennakad a toló is.

Előzmény: Kurdeejay (127605)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!