Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140445

Mintha a Rákóczi állna Szentendrén, lehet ő a menetrendi ma?

jakyg Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140444

Jeget törni volt egy-kettő. Egyszer talán a Dorog is Pauza kapitánnyal.

Előzmény: cseuztompi (140439)
csecsaba2 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140443

 Jégvirágok segítségével mentek, de nem tudom a pontos párosításokat.

Előzmény: Atis57 (140440)
csecsaba2 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140442

Szeperát? Jégtörésre!

 

VÁC a Tiszán jégtörésen 1977-ben., Felvétel: Szergelyke, Forrás: Gőzhajók, hadihajók, hajózás - Index Fórum, Szerkesztő: -kt-

Előzmény: csecsaba2 (140441)
csecsaba2 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140441

Nekem, mintha rémlene a VÁC képe egy szegedi árvíz idején!

Előzmény: cseuztompi (140434)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140440

Szia!

 

Én vmi ilyenre emlékszem  Tiszaujvárosból Cigándig szállitva .

Ehhez milyen vontatók kellettek?

 

Még előtte a MOL  Tiszaujvárosi épitkezéséhez 30m körüli tornyok szállitása....

 

Előzmény: cseuztompi (140439)
cseuztompi Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140439

Igen, én is úgy gondoltam, hogy valamiféle soron kívül eset miatt...

 

Ha ez gyakran előfordult volna, főleg vontatmánnyal, akkor annak lenne nyoma. És kerestem eleget, így valószínűleg találtam volna valamit. Végül ezért fordultam a "széles nyilvánossághoz" a kérdéssel! :) 

Előzmény: Enzo (140437)
gigabursch Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140438

Nem tettem hozzá:

Fel még csak-csak néhány uszállyal, de lenek az a hajlat akár négy egymás mellé vett uszállyal, akár 2×2-vel nem kis manőverigényű, és ahhoz nem csak szupi géphajós irányítás, de frankó uszálykormányosok is kellenének.

Nomeg a péterrévei köteleskomp útbiztosítása, azaz a kompkötél teljes mederbe eresztése.

 

 

(De őszintén remélem ezt odaképzelte mindenki.)

 

Mert szeparát császkáló géphajó nyilván nem kihívás.

Előzmény: gigabursch (140432)
Enzo Creative Commons License 2024.05.24 0 1 140437

A hajó a méretei alapján nyilván fel tudott menni, de egy vontatóhajó vontatmány nélkül minek ment volna? Azokhoz a vontatmányokhoz amik a Tiszán gond nélkül közlekedni tudnak sokkal kisebb vontatók is elégségesek.

Úgyhogy ha járt is valaha, az ritka és különleges alkalom lehetett.

Előzmény: cseuztompi (140434)
gepesz Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 140436

Mintha a Tatabánya járt volna Szolnokon. Nem tenném le rá a nagyesküt, de mintha.

Tayfun hátha erre jár. Ő többet tudna mondani.

Előzmény: cseuztompi (140434)
cseuztompi Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140435

Elvileg Adorján-Jankapuszta keményebb dió!

Előzmény: gigabursch (140432)
cseuztompi Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140434

Köszönöm, ezek szerint lehetséges a métere alapján!

 

Viszont én konkrétan az 1200 LE-s középdunai típusú vontató motorhajó képviselőire (ÓZD, PAKS, SZEKSZÁRD, SZOB, BALATONFÜRED, KAPOSVÁ,R KECSKEMÉT, SZOLNOK, TATABÁNYA, SZOMBATHELY, GYÖNGYÖS, INOTA) lennék kíváncsi a magyar Tiszán!

Előzmény: jakyg (140433)
jakyg Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140433
Előzmény: gigabursch (140432)
gigabursch Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 140432

A péterrévei hajlat alapján nem gondolnám ...

Előzmény: cseuztompi (140431)
cseuztompi Creative Commons License 2024.05.24 0 0 140431

Sziasztok!

 

Elnézést a laikus kérdésért! Az 1200 LE-s középdunai típusú vontató motorhajók (ide értve a sekély merülésűeket is) közül járt valamelyik a Tisza magyarországi szakaszán?

 

Esetleg valakinél akad erről fotó is?

 

üdv,

cseuztompi

smith Creative Commons License 2024.05.24 -2 0 140430

1963-ban a pesti mércén a legmagasabb vízállás 624 cm volt, https://www.hydroinfo.hu/vituki/archivum/bp1963.htm tehát árvíznek nem, de magas vízállásnak lehet nevezni, bár szerintem a fák lombosodása alapján ez inkább a júniusi, 5m körüli állapot.

Előzmény: napocza (140429)
napocza Creative Commons License 2024.05.23 0 0 140429

Tehát árvíz van a képen?

Előzmény: smith (140425)
Mwin Creative Commons License 2024.05.23 0 0 140428

https://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/kikinda/2456

A regiszterben az van, hogy 2022 óta nincs lajtsromban.

 Ehhez képest naponta jár a Tiszán (Dragomir Sevic tegnapi fotója):

Szerintem mehet a regiszterbe.

jakyg Creative Commons License 2024.05.23 0 0 140427

Bégaszentmihály és Újvár között a Béga-csatornán.

https://www.facebook.com/watch?v=1212007996845825

gigabursch Creative Commons License 2024.05.23 0 0 140426

A bőrgyár felől fényképezve

Előzmény: smith (140425)
smith Creative Commons License 2024.05.23 -2 0 140425

Ez az Újpesti öböl, az angyalföldi hajógyár területe. Nem valószínű, hogy itt a hullámzás vagy szél képes lenne felborítani egy úszódarut. Sokkal valószínűbb, hogy a készülő daru gémjét kidaruzták a sólyatérbe, majd jött egy nagyvíz és víz alá került.

Előzmény: napocza (140424)
napocza Creative Commons License 2024.05.23 0 0 140424

 fortepan 260876 

 

Segítenétek értelmezni ezt a képet? Felborult egy (készülő?) úszódaru egy viharban? 

smith Creative Commons License 2024.05.23 -2 3 140423

Igen, láttam és hajóztam is rajta. Elébb kishajóvezetőként, egy kb. 15-20km/h sebességű rocskával. Egész éjjel a hátunk mögül világító telihold fényénél mentünk, én hajnal kettőkor adtam át a kormányt. Villanóról villanóra, parti jelre, néha a parti települések fényeire támaszkodva egy hármas kötelékben. 
Később egy nagyhajó kormányállásában, pont az ominózus dunakanyari szakaszon sikerült egyedül maradnom a keréken, mert a pk.-nak sürgősebb dolga :-) támadt éppen odalent. Amikor lement, még működött a radar. Aztán az elköszönt. Én meg ott álltam a keréknél és igyekeztem a parttávolságot tartani szemre, közben maradva a zöldek mellett a dömösi gázlóban, ahogy utasításba kaptam. Nem kívánom vissza az érzést...

Előzmény: mindenev (140419)
gepesz Creative Commons License 2024.05.23 -1 0 140422

Van itt volt  FOKA-s?

gepesz Creative Commons License 2024.05.23 -1 1 140421

Emlékezzünk, de a nevek lemaradtak. Kanczler Ferenc pk.  Besze  István vit.

Előzmény: gepesz (140420)
gepesz Creative Commons License 2024.05.23 -1 1 140420

Még mindig nevetésre húzódik a szám, ha eszembe jut a késő délutáni ceremónia.Két nagy darab ember. Jön a vitorlás, oda áll a pk. elé. Az felkászálódik a székből. Összeér az orruk. 

Kapitány úr jelentem! A lámpák  égnek.

Emlékezzünk róluk. FOKA  Renner, Jt. IV.

mindenev Creative Commons License 2024.05.23 -1 2 140419

Még tovább folytatva az együttgondolkodást: látott-e már az itt kommentelők közül valaki éjszakai Dunát (vagy bármely más természetes vízfelületet) ? Ha csillagos, holdvilágos az éjszaka, a vízfelület tükrözi a fényt, ha hullámzik is egyben, méginkább vibrál az egész felület. Ha nincs holdfény, tudjuk, sötétben minden tehén egyszínű... Ha köd van, esik az eső, ez mind torzítja, szűri és szétszórja még a legerősebb reflektorfényt is. Ilyen körülmények között bármit meglátni a vízfelületen igencsak nehéz, majdnem lehetetlen. Érzékelni radarral igen, de az sem csodaszer - műanyag kisgéphajó esetében pláne.

 

Az pedig, hogy milyen és mennyi uszadék van a Dunán, elég, ha végigmegyünk a budapesti rakpartokon és lenézünk a kikötőpontonokra, mennyi minden fatörzs és egyéb dolog halmozódik fel. És ez a mennyiség nyilván a töredéke annak a mennyiségnek, ami nem akad fenn, hanem szabadon úszik tovább. Ráadásul az átázott fatörzs majdnem olyan, mint egy jéghegy: a  nagyobb része a felszín alatt van. Áradó folyókon gyakran lehet látni szinte egész fatörzseket is, nem csupán gallyakat.

 

Igen, (valószínüleg) ittas állapotban, éjszaka, a vélhetően megengedettnél több szméllyel, megszegve a vizikresz által előírt megközelítési - keresztezési szabályokat, nem "célszerű egy nagyhajó útjába kerülni. A korábbi hozzászólók közül is megfogalmazták már: elmulasztani a segítségnyújtást csak akkor lehet, ha valóban észlelték a balesetet és nem álltak meg. A baleset egy pillanat műve lehetett, a csattanás utáni reflektorozás korlátozott eredményt hozhatott, hiszen a hajó alá nem lehet bevilágítani.

Előzmény: mosogep-szerelo (140417)
tehtube Creative Commons License 2024.05.23 0 0 140418

Már betettem, de külső képekkel a kínai Titanic. Mindig sajnálatos egy pénz, anyag és munkaégető kudarc. És megdöbbentően távol a tengertől.

https://www.origo.hu/utazas/2024/05/titanic-kinai-masolata

mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.05.22 0 0 140417

Kérlek ne adj tippeket a bürokratáknak, pár éve vizsgáztam, besírtam mire megtanultam a fényjelzéseket!

 

Aki éjszaka a Dunára megy, az vigyázzon! Aki nem lát meg egy 110 méteres hajót, az...... nem mondok semmit! :(

Előzmény: jakyg (140416)
jakyg Creative Commons License 2024.05.22 0 0 140416

Szerintem elő kéne írni, hogy pontosan a hajó orrára ki kell tenni két szokásos fehér fényt, vagy egy, a szokásosnál kétszer erősebb fényt.

Előzmény: névtelen (140412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!