Tervezek venni egy 1.8-as benzines B zafirát. Tudnátok valós fogyasztási adatokat megadni, illetve azt, hogy óra szerint 90 körül mennyi a motor fordulatszáma?
Működik igen. Egy esős éjjel után a bal hátsó ajtó belső műanyag küszöb borításon találok vizet, és ha lejton parkol a kocsi akkor a padlón is megjelenik :(.
Zafira B 2014 bal hátsó ajtónál beázik. Törve nem volt, sérülés nem látszik az ajtó gumin. Nem értem hogy juthat be a víz. Hasonló tapasztalat valakinél?
Megfúrtam, mentem vele, már nincs szisszenés és mintha indulás után is elmúlt volna a rövid dadogás.
Viszont ma megint kidobta a P2272-es hibakódot (az elmúlt napokban nem világított).
Most nem megy annyira tompán, mint előtte (1500-2000-s fordulat között), de nem is az igazi.
Ha cserélve lett az szívósor (gödöllői felújított, minden mozgó részen becsapágyozott került bele) és a működtető motor kb. 25000 km-el ezelőtt, akkor hol szívhat be fals levegőt?
Nincs valahol kép a vákuumcsövek elhelyezkedéséről a neten?
A hibakód, amit kidobott p2279, beszívott levegőrendszer hibája más más történet, ugye? Igaz, hogy féktisztító sprayvel végigfújkodva a vákuumcsöveket, hallani lehet, ha valahol ki van repedve a cső?
NEM TISZTÍTHATÓ,csak csere.... 2-es fúróval fúrd és nem lesz gázolaj szag,de mielőtt kifúrod menj az autóval úgy egy kört hogy nincs rajta tanksapka akkor mit csinál ?
Pár napja vettem észre, hogy 2000-s fordulat alatt alig húz, felette megy rendesen.
Tegnap már kidobta a diagnosztika lámpát. Pedálteszt P2279-es kódot dobott ki.
Tavalyelőtt már volt ugyenez a hibakód, akkor ki lett cserélve a szívósor és a mozgató motor, egr ki lett pucolva.
Elméletileg azzal talán nincs gond. Azóta kb. 25000 km-t ment az autó.
Lehet, hogy valamelyik vákuumcső okozza a gondot? Hol találni a neten képet a vákuumcső rendszerről?
Lehet vákuumcső hibától, hogy 2000 alatt alig húz, de utána viszont megy rendesen? Ha a plusz beszívott fals levegő bezavar 2000es fordulat alatt, akkor 2000 felett miért megy rendesen az autó?
Más: azt vettem észre, hogy ha letekerem a tanksapkát, erős szisszenő hangot hallok. Lehet, hogy vákuum keletkezik, mert nem kap levegőt a tank, amikor fogy az üzemanyag? Hol lehet megnézni, hogy nincs-e valami eldugulva?
Érdemes lenne a tárolt és/vagy meglévő hibakódokat kiolvastatni márkaszervizben vagy olyan szakembernél akinek van megfelelő eszköze. Még az indulás előtt, mert sokkal kellemetlenebb, ha külföldön kell megoldani egy esetleges megállással járó problémát.
A mai napon megjelent egy hibaszimbólum az Opel Zafirám műszerfalán. Az alábbi kezelési útmutató 116-ik oldalán ezt találtam: "Meghibásodás-jelző lámpa", "A kibocsátás-szabályozó rendszer meghibásodott. A károsanyagkibocsátás szintje a megengedett fölé emelkedhet".
Az autót nagyjából egy hónapja vettem. 2018 végi kiadás, 45 ezer km van benne, én még csak városban használtam (kb. 100 km-et mentem vele).
Mi lehet a hiba oka? Jövő hétfőn hosszabb utazásra indulunk a családdal (külföldi nyaralás). Kritikus a hiba? El kell vinni szervizbe? Esetleg előfordulhat, hogy ha sztrádán fut, akkor a hiba önmagától megoldódik?
Kérdezném , hogy Opl Zafira Tourer 16 autóm elkezd fehér füstöt ontani és a nagy fogyasztok menü pontban kiírja , hogy jégmentesítés folyamatban. Ez normális?
A hibakódok csak arra jók, hogy az érzékelők hibáját, vagy az értékelő elektromos hibáját jelezze. Hogy azok mitől vannak azt nem. Pontosan jó a példád a lambdaszonda hibát ha jelez, akkor lehet a szonda vagy más kiváltó ok is ami a szondát "megkeveri".
Ha magad szeretnéd megoldani a dolgot, adnék egy tanácsot még mielőtt belebonyolódnál. Nézz meg egy bontóst, ahol van egy donor és ott kijárhatod az "iskolát". Főleg, ha a vezérlő ECU a gyanúsított. Vegyél egyet, és próbáld bele. (garanciát azaz visszaadási lehetőséget kérj rá) Amennyiben nem az a hiba visszaadod és nem vered magad fölösleges költségbe.
Persze nem mondtam, hogy mi a baja, csak egy eshetőséget említettem. Én már jártam úgy, hogy minden elektronikát cseréltrek volna, beleértve az ECU-t is és nem az volt a baj. (a két szondát cserélték feleslegesen, aminek az árát benyeltem) Az is igaz, hogy az elektronikai meghibásodás is nagyon gyakori. Olyan szervízek vagy szerelő, ahol vannak típusazonos próbaalkatrészek az a biztos. Ha betéve egy jó egység megoldja a dolgot, akkor be lehet ruházni az alkatrészre. (mert a próbálgatás az sokba kerülhet mondjuk egy motorvezérlőnél.)