Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Nem értem Karácsonyékat. Oké elővásárlási joguk van Rákosrendezőre. Aszondja a közműcég eredménytartalékából ki tudják fizetni az első 12 milliárdos részletet. Igen és? Utána mi lesz vele? Az első részletre össze tudnak kaparni pénzt úgy, hogy beáldozzák a közműcég tartalékát. Aztán úgy marad a terület ahogy eddig? Marad a nyakig erő dudva és szemét? A lényeg csak az, hogy megfúrjanak mindent amit a kormány épít? Ehhez ráadásul tapsolnak a pestiek meg a tiszások is. Mert ha már a vételár első részét is úgy kell összekaparni, miből lesz pénz a beruházásra?
Persze a kérdés csak költői, mert azóta már az index is megírta, hogy már 23-ban megpróbálták Karácsonyék megszerezni Bajnaival meg a Wallissal a területet, csak akkor nem sikerült. Jó kis balos mutyi kezd ott is kialakulni.
Igazából az van, hogy az autók is elérhető tömegcikkek lettek és a "prémium" gyártók is olcsóbb, tömegekhez is eljutó autókat gyártanak. Persze vannak exkluzívabb márkák, de az teljesen más kategória, azok az élmény miatt vannak és még egy régi francia autónál is megbízhatatlanabbak, illetve valljuk be, senki nem azért vesz egy Koenigsegget, hogy azt 20 évig családi, rohangászós, vagy utazó autónak használja. Tehát semmit nem tudunk valójában, ezen luxusmárkák megbízhatóságáról. Csak hallottam, hogy a ferrari, maserati, aston és egyébként a mercedes, vagy audi, különleges autói is szeretnek megbízhatatlanok lenni. Kiélezett technológia, nem azért van, hogy tartós legyen. De vissza térve a köznép által is elérhető autókra, ezek fogyasztási cikké süllyedtek és mint olyanok, az olcsó előállítás és a profit maximalizálás lett a fő csapás.
És sajnos az előttem szólóknak lesz igaza, el kell engedni az álom kergetést, ezek már csak közlekedőedények. Funkcióra kell őket megvenni, nem külalakra. Ettől még felháborítónak tartom, hogy egy műanyagdarabért fizessek 4-6 millió forintot, ami még randa is.
Az utolsó mondatod a jó válasz! :-) A mostani németek minősége erősen lefele tart. És egy akkori francia nagyon messze volt egy akkori némettől, vagy svédtől.
Egyébként akkoriban, innovációban és kényelemben verhetetlenek voltak Európában. Köszönhet nekik néhány újítást az autóipar. Az tény, hogy azzal a precíz tervezéssel és teszteléssel amit a németek csináltak, nem veszik fel a versenyt, de nem rohadnak kevésbé és nem megbízhatatlanabbak, mint egy korabeli olasz autó.
És hogy őszinte legyek, a '80as, '90es évek autói, még a franciák is dögösek voltak.
Maradjunk annyiban, hogy visszatekintve, egy akkori francia, nem volt problémásabb, mint egy mai német. :D
Itt volt a kézis fiúk kezében a lehetőség, de sajna az utolsó másodpercben a horvát bedobta. Akkor is jók voltak, helytálltak a horvát szurkolói tengerben! Három napja hörögnek a horvátok, hogy nagy gókülönbséggel leverik a "lassú" magyarokat, egyik sem lett igaz, egy gólkülönbséggel, elfáradva nyögvenyelősen nyertek.
Nézzük meg a szűkös, második világháború utáni évek, évtized európai kisautóit, a CV2-es hullámos bádoglemezből, meg az olaszok kis Topolinója, majd ötszázasa, a németek BMW Isettája, az angolok Minije.
Fostalicskákat gyártanak, egy kettő formavilága majdnem jó, de összességében tákolmányok. A DS volt egy korát megelőző forma volt, de tele van az is problémás rendszerekkel. Az angolok RR-a is problémás ugye, de mégis egy örök forma, arányok, ívek helyükön vannak.
Gondolom arrafelé fiatalabb ügyintézők vannak, akik felfogják ésszel, hogy ők vannak érted, nem fordítva. Fargoéknál meg a cocializmusból itt maradt valaki van.
Hogy azért volvózzunk is kicsit! ;-) Ma hazaértem, ragyogó napsütés, 16 fok, itt az idő, nosza kivittem a friss szerzeményt, az SC-802-es fejegységet és kemény 10 perc alatt a helyén is volt. Minden csereszabatos, a csatolók, a külső méret, a kód is jó, a fejegység meg tökéletesen teszi a dolgát, a kisebbhez képest meg teljesen jól eligazodom (szemüveg nélkül), nagy gombok, levegősen, kesztyűben is tudod kezelni, a szín is passzol a beltérhez. Jó, kellemesen konzervatív, csupa szögletes középkonzol, ahogy kell! :-)
Nálunk még az előző szemetes cég akart " igazságot" oszatani. Belekotortak a szemetembe ( gondolom mindenkiébe) és nem mindent vittek el.
Felhívtam őket, nagyon nem akart engedni a nő, akivel beszéltem. Győzködtem, hogy más kerületekben sem nézik a kukások, hogy mi van a kukában, idejük sincs rá, stb.
Nem engedett, én meg mondtam, hogy csak egy kukát adtak, nehogymáá' egy általános iskolát is alig végzett szemetes ember döntse el, hogy mit visz el...
A lényeg, hogy kb két hét múlva visszállt a korábbi jóvilág, elvittek mindent. Vsz más is szólt, panadz volt ezerrel, és nem épp a legkultúráltabban.
Ebben az évben most megint valami új cég van, nem vitték el a hamut.
Most eszembe jutott egy beszélgetésem, de már nem emlékszem kivel. A lényeg az, hogy én abban a tudatban élek/éltem, hogy Magyarország egy agrár ország. És mindig mondom, hogy arra kéne ráfeküdni. És emlékszem, hogy nem értett egyet, azt mondta, hogy bár lehetne jobb az agrárium, meg az élelmiszer feldolgozás, de szerinte Magyarország nem kifejezetten agrár ország. Én meghökkentem. Kérdem, hát akkor mi más lenne. És Ő azt mondta, ez az ország mindig is az innováció országa volt. Itt mindig rendkívüli koponyák születtek és Ő elsősorban főleg erre fektetne hangsúlyt. Ez elgondolkodtatott és ez a legutóbbi videó is ezt erősíti. Ettől még nem kell leépíteni az élelmiszer termelést, de az is tény, hogy visszaállítani is egyre nehezebb. Megzabálnak a multik. A kapitalizmus kinyírta az élelmiszer feldolgozásunkat. Az óriás cégek mindent bekebeleztek.
Ha látunk is a polcokon ős magyar márkákat, a legtöbb esetben azt már nem magyar cég gyártja.
Komolyan mondom, ez a kálváriád ezekkel a szemetesekkel, a kis magyar valóság. Hogy a legtöbb ilyen helyen dolgozóba egy szemernyi empátia, segítőkészség nem szorult. De akkor el kell menni kazánfűtőnek, ott nem kell emberekkel foglalkozni.
Engem mindig meglep amikor Ecseren bármit intézek, mert az annyira pici közösség, hogy még megmaradt a segíteni akarás, meg az érzés, hogy egy közösség tagja vagy.
Én a fogadási időben besétáltam, mondta milyen papír kell neki, mondom ezek vannak itt, azok nincsenek. Nem baj, majd legközelebb behozod, úgy is adok neked egy szelektív kukát, mondja. Jövőhéttől kiteheted a kukát.
De mondom fizetni nem kell? Majd a következő negyedévben, most nem tudlak elszámolni, de a szerződésed él, nyugodtan rakd ki a kukát, el fogják vinni.
És ennyi. És kb mindennel ennyi.
Nem hoztál valamit? Várjál, utána nézek, kinyomtatjuk, itt írd alá, készen van, mehetsz, szevasz.
-- Csókolom. Nem ürítették ma a kukámat a kollégái.
-- Persze, mert nincs befizetve a számlája.
-- De hát nem kaptam számlát Önöktől. Beküldtem minden doksit amit kért, de számla nem jött.
-- Ja... Azt nem adtam fel.
-- ???
-- Még küldtem egy levelet, benne egy bejelentő adatlap.
-- Mikor küldte?
-- Pénteken.
-- Várjon, megnézem. (...liptiti-kliptiti...) Aha, most jött meg, most szedtem ki a postaládából.
-- Na azt töltse ki, postázza vissza és akkor küldöm a számlát.
-- De ezeket az adatokat már visszaküldtem emailben, a kitöltött doksikban. Ezen csak a telefonszámomat tudom beírni, meg egy aláírásnak van hely az alján. Mindent megkapott már hetekkel ezelőtt.
-- Igen, de azokon nem volt rajta az eredeti aláírása. Azt küldje vissza, akkor küldök számlát.
-- És addig nem is viszik el a kukámat, mi?
-- Nem.
-- Mindaddig, "míg be nem érkezik az összeg a számlájukra". Az meg még hetek, ha jól sejtem.
-- Igen.
-- OK. Ne menjen sehova, mindjárt bemegyek magához személyesen. Oszt beszélgetünk egy kicsit.
-- Ide ne jöjjön, sok a dolgom. Inkább szólok a kollégáknak hogy üríthetik addig is a kukáját...
-- Szóljon nekik hogy jöjjenek vissza a mai adagért is.
-- Azt nem lehet.
-- Rendben, akkor beviszem magához az irodába, hm?
(Mellesleg a kukát (benne egy kis zacskó szeméttel, nem volt egy kiló sem) kiürítették a kukások némi beszélgetés után. Jövő héten kapnak pár sört. De ez a picha... ezt meg kellene kicsit rángatni...)
Meglepődve olvastam, hogy 60%-kal csökkent a Magyarországon elkövetett öngyilkosságok száma az utóbbi 3 évtizedben. Az azért nem rossz. De még mindig az élvonalban vagyunk.
Nagyon élveztük minden percét. A gyerek most szereti az ilyeneket (Gyermekvasutazik ezerrel, 15 naponta megy fel műszakba), nekem meg a legszebb gyermekéveim jöttek elő a buszozással :)
Még kiegészítésképpen hozzáteszem, hogy mivel öreg motoros a mezőgazdaságban, kimondja az igazat, nyuggerként nincs már félnivalója. Az agyontámogatott jó és langyos éveknek vége, csökkent a malmok száma, de a kisgazdaságoké is erősen, a hatékonyság, bármennyire fájdalmas a nagygazdaságoknál jelentkezik, fajlagosan ők mindenben jobbak. Ők pl. már uniós támogatások nélkül is rentábilisak, mert nemcsak búzát, tojást, tejet, húst állítanak elő, azt fel is dolgozzák és az megy a piacra (hozzáadott érték ugye!) míg a kicsik támogatás hiányában összecsuklanak és megszűnnek egy tenyészidőszak alatt.
Igaza van. Elenyésző a mi jó adottságú földterületünk (4,5 millió hektár termőterület), az is mozaikos, a folyóvizeink évezredek alatt ilyenné alakították. Az Alföld tele van kötött agyagos talajokkal, szikesekkel. Ezeket aztán fel is törtük szántónak, a folyószabályozások után a gyengébb adottságúakat is kizsigereltük. A termőréteg vastagsága nálunk 10 cm és 1,5 méter között ugrál. Az ukik talajainak jelentős része csernozjom, 2-4-5 méteres termőréteggel(!), ezt ha évtizedekig csak kiszipolyozod, értsd vetsz és nem végzel tápanyagutánpótlást, meg sem érzi. Most ezeket a területeket az ukrán rabszolgák művelik arab, kínai és amerikai gazdáiknak. A muszkák meg csak szépen haladnak kelet felől, bekebelezve amit lehet, a remélt békekötésig. XXI. században élünk, de most is kőkorszakiként viselkedünk.
Sziasztok! Valaki hátha tud segíteni... Volvo S40 MKII. (2005évj.) Pótféklámpa... nem működik. Gondoltam azért ránézek. Az most rendesen bele van ragasztva a kalaptartóba? Mert a hátulját elkezdtem lebontani tapogatom nézegetem amennyire tudom, de ha ezt az egészet le kell bontani hozzá akkor az sosem fog világítani szerintem :/ Esetleg ha valaki tud megoldásban segíteni... Köszönöm!
Ebben a műfajban az előny a rejtőzködőnél van. Ennek egyszerűen az az oka, hogy a teljes rendszer működése ismert, ezért tud egyáltalán működni. Nem olyan kaotikus, mint a való világ - persze bonyolultnak bonyolult, de akit érdekel, az meg tudja ismerni, és pontosan tudja, hogy milyen művelettel milyen potenciális nyomot hagy maga után, ez alapján pedig az is kitalálható, hogy hogyan lehet nyom nélkül, vagy félrevezető nyomokat hagyva csinálni dolgokat.
BTW, tegyük fel, hogy végig sikerült felgöngyölíteni a rosszindulató aktor nyomait, akkor megtudjuk, hogy fizikailag valahol volt egy gép, amin megnyomta valaki az entert. Ez mit bizonyít? 1 óra és néhány forint feláldozásával máris lesz szlovák IP címem, csórik meg nem tehetnek semmit arról, hogy mit alkottam náluk. :) Szóval előny a támadónál, az ilyen "bizonyítékok" a propagandán túl nem sok mindenre jók.
Amúgy az ügyfélkapu küld valami figyelmeztetést, ha Kambodzsából lép be vele valaki? :)