Közben megtaláltam a teljes rendszer pontos specifikációját.
Ráadásul lézerre hangolt ösztönös gondolkodással, amikor végre megláttam az oszlopot -illetve felfogtam mi az- (végig a látóteremben volt a távolban, amig gyorsítottam) már csak elvettem, hogy "ugyis rég megmért". Satuzni kellett volna, 0késedelemmel, azonnal.
És nem a sebmérőt lesegetni(az a követlező képi emlékem az oszlop képe után), hogy bravó, ez legalább egy 100%-os csekk lesz, hurrá.
Ez egy kib. drága lecke volt.
Nem tudom mi van, ha nem fizet az ember prompt? Gondolom van 8 vagy 15 nap..
Elkezdik köztartozásként azonnal behajtani, és onnantol kár is a csekket befizetni, mert már 20féle költséggel több, vagy hogy van ez?
Motorossal mit kezd (nem, sajnos nem motorral voltam, dolgoztam), van egy vázon elég viszaverő felület a radarnak? A rendszámmal mi van, hátrafelé néző kamera veszi fel áthaladás után a motor rendszámát, -ha tudja-?
Jól emlékszem, hogy az akasztófákon nincs - a menetirány/sáv szerint értve - hátulról figyelő kamera? Tényleg, akkor mi van a motorosokkal?
Köszi mindenkinek! Remélem igy lesz....belegyorsítottam a védába, mikor tudom ,hogy ott van. Agyi rövidzárlat :(
Ezek mondjuk radarosak, ami fura, mert 20éve nincs csak lézer... tudja valaki hogyan mérnek, milyen messzire "lát" a radarjuk?
Motorossal mit kezd (nem, sajnos nem motorral voltam, dolgoztam), van egy vázon elég viszaverő felület a radarnak? A rendszámmal mi van, hátrafelé néző kamera veszi fel áthaladás után a motor rendszámát, -ha tudja-?
Nem az "aggaszt", hogy kerüljem el a fizetést, nyomtam neki, rábasztam, ebbe már beletörődtem..egy havi fizetésem oda.
A kérdés, 100% feletti tullépésre jön-e kis papírka, kinek jár a "büntetőpont"... aztán ha bevallja, akkor nem holmi pontok, akkor inkább szabálysértési határozat, úgyanúgy bírság ÉS jogsija IS ugrik.
Hallottam már ilyet, egyedi mérésnél, sőt... az érdekel, a védára vajon tudják (akarják-e) ezt csinálni, van-e valakinek nagy túllépéses fix telepítésű védás tapasztalata.
Én eddig azt gondoltam, az útépítéseken nem mérnek. Megtört a jég, mindennél jobban kell nekik a lenyúlható lóvé: Szfvár és Csór között az új körgyűrű beágazásában mértek a héten, 50es a tábla. Rohadjanak meg!
Szerintem az idézett KM rendelet csupán arra vonatkozik, hogy az útkezelő nem helyezhet ki táblát nehezen látható helyre (pl. valaminek a takarása mögé).
Ha egy többsávos úton közlekedő autós hivatkozhat arra, hogy az idézett rendelet követelményei szerint az út jobb oldalán megfelelően kihelyezett tábla az ő sávjából a forgalomtól nem kellőképpen könnyen észlelhető, akkor minden gyorshajtásért megbírságolt autós is (bármilyen úton is haladt) hivatkozhat arra, hogy éppen előzött, amikor elhaladt a sebességkorlátozó tábla mellett, amit nem látott az éppen előzött járműtől. Ez azért érdekes lenne. :-)
Mellesleg az M1-M7 felújított kivezető szakaszán lévő sebességkorlátozó táblákat a Budaörsi út és a Nagyszőlős u. találkozásától kifelé csak a jobb oldalra helyezték ki, a 70-es és az 50-es táblákat egyaránt.
Semmi nem írja konkrétan elő, hanem abból következik, hogy van egy 20/1984. (XII.21.) KM rendelet, amely így rendelkezik: "11. § (1) A közúti jelzéseket a KRESZ és a vonatkozó szabványok rendelkezéseinek megfelelően úgy kell elhelyezni, hogy azok a járművezetők és gyalogosok, akikre a jelzés vonatkozik, bármely napszakban, kellő távolságból észlelhessék, és azokból - helyismeret hiányában is - a forgalmi rendet félreérthetetlenül felismerhessék."
Ez alapján egy 3-4 sávos úton legbelső sávon közlekedő autós hivatkozhat arra, hogy a tábla az ő sávján nem kellőképpen könnyen észlelhető, főleg forgalmas útszakaszon, ahol mondjuk 2 teherautó is mehet egymás mellett a külső sávokon. Pont ezért szokás kihelyezni bal oldalon is a táblákat többsávos úton. De mint mondtam, az összes többi korlátozó tábla így van kihelyezve azon a szakaszon.
Meglátjuk, én is legalább 70-el jöttem kifelé. Ott álltak keresztben, nekem gyanús volt, hogy mértek, majd meglátjuk, kérdés a rálátásuk is. Fura egy hely, t.i. ugye nem csak a 3 sávon jön a kuncsaft, hanem jobbról is érkezhet, akinek ugye eleve 50-es korlátozása van, meg a kúttól kijövőnek is 50-es, mert még belterület (a faluvége-tábla a 100-as megengedőnél van).
A parkolóból? Nincs az nagyon távol a pályától? Kilát onnan a kütyü a bokroktól és a korláttól megfelelő szögben a pályára?
Ki fog derülni hamarosan, mert kedden úgy öt körül jártam arra, és mindazok alapján amit leírtál, fenn vagyok az esélyesek listáján. Hozzáteszem, itt mindig figyelem a kutak környékét, de én nem láttam őket. Anno nagyon régen, még a radarok idején azt csinálták, hogy beálltak a 100-as táblán túlra, és mérték a 100-as tábla tövét, merthogy ott még 70. Szerintem is 50 ott a korlátozás, és most is ugyanezt teszik mint régen, a 70-es táblánál mérik az 50-et, párszáz méterrel az akaszófa előtt. Szép. Ja, és bogarásztam a policeponthu-t, de nem találtam a tervezett mérések között sehol.
70 a megengedett a 3 sávon, nem sok értelme van egy 50-es korlátozásnak a kút előtt. Ha 50 lenne a megengedett, akkor azt a belső sávon is jelezni kell, mint ahogy azt minden esetben meg is teszik a 60-as, 70-es és 100-as korlátozásnál is azon a szakaszon. Így hivatkozhatsz arra, hogy a 3 sáv miatt a külső sávon elhelyezett tábla nem látszódott a forgalomtól. Az 50-es a lehajtó forgalomnak van kitéve, hogy a Budaörs felé haladó sávban ne 70-nel zúzzanak tovább.
A céges autómat is kölcsönadhatom bármely családtagomnak, akár csak papíron is, aminek nincsen nyoma, rajtam nehezen találna a rendőrség fogást ezek alapján.
Nekünk is volt régebben egy ügyünk, amikor behívták a cégvezetőt. Útnyilvántartást nem kötelező vezetni, ergo mondta nekik, hogy miért nem állították meg, akkor tudnánk ki volt :o))
Mellesleg tényleg nem tudtuk, mert a képen nem lehetett felismerni, és egy hónap távlatából egy kulcsos autónál ki a tök tudja, hogy ki merre ment? =:-O
Mikor a Budaörsin mész kifelé m1m7-re, az új részre érsz, jobbra elmegy a Budaörsi (ott jobboldalon kint van egy 50-es), az M1M7 meg baloldalon 3 sávval tovább. Ezen az utóbbi 3 sávon szerintetek mi a megengedett sebesség? Szerintem 50. T.i. odébb, mikor bejönnek a jobboldali sávok is, a benzinkútnál a közeg méricskél mostanság a bokornál állva. a legtöbben ott úgy mennek, mintha 70 lenne, ami ugye a Budaörsi belső szakaszán megengedett (de ott az az 50es, ami igencsak jobbra kiesik a látótérből).
A nyomozót nem küldheted csak úgy el. Magánszemélynél nyilván a család tagjai nem tesznek vallomást egymásra. Az általam ismert esetben azonban bekérte az útnyilvántartást a cégtől, és megvolt a száguldozós kolléga. Szépen el is jártak vele szemben.
Egyfelől az a ritkább, aki tényleg becsületesen sokszorosan leadózva kereste meg a zsét, amin vett autóval egy 200-zal :o
Másfelől meg 15 éve se vonatoztak az emberek 200-zal a belső sávban =:-O
Harmadrészt pedig valóban sok olyan hely van, ahol biztonság szempontjából nyugodtan lehet(ne) menni 200-zal, csak a kollektív szabályok nem teszik lehetővé :-( Ettől még egyáltalán nem tartom bűnözőknek azokat, akik így mennek. Azokat sokkal inkább, akik a "nemzeti bábszínházban" lopják a pénzünket :-(