Felkerül a Paramount+-ra a 100 days to Indy 1. évada. Ezzel Amerika egyik legnézettebb streaming szolgáltatójának előfizetői megismerkedhetnek az IndyCar világával.
Állítólag Chip Ganassi halálragázolta Devlin DeFrancesco kiskutyáját a motorhomeja előtt. A rendőrség is a helyszínen volt, meg már az ügyvédek is értesítve lettek mert Ganassi nem volt túlzottan együttérző. A végén még DeFrancesco-nak mégis lesz pénze IndyCarozni :D
Texasban éppenséggel él 10+ millió mexikói. De mindegy is. Az, hogy olcsóbb lenne-e az annak a kérdése, hogy mennyi sanctioning feet kér az IndyCar meg, hogy mennyi állami támogatást tudnak hozzá szerezni mert hogy a mexikói szponzorok nem túl aktívak az IndyCarban, szóval arra kár számolni. De kár is ezen filózni ameddig nulla helyi érdeklődés van a témában. Index fórum hiába akarja ha a helyieket nem érdekli a dolog.
Szerintem az hogy Texasba nem repülnek át tömegével mexikóiak, nem feltétlen jelenti azt hogy helyben ne mennének ki egy versenyre ami azért egy nagyságrenddel olcsóbb történet lenne számukra (ahogy én is kétszer meggondolom hogy elugorjak-e Spielbergbe MotoGP hétvégére, de mondjuk a Balatonringre maximum csak akkor nem mennék ha éppen nagyon kéne valami másra az a pénz).
Ha lenne rá igény, lenne verseny is. Ez ilyen egyszerű. Texasban sem láttam, hogy roskadásig lettek volna a lelátók mexikói szurkolókkal pedig volt ott két verseny is, amiből egyik sincs már a naptárban. Dél-Amerikába elmenni vagy bárhova messzebb az már egy más kérdés, mert felmerül egy csomó plusz költség amit valakinek fizetni kell. Argentína esetében tudni lehetett, hogy ha kormányváltás lesz, akkor az ilyen értelmetlen kiadások mint pl autó-, motorsport lesznek először elkaszálva.
Nem ártana egy erős mexikói ember is az IC közelébe, értem hogy Juncos tolja Argentínát meg biztos szeretik ott is az emberek az ilyesmit, de Mexikó annyira adná magát mint nem-USA (meg amúgy bármilyen) helyszín.
ott is olyan szinten elszálltak a dolgok, ha most ICt rendeznek lenne balhé belőle, mintha nálunk megint megrendezték volna tavaly május elsején a "nagy futam" dolgot Bp. belvárosában.
A hírek szerint veszélybe került a tavaszi MotoGP verseny Argentínában, mert az új miniszterelnök erősen megnyeste a kormányzati kiadásokat, így lett némi lyuk a futam költségvetésében. Ha valóban elmarad, az nem sok jót ígér az IndyCar helyi törekvéseire nézve. Olyasmi tolvastam hogy már akár 2024 őszén lehetett volna valamiféle bajnokságon kívüli bemutató futam, de ha a jóval rangosabb MotoGP-re nem fog összeállni a költségvetés, kétlem hogy majd pont az IC-re lesz elég peso.
Ugye 22-ben az egész csapat szétcsúszott, plusz volt a texasi balesete is, ami vélhetően hátráltatta a szezon elején, plusz az önbizalma is elveszhetett, így teljesen bekerült egy negatív spirálba. Tavaly már néha tudott villantani 1-2 egész jó időmérőt, de rendszerint utána elizgulta a dolgokat (IndyGP).
"Remélhetőleg az IndyCar is meg tud állapodni egy világszerte ismert és elérhető platformmal, ami nyilván nem a Netflix lesz, de legalább a Sky vagy Prime szintjére el kellene jutni."
Ezt mondtam én is még márciusban. Mostanra beigazolódott, amitől tartottam, hogy ez is afféle egy lépés előre egy lépés hátra stratégia volt a jelenlegi management részéről, ami erőforrások égetésen kívül semmire nem volt jó.
Továbbmegyek, azon is el kellene gondolkodnia a szériának, hogy a teljes TV közvetítést (az online platformjuk ideiglenes megtartásával) felvigyék egy globálisan jelenlévő streaming platformra, mint ahogy azt az MLS csinálta az Apple+-szal. Ez egyfelől adna egy globális elérést, másfelől pedig megszüntetné azt az egyre inkább előtérbe kerülő problémát, amit egyre több amerikai is kritizál, a versenyek élvezhetőségét durván rontó lassan már elviselhetetlen reklámdömpinget.
De persze lehet folytatni mindent úgy ahogy van, végül is ha nem kockáztatnak semmit, az már majdnem olyan, mintha csinálnának is valamit.
Az igazi az lenne, ha önálló csapatként jelennének meg a mezőnyben, de gyanítom inkább felvásárlások és kollaborációk formájában érkeznek, idővel kiszorítva/kivásárolva a régi tulajdonost.
Persze ezzel sincs önmagában probléma, hiszen a vérfrissítés is kell, új tulajok új lendület új lelkesedés, de egy ideális világban már lenne egy harmadik motorgyártó, így ténylegesen is bővülhetne a mezőny, könnyen akár 30 full autósra is, mint a 80-as években. Na majd egyszer... :)
Az IC-t ismerve előbb megállapodnak a TV2 Play-jel, bizonygatják majd hogy hiába senki nem ismeri de fasza lesz, majd pár év csúszás, semminemtörténés és a TV2 Play bedőlése után visszatáncolnak és mennek valami közepesen ismert platformra.