Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Adm Creative Commons License 2025.07.26 0 0 120002

Pfff, nem tudom, ezt a mondatot hogy sikerült leírnom, azthiszem, bevettem a fogalmazás gátlót.

Előzmény: Adm (120001)
Adm Creative Commons License 2025.07.26 0 0 120001

Éppen valahogy így néz ki pl a a négyes dugó pl így néz ki.

 

Előzmény: Adm (120000)
Adm Creative Commons License 2025.07.26 0 0 120000

Xado Verylube-ot nézegettem, ezt fentről kell belesprickolni a gyertyák helyén, hagyni picit állni, aztán gyertya nélkül indítózni, hogy kinyomja a maradékot.

Vélemények alapján 50%-nál kicsit több az esély, hogy lesz valami haszna. Utána pedig még kap egy motoroóöblítést és aztán olajcsere.

Előzmény: downer (119998)
downer Creative Commons License 2025.07.26 0 0 119999

Rosszul írtam.

 

Előzmény: downer (119998)
downer Creative Commons License 2025.07.26 0 0 119998

Milyen szerelőt néztél?
Mert én is vettem, igaz hogy a váltóba szánom, de mehet abba is a K2 motor doctor nevű szere. Ha gondolod, nézz rá az allegro-n és nyálazd át a véleményeket!

Előzmény: Adm (119997)
Adm Creative Commons License 2025.07.26 0 0 119997

Ez egy jó hír :) Ettől még lehet csiszolgatni...

 

Errefelé:

Amilyen iramban tart a másik motor építése, illetve aktuális lenne a vezérléscsere, lehet most egyelőre megpróbálom kitakarítani a leragadt gyűrűket valami folyékony autószerelővel. Végülis 4 ezer forintot és 2 órát megér a próbálkozás. Ha sikerül, lecserélem ezen a vezérlést, amihez amúgy megvan minden cucc, csak ki kéne cserélni. Ha nem sikerül, marad és belehúzok a másikba vagy egy hétvégén kihúzom ezekből a dugókat és kitakarítom. Őszintén a blokk ki-betől fázok, nehéz, nagy, brrr...   Illetve vezérléssel együtt a hidrotökéket is kicserélem, van egy garnitura a másik motorból, csak ki kell takarítani, illetve akkor még a vezérlésmódosítót is felújítom.

Elkezdtem használni az allegrot is, eddig pozitiv tapasztalat, de pl a vezérlés dolgai olcsóbbak voltak itthon. 

 

De hogy tényleg legyen valami pozitív fejlemény is, elővettem a polcról a kb 10 éve lerakott Kenwood KDC PS8090R fejeségemet, lecseréltem benne a szalagkábelt, valamikor pedig be is rakom az autóba. Letünt korok emléke ez, nagyon jó hanggal. És mint most kiderült, befektetésnek sem rossz, mert mivel manapság már nem gyártanak normális hangu fejecséget, ezeknek hihetetlenűl felment az ára. Na nem mintha el szeretném adni.

Előzmény: downer (119993)
Adm Creative Commons License 2025.07.26 0 0 119996

Többek közt én tehetek róla :D

Előzmény: R. Scherbotsky (119994)
downer Creative Commons License 2025.07.25 0 0 119995

Valahol mindig ott motoszkált a típus a fejemben, tavalyelőtt is, mikor a lányunknak a jogsi megszerzés után autót kellett keresnem. Akkor nem találtam megfelelőt, úgy lett a Brava. Az mondjuk azóta is jól van, már nemsokára lehet is vinni műszakiztatni megint...

És ugye ment a téma a Kappa fórumon, hogy két tonnás SUV-kkal mászkálnak az emberek városban, vagy valami ilyesmi. Nyilván nekem a Musa jutott azonnal eszembe, hogy na az éppen arra való. Mivel eszembe jutott, hát ránéztem a mobilés kínálatra hogy mi a helyzet. Aznap rakták fel a hirdetést, ott virított, hogy a váltó elektronikai hibás. 700 euróért mit lehet találni manapság? Olyan sorsszerűnek tűnt, hogy akkor ez nekem való projekt lenne. Érdekel is, ha kell akkor szétszedem én a robotot is, csak anyagot kell szerezni hozzá és tanulni kicsit.
Na mindegy, most még akkor nem kell azt csinálni.
Hát az asszonynak mutattam és rá is kattant, hogy neki kell a GT mellé másodiknak. Nem hibáztatom, ha nekem van hobbiból autóm, akkor lehet neki is. Mondjuk az más kérdés, hogy a négy autót vettem kb. 3500 euróért...de nem is akarok én többet adni autókért. 
Ettől függetlenül, a magam részéről fene se akar egy ilyenféle autóval járni. :D
De a Platino belső, na abban nem lehet nem jól érezni magát az embernek, aztán van fullos napfénytető, meg a robotváltó, sőt még a középen elhelyezett műszeregység is fenomenális, az ember azon gondolkodik, miért nem így alakult ez alapvetően?
Szóval fíling van, lelkesedés van, probléma nincs. :)

Előzmény: R. Scherbotsky (119994)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2025.07.25 0 0 119994

Nem tudom, mennyire hozza lázba az olvasóközönséget, ha elmesélem, hogy feltöltöttem a Leaf-et délután, aztán kivittem vele anyósomékat az erdőbe (utána haza is hoztam őket, csak éppen ott szerettek volna sétálni).

Örülök, hogy szerencséd lett az autóval, de a sztori eleje nekem nincs meg. Vagy tényleg csak úgy újítottad, mert éppen szembe jött és majd jó lesz valakinek?

Előzmény: downer (119993)
downer Creative Commons License 2025.07.25 0 0 119993

Ha én nem írok, senki sem?

 

Na megjött a Musa, a világon semmi baja nincs a sebességváltónak...pedig már úgy készültem mindenfélére. :D

 

Sebességváltó
Marelli SELESPEED CFC328 Automatic Gearbox
ECU ISO kód : BC 07 94 08 34
Hardver szám: CFC 328F.04 - Ver: 00
Szoftver szám: FIA08ABI - Ver: 0000
Talált hibák:
P0856 - VDC üzenetek (CAN-től)

 

 

Ennyi volt benne, tökéletesen működik.

 

Egyébként az történt, hogy a sofőröm kifelé menet generátorhibával meg kellett álljon és másnap még akkor javították a kocsiját, amikor már a kocsit fel kellett venni. Szóval egy kollegáját küldte érte, neki meg nem működött a csörlője. 
Felhívta valami szaki ismerősét és valamelyik biztosítékra rámutatott úgy a távolból, kicserélte és felállt a saját lábán. A nem tudom milyen származású kezdő nepper húzta is a száját. :D

Persze, nem jelenti azt hogy nincs mit tennem a kocsival, így kezdésnek amit látok, szét van ugorva a be. biztonsági öv visszahúzó rugója, az olaj füstölög a leömlőről, a flexibilis rész lyukas a kipufogón meg van néhány külső húzás az autón, amivel vagy kell csinálni valamit vagy nem.

23Roberto23 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 119992

Szia!

Irtam mailt

Előzmény: downer (119990)
Adm Creative Commons License 2025.06.15 0 0 119991

Jelen! :)

Technika nem gond, el tudok menni olyan helyre, ahol még tudom oldani, csak nem szeretek hegeszteni... A 146-alját én lakatoltam ki,van telepen volt egy jó nevű lakatos műhely, ahonnét átnézve meg is dicsérték a munkàmat. Csak bazi lassan haladtam vele, mert a rutin azért hiányzik.

Előzmény: downer (119990)
downer Creative Commons License 2025.06.15 0 0 119990

De még akkor is kell valaki, aki nagyon ért a hegesztéshez.

Előzmény: Adm (119989)
Adm Creative Commons License 2025.06.15 0 0 119989

Amit lehetne...  kinyomozni, miben van még ekkora betét, amihez lehet kapni gyárit, megvenni, átmókolni...  na de ez az amennyit már nem ér az egész...

Előzmény: downer (119988)
downer Creative Commons License 2025.06.15 0 0 119988

Csomó meló, de azok a betétek se olyanok, mint a gyári. Nem használnak már el nemesfémeket erre...

Előzmény: Adm (119987)
Adm Creative Commons License 2025.06.15 0 0 119987

Igen, sokszor köpködik az utángyártott katalizátort. Nekem volt anno a 75-ön, nekem semmi bajom nem volt vele, ott hozta az értékeket. Aztán van a B megoldás, mikor betétet cserélnek benne, ez számomra kevésbé szimpatikus.

Előzmény: downer (119986)
downer Creative Commons License 2025.06.14 0 0 119986

Arra meg mindig azt mondják, hogy nem tudja azt amit a gyári. Mondjuk ahogy nézem, egy 100 ezres kiadás után elég szar érzés lenne, ha ugyanúgy hatásfok hibát dobna...

Előzmény: Adm (119985)
Adm Creative Commons License 2025.06.14 0 0 119985

Körbenéztem gyorsan, akad, de sajna csak utángyártott. Mindenesetre az már csak az új motor mellé kerül be. Valószínűleg a jelenleginek is az olajfogyasztós motor tett be.

Előzmény: downer (119984)
downer Creative Commons License 2025.06.13 0 0 119984

Ajjaj, azt nem lehet egyszerű beszerezni. 

Előzmény: Adm (119983)
Adm Creative Commons License 2025.06.13 0 0 119983

Kicseréltem a kontrol lambda szondát, ami már 8-9 hónapja a mühyelben a polcon figyelt. Így legalább megtudtam, hogy a katalizátorom már nem sok mindent csinál, olyan szép színuszhullámot rajzol. :(

downer Creative Commons License 2025.06.11 0 0 119982

Mindenhogy, gyári cikkszámra is, megnevezésre is, bár néha furán van fordítva, meg hazai oldalon a gyári cikkszámra talált, adott gyártó cikkszámára is.

Előzmény: Adm (119981)
Adm Creative Commons License 2025.06.11 0 0 119981

Köszi a tippet. Ez a szállításos dolog akkor kb olyan mnt az Alzaboxos előfizu, az is egy jó dolog, ha gyorsan kell valami, bár autóalkatrészt még nem árulnak. Még :)

 

Cikkszám alapján szoktad rajta keresgélni a dolgokat?

Előzmény: downer (119980)
downer Creative Commons License 2025.06.11 0 0 119980

Talán nézz rá az allegro-ra, van egy Smart nevű opció, ami ingyen szállítást és visszaküldést is takar egy bizonyos nem túl magas értékhatár fölött (5-9 ezer Ft).

Regisztrálás után ebből kap az ember 5 db-ot, aztán egy évre 5000-ért meg lehet venni, de valamikor leakciózzák 2500-ra, az már tényleg semmi érte.

Packeta csomagautomata vagy átvevőhely, ahová én is rendelek mindig, ez ingyen szokott lenni. De ha éppen nem Smart-os az adott értékesítés, 690 Ft a szállítás vagy futárral házhoz 1390. Belföldön sincsenek ilyen árak. Gondolom ez egy bejáratott logisztikai hálózat és így megéri mindenkinek.

 

 

Most pl. hozzáraktam még egy olajleeresztő tömítést, ami úgyis kell mindig, hogy elérjem az 5000-et és jön az automatába. 

 

És ha a váltóolaj beválik, ki fogom próbálni ennek a Specolnak a 10W-60-asát is a motorba, csupa jókat írnak az értékelésben a lengyelek.

Előzmény: Adm (119979)
Adm Creative Commons License 2025.06.11 0 1 119979

Egyik nagy bajom a külföldről rendeléssel, hogy sokszor fogalmam sincs, melyik futárszolgálat hozza a csomagot. MPL-t pl erősen kerülön, hihetetlen, miket össze tudtak nekem hozni kézbesítés gyanánt, illetve preferálom a csomagautomatákat, mert eléggé rapszódikus, mikor éppen hol vagyok, egy hétre előre még tudom, de hoszabb távra nem nagyon.

Előzmény: downer (119978)
downer Creative Commons License 2025.06.10 0 0 119978

Én már nem...ezt az országot az országot az elmúlt 35 évben totál lenullázták a mindenkori döntéshozói. Érdekes, a lengyel ipar elő tud állítani bármit? Még egy kerti slagot is érdemes volt onnan vennem, vagy említhetem a patkánymérget is és a többi...

 

A feketémben még biztos senki nem cserélt váltóolajat, szóval hétvégén megejtem. Lengyel olajjal azt is.

 

Előzmény: Adm (119977)
Adm Creative Commons License 2025.06.09 0 0 119977

Igen, az volt, tudom, de én ilyen földhözragadt vagyok és próbálom az országon belülről megoldani a dolgokat.

Előzmény: downer (119976)
downer Creative Commons License 2025.06.08 0 0 119976

Ja, a fiatalkatrészek.hu? Ott  nekem is vannak olyan dolgok, amiket akkor rendelek ha van más, nagyobb tétel.

Előzmény: Adm (119975)
Adm Creative Commons License 2025.06.08 0 0 119975

Drágább, de nem olyan vészesen, de ha nem rendelek onnan pár más dolgot (rugó, gázteleszkóp, zár), akkor megvettem volna sima NGK dobozban, vagy Densot, Bosch-t, egyikkel sem volt még problémám.

Előzmény: downer (119972)
downer Creative Commons License 2025.06.08 0 0 119974
downer Creative Commons License 2025.06.08 0 0 119973

Igen, azt. Csak mikor volt az a hidegindítás utáni pár perces alapjárati kihagyogatós meg puffogós üzem, akkor cseréltem a Marellire. Na persze nem oldotta meg és utána már tudtam, hogy a mai üzemanyagok okozzák hidegen így, melegen meg még a motor is képes leállni, úgy lezuhan a fordulatszám. Bizonyos külső hőmérséklet tartományokban figyeltem meg ezeket, de csak változott valami, mert se tavaly, se idén nem figyeltem meg ilyeneket. 
Ja és még szerintem ide is beraktam, milyen pirosas lerakódások vannak a gyertyákon. Most amit kiszedtem, tökéletesen lerakódásmentesek voltak.

Előzmény: bojo (119971)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!