Keresés

Részletes keresés

Pinyo Creative Commons License 2020.05.14 0 0 206728

Megnéztem. Futáson Galileo, sétán Glonass volt. Kerékpárt nem használtam, ott szerintem GPS+járókelők alapján tájékozódtam volna. Mostanság egyre több járókelőt lőnek fel, a rakpart tele van velük.

mtb Creative Commons License 2020.05.14 0 0 206727

Szánom-bánom, de azóta nem voltam azon a pályán. Hozzáteszem, hogy egyrészt elfelejtettem, másrészt ahogy komolyodott a vírushelyzet, be is zárták a szabadidőparkot. Viszont nemrég újra kinyitották, szóval van rá esély, hogy bepótolom..:)

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (206714)
Spenót Creative Commons License 2020.05.14 0 0 206726

Csúnyán belassultál. :-) 

Gratula!

Előzmény: Ermak (206724)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2020.05.14 0 0 206725

Veled örülünk. :-)

Előzmény: Ermak (206724)
Ermak Creative Commons License 2020.05.14 0 0 206724

3 hete volt egy 12 km-es futásom 5:18-as tempóval. Pulzus 154.

Ma ugyanazon az útvonalon, ugyanolyan hőmérséklet mellett 5:24, de a pulzus csak 145.

Mindez beleillik a többi futás által mutatott trendbe, és ez igen jó érzés. :-)

Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2020.05.14 0 0 206723

Akkor adok még egyszer egy sanszot a Galilejónak. Azzal nem fog levenni a lábamról, ha bringánál és futásnál oké, gyalogtúrán, sétás andalgáson is bizonyítania kell.

Előzmény: Spenót (206719)
Ermak Creative Commons License 2020.05.14 0 0 206722

Amit kerékpár írt, az is megfogadni való tanács!

Előzmény: Ermak (206721)
Ermak Creative Commons License 2020.05.14 0 0 206721

Szép haladás, szép terv (a privát maraton), hajrá!

A gyakorlati tanácsokat Ati leírta, annál több okosságot nem tudnék mondani.

 

Illetve, esetleg a gyakorlati lebonyolításról.

Ha nincs futózsákod, amivel 2 l vizet magaddal tudsz vinni, akkor lehet úgy is menni, hogy otthonról kb. 5 km el, 5 vissza, frissítés és ez 4x ismétel, a végén pedig még futsz, amennyi hiányzik.

Előzmény: HCS77 (206716)
O/O Creative Commons License 2020.05.14 0 0 206720

Úgy tudom van aki használ Tom Tom órát. Bátyámnak tönkre ment, ezektől megválna, ha valakit érdekel írjon. Köszi

Spenót Creative Commons License 2020.05.13 0 0 206719

Én továbbra is teljesen elégedett vagyok a GPS+Galileoval.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (206714)
Ati_66 Creative Commons License 2020.05.13 0 0 206718

Szia!

 

Ha a maraton versenyen történő lefutására van egy konkrét időpont, akkor javaslom addig ne csak a heti edzésekben legyen ciklikusság, hanem érdemes 3-4 hetes makrociklusokat is kialakítani, hogy a fejlődésed folyamatos legyen.

Pl a heti terhelés 3 hétig hétről hétre emelkedik 10-15%-ot majd a 4. hét egy pihenő hét csökkentett terheléssel és az a következő 3 hét első hete. Ezeket ciklusokat érdemes úgy belőni, hogy a verseny előtt kb 3 héttel legyen a legkeményebb hét, majd fokozatosan csökkenő mennyiségek és kissé növelt intenzitással egy szinte csak átmozgatást tartalmazó pihenő héttel érkezzél a verseny napjához. 

Ha edzésként akarod a maratoni távot, akkor nem kell rápihenni, de úgy fusd, hogy a heti edzés terhelésben ne okozzon hirtelen nagy kiugrást, tehát azon a héten az előző edzéseket vedd rövidebbre.

 

 

Ami az egészségügyi szűrő vizsgálatokat illeti az ilyen helyeken teljesítménydiagnosztikai vizsgálatokat nem végeznek, nem valószínű, hogy bármilyen légzés gázcsere vizsgálatra tudnál menni.

Az ilyen munkahelyi egészségbiztosítási szűrő vizsgálatok közül sportolónak a kardiológia szűrések a leghasznosabbak, az EKG és a szív ultrahang. Valószínű az EKG is csak nyugalmi vizsgálat lehet, de ha van rá lehetőség akkor a terheléses EKG-t válaszd. Igaz nem futópadon lesz, hanem kerékpár ergométeren és nem végkimerülésig, hanem csak 60%-70%  körüli terhelésig kell tekerni.   

Előzmény: HCS77 (206716)
kerékpár Creative Commons License 2020.05.13 0 0 206717

Tipikusan nem szokták edzésként lefutni a teljes maratoni távot az első maraton előtt, de ha elég erősnek érzed magad, hajrá!

Erre a távra javaslom, hogy vigyél ennivalót (pl. gélt vagy amit majd a versenyen használni akarsz frissítésre) és kb. 45-60 percenként táplálkozz.

 

Víz legyen nálad elég, könnyen kiizzadhatsz 2-3 litert is ekkora távon. Ha kevesebbet pótolsz vissza, kiszáradsz. Javaslom víz mellett/helyett az izoitalt is, szintén frissítés tesztelés céljából.

 

Nem tudom, hogy a világ mely táján futsz, mifelénk (Zala megye) a kék kutak nagy része zárva van, de a temetők megbízható vízforrások.

Előzmény: HCS77 (206716)
HCS77 Creative Commons License 2020.05.13 0 0 206716

Sziasztok,

 

már régen írtam, de rendben mennek a futások. Ált. heti 70 km körül az alábbi bontásban:

- kedd 10 km résztáv

- csüt: félmaraton

- péntek: 10 km

- vasárnap: 30 km

 

A legjobb félmarcsi múlt héten sikerült 1:41 lett, a 30 km már simán megy, most annak az eredményeire nem emlékszem pontosan 2:45 talán, ill. fölfele. Múlt héten akartam rendes maratont futni de a vizem elfogyott, nagyon meglepett a hőség, amikor már cserepes volt a szám akkor ráhagytam. Szóltam egy ismerősnek, hogy jöjjön értem kocsival.

 

Most hétvégén megint nekimegyek a maratoni távnak, de úgy érzem, nem lenne a helyes a fenti heti edzésterv keretében lefutni. Szerintetek hagyjam ki a csütörtöki félmaratonomat? Kb. mire figyeljek, mint első maratonos? - magam fogok futni, települések között, csak magamra számíthatok frissítés terén.

 

A másik kérdés, hogy a melóhelyem most már ilyen medicover-es eü csomagba berakott, ahol egy rakat vizsgálat, meg miegymás van. Mivel sokat sportolok (a futásn kívül még gyúrok is) gondoltam, elvégeztetek majd egy pár vizsgálatot. Ti mit ajánlanátok aminek a futás kapcsán haszna lehet? Volt valamilyen szén-dioxid kilégzéses dologról szó itt például.

 

Hát előre is köszi.

Csaba

 

Pinyo Creative Commons License 2020.05.13 0 0 206715

Őszintén szólva nem tudom, mi a beállításom :) Addig állítottam ide-oda, még tevékenységenként is más volt, hogy egyszer csak úgy maradt.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (206714)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2020.05.13 0 0 206714

MTB, ennek a Galileos tesztnek mi lett a konklúziója?

 

illetve Pinyo (Glonass), Ilyés (Galileo), Spenót (Galileo) nálatok még mindig az év elején kinézett beállítás tűnik a legjobbnak?

 

Én most megint ott tartok, hogy a Glonass-t kezdem kikapcsolni mindegyik profilból. Sajnos az elmúlt 3 hónapban a Galileo-t nem teszteltem. Mellékes, de idén dec. 15-én lőnek fel még 2 Galileo műholdat, azzal lesz meg a 24 működő.

Előzmény: mtb (205251)
Mr Long Creative Commons License 2020.05.13 0 0 206713

Nem a méret a lényeg, hanem az arc, ami szembejön! :DDDDD

Előzmény: Ermak (206708)
liptiki Creative Commons License 2020.05.13 0 0 206712

Jól tetted!
Hihi! Jók ezek a dokik. Nekem az akhilleszgyulladásra Voltarent javasoltak. Szedtem és fájt a hasam, felment a vérnyomásom.
Megmérte a háziorvos és barátságosan mondta h akkor most ír fel vérnyomáscsökkentőt, ebben a korban már kell.
Mondtam h ne már, diétázok még. Addigra már kinyomoztam a neten h vannak ilyen mellékhatásai is.
Azóta 120/80 és nincs gyomorfájás...



Előzmény: Spenót (206711)
Spenót Creative Commons License 2020.05.13 0 1 206711

Magas volt a húgysav szintem. A doki azonnal gyógyszert írt, de nem akartam szedni. Inkább utánaolvastam és kiderült, hogy köszvényen kívül simán az is okozhatja, hogyha túl keveset iszom.

Nálam ez volt. Elkezdtem rendesen inni (vizet) és 3 hét múlva a normál érték felére esett a húgysav.

Kissé mérges voltam, hogy azonnal gyógyszert akart adni a doki.

Egyébként híres sebész. Meg is akarta műteni az achillesemet. Azt mondta, kivágja a gyulladt rész. Nem volt túl vonzó az ajánlat, így azt sem kértem. :)

Előzmény: liptiki (206710)
liptiki Creative Commons License 2020.05.13 0 0 206710

Kb 2,5 éve járok erre a fórumra.
Tőled már többször akartam kérdezni, nem volt e hiperurikémia, milyen volt a vérkép (húgysav), (de egy kicsit tolakodásnak éreztem volna). És segített e Neked étrendváltás, diéta.

Most főleg a sógorom meggyőzésére gyűjtöm a tapasztalatokat, de én is átestem ezen 2018-ban.
Úgy fedeztem fel, hogy kb 5perccel gyengébb FM-t futottam, mint ami elvárható volt. Utána több hétig mindkét akhilleszem
be volt gyulladva, míg végül elmentem ortopéd dokihoz.
Beutalt laborba, megnéztem a beutalón milyen értékre kiváncsi, utánanéztem a neten és mire vittem neki a laboreredményt,
már saját magam is felállítottam a diagnózist és rákerestem a neten h milyen étrend, diéta szükséges.

Egy elég drasztikus étrendváltás 2 hónap alatt meghozta az eredményt. Novemberben Siófokon jött az FM rekordidőm és
egy újabb labor igazolta is a gyógyulást. 2hónap alatt lement a húgysav a normál tartomány aljára.
Döbbenetes élmény volt

Tehát : volt tényleg köszvény? Mi segített?

Előzmény: Spenót (206705)
kerékpár Creative Commons License 2020.05.13 0 0 206709

A nyújtást támogatom. Én most épülök fel a második sarokgyulladásomból (az első 3 éve volt a bal lábamon, akkor a talpi bőnye is gyulladt volt és bő fél évig tartott, mire újra tudtam kezdeni futni, ezúttal a jobb sarkamnál jött elő, most már gyorsabban észleltem és 3 hónap után kezdek heti 30-40 kilométereket futni síkon, óvatos tempóban) és pihentetés, gyógytorna, vádli-, combfeszítő- és combhajlító nyújtás, RAD golyóval talpmasszázs, lökéshullám terápia és gyulladáscsökkentő krémek kellettek/kellenek hozzá.

 

A legfrusztrálóbb az, hogy amikor már úgy érzed, meggyógyultál, elmész futni vagy egy hosszabbat túrázni és visszaesel...

 

Kerékpározással kíméltem a sarkam (illetve gyalogláshoz és sétához csináltattam Batz egyedi talpbetétet, sarok puhítással), de a keményebb menetek után annál is éreztem, hogy kicsit megrángatta a sarkam és érzékenyebb.

 

Kitartás! 

Előzmény: Gerhardus (206706)
Ermak Creative Commons License 2020.05.13 0 0 206708

A te méreteddel könnyű, mindenki kitér...

Előzmény: Mr Long (206685)
Ati_66 Creative Commons License 2020.05.12 0 0 206707

Szia!

 

Ha valóban sarkantyú akkor az már gond. Bízz benne, hogy még csak a túlterhelés miatti lokális gyulladás amiből csak lehetne sarkantyú. 

Nálam már lassan 2 éves probléma a jobb sarkam környékén a fájdalom, és az év elején volt ilyen tűszúrás típusú fájdalom is a sarokpárna szélén. Amikor leginkább fáj a sarkam, akkor futás után szinte vörös a jobb sarkam az achilles tapadási részén.  Nálam feltehetően a sok ülés miatt a combhajlító rövidülése lehet a talpibőnye és sarok körüli problémáim oka, mert amikor rendszeresebben nyújtok akkor csökkennek a panaszaim és ez a reggeli tűszúrás szerű fájdalom is elmúlt a nyújtások hatására. 

Szóval a lábszárad, combod izom csoportjainak  nyújtásával szerintem csak nyerhetsz.

Nálam a panaszokat egy csapásra csökkentette az is, hogy szilikon harántemelős betétet tettem az utcai cipőmbe, sőt futkároztam is ilyen betéttel. Feltehetően az amúgy is széles lábfejemnél a harántboltozat is megsüllyedt és az is okozhat talpibőnye problémát, sarok fájdalmat. 

Előzmény: Gerhardus (206704)
Gerhardus Creative Commons License 2020.05.12 0 0 206706

Köszi a választ. Még nem igazolt, a házi orvosom azt mondta ha ez a covid őrület csökken elküld röntgenre. Addig nyújtok és nyögök.

Előzmény: Spenót (206705)
Spenót Creative Commons License 2020.05.12 0 0 206705

Én kétszintes lakásban élek. Reggelente két kézzel kapaszkodva mentem le a lépcsőn, annyira fájt a sarkam. Kinövésem nagyon enyhe volt, az nem indokolta a fájást. Hónapok alatt volt minden bajom a dokik szerint, a legviccesebb a köszvény volt.

Végül gyógytornász segítségével oldódott meg, közben egy vagyont elköltöttem lökéshullám terápiára is, ami nem használt, ellenben annyira fájt, hogy hangosan ordítottam közben a PIN kódomat. Van TENS gépem is. Az se volt jó rá.

Sajna nem egyszerű dolog ez és nem is mindenkinek azonos a baja.

Excentrikus nyújtás volt nálam a gyógyír és iszonyatos vádli erősítés, ami esetemben hülyeségnek hangzik, mert abból nekem igen nagy jutott sajna, de mégis gyenge volt. A másik a rücskös fahaneger taposása. Szét kell nyomni a beállt izomrostokat, hogy működni tudjanak.

Persze, ha igazolt sarkantyúd van, akkor sajna kés alá kell menni, ahogy tudom, mert azon más nem nagyon segít.

Jobbulást!

Előzmény: Gerhardus (206704)
Gerhardus Creative Commons License 2020.05.12 0 0 206704

Sziasztok!

Sajna én kb. 2 hónapja nemhogy futni, de lépni is alig tudok. A tüneteim alapján sarkantyú gyanús a dolog. A sarkam alatt a talpi részen olyan érzés, mintha egy rajzszegbe lépnék. Reggel nagyon fáj, nappal bejáródik. Eddig kb 4 napig Apranaxot szedtem rá, meg jegelem, de semmi javulást nem érzek. Nagyon régi bejegyzéseket találtam itt, ebben a témában. Valaki tudna biztatni valamilyen megoldással?

Köszönöm!

O/O Creative Commons License 2020.05.12 0 0 206703

Az éjfél tök jó, Korinthosz, UTH, nekem nagyon tetszett. De akkor nem futok előtted egy kört sem ;)

Előzmény: Spenót (206702)
Spenót Creative Commons License 2020.05.12 0 0 206702

Állandóan csak a kifogások. :-) 

Azért jutott eszembe az éjféli rajt, mert a Suhanj is akkor rajtol és ez nekem tetszett. Külön erőt adott belekocogni a napkeltébe, bár akkor már leginkább sétáltam. Remélem, idén meg tudom úgy csinálni, hogy csak a frissítésnél gyalogoljak.

Tök jó lenne, ha jönnél! Tömeg sem lesz éjfél és 6 között. ;-) 

Július 25-re tervezem, tehát szombat hajnalra.

Előzmény: O/O (206701)
O/O Creative Commons License 2020.05.12 0 0 206701

Nem vagy Te egy kicsit túl...képes lennél megölni? 60 km után a második 60 km 8-9 óra alatt futom, az lassú, 30 km után 7 óra alatt,  az lenne jó! Tehát, ha mondjuk normálisabb időpontban rajtolsz, akkor hajlandó lennék előtted futni egy kört, hogy veled futhassak kettőt, garantálom, hogy nem 1,8, hanem Neked is meglenne a kettő! :) 

Előzmény: Spenót (206700)
Spenót Creative Commons License 2020.05.11 0 0 206700

Csak, ha bemelegítésnek futsz kettőt. :-) 

Előzmény: O/O (206699)
O/O Creative Commons License 2020.05.11 0 0 206699

Mehetek veletek?? 🙏😜🏃♂

Előzmény: Spenót (206698)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!