Ne hagyd magad lekoptatni! Méghogy nem kötelező... Brrr!
Nincs értékhatár! Minden műszaki termékre KÖTELEZŐ!
Nyomtasd ki ezt a rendeletet, és vidd magaddal. MEllesleg említsd meg neki, hogy már beszéltél a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal is... Ez szokott hatni. :)
Ha továbbra is ellenáll, szépen nyugodtan kérd el a vásárlók könyvét, és írd be a panaszodat.
2/1984. (III. 10.) BkM-IpM együttes rendelet a használati-kezelési útmutatóról és a minőség tanúsításáról
A belkereskedelemről szóló 1978. évi I. törvény 40. §-a, valamint a termékek minőségének tanúsításáról szóló 47/1968. (XII. 18.) Korm. rendelet 11. §-a alapján - az érdekelt miniszterekkel, az országos hatáskörű szervek vezetőivel, valamint a szövetkezetek országos érdekképviseleti szerveivel egyetértésben - a következőket rendeljük: 1. § A rendelet hatálya a fogyasztási cikkeket (a továbbiakban: termék) termelő, importáló és forgalmazó jogi személyekre és magánszemélyekre terjed ki. 2. § (1) A vásárlókat a termék jellegétől és tulajdonságaitól függően, írásban, magyar nyelven és közérthetően tájékoztatni kell a termék használatának, kezelésének módjáról (használati-kezelési útmutató) és minőségi jellemzőiről (minőségtanúsítás). (A továbbiakban együtt: vásárlási tájékoztató.) (2) A használati-kezelési útmutató a termék rendeltetésszerű használatához, működtetéséhez, kezeléséhez, eltarthatóságához, felhasználhatóságához szükséges feltételeket és ismereteket tartalmazza. Szöveges használati-kezelési útmutató helyett jelek, jelképek is alkalmazhatók. A textilipari termékek kezelési jelképeinek alkalmazását a kijelölt minőségellenőrző intézet engedélyezi. (3) A minőségtanúsítás a terméknek a vásárló számára lényeges tulajdonságait, főbb minőségi, műszaki és egyéb jellemzőit, minőségi osztályát tartalmazza. (4) A vásárlási tájékoztatón belföldi termék esetén a gyártót, importtermék esetén az importálót fel kell tüntetni. (5) Nem hozható forgalomba az a termék, amelyet az előírt, illetve szükséges vásárlási tájékoztatóval nem láttak el.
segitséget szeretnék kérni.Neten vásároltam egy Luxor 24"FULL HD DIGITAL LCD Tv.-t ami DVD lejátszót is tartalmaz.1 éves jótállással hirdették, Magyar nyelvű leirást nam kaptam hozzá, igy a beállitását sem tudom egyértelmüen elvégezni. Az eladónál reklamáltam, ő azt mondja nem köteles adni. Milyen értéktől kell magyar nyelvű leirást adni hozzá,ha valaki tudna segiteni?
Sziasztok!!! Én csak szeretném felhívni mindenkinek a figyelmét hogy a www.ingatlanbazar.com egy CSALÓ banda szánalmas emberekkel!!!!! kerüljétek az oldalt!! Megváltoztatják a hírdetések szövegét/tartalmát! 30 napig az ember ingyenesen hírdethet, utána viszont kemény pénzeket követelnek a hírdetésért! A gond csak annyi, hogy sehogy nem lehet a hirdetést törölni! Se a 30 nap lejárta előtt, sem utána!
A mai nap meglátogattam az Interspart. Teljesen együttműködő volt az ott lévő munkatárs. Nem volt szükség a jogszabályi hivatkozásra. Igaz, ő sem ismerte a jogszabályi háttért, de szó nélkül kitöltötte a jótállási papírt.
Még 2010.-ben vásároltam egy terméket, mely még a garancia lejárta előtt meghibásodott. Semmi gond, visszavittem. Megállapították, hogy nem lehet javítani, ezért kaptam egy újat. Én, józan paraszti ésszel úgy gondolom, hogy megillett az újabb egy év garancia, mivel egy teljesen új terméket kaptam. Persze ezt ők nem így gondolják.
Egy másik termék kapcsán, mellyel ugyanígy jártam, ott alapból felkínálták az 1 év garanciát.
A kérdés, hogy jól gondolom-e, ill. milyen jogszabályt dugjak az orruk alá? A 151/2003-as kormányrendeletben annyi van, hogy a garancia a kijavítás időtartamával hosszabodik meg. Mást nem találtam benne. Van esetleg újabb jogszabály ez ügyben?
Jó étvágyat minden Auchan Szentendrei úti bevásárlóközpont vásárlójának!
Mikor rákérdeztem, hogy normális-e az, hogy a polcon állva az élelmiszerek között dolgozgatnak, szó szerint kinevettek, és éppen, hogy nem küldtek el a fenébe!
sziastok!!megtudná e mondani valaki hogy a kecskeméti hipercom internet szolgáltatonak van e felügyeleti szerve mert mindenkit becsapnak a szolgáltatásukkal utána meg kifogásokat keresnek megérne 1- utánna nézést mert csak szedik a lovét ( bisztos haver a fogyaszto védelem) vállaszotokat várnám e témába KÖSZI
EBBE A TÉMÁBA MÉG NEM IRTA DE BISZTOS A HAVERJUK VAGY HA ILYEN TÉVES AZ INFOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sziastok!!megtudná e mondani valaki hogy a kecskeméti hipercom internet szolgáltatonak van e felügyeleti szerve mert mindenkit becsapnak a szolgáltatásukkal utána meg kifogásokat keresnek megérne 1- utánna nézést mert csak szedik a lovét ( bisztos haver a fogyaszto védelem) vállaszotokat várnám e témába KÖSZI
Az alábbi internet szolgáltató váltós fizetési felszólításos üggyel kapcsolatban kérem a segítségeteket:
2011. márciusban szolgáltató váltást kezdeményeztem a Drávanet-től a Btel ADSL szolgáltatóhoz. A hűségidőm 2011. márciusában már lejárt és a Drávanet számláit 2011. március 31-ig bezárólag kifizettem. A Btel 2011. április 8-tól szolgáltató váltással aktiválta az ADSL-t. A Drávanet 2011. júniusban küldött egy fizetési felszólítót 1.758 Ft-ról (7-napra vonatkozóan) úgy, hogy ezt megelőzően nem küldött nekem számlát az email címemre.
A következő kérdésekkel kapcsolatosan kérnék tájékoztatást:
1. A Gmail-es email címem elegendő bizonyíték e az esetleges bírósági tárgyaláson arra, hogy NEM kaptam meg a számlát? Ha lehet, jogszabályi hivatkozásokat is szíveskedjetek megküldeni.
2. Számla megküldése nélkül jogszerű e a Drávanet fizetési felszólítás? (jogszabályi hivatkozást is kérnék szépen)
3. A Btel-től 2011. március 3-án kaptam elektronikus visszaigazolást az előfizetői szerződésről (ADSL szolgáltató váltást igényeltem). Szolgáltató váltás esetén ki viseli az átmeneti ADSL szolgáltatási időszak költségeit, azaz a régi szolgáltató által már kiszámlázott, és a vevő által már pénzügyileg teljesített időszak vége és az új szolgáltató által aktivált szolgáltatás kezdési időpontja közötti időszakot? (jogszabályi hivatkozást is kérnék)
4.Igényelhetek e hivatalos, azaz rendes aláírással ellátott, pecsétes jelenlegi ADSL szolgáltatómtól (Btel)arra vonatkozóan, hogy az ADLS szolgáltató váltást megelőzően a Btel azt az információt kapta a Drávanettől, hogy a Drávanet felé lejárt a hűségidőm és nincs lejárt esedékességű tartozásom a Drávanet felé?
sziasztok! kérlek segítsetek ha tudtok!3 gyereket vert át karácsonyra,idáig ígérgetett most már fel sem veszi a telefont ezért:
aki 2010.dec -ben vásárolt "kalapati" felhasználótól a vaterán bármit és átverte őket kérem írjon nekem mert feljelentést szeretnék tenni, így összefoghatnánk.vagy ha ti ismertek olyat kérem írjatok előre is köszönöm.
2009 októberében cserlétettünk nyílászárót. Rendesen szlára,tehát minden rendesen ment.
1év teljeskörű (beszabályozás újra díjmentesen) és 6 év szavatosságot vállaltak rá-gyártóit (ha jól mondom)-ők úgy fogalmaztak ami a gyártásból eredő hiba
2010. november 26-án jeleztem nekik-akkor vettem észre először-hogy huzatosak az új ablakok. E-mailben írtam, majd Skypon-ezeknek a naplózott beszélgetése megvan.
Majd február 24-én kerestem fel újra,mert nem történt semmi illetve ma ismét-mert februárban azt ígérte,hogy 3héten belül jön vk.
Az lenne a kérdésem,hogy van e vm lehetőségem arra,hogy tényleg ide jöjjön és megnézze mi a gond,mert én nem tudom megítélni-h beépítési hiba-e v gyártói a gond.
Teljesen fel vagyok háborodva!! Úgy érzem, hogy a fogyasztókat átveri a Nestlé... Ugye a Boci csoki márkát megvették, és a tv reklámban az van, hogy a Boci csoki magyar!
Meg kell nézni a mostanában a boltokban kapható Boci csokikat. Mindegyikre rá van írva, származási hely Szlovákia.
Ez a vásárlók megtévesztése teljes mértékben! Sajnos a vásárlók viszont legtöbbször a márka vagy a termék neve alapján döntik el, hogy hazai termékről van-e szó.
Hol lehet ezzel kapcsolatban panaszt emelni? Ti nem érzitek úgy, hogy át vagytok verve, és megtévesztenek ezzel?
Kolléganőm autóját lezúzta egy bácsika. Mivel rendben volt minden a biztosítónál, az autót szakszervízben megcsináltatta. Átadáskor a kolléganő elsírta magát, mert annyira ronda munkát csináltak a szervízben.
A szervíz elismerte, hogy csúnya a munka, de ez van.
Olyankor mit lehet csinálni, ha lábfejnélküli harisnyát vettem, teljesen megfelelne, csakhogy nem bokában végződik, hanem sipcsontnál vagy térdnél, attól függ, illetve a méret kicsi. Ki lehet cserélni iylen esetben? A dobozon sem ábrával, sem szavakkal nem volt feltüntetve, hogy ez mekkora harisnya, és ránézésre sem látszott, mivel spandex.