Én egy ideje egyik fő feladatomként sok követelmény fejezet és vagy 200 pont közül kiemelnél a rendszer integrációt ahol EN, CENELEC, ISO, DIN, stb. alapján ki kell kötni kritériumokat. De ez még semmi, mert van egy belső 40-es csoport (vasúti 40-es törvények) akik megadják ezen felül a végleges engedélyt. pl. köv. héten szerdán lesz ilyen Linzben a Thales/GTS egy új ledes megoldása végett, mivel új panellel tudják szállítani és erősebben fog világítani mint az eddigiek.
Trakció időben lett értesítve. A helyszínen 5 órás teszt után ha mindenki egyetért ideiglenes engedély, majd jön a negyed éves tesztidőszak. Ha itt minden OK akkor a végleges engedély 2024 Márciusban.
A CFR Calatori nemzetközi menetrendi és díjszabási keresőjében nem is találtam ebben a viszonylatban időadatokat az új menetrend időszakára, miközben a Békéscsaba - Salonta (Nagyszalonta), vagy Debrecen - Carei (Nagykároly) - Satu Mare (Szatmárnémeti) vonatok benne vannak:
Bocs, de én csak az általam beidézett céget ismerem, aki errefelé mellékvonali rendszereket szállít. Egyik sorompójának a szoftverével van egy ideje gond.
Ez azt jelenti, hogy aki az feladatot elvégezte úgy kezdte el, hogy szükséges engedélyek nem voltak meg?
Ha igen akkor: Hegyeshalomtól nyugatra már nem pályázhat olyan akinek nincsenek meg a megfelelő engedélyei. Már a Lastenheft (Követelményfüzetnek fordítható) ezt világosan leírja. Mindennek SIL 4-esnek kell lennie.
Én is így értelmeztem a társaság által leírtakat. Köszönöm!!
Viszont ne általánosítsunk, én is vasutas vagyok. Forgalom (a kereskeledmi rész soha nem is érdekelt) , és annyi közöm volt a Start-hoz, hogy a pénztár és köztem volt egy fal és egy rácsos ajtó. Amiből az utas persze annyit látott, hogy ugyan az a ruha volt rajtunk...
"Kissé unom már az automatikus hangalámondást, hogy utas nincs. "
Akkor szállj le a repülővel és ne térképnek nézd a tájat,hanem figyeld meg,hogy kik,mivel és miért utaznak a 2 térség között!(Még a pályaszemélyzet se fogja használni a váltásokhoz.)
"Miután 8 éve nem jár itt vonat"
Amin szintén nem volt utazó tömeg,a pár seftelőt ne számítsd,azok elmaradnak a sokkal szigorúbb ellenőrzés és a kis tételek miatt.
"Ahogy azt sem látom be,"
Akkor érdemes tanulmányoznod a 2 ország közötti határátlépésre vonatkozó (nemzetközi) szabályokat és a 2015 utáni helyzet változását!Semerre nem fog menni vonat ha a határkapu nem nyitható ki!!
A forgalom a biztber miatt nem indult el. Legalábbis ez volt a hivatalos közlemény.
Azt tudjuk, hogy a fővállalkozó egy új berendezést hozott ide. Nyilván eltart egy ideig a tanúsítás.
A kérdés: minek?
Mert volt hazai szereplő, akinek az AZD berendezés bejelentése pillanatában előre le volt gyártva a röszkei biztber, mert annyira bízott benne, hogy el fogja vinni a projektet.
A hatalmi harc viszont fontosabb volt. Na azért nincs még vonatközlekedés.
Az meg külön tetszik, amikor a miniszter kijelenti, hogy mikor fog elindulni. Ő nyilván tudja, hogy a problémák mikorra lesznek orvosolva. Persze ilyen kijelentéseket Paks II-vel kapcsolatban is szokott tenni. Kezdjünk félni?
de utasítás szerint ' ,...nincs meg a TÉNYLEGES fékúttávolság fele sem' ...
Az F. 1. Jelzési utasítás szerint. Mert az E. 2. Fékutasítás szerint ezt a megállás előtt nem lehet tudni...
"Tényleges fékút Az a távolság, amelyet a vonat a vonal bármely szakaszán befut a fékezés megkezdésétől a megállásig. A tényleges fékút gyorsfékezés esetén az általános fékútnál kisebb, vagy egyenlő azzal."
nem.. az "okosjegy" néhány vonatra kapható csak, van mittudomén 20 darab belőle vonatonként, olcsóbb mint a normál teljesárú, és most már csak előző nap éjfélig veheted meg.
Nem volt igaza szerintem, ha szigorúan vesszük a szabályokat, akkor sem. Ezek a sima helyjegy nélküli, 100 km alatti jegyek 4 órán át érvényesek, és az érvényességtől kezdve bármilyen vonaton felhasználhatók, akkor is, ha a jegyen konkrétan rajta van, hogy melyik vonatra szól. A 9:20-as vonat is már 9:31-re volt ott, tehát a 9:29-esek jegyének érvényessége is megkezdődött.
A másik meg, hogy a jó édes anyját annak a marhának, aki ezen a késésekkel tűzdelt, idióta vaskalapos vasutasokal nehezített magyar hálózaton ilyen vonathoz kötött baromságokat vezet be. Mielőtt nem volt ez a majomkodás, simán megvehettél egy jegyet egy visznyolatra, aztán azt használhattad bármelyik vonaton, ha meg éppen valamelyik helyjegyes volt, akkor bármikor vehettél még pluszban egy helyjegyet hozzá. Annyi megkötés volt, hogy ha jól emlékszem a 100 km alattiak csak 1 napig voltak érvényesek, az afelettiek meg valami 14 napig, de már lehet, hogy nem jól emlékszem.
De velem is volt már olyan, hogy egy okosjegyet vettem Siófok-Budapest útra, mert egyszerűen az volt a legközelebbi vonat, amire olyat adott, és nemtudtam lemondani a jegy "okosságáról", tehát a 20 %-os kedvezményéről. Természetesen a vonat késett vagy 40 percet, Balaton IC halberstadti kocsija lett volna, de előtte jött egy korábbi késő, sima megállós halberstadtis vonat. Felszálltam arra, eleve nekem mi a francért is kellene tudnom, hogy egy korábbi késő vonat jön, vagy éppen az, amelyikre jegyet vettem? Mert egyébként pont ugyanabban az időpontban jött mint a sajátomnak kellett volna, a komfortfokozat is ugyanaz a halberstadtiban. De természetesen Mr. Vaskalap leállt vitatkozni, hogy az én jegyem "arra" a vonatra szól, azért kaptam azt a fenenagy kedvezményt. Természetesen elküldtem az apja nemi szervére, hogy majd akkor pofázzon, hogy ha nem késeget minden vonat 40 percet, amúgyis ugyanolyan halberstadti kocsiban ülök, hely van bőven, nem k*rva mindegy?
Csak az a baj ezzel, hogy ha az ilyen marha komolyan veszi, simán leszállítja az embert a semmi közepén egy ilyen baromság miatt, bezzeg a semmiféle jeggyel nem rendelkező 10 fős c. bandával nem mernek szembeszállni, hanem lapulnak mint szar a fűben. Ebben az esetben is pont ott volt egy vasútőr amúgy, de szerencsére nem avatkozott bele.
tudtommal csak a helyjegy, az okosjegy (lehet h ilyet vettél?) és a bicóhelyjegy szól konkrét vonatra, de pl. a helyjegy mellé kiadott (vonal)jegy már nem vonathoz kötött (csak km. és dátum/időkorlátos)
A röszkei vonal nem a személyforgalom miatt lett felújítva, hanem a BUBE alatt ide terelt teher miatt.
Na itt álljunk meg és ne mossuk össze a dolgokat.
1, a röszkei vonal felújításának a műszaki tartalmát a személyforgalom igénye határozta meg
2, a röszkei vonal felújításának az időzítését a belgrádi vonal felújítása hozta előre
A Szeged-Szabadka vasútvonal felújításának tervezése a BuBe projekttől külön indult, évekkel előtte, még 2010 körül kezdtek vele foglalkozni. Egy adott ponton döntés azületett hogy a kivitelezése előbbre kerül hogy kerülő útirány lehessen. De a műszaki tartalom tervezéséhez nem volt köze ahhoz hogy az első 3 évben ideiglenesen az összes Bp-Belgrád tehervonat erre jár majd. Ezen a vonalon mindig is a személyszállításra terveztek, annyi volt a különbség hogy ezt volt hogy Szeged-Baja IR, volt hogy Szeged-Szabadka TT keretében képzelték el, így egy olyan műszaki tartalom készült amire egy második ütemben bármelyik megvalósítható. Valamint Tent kiegészítő hálózati elem így átjárhatósági paramétereket biztosítani kellett.
Ahhoz hogy a terelt teherforgalom el tudjon zörögni ezen a vonalon, az a most befejezett 106-os vonali felújítás mintájára kb 2-3 milliárd forintból meglett volna magyar részről. Emellé Szerbiának is kb 15 kilométret kellett volna átépíteni. Ezzel kaptunk volna egy egyvágányú dízeles vonalat 60-80 km/h sebességgel, állomástávval, ami bőven elegendő lett volna a teherforgalom összes igényére, tekintettel arra hogy Szabadkától Újvidékig is ugyanezt tudja a kerülő útirány, de a 150-es vonal se tudott sokkal többet csak drót volt rajta.
Amiről itt szó volt hogy a maradék 38 milliárdból fel kéne mutatni (majd a terelés végével) hogy mégis mi értelme volt elkölteni, mert annyira túlárazott projekt lett aminek rossz lesz a politikai megítélése. Ezt szépen leírta Fizolti az előbb, nem ragozom.
Én is örülök neki hogy végre elindul valamilyen személyszállítás. Mindenesetre aggódok hogy egy drága csalódás lesz ha nem hozza már addig sem az elvárt forgalmat és bekerül az alibiforgalmú kishatárviszonylatok közé, mert a díjszabás nem kedvez a napi ingázásnak. Ez önmagában lábon tudja lőni az egész projekt célját, és a később tervezett menetrendi fejlesztéseket, és már tényleg nem schengenen múlik, sem a biztosítandó tehervonati kapacitáson.