Jaja, a Telascica-ban én is tapasztaltam, hogy elég rugalmasan kezelik a létszám kérdést. Odajött a csóka a motorcsónakkal, hogy cálen bitte, hányan vagyunk? Körülnéztem a fedélzeten, csak 3-an látszottunk, erre mondja a manus, h jó, legyen 4. Ja, azért gondolom ő is felismerte a 44 lábas Sun Odyssey-t, vagy legalábbis sejtette, hogy nem négyen vagyunk rajta.
A másik nemzeti parkban, a Kornati-ban nem mertünk kamuzni, ott sajnos ki is fizettették a 8x40 Kunát...
Ha valaki otthon hagyná a papirját (skipper licencét), annyira nem kell aggódni, (amennyire az első néhány órában aggódtam, miután a tengerparton eszembe jutott, hogy otthon hagytam). Igazából a jogsi száma kellett, de azért jó volt, hogy lefaxolták otthonról. Így egyáltalán nem volt probléma. Bár nem tudom, hogy ez a jó közvetítőnek (Bokor Imre) köszönhető-e, vagy máshol is így áltak volna hozzá?
Aki a gyorspostákban bízik inkább ne várja meg, míg leér:(( Tapasztalatok szerint DHL, meg a többi olyasmi cég 5 nap alatt küldi el (kb. 8.000Ft), míg légipostával 7 napig tart. Szóval nem valami gyors.
Kissé meglepett, hogy a szezonban ilyen "rendesen" szedik az üdölőhelyi adókat, meg hasonlókat. A legjobban a Telescica öböl (Dugi Otok) akasztott ki a 40 Kuna/fő-s árával, amit hosszas tanakodás után csak 3 személyre számoltak (9 helyett).
Sziasztok!
Most jöttem vissza az Adriáról. Júli 21-28-ig vitorláztam Biográdból indulva Primosten és M.Losinj között.
Most voltam elöször főszezonban és meglepett, hogy az előre beharangozotthoz képest milyen jó szél volt. 1-2 délelőtt kivételével minden nap volt 3-4-es, 3 nap 5-ös körüli szél is!
Kérdésem: Ez mennyire gyakori?
Mikor eljöttünk, szombaton, láttam, hogy 1-2-es szél volt már csak, ami szerintem jellemzőbb erre az időszakra.
Visszanézve az időjárásjelentést (Wetteronline.de)
kisebb szeleket írtak. Ezek után inkább csak a személyes tapasztalatoknak hiszek :))
Mindenkinek legalább olyan jó szelet, amilyen nekünk volt!
Rihi
El. Több görög cég is dolgozik horvát bázisokon is, én is hajóztam már görög zászló alatt. Persze a görög bázisokon is elfogadják, legalábbis a világcégek biztos. A kicsik meg azért, hogy tőlük vidd a hajót, ne mástól...
Köszi szépen a részletes infot!
Igyekszem mielőbb hasznát venni.. bár multimániás lévén elég zsufik a napjaim-hétvégéim..
Asszem a búvározást szeparálni fogom.. ahhoz tényleg spéci hajó kell..
Remélem összejön a túra, és egy jót vitorlázol nemsokára!
Nekem horvát vizsgám van, majd valamikor megcsinálom a magyart is, de az álmom az angol RYA, azt biztos elfogadják mindenhol a világon. Na jó, a Balatonon nem biztos... ;)
Egyébként a horvát vizsgát a Földközi tengeren mindenhol elfogadják, sőt máshol is az olyan chartercégeknél is, akiknek van bázisa Európában, ez biztos. A horvát vizsga némi előzetes elméleti tudás birtokában egy hét alatt letehető, kompletten kb. 1000 DM egy egy hetes tanfolyamtúra, hajóbérlettel, oktatással, vizsgával.
A tréninget úgy értettem, hogy jó lenne, ha összeállna egy csapat, vagy hozzá lehetne csapódni egy társasághoz még most előszezonban egy kellemes vitorlázásra. Már olyan rég volt az a március, amikor utoljára a tengeren voltam :)
A búvárkodás és a vitorlázás ritkán jön össze együtt, mert a kompresszor nem nagyon fér el ezeken a hajókon. Azt lehet csinálni, hogy béreltek egy hajót egy hétre, és előtte vagy utána egy (pár) napra elmentek búvárkodni is.
Ha nincs papírod és nem is akarod (most) megszerezni, természetesen lehet találni olyan csapatot vagy másik párokat, akikből összejöhet egy hajóra való társaság. Ha senkinek nincs papírja, a chartercég bizosít kapitányt is, heti 600-900 DM körüli áron.
A végére egy kis reklám, ha valaki még nem ismeri az oldalunkat: Vitorlázz velünk az Adrián!
Köszi a segítséget.. feljegyeztem a telcsiszámokat.. Azt nem tudom mikor tudok nekiugrani sajna (anyagias ez a világ..:))
Egyébként olyan lehetőség van-é, hogy vizsga meg ilyesmi nélkül csatlakozzék egy lelkes valaki? Vagy esetleg kettő?
Mégvalami.. Búvározással kapcsolt hajózás/vitorlázás téma is érdekelne.. van Padi Advanced Open Water Diver vizsgám, csak hogy ennél is az a bibi, hogy már baromirég (95) óta nem merültem..
A tájékozódásnál figyelj, hogy aki HORVÁT tanfolyamot tart, az csak azt fogja javasolni, és aki magyart, az fordítva. Egy horvát vizsga ára kb. 90 eFt körül lehet a tanfolyammal együtt.
A horvátok azt rebesgetik, hogy megnehezítik a vizsgájukat (jövőre), de már 3-4 éve is hallottam ezt. Én Bokor Imrénél tettem le a vizsgát (még régen a magyart, pár éve a horvátot) t.:307-6785 ill. 06/30-951-4570. Nagyon jó hangulatú tanfolyamok (és vizsgák voltak.) Az ő könyveit több helyen használják tanfolyamokon.
Kiváncsi lennék, kinek milyen vizsgája van, illetve hallott-e már olyanról, hogy valamelyiket nem fogadták el valahol?
Köszi az infót!
Nem is tudtam, hogy többféle van.. Majd tájékozódom.. a Boat Show-n összeszedtem pár prospektust ebben a témában, de sajna még nem volt időm átböngészni..
(begyűjtöttem utazásokról, búvározásról, stb.. jó pár kiló papírt!)
Egyébként számomra tán az első feladat az lenne, hogy lustaságomat legyőzve elhussanjak a körzetihez bepecsételtetni az orvosit a már létező "hajogsimba", a második meg természetesen némi pénzmag összeszedése - elutaztam most májusban a vagyonomat..:))
Ezért is érdekelne ama ominózus "mennyibe kerülne" kérdés..:))
Rianna, így egyszerűsítve tényleg hasonlít a belvizihez, de nem egyszerűsítve a vizsga kérdés itt már sokkal bonyolultabb. Gondolok itt arra a kérdésre, hogy MAGYAR, vagy HORVÁT vizsgát tennél-e le?
Mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai is. Szerintem jó kis vita kerekedhet abból, hogy ki melyik mellett teszi le a voksot.
A magyar komolyabb, viszont túl bonyolult. A horvát drágább???, viszont kicsit sikerült bizonytalanná tenni mindenkit az érvényességét illetően - köszönhetően a magyar Tengeri hajózási osztálynak, akik igencsak féltették a munkájukat, miután jelentősen el kezdett csökkenni a magyar vizsgát letevők száma.
Bocsi, már látom! Még tegnap olvastam.
Így már én is kiváncsi lettem Ethan! Csak sejtem, mire gondolsz...
Anyagi okokból idén nem igazán terveztem tengeri vitorlázást, bár egy kis hajó (25-ös, v. kisebb) talán beleférne.
Mit értesz felhívás alatt?
Amúgy a tengeri vitorlázás úgy működik (egyszerűsítve), hogy leteszel egy vizsgát, kapsz egy papírt, azzal bérelsz egy hajót (mondjuk a horvátoknál). Annyit javasolnék még, hogy az első 2-3 alkalommal olyannal menjél, aki már többször volt tengeren, mert egy kicsit más mint a Balaton.
Sziasztok!
Nagyon megörültem mikor ráleltem erre a topicra, ugyanis régóta kacsingatok már a tengeri vitorlázás felé..
Ifjú koromban - na jó.. szóval elég rég :) - volt alkalmam vitorlázni és szereztem némi jártasságot (B, A, Motoros 50KW - csak már sajna lejárt az orvosi de alaposan)is..
A tengeren való vitorlázás pedig távoli de nagyon vonzó valami volt mindig is számomra..
Tehát ha esetleg netalántán van rá esély, lehetőség ilyesmi, hogy közelebb kerülhessek hozzá, és nem egy vagyonért (tudom sajnos nem olcsó dolog az ilyen mánia), szívesen hallanék felőle..
(bocs a formálisságért, de mint először idetévedő, igyekeztem szépen fogalmazni:)) )
Legfőképp megint a pilot-könyvet tudnám ajánlani. (Feltéve, ha nem horvátul van, mint egy alkalommal nekünk). Ehhez tudom ajánlani ezt az oldalt:
http://www.hr/hrvatska/navigational/Harbours.html
ez nagyjából megegyezik a Pilotban találhatóval. Ez legalább biztos angol!:-)))
A Pilotban még hozzánézed a kikötő térképén a vízmélységet. Ha van már bennt hajó, az is segít. Kis kikötőkben a halászok is segítenek, ha ott vannak. A kikötőmester - a marinákkal ellentétben - nem fog hozzád "szaladni", rosszabb esetben a vacsora mellé tűzi a számlát, mint ahogy velünk Ist-en történt. A kikötőmester és a felsőbb étterem tulajdonosa megegyezik. Pedig egyik rokona magyar származású, és csak azért mentünk abba az étterembe (a másik olcsóbb volt), mert az a magyarul tudó mami még Silbán ajánlotta. Mikor épp azon tanakodtunk, együnk-e valami desszertet, kihozta a számlát, így könnyen eldönthettük a dolgot:))) Nem mondom, hogy nem volt korrekt, de lehetett volna még lejjebb nyomni a kikötői díjat!
Remélem mondtam valami újat!
Én szinte mindenhol -anyagi okok miatt- ahol lehet, a városi kikötőket használom. Azonkivűl, hogy jóval olcsóbbak, szerintem hangulatosabbak is.
Legnagyobb -és szinte egyetlen- probléma abból adódik, hogy nincs WC ill. zuhany. Meleg időben és zuhanyzós WC-s hajóval megoldható ennek hiánya. Bár akkor arra kell vigyázni, hogy áramtöltés ill. víz sincs.
Pl. Cres-ben ott van a városka központjában, míg a marina egy km-nél távolabb van.
A városi kikötők kb. május 1. előtt ingyenesek, míg a marinában akkor is k@va sokat kell fizetni. A városi kikötőkben későbbi érkezés (~19 utáni) és korai (7 v. 8 előtti) indulás szintén ingyenes.