Keresés

Részletes keresés

Katzenmama Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8190

Nektek mint eltérítés a 37s-től:

 

http://www.youtube.com/watch?v=pr1O6Vejgv4

 

a video első része egy kis régi felvétel Zsuzsával, valamelyik  NDK tévéműsorból, a Ne sírj kedvesem c. szám német nyelven. Én legalább ezt még nem ismertem.

Katzenmama Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8189

offtopic: Kedves Borella, látom, hogy tudsz németül, brávó! Az, hogy honnan tudok magyarul, nem titok, de gondolom, nem ide tartózik. Ha lehet valahogyan PÜ-t írni (eddig még nem találtam ki), ott szívesen elmesélem Neked.

Előzmény: Borella (8179)
rumci Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8188

És Bors Jenőt? :P

Előzmény: Peppers (8187)
Peppers Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8187

:D A Peppersből is többször levezették a Bors őrmestert, a fullanxból is a Stinget, de igazából egyikre sem gondoltam, amikor beugrottak ezek a nevek.

Előzmény: roth_ur (8183)
Peppers Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8186

Ha van valami, amit folytatni lehetne (kellene), tényleg az interjúk azok.

 

Szörényivel kellene leülni, aktuálisan, a koncert előtt vagy után.

Előzmény: Lappantyú (8184)
Peppers Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8185

Énekeljen olyanról, amit magunktól nem látunk.

 

Hát igen, így valahogy.

 

Nem véletlenül hoztam fel Bródy valamikori nagyszerű tudatállapot-dalait (, vagy azt a kérdést, hogy mi mutatkozik meg egy produkcióban. Felismerni, megismerni dolgokat; feldolgozni, közvetíteni emberi helyzeteket -- ezekre Zsuzsa dalai mind alkalmasnak mutatkoztak valamikor.

Előzmény: roth_ur (8182)
Lappantyú Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8184

:DDDD

 

Bora, nem tudom, tudod-e, hogy Peppers csinálta annak idején a Fonográfiát, ami hiánypótlón összeszedte a kétezres évek elején az összeszendőket és csinált pár olyan interjút is azokkal az emberekkel, mint kb senki. se régen, sem most.

 

én abszolút értem a szempontjaidat, gyűlölöm a trollokat, internetcuccokban senkit nem utálok jobban náluk, de Peppers nem troll. szúr is, vág is, kényelmetlen is lehet (van, kinek), de nem troll. ne értsd félre, nem vagyunk barátok vagy ilyesmi, nem is ismerem igazából, csak tíz éve innen(-onnan), de ha valamiben biztos vagyok, akkor az az, hogy Peppers nem troll a Zs. fórumban.

 

(trollok azok az alakok a neten, kiknek semmi más célja nincs, mint felbosszantani a netes közösséget, kb.)

 

valamint még elmesélem, hogy a múlt héten volt egy interjú(ismétlés) a rádióban Tolcsvay Lacival és a nejével és lenyomták a nosztalgiás dalt és én attól mindig frászt kapok, hogy banyek, ez az egy ember tényleg tudja és érti, hogy mire gondolok/unk, de hogy nem értik a többiek?? miért nem értik?

igen, én is roppant dühös vagyok mindig, ha az az érv, hogy de legalább. az nem érv, a de legalább nem érv. a mások még így se, az se érv. és azt se, hogy ez lesz a fogyasztható. nála nem érv.

Előzmény: roth_ur (8183)
roth_ur Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8183

No lássuk csak, Peppers mekkora Sting-rajongó.

Hiába na, kicsi a Peppers, de Fullanx.

Előzmény: Peppers (8181)
roth_ur Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8182

Bora, attól, hogy ez a lemez (nem/sem) tetszik Peppersnek, attól mért ne járhatna ide(-oda)? Van pár KZS lemez, amiről én is úgy gondoltam első felindulásomban (igaz, azóta is), hogy ha megtehetném, bezúzatnám. És mégis itt vagyok.

 

Jut eszembe: még itt vagyunk. Értem én, hogy még itt vannak, örülök neki. De attól hányni tudnék, hogy ezt minden lemezen el köll nekünk énekelni. Még összetartozunk - Amíg az óra jár - Kárvalló idők - Mindig volt, mindig lesz - Szóljon a dal.....

Nem köll elénekelni, lássuk aztat magunktól is. Énekeljen olyanról, amit magunktól nem látunk.

Előzmény: Borella (8178)
Peppers Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8181

Bocs, egy másik nickről követtem el a hsz-t. Nincs kedvem visszaoperálni, vegyétek nyugodtan Peppersnek. (Aztán lehet tovább botránkozni, hogy fullanxként mi mindent követtem ez a fórumon. :))

Előzmény: fullanx (8180)
fullanx Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8180

miért jössz? A megszokott társaságod miatt?

 

Igen, tényleg jelentős részben a társaság miatt.

 

e biztosan jobban tudod, mi motiválja őket, nekem azért nem ez hallatszik ki a zenéikből

 

Ez érdekes, számomra teljes mértékben átjön. És ez -- mármint hogy mi ismerszik meg egy produkcióból, mi derül ki belőle, miért olyan, amilyen (akármilyen is) -- ez egy olyan szint, amiről érdemesnek tartom beszélni, KZs kapcsán, ebben a társaságban. Nagyjából ez a másik motivációm, ami miatt írok a topikba.

Előzmény: Borella (8178)
Borella Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8179

Katzenmama, cicaanyuka, akkor Te honnan tudsz ilyen jól magyarul?

Mert le a kalappal ám előtted! Tudom, nem akarsz jönni a Fb-ra, megértelek, nekem sem volt kedvem sokáig, aztán összehoztuk ezt a kis csoportot, rengeteg K. Zs. képpel, mindennel, egész jó lett, na azóta mégiscsak odajárogatok :-))).

Előzmény: Katzenmama (8173)
Borella Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8178

Peppers, bár kritikát lehet alkotni, mondani, rendben, és olyat amilyet gondolsz, nem kell szépíteni a véleményed, rendben. De ha így áll a dolog, hogy ennyire érdektelen is számodra az egész, valamint szrinted őt magát (őket magukat) sem érdekli, amit csinálnak, ami azért érdekes észrevétel, még a mai pénzközpontú világban is, mert ezek a zenészek azért letettek egyet s mást az asztalra és nem kenyerük a tétlenség, a semmit-akarás sem jellemző rájuk, nem kifejezetten ők voltak, akik a lelküket pénzért adták el (mégha biztos ez is beleszámított), én tudnék mondani olyanokat, sokat, de azok más körökben mozognak, de lehet persze, bármi lehet, Te biztosan jobban tudod, mi motiválja őket, nekem azért nem ez hallatszik ki a zenéikből; szóval csak azt akarom mondani, hogy ha enniyre közömbös, sőt sorolod a Koncz-fórumon, mi minden mást hallgatsz inkább, akkor egyedül azt nem értem, miért jössz? A megszokott társaságod miatt? Ugyanis ha valamit nem szeret az ember, akkor nem megy oda véleményezni, foglalkozni vele, ez itt nem az inkvizíció, hogy olyasmivel kelljen érdemben foglalkoznod, amit nem szeretsz. Ahhoz az élet rövid, még ahhoz is, amiket szeretünk. El sem tudom képzelni, hogy bemenjek mondjuk egy operett vagy nótalkedvelő fórumba, hogy elmondjam az odagyűlt híveknek, mennyire nem érdekel ez a szórakoztató műfaj. Aztán meg hogy véleményt is fogalmazzak meg egy nótáról, na azt végképp nem.

Előzmény: Peppers (8162)
Borella Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8177

Én megértem a szempontjaidat és még az elvárásaidat is, bár annyi minden változik az évek alatt, a világ is és mi magunk is. Lehet hogy mást kéne szem előtt tartani, például hogy "még mindig itt vagyunk" meg ilyesmi, szóval valami olyasmit szeretnék a sokadik éberen és fb-al meg egyebekkel elvacakolt iccaka után mondani, hogy még a látszólag nem olyan... meg nemaza... meg sokkalmásabbmintami... mellett vagy ellenére is vannak nagy értékek ebben az egészben, az újakkal együtt. Amit a koncerten hallottam az újakból, az elvarázsolt, ahogy elő is adta meg a dalok is. A lemezt estefelé megvettem, de azóta vadásztam össze a fb-on feltett linkeket és a gépem - pedig töröltem a tárból sokat - alig akart lapozni, aztán téptem a hajam, elment az idő és végül még mindig nem hallgattam végig. Pedig érdemben csak akkor tudok hozzászólni. (Akartam menni a mai dedikálásra, de így kinyúlva asszem nem megyek.)

Előzmény: roth_ur (8170)
rumci Creative Commons License 2010.11.21 0 0 8176

Valahol = csúcs! :)))

Előzmény: Lappantyú (8166)
etrám Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8175

Az előzőt nemed irtam, Üdv

Előzmény: Cordell1 (8172)
etrám Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8174

Köszönöm, hogy visszahoztad.

Előzmény: Katzenmama (8173)
Katzenmama Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8173

Ma délután óta a KZS 37 van az én kezemben is, és eddig két és félszer hallgattam.

Olvastam mindezt, amit irtatok.

De én csak ennyit akarok mondani: nem vagyok se költő, se zenész, és magyar sem - talán ezért nem túlságosan kritikus vagyok és egyszerűen örülök, hogy megvan ez a CD is. Amit a két fülemmel hallom, nekem legnagyobbrészt tetszik (bár a szövegekkel még részletesebben kell foglalkoznom).

 

Cordell1 Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8172

Tudjátok mit? Itten van újra. pár apróségot megváltoztattam, hibákat korrigáltam nagyjából...

 

Koncz Zsuzsa: 37

 

 

Az elmúlt tizenkét évben nem hallottunk igazi Koncz Zsuzsa lemezt (talán az Egyszerű ez címmel kiadott verslemezt kivéve), amely ütött volna a magyar zeneiparban tapasztalt nihilben; a művésznőnél az önismétlés jelei már 1997-ben elkezdődtek, mikor a mérföldkőnek számító, zeneileg és szövegvilágilag is egy jelentős lemez született, az Ég és Föld között. Itt már észrevehetjük azt, hogy bizonyos szövegi motívumok látványosan vissza-visszaköszönnek az egyes dalokban, viszont a hangszerelés és dalok ereje jótékonyan elfedi ezt az itt még aprónak tűnő hiányosságot.

Ahogy viszont megyünk a további lemezek felé, úgy kopik meg az énekesnő kiadványainak varázsa.  Az 1998-as duettlemezen érezhető, hogy kényszerből készült, az 1999-es újraértékelt és -énekelt „besztof” viszont az igazi mélypont, itt egy olyan hangzásvilággal találkozunk, melyet nem tudunk hová tenni és megkérdőjeleződik bennünk, hogy kár volt a belefektetett időért, pénzért és cd-alapanyagért.

A 2002-es Ki nevet a végén lemez próbálja visszaállítani az énekesnő „becsületét” inkább kisebb, mint több sikerrel. Az itt hallható dalok eklektikája mindenféle rendezési elv nélkül követi egymást és a bátortalan, programozott hangszerelés ismét kétségekkel tölt el minket; hiába az új szerzők bevonása, a lemez jobbnak érzett dalai elvesznek, hiába a nagy promóciós hadjáratnak és Friderikusz Sándor médiaszemélyiség méltatásának.

            A szimplán 37. címmel ellátott lemez a művésznő elmondása szerint több, mint két éve készült és elmondhatjuk azt, hogy lényegesen jobb lemez, mint az elmúlt tizenkét évben született sorlemezek, viszont itt is érezhetjük a „múlt kísértetét”, amely a dalok szövegét végigkíséri. A hangszerelés viszont kiemelkedő javulásnak nézett elébe; kevesebb programot, szintetizátort, dobgépet hallhatunk, helyette kapott egy vonóskar, Szirtes Edina Mókus hegedűjátéka, mely egyedi stílusával és hangvételével emeli a lemez értéket. A dallamvezetés és a harmóniák érdekesek, ennek oka talán az, hogy valamivel el kellett fedni az énekesnő kis hangterjedelmét.

            A promócióban felhasznált Üzenet az égben erős kezdésnek ígérkezik, igazi „zsuzsás” dal, amely próbál távol maradni az eddig felhasznált szövegpanelektől, több sikerrel, a gitárok jól szólnak, ideális koncertkezdés és kislemezl lenne belőle, ha erre került volna sor.

A Még itt vagyok zeneileg izgalmasnak  ígérkezik, itt hallhatjuk először a vonósokat, melyek a dal hangulatát kellemessé, lággyá teszik, viszont a szövegvilág önismétlésbe torkollik, de ugyanezt érezzük a harmadik, A szebb jövő című alkotáson, ahol ismételten találkozunk kellemetlen ismerőseinkkel, a szintivarázs és dobgép elemeivel, egyetlen élő motívum a dalban a herfli. A dal szövege mélyen merít az eddig „kultikus daloknak” tartott alkotásoktól.

            A Valahol távol egy régi barát visszatérését hozza, Bornai Tibor 11 év távollét után ismét írt Zsuzsa számára két dalt, melyek közül ez egy politikai véleményezésbe bújtatott kemény odacsapás az énekesnő felé a „szakításról”, viszont sem dallamilag, sem hangszerelésileg nem éri el az eddig ismert Bornai által lefektetett mércét

            A Volt egy jó napom ismételten egy önálló Bródy-szerzemény, mely mondjuk ki, a semmiről szól majdnem négy percen keresztül és ezen még a keményebb rock felé tartó hangszerelés sem változtat, viszont a Hol tévedtél el duetten ismét érezhetjük azt, hogy mennyivel egyszerűbb az eddig meglévő dalokból meríteni, minthogy új gondolatokkal álljunk elő. Zeneileg ez a dal sem sokat tesz hozzá a lemez értékéhez.

 Závodi Gábor önálló szerzeménye, a Nem hall, nem lát, nem beszél viszont merőben új; szövegvilágában friss, aktuális őszi hangulatelemzést rajzol elénk, zeneileg követi a 2005-ös verslemez világát, a lemez egyik legszebb dala.

            A Csak szállj groteszk portrét rajzol elénk a világról, hangzásában izgalmas, a Republic által sikerrel alkalmazott, már-már egykaptafára-menően ismerős népies hangszerelés és ritmuselemek itt új életre kelnek, viszont azt ez követő Ismeretlen nyár a szövegén kívül ismételten nem győz meg minket, a hangszerelés erőtlen, a dalhoz jobban állt volna egy intimebb, akusztikusabb hangzásvilág.

            A Hópelyhek kétségtelenül a lemez csúcspontja, Szirtes Edina Mókus hegedűjátéka, az elektromos gitár és a többi hangszer végre-valahára teljesen a helyére került, itt érezhetjük igazán Bornai Tibor erősítő jelenlétét és hiányát az elmúlt tíz év eseményeiből. A dal keleties hangzásvilágával és szövegvilágával új színekkel, ízekkel, illatokkal tölti meg az énekesnő világát és kétségtelen az is, hogy Zsuzsának jól áll a világzene, gondoljunk csak a 2002-es Clannad-re hajazó Mennyi híd kell még című dalra.

            Sajnos, ami ezután következik, az erőteljesen leszálló ágba tereli a lemezt, ez a dal a Dum-duli-dú(címében a sokat kritizált ABBA-dal, a Dum Dum Diddle-re emlékeztet, s később rájövünk, hogy nemcsak címében, hanem egészében is). A hangszerelés naív, az előadásmód halászjutkásan kedves, a szövegvilág tingli-tanglian banális, itt ismét felmerül bennünk a gondolat, hogy valahol ezeket a gondolatokat hallhattuk már valahol; úgy érezzük, egy igazi töltelékdallal van dolgunk, melynek célja az, hogy a percidő meglegyen.

            Az álomgyár zeneileg érdekes, blueshoz közeli harmóniákat rejt magában, viszont szövegileg ismét elveszünk; olyan kifejezéseket találunk a dalszövegekben, mely a társadalomkritika felé tartó szöveget komikussá változtatja ezzel a dupla csavarral.

            Az Ahogy állnak a csillagok Zsuzsa asztrológiához való viszonyáról tanúskodik, ez a dal több feldolgozásban volt eddig hallható, itt azonban tényleg a helyén van, szövegileg és zeneileg is újat hoz a lemezre, elmondhatjuk azt, hogy az album egyik húzódala lett.

            A Soha ne kérdezd ismételten egy kedves őszi hangulatkép; jól indul az akusztikus gitárral, azonban a többi hangszer belépését a dal vége felé kellett volna időzíteni, míg a Ne félj erőtlenségéből kifolyólag nem igazán alkalmas arra, hogy zárja a lemez keretét sem szövegileg, sem zeneileg, viszont a dal rejt egy remek ambient-hatásokkal ellátott kis részletet, mely maradhatott volna a dal egészében emelve annak erősségét és hatását.

            A lemezt zárja a már ismert Cohen-feldolgozás, a Suzanne, mely szövegvilágilag nagyon erős, viszont a hangszerelés már jóindulattal sem nevezhető annak, és nem illik be a lemez képébe.

            Összességében elmondhatjuk, hogy az elmúlt tizenkét év legjobb Koncz Zsuzsa lemezét tartjuk a kezünkben(nem számítva a versdalokat tartalmazó Egyszerű ez címmel fémjelzett alkotást); a dalok közötti kohézió megvan, egységesnek tekinthetjük az albumot, csendesen azonban megjegyezzük, hogy a hangszerelés lehetett volna bátrabb is, szinte kiált az akusztikus gitár kevéssége és az erősebb vokálok hiánya, valamit fontos ténynek számít az is, hogy ehhez a lemezhez Bródy János nem sok eredeti új gondolatot tett hozzá, de tompítva ezt a fájó hiányt, elmondható, hogy az új színek jól állnak Zsuzsának.

 

roth_ur Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8171

Nem akarok én semmit rákényszeríteni, ő viszont megpróbálhatná. Ez a dal egy önismétlő motyogás, nem csak a korábbi dalaira való utalások illetve szó szerinti idézetek miatt, hanem mert ezt a dalt már megírta párszor. Ahelyett, hogy azt írta volna meg, hogy ha engedjük a "szebb jövőt", abba beledöglünk, de szó szerint.

 

Én továbbra sem találok a szövegeiben semmi aktuálisat, "élő díszlet" már 1966-ban is volt, és volt az utóbbi húsz évben is folyamatosan, függetlenül attól, hogy melyik oldal volt éppen hatalmon. A legaktuálisabb szó talán a "katasztrófa", de az is csak azért, mert idén rendesen kijutott belőle.

 

És igen, a fb-ra is írtam, nem a mindenkori hatalmon lévőknek kéne beszólni és nem is az ellenzéknek. A setétbe kéne megpróbálni egy kis fényt gyújtani (bocs, én nem vagyok költő), mondjuk első körben azért, hogy birka ráébredjen, hogy amit az utcán vagy a híradókban lát, az nem egy akciófilm, akkor sem, ha felzabál hozzá 3 liter popcorn-t.

 

Előzmény: Peppers (8156)
roth_ur Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8170

Igen Bora, egész biztosan igazad van abban, hogy KZS érdekel mindket, akit nem érdekel, arra nem jön rá az "idegbajjal határos elkeseredés". Várunk tőle valamit, amit mástól nem kaphatunk meg, hiszen Koncz Zsuzsa csak ő tud lenni.

Előzmény: Borella (8161)
Borella Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8169

Ja igen, és a közélet, az más, hát azzal foglalkozik folyton, néha egy picike politikai stichhel. De jobban szeretem az Utolsó tánc-féléket, meg... a Könnyű kis kabátbant, stb.

Borella Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8168

Hopp, milyen jó, hogy a szövegemet a képhez Lappának lehagyta az index :((((

ism.:

Rendben Lappa :-), csak a kocsmázás szó látod ennyire mást jelent mindenkinek :).

Igen az tény, hogy a fb-on lehet játszani, azt meg én nagyon szeretek, még ha illik is rég kinőnőm belőle. :)

A dumáidat egyébként mindenhol nagyon bírom, szórakoztató Téged olvasni!

Ja, és a Valahol... Hát igen, nagyon...

Borella Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8167

 

Előzmény: Lappantyú (8163)
Lappantyú Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8166

onnan jutott eszembe a kérdés, hogy épp a napokban hallgattam meg a Valaholt, amiért én ugye desperately rajongok (még a csengőhangom is a Légy óvatos intrója :))), akkor hallgattam meg, mikor még nem volt nálam az új lemez, de már foglalkoztatott Zs (nem volt jó döntés, magasmérce okán), imádom azt, imádom.

 

amúgy én (sajnos?) többnyire lapparádiózom, ami azt jelenti, hogy a merevlemezen lévő zenéket véletlenszerűen játszatom, ez van a munkahelyemen, itthon meg gyerek (vagy gyerekek által kedvelt) zenéket, ha kellőn csendesek a srácok, de többnyire nem azok, így nem fokozom a zajfaktort. tömegközlekedésen akkor hallgatok egy-egy lemezt, ha új és oda akarok figyelni, most még Kern és a Loreena McKennit várja a hetes buszt (de egyébként ott olvasok inkább).

 

szóval kevés zenét hallgatok és még kevesebb újat, ha találkoznék a tizenhat éves magammal, biztosan haragudna rám... (habár több okból, szóval mindegy :))

 

Fleet Foxesnak utánanézek, köszi az ajánlást!

Előzmény: Peppers (8165)
Peppers Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8165

Aha, régi lemezeit hallgatom, persze nem folyamatosan. Családilag most éppen a Beatles összest hallgatjuk, kábé egy éve már, kronológiai sorrendben. Gyerekek számára befogadható tempóban, úgyhogy még mindig csak 1967 elején járunk. Én magam amerikai zenéket hallgatok leginkább (ez tulajdonképpen mindig így volt), pölö a bölények közül Springsteent, a teljesen újak közül a Fleet Foxest, azt nagyon ajánlom.

 

És te?

Előzmény: Lappantyú (8164)
Lappantyú Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8164

és régi lemezeket hallgatsz-e? vagy amúgy mit hallgatsz mostanában?

Előzmény: Peppers (8162)
Lappantyú Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8163

a világon, de egészen őszintén mondom: az égvilágon semmiféle pejoratív felhangot nem akartam társítani a kocsmázás szóhoz, nekem a kocsmázás rendben van teljesen, nyilván ezért használtam ezt, de akkor másik példát mondok: vendégség. sok ember összegyűl, beszél, mindenfélét, nagyon jó, piros lesz tőle az arcunk, úgy örülünk egymásnak, de nem feltétlen az a mély beszélgetős, hosszú szövegek.

 

szóval hogy nem jobb vagy rosszabb a fb, mint az index (én már csak tudom, mindkettőt elég rendesen használom :))), hanem csak más, a funkciója, célja, szerepe, mindene.

 

csókrátok, mindent olvasok, de olyan egy hülye a telefonomban a zenelejátszó, hogy nem bírja megjegyezni, hogy hol járt legutóbb, így az első néhány dalt már meghallgattam vagy tízszer, de a végéig még nem jutottam, egyszer az kéne, hogy nem dolgozni megyek be, hanem kimegyek mondjuk Budatétényig és vissza :))) (/me a tömegközlekedési zenehallgató). ha egyszer is végighallgatom az egészet végre, én is írok majd valamit és ezt vehetitek fenyegetésnek. :)

 

(egyébként arról sokat esett itt szó, hogy kell-e politika vagy mi van, nekem még mindig az a véleményem, hogy politika sikítva semmiképpen, közélet, az igen.)

Előzmény: Borella (8161)
Peppers Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8162

az, hogy ilyen erős bíráló hanggal és ilyen alaposan megfogalmazott véleménnyel álltok elő, azt jelenti, hogy nagyon foglalkoztat titeket is ez az életmű

 

Ha magamba nézek: engem már nem foglalkoztat.

 

Persze, ez nyilván egy folyamat az emberben, illetve létezhet valamiféle skála: sosem foglalkoztatott "100%-ban", és most is jobban foglalkoztat "0%-nál". De az, hogy "már nem foglalkoztat", elég pontosan kifejezi a helyzetet.

 

Gyanúm, hogy magukat az alkotókat sem foglalkoztatja már (vagy: sokkal kevésbé, mint valaha), de valószínűleg nem ez az oka annak, hogy engem nem érdekel. Mert ott van pl. a KFT zenekar, akiket nagyon is foglalkoztatja saját maguk, de számomra szép lassan, fokozatosan szintén az érdektelenség szférájára sodródtak.

 

 

Előzmény: Borella (8161)
Borella Creative Commons License 2010.11.20 0 0 8161

Szia Lappa, nem iszom, nem kocsmázom, sose tettem és a fb-csoportot is szinte véletlenül nyitottam igazán nem kocsmázásra, csak egy kis közös öröm-KZS-zásra, ahol lehet több képet is hozni, mint itt, és bármit írni a témáról, akár komolyat is.

Ha jöttök, örülök, ha nem, nem erőltetem. Nekem sajna mostanában nincs annyi időm, hogy itt is, ott is legyek, de igyekszem azért itt is követni az eseményeket.

Mivel - ilyen se volt még - nem volt még időm végighallgatni a lemezt, főleg megnyitni ezzel a vacakoló géppel a levélben megkapott számokat, és megvenni a lemezt is csak most szombaton fogom szándékaim szerint, mikor végre el fogok jutni a boltba, mert eddig az se sikerült, és csak néhány dalt hallottam eddig, így elolvasva roth-ur igazán kritikusokat megszégyenítő alapos és szellemesnek mondható, ám lesújtó kritikáját, meg a többiekét (rumci, Peppers), még nem tudok és nem is akarok hozzászólni, se itt, se a csoportban.

Annyit előljáróban megjegyzek: igen, tudjuk, az idő múlik, a világ és benne mi változunk, ami "nagy korszak" volt valamikor de nekünk akkoriban csak lázadó hétköznap, ahol ki kellett harcolnunk ennek a dalvilágnak a létjogosultságát a saját környezetünkben, hisz csak mi vettük komolyan, akkori fiatalok, a társadalom, a szüleink generációja számára ennek szeretete lenézendő, fejcsóválásra okot adó léhaság volt, mindez mára már elismert kultúrtörténelemmé vált, Zs. maga egy ikon lett, ha semmit se csinálna, akkor is, és az a nagy kérdés, mi jobb, kitartani amellett, ami az életünk, amit szeretünk utolsó percig, vagy eltűnni a csúcson elegánsan... Ugyanez vonatkozhat a hallgatókra is, de tény, hogy Zs-ra mai napig, akármilyen is a lemeze, nagyon nagy igény van még mindig, és benne is van annyi szufla bőven, hogy megjelenjen a közönsége előtt. Más kérdés, ő maga milyen kompromisszumokba megy bele ezért a jelenlétért, mind zeneileg, mind a természetesen mégiscsak fáradó szakmai körének szempontjából, a múló idő és a nagyon nagyot változó világ ellenében.  Nyilván, ha nem lenne ilyen szünet nélküli sikere és ekkora közönsége, nem jelenne meg új lemezzel, a régiekből akkor is megélne szerintem.

De a lényeg valahol egész máshol van szerintem. Azok a lemezek, amik pályafutása során megjelentek és életünk meghatározó részeivé váltak, szövegeikkel, mondandójukkal, hangulatukkal, a szívünkbe való beletalálásukkal, azok már ott is maradnak. A kulcs Zs. egyénisége, személyisége, a tipikus és összetéveszthetetlen konczzsuzsasága, ami miatt rendületlenül és sokan szeretik. Én nem hiszem, hogy el kellene várnunk tőle valami saját magát, stílusát, a megszokott dalvilágot meghaladó különleges újdonságot, hisz ami különleges, az ő maga, amit életművével megalkotott. Én még tényleg nem tudtam végighallgatni, de ha ez a lemeze esetleg az én szememben is a kevésébé sikerültek között lesz (ami nem biztos, én elfogult vagyok), akkor sem változtat már ezen semmit... Egyébként nekem eddig minden lemezénél az volt az érzésem, hogy meg tudott lepni, erősen tudott hatni az érzelmeimre, most már tényleg kíváncsi vagyok, ezt fogom-e érezni ismét...

Amúgy meg a politizálásuk jelentősége igazán az átkosban bontakozott ki, amikor szinte leste az ember, mikor viszik le a színpadról a rendőrök... az akkor nagyon komoly volt, ott minden szó koppant. Ők ehhez voltak szokva, nyilván nehéz volt újra megtaláni a hangot, de a 90-es években, sőt a 2000-es évek elején is beletaláltak a lényegbe és nagyon ütősre sikerültek a lemezei szerintem. Nekem mégis a lírai, az élet múlásáról szóló BJ dalok tetszettek a legjobban, ma is azokat szeretem.

Szóval lehet a mai technikai színvonal elvárásaival, a fiatalság maximalizmusával kritikát megfogalmazi egy nagyívű pálya sokadik darabjáról, persze, tanulságos. Számomra az, hogy ilyen erős bíráló hanggal és ilyen alaposan megfogalmazott véleménnyel álltok elő, azt jelenti, hogy nagyon foglalkoztat titeket is ez az életmű, érdekel Benneteket, mert ami engem pl. nem érdekel, azzal egyáltalán nem fárasztom magam.

Előzmény: Lappantyú (8130)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!