Sziasztok, Citroen Elysee 1.6 HDI-ről mik a tapasztalatok. Most állok vásárlás előtt, 208 HDI Peugeot, és C3 1.6 HDI még a lehetőség. Mindegyik autó 1 éves, kevés kilométerrel. Köszönöm szépen.
Kb. 3 hete lettem tulajdonosa egy 5 éves C-Elysée-nek (1,6 B, Elegance kivitel, 56e km). Kb. 20 éve volt egy Peugeot 309-esem, az nagyon penge gép volt. Utána volt még Skoda, Suzuki és Seat, majd most egy váratlan húzással ismét francia.
Ez is rendkívül "pipec" állapotban van - 200 km-el a vételem előtt volt teljes, számlás szervizen - de most felfedeztem egy, amúgy jelentéktelennek tűnő, hibácskát: a műszerfalon levő középső kettős szellőrács jobb oldali részén az állítható függőleges lamellák nagy része "el van mozdulva" a helyéről. Ahogy belekukkantottam, hátul egy kis fém "sínbe" vannak ezek eredetileg (és bal oldali felén láthatóak szerint) befogatva, és onnan mozdult ki valahogy néhány lapocska.
Egy másik Citroen - de nem Elizé - tulajdonost megkérdeztem, hogy mit lehetne tenni; Ő azt mondta, hogy a rácsot simán ki lehet pattintani a helyéről és akkor vissza lehet illeszteni a lamellákat.
Megpróbáljam ezt a kipattintást, vagy valami mást, esetleg szervizt javasoltok?
De, az új, itteni márkatársi mivoltomhoz kapcsolódóan is szeretnék érdeklődni:
Saxo-hoz, az új lámpáshoz, akad-e valakinek bontott motorházteteje? Ép állapotú, fehér kellene...
Illetve ehhez képest apróság, de kalaptartója van-e valakinek eladó?
És azt már csak úgy szépérzékileg kérdezném, hogy esetleg nem hever-e valakinél feleslegesként, vagy eladóként négy db 13"-os Citroen logós dísztárcsa?
Valamint jó lenne egy pár ködlámpát is beleszerelni. Tudtok-e eladót?
Nézd, nekem a FIAT Ulysse álruhájú változathoz inkább csak apróságokból kellett gyári alkatrészt vennem.
Pölö a hátsó üléspadhoz (ami az első gazdájának utólagosan került megrendelésre és így lett nyolc személyes) érdemesnek tartottam venni bele egy középső biztonsági övet. Ezt kerestem PSA-s szaküzletben is és a helyi FIAT szalonban is. Utóbbi szabad szemmel láthatóan olcsóbb volt.
Ezen kívül a műanyag apró törő dolgokat vettem még eredetiként (csomagtérajtó-burkolat bolhái, belső ajtózárgomb, vagy külső díszléc rögzítők, stb.), amik egy gyári FIAT/Lancia alkatrészboltból tényleg filléres cuccok voltak. De annyira aprópénzesek, a PUG emblémáshoz képest, hogy inkább zacskószámra vettem belőlük.
A nagyobb dolgok esetében pedig jómagam is utángyártottat szerezgettem be, az autó kategóriájához képest relatíve elérhetően. (Kuplungszett, külső tükör, fékcuccok, futóműelemek, egyéb ami kellett.)
És persze akadt már bele bontott apróság is bőven...
Sőt, még bőrdíszműves is bedolgozott rá, elvégre abban az volt a legkedvezőbb (váltókarszoknya).
Ja, meg egy vidéki kárpitos gyártotta le méretazonosan és cserélte a tetőkárpitot.
Szóval akad mindenre költséghatékony megoldás.
És ezek között az egyik lehetőség volt számomra az eredeti FIAT logós alkatrészbeszerzés. De az olyankor jól érezhetően a legkedvezőbb megoldásként kínálkozott.
Egy hetes autó (Peugeot 2008), az autó alól (közepe, vége felé) járó motornál ciripelő hangot hallok. (gondolom kipufogórendszer) Mindegy milyen fordulatszámon van a motor, a hang folyamatosan jelem van.
Citroen c25 höz keresek adagolót esetleg más alkatrészeket is 91 es 2.5 d platós.milyen más adagolót lehetne rárakni? ha valaki tud valamit kérem jelezzétek köszönöm
Még annyit az Ulysse - Evasion dologhoz, hogy annyi a hátránya a Fiat-nak a többivel szemben, hogy kevesebb teljesen extrás volt belőle (az náluk inkább a Lancia-ba ment) ezért ha olyat szeretne venni az ember, akkor előfordulhat, hogy vadásznia kell rá.
"az utóélete során is spórolhatsz, ha a FIAT alkatrészeket keresed a jövőben."
Bocs', de ez nem igaz !
Utángyártottban pont ugyanannyi minden az összes EV1-hez, mert összereferenciázza a katalógus őket. (természetesen az egyértelmű különbségeket kivéve, amiket írtál is: lámpák, maszk, stb)
A gyári alkatrészek tekintetében pedig a Fiat-nál az összes alkatrész drágább, mintha a PSA-tól vennéd meg. (értelemszerűen, hiszen ők is megrendelik a franciáktól, majd zacskózzák, feliratozzák és továbbküldik)
Mindkét gyári programban szoktam kutakodni és rendelni, eddig csak drágább alkatrésszel találkoztam a Fiat csoportnál.
A Citroen Evasion helyett lehetne-e egy költséghatékonyabb javaslatom?
Ugyanezt a típust, ha FIAT emblémával veszed meg, azaz az ULYSSE változatot, akkor az kevesebbe fájna. Valamiért rendre alulárazza a piac a francia emblémásokhoz képest (pedig szó szerint tökugyanaz az autó, mindössze a lámpák és burkolatai térnek el csupán márkanév-specifikus módon, sőt, ugyanazon gyárkapun esett ki ugyanazon francia melósok kezei közül).
De, ha mégiscsak Citroenként veszed meg, az utóélete során is spórolhatsz, ha a FIAT alkatrészeket keresed a jövőben.
Nekünk családi autóként egyébként épp ilyen, fent említett Eurovan I.-esünk van, viszont 2.0-ás nyolcszelepes benzines verzióban. ~4k km-rel.
Mostantól a családi lótifuti autó szerepét egy Citroen Saxo fogja betölteni. Remélem, jó sokáig és persze bízom benne, hogy megelégedésünkre. :^)
Ugyan akkora mázlim persze nincs, hogy a nickemmel korrelálóan épp "Saxo Halley" is létezne a piacon (mint anno a névadóm, a BX halley Break volt), ezért csak egy prosztó módon utónév nélküli, benzines 1.1-es példányról van szó. De első benyomásaim szerint lepkesúlyú és ezért igencsak fürge kis jószágnak érzem.
Persze, ha már itt vagyok, azonnal kérdezősködnék is: Mire kellene odafigyelni, mi a gyenge pontja, mire számítsak? Pld. mekkora fogyasztás az elfogadható egy ilyentől?
Valamint előre belengetem azt is, hogy időnként, ha kell majd, akkor tanácsokért, alkatrészekért zaklatni fogom az itteni Törzsasztal Tisztes Társaságát...
Abban szertnem kérni a segítségeteket hogy Citroen c6 ba keresek convertert. hasznalhatot vagy amit fell kell újítani . 2006 kiadás es 2,7 HDI 6 sebeseges
Udvozlok mindenkit! Muszaki problemam adodott. Siemens rhy kodos 2.0 hdi 2003 evj. Tunet az hogy hidegen elindulas utan parszaz meter felvillan a chek lampa es megtorpan a motor ill. nehezen porog.2000 ig csak majd parszazmeter megint monden ok.ez a tunet ismetlodik parszor aztan vege. Kozben hollok mintha valami bugo hang jonne a motorterbol.elalszik a lampa es minden rendben.nekem van sejtesem a problemaval kapcsolatbn. Megerositesre varok.elore is koszonom a valaszokat. Amint megoldom a problemat megirom a tortenetet mi okozta es hogy lett orvosolva a problema. A masik amit kicsit furcsalok hogy hidegen a kelletenel jobban fustol a kipuff.volt mar ezelott is hdi s 206osom az nem csinalta hidegen pedig 8szazezret mentem vele.lehet a ket tunet kapcsolodik egymashoz.szivesen felveszem a kapcsolatot igazi hozzaertove messengeren is.szasztok.
A Hdi egy nagyon jó motor. Kevesebbet fogyasztó motort nem találsz azonos teljesítményben. A fogyi 5 és 9 liter között tud változni. Alapvetően a cipelendő súlytól és a jobb lábadtól függően. De ez mindennel így van.
Az 1.9 td egy sokkal-sokkal egyszerűbb motor. De sokféle is, sokáig gyártották.
A Hdi már korszerűbb sokkal minden előnyével és hátrányával. Meg abban vannak jobb környezetvédelmi besorolásúak is, ha valaki nagyobb városokban is gyakran jár. Viszont jóval drágább minden alkatrésze. Lehet kettőstömegű is benne. Drágább befecskendező rendszer, drágább olaj. De csendesebb, rugalmasabb, erősebb. Picivel kevesebbet is kajál azonos körülményeknél.
Minden azon múlik, melyikből tudsz teljesen megbízható forrásút találni. Az előző gazdái hogyan bántak vele.
Jó olajat tettek bele? Lecserélték valóban időben? Vagy csak nyomták neki eszetlenül?
Munkás autónak szeretnék venni egy Citroen Evasion-t. Két motor között vacillálok, 1.9TD (90Le) és 2.0HDi (109Le). Ez az 1.9-es a VW féle örök életű motor? Mert ha az, akkor az elég jó választásnak tűnik! Ami miatt mégis a 2.0-ás lenne talán a jobb, ha 5 személy, plusz még utánfutó is rajta lesz, akkor inkább már a combosabb verzió lenne szerintem az ideális.
Ötletek, tanácsok, melyiket érdemesebb?
Tisztában vagyok vele, hogy nem új autó, mindben van már minimum 3-4-500.000Km, de ezek a motorok, ha normálisan van benne olaj cserélve, akkor talán még egyszer ennyit elmennek.
A 2.0HDi-vel nincs egyébként semmi tapasztalatom. Milyenek ezek a motorok? Mire kell figyelni, melyiket kell elkerülni, mi az, amit ha látok vagy hallok a motortérből, akkor felejtsem el a vásárlást? Mennyire megbízható ha rendben van tartva, és mennyit fogyaszt átlagosan?
Spritmonitor 5-6L-t ír, de ezt fenntartásokkal kezelem.