Belegondolok, marha voltam, hogy nem álltam neki csináltatni táskát, legalább fullextrás lett volna. Pedig valaha ifjúkoromban, amikor még volt időm, viszont pénzem nem, s.k. varrtam össze túratáskát, a zsebeket meg más táskarészekből applikáltam rá. Hát, nem volt szépségdíjas, az biztos.
Balaton körbetekerés volt nálam évekig ilyen, hogy áá azt meg kel ltervezni szállásokkal mindennel, hogy mennyit haladsz egy nap na meg sok cucc. Közben meg mikor tavaly csináltam és idén is, az a létező legegyszerűbb. Tök mindegy hol van a szállás mert max. elmész vonattla oda másnap meg vissza és folytatod, ahol abbahagytad, nem az óra ellen mész, hanem a saját lustaságod ellen, minél többet mész egy nap annál kevesebbet kell a következőn. ÉS cuccból se kell sok, 1-2 váltás póló és kész nyáron hamar szárad, ha átizzadtam bele vízbe vele és kész hamar szárad, a bicikli csomagtartón. Enni innivaló az környékbeli boltok és kék kutakból megoldható.
Nekem is meg van már a kialakult felszerelés. Sokszor a kaja és egyéb fogyóeszközök nélkül ott áll a garázsban a teljes pakk. Csak felcsatolom és indulok is... De lehet egy bankkártyával is útra kelni, bár vannak kétségeim. (Meg a bankkártyám se elég vastag..) Jó szezon kívánva, biciklis baráti üdvözlettel!
Ez egy bonyolult túra volt. Eredetileg még két-három napra készültem, de végül nem lett belőle csak 2x1 nap. Egyébként csak ez az egy felszerelésem van, tehát mindenhova ezzel megyek. Magyarán nincs kisebb táskám, így akkor is ez van, ha nincs tele. A táskákat egyébként én terveztem még 30 évvel ezelőtt. A gyártást is felügyeltem, azóta nyúzom mindenfelé őket. És mivel nem vagyok egy gazdag gyerek, így 1975-ös kiadású biciklivel nyomom, szintén 30 éve. DE azért eljutottam már ide-oda velük. https://youtu.be/CCB6wLduazg Jó utat!
Nálam ugyanez van, elgondolkoztam egy könnyű-szerkezetes bikepacking felszerelésen, már a gondolkodás kudarcba fulladt. Nekem legyen ott minden, akár kell, akár nem :)
Épp most készítettem egy "Kiskun Borókás" címmel egy kétnapos videót a Kiskunságról. Nagyon izgalmas vidék, elég sok látnivalóval, csak tudni kell mit nézz! Jó utat!
Ruzsától Kelebiáig is voltak szép utak ameddig ki nme jutottam a főútra. Aztán a Kelebiai bekötőút azon a kb. 4 km-en még rosszabb volt mint a földúton úgy rázott mint az istennyila az a hepehupás út.
Olyan van, hogy egy gazda végigmegy a dűlőúton valami talajkezelő géppel és megpróbálja bogárhátúvá alakítani. De kimondottan homokot hordani rá értelmezhetetlen, hiszen ott csak homok van :) Az erdőben is van aljnövényzet, de ahogy megrugdosod, ott van alatta ugyanaz az aprószemű, porszerű homok. Ha csak megállok, így elsüllyedek benne, kerékpározás szempontjából katasztrófasújtotta területek. Én életem eddigi évtizedei alatt nem toltam annyit a biciglit, mint Kelebia, Mórahalom táján.
Ha hatókörön belül vannak akkor lehetséges lehet biztos van hozzá valami app. De a BT az kb. 10 méterig jó Wifin keresztül ad-hoc hálózatban lehet akár 100 méter is.
Mifelénk a környéken néhol olyan homokos a talaj alapból, hogy száraz időben lehetetlen végigmenni egy-egy szakaszon, otthon meg lehet kiásni a homokból a gépet. Ahol egy kis agyag van benne már sokkal jobb, de a tiszta homok az halál.
Mikor Ásotthalom külterületén süllyedtem bele a homokba találkoztam egy Csepel biciklit toló helybelivel, ő mondta, hogy a traktorosok csinálják a földúttal, hogy ne legyen sár esőben és ezért nem tud ő sem biciklivel a tanyájáig menni. Az egykori szegedi kisvasút nyomvonalát követve mentem és csak szakaszosan volt járhatatlan a földúton sok homok. Bugacpusztában Móricgát környékén volt hasonló 2-3 km-en Hittanya felé, utána Szankig kb. simán járható volt az egykori vágányt többé-kevésbé követő földút.
Legrövidebb: letekersz a soroksári úton, Soroksárnál tovább a régi 5-ösre, majd az M0 keresztezés után körforgalomban Ócsa felé - innen tovább tilos a tekerés az 5-ösön. (Szvsz totál logikátlan tiltás) Ócsa után tovább a 142-es vonal mellett, majd átkötés Dabasra, erre van több opció. Dabastól Tatárszentgyörgy Ladánybene Méntelek majd Kecskemét. Kb 90 km
Kedvenc útvonalam: Csepelre le a bicikliúton majd a Ráckevei Duna mellett tovább (hollandi út) szigetszentmiklós felé, de a ráckevei hév hídján vissza Dunaharasztiba. Innen 3 km Taksony az 510-esen ami forgalmas de nagyrészt belterület. Taksonyból irány Bugyi, itt jó minőségű betonút megy ki. Bugyiból 2 opció van tovább, Dabas vagy Kunpeszér. A kunpeszéri utat szeretem mert 0 forgalmú igazi semmi közepe kazahsztán szimulátor 20 kilométeren át. Kunpeszérből Tatárszentgyörgy-Ladanybene-Kecskemét mint az előző esetben. Kb 100 km
Ha sok időm van akkor van hogy kunszentmiklós felé megyek, onnan kerekegyháza hetényegyháza kecskemét.
A kiskunságot nem szórja fel homokkal senki az eleve ott van...
Végig szilárd burkolaton? Főúton én nem szívesen megyek ha nincs kerékpárút vagy sáv, akkor inkább mezúgazdasági vagy földutak (Szatymaztól Kiskunfélegyházáig pl. a sínek mellett a földúton, ami arra is jó lett volna , hogyha rendkívóüli esemény van a következő megállónál vonatra tudok szállni).
Kb. másfél hónapja kibicikliztem Monor határába antennatornyokat fotózni van arrafelé több is, és mivel a vonat közlekedésben voltak fennakadások gondoltam Bp-ig majd jövök végig biciklivel, de a 4-es úton a forgalomban nem, bicikliút nincs földutakon pedig Péteri után feladtam a Google által járható földútnak írt úton derékig ért a gaz.
Terepen bicajozásnál meg főleg a kunságban több helyen tapasztaltam, hogy kedves szokás a földutakat felszórni homokkal a traktorosok csinálják, hogy esőben könnyebb legyen menni, de így sokszor a biciklikerék belesüpped telejsen és lehetetlen hajtani. Terepgumival biztos nem gond, de nekem tömör gumim van, az meg muszáj a sok királydinnye miatt. 2 éve mikor Kecskmeéttől mentem Kiskunmajsáig mikor majsán felszálltam a vonatra tizesével szedegettem ki a gumiból a királydinnyéket, bugaci pusztában sokat szedtem össze.
Nekem régi célkitűzésem Budapestről elbiciklizni az összes megyeszékhelyre (egynapos túrák keretében). Eddig ezek vannak meg: Tatabánya, Győr, Székesfehérvár, Kecskemét, Salgótarján, Eger, Miskolc
Évekkel ezelőtt olvastam egy kerékpáros blogjában, hogy ő egyszer Debrecenből eltekert (feltekert 😉) Budapestre.
Akkor ezen a nagyszerű teljesítményen én elszörnyűlködtem és megállapítottam hogy én erre soha nem lennék képes!
Persze ez a fantasztikus túra beültette a bogarat a fülembe és azóta is sokszor rágódtam ezen 😉. Aztán idén már alkalmasnak gondoltam magam arra, hogy megpróbálkozzak ezzel.
Két hete főpróba jelleggel eltekertem Szegedre és mivel ott még a 261 km ellenére is nagyon jó fizikai állapotban éreztem magam, ezért tovább tekertem Bajáig. Ez a túra 365 km hosszú lett. Egy hete DKFI esemény keretében négy fővel eltekertünk Szegedre és ez a 260 km is jól ment.
Ezután azt gondoltam, hogy itt az idő ezt a régi álmomat megvalósítani, ezért szombat hajnali egy órakor ébresztő, és két órakor már indultam is. Mivel éppen hőségriasztás volt érvényben, ezért a hűvösebb időben szorgalmasan gyűjtöttem a kilométereket és 10 órára már 150 km-nél jártam. Tudtam azt hogy ezután jön még a neheze az egyre nagyobb forróság és a szintek miatt is.
A forróság valóban kegyetlen volt, több helyen az aszfalt is ragadt. És 190 km után valóban volt egy 45-50 km-es szakasz, ahol le és fel "hullámvasutazva" sikerült pár száz méter emelkedést is összeszedni.
Monor körül már sötét viharfelhők gyülekeztek és sejtettem, hogy ezt a túrát nem fogom szárazon megúszni. Így is lett, háromszor kellett esőszünetet tartanom, összesen körülbelül egy órát várakoztam emiatt.
Este 6 óra körül érkeztem meg Pestre, ahol még átgurultam a városon. Ez az átgurulás már egy örömbringázás volt, hiszen teljesült egy régi álmom!
A 273 km-es kerékpározás után vonattal érkeztem vissza Debrecenbe, és mire hazagurultam épp 24 óra telt el, így altatni sem kellett 😉
Nagyon örülök, hogy ezt a régi álmomat sikerült megvalósítani!
Köszönöm, de közben kicseréltem a Merida Big Pannierre. Ez se tökéletes, de jó sok cucc belefér. A hátsó zsebeket lespórolták. Ja, és ennek számolták bele a térfogata a kerék helyét. De jó lesz, nincs jobb.
Olvastam, ogy bicajos táskát kerestél és amit kaptál, azzal nem voltál elégedett. Megoldódott a dolog azóta? Nekem van egy 3 részes, 40literes táskám. Érdekelne esetleg?