Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10373

Én 500-ért új  pedelecet jót még nem láttam, inkább 7 számjegyű áron.. A nyomaték érzékelős rásegítéshez, a visszatöltéshez, s a legalább 500 kWh-s akkuhoz ragaszkodnék.

Előzmény: DNZZ (10367)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10372

 Thx, nézelődöm, de minden info jól jön. Az elektromos hajtás szakmai része az ok, nemrég diplomáztam belőle, csak a canga specifikus dolgokat nem ismerem.

Akárhogy is nézem, mindig oda jutok, h eleve ilyen cangát kell venni, ha jót akar az ember, mer az átépített az vhol kompromisszumos lesz. Úgyhogy sztem még hajtom a meglevőt, ha már megvettem, aztán ha megunom, váltok. Addig meg legalább jól informált leszek. :-)

 Néztem a kölcsönzőket is, de speed pedelecet sehol sem láttam bérelhetőt, csak olyat, ami 25 km/h-ig segít rá.

Előzmény: gardenerboy2 (10371)
gardenerboy2 Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10371

Nos.. Előre bocsátom hogy nem vagyok a téma szakértője. E-bike-ot is használó vagyok a tájékozottságom csak annyi ami rám ragadt. A hátsó agymotor hátránya hogy nem érhető el vele akkora forgatónyomaték mint középmotornál. Továbbá csak menetes racsnit lehet a kerékpáron használni a korszerűbb a kazettás. /Ha jól emlékszem mintha találkoztam volna már kazettással is. Az egészen biztosan a jobb megoldás lesz mert előnyösebb racsni rakható rá/. Az egész e-bike fejlesztés a középmotor irányába ment el minden gyártó leginkább azt fejleszti. A motor ma még nem egy könnyű súly nyilván előny ha minél alacsonyabban van. De egy defekt szerelésnél is könnyebbséget jelent ha a motor nem a kerékben van. A kerék nem egy átlagos szabvány bicikli kerék és nagyon fontos hogy a motor kábele a keréknél oldható legyen. Nem lehet gyors zárat használni. Ennek ellenére a télen egy defekt szerelése semmi gondot nem okozott. Ráadásul vmivel nagyobb a fogyasztása is mint a középmotornak. Olyan montiba amit terepen használnak jobb a középmotor már csak azért is mert ott egy nehéz kerék sokkal sérülékenyebb. Ha az agymotor bolygóműves annak műanyag fogaskerekei kopó alkatrészek de a középmotoré is. A nem bolygóműves hanem közvetlen a tengelyt hajtó agymotorban nincs kopó alkatrész igaz kicsit nagyobb és kicsit nehezebb de örökéletű ráadásul hangtalan. Nézz körül biztosan sok információt találsz még főleg e-bike-ot is forgalmazó bringaboltokban.

Előzmény: KawaBazsy (10370)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10370

Akkor ezek szerint a középmotorost nehéz hajtani, ha lemerül, s jobban nyírja a láncot? S mi a hátránya ezzel szemben a hátsó agymotorosak?

Én is nagyon nézegetem a témát, de mindenképp speed pedelecet szeretnék, ami 45-ig segít rá. Ill. az átépítés érné meg inkább most nekem, mert novemberben vettem új cangát, de ez szíjas meg agyváltós, s az átépítő szettek, amit nézegettem, láncos cangákhoz vannak. Meg ugye itt csak középmotor lehetne.

Előzmény: gardenerboy2 (10368)
DNZZ Creative Commons License 2020.05.14 0 0 10369

Köszönöm a sok tanácsot és tippet!

Előzmény: gardenerboy2 (10368)
gardenerboy2 Creative Commons License 2020.05.13 0 1 10368

Első kerék semmiképp az még a hátsónál is lenézettebb, mert a legkevésbé stabil. Montiba- pláne ha terepen is van használva- a középmotoros nyomatékérzékelős a legjobb. Annak ellenére hogy nagyon gyorsan koptatja a láncot és a fogaskoszorút mert a teljes hajtás a láncon át valósul meg. Ezzel szemben a hátsó agymotor közvetlen  a kereket forgatja a láncon át csak a te erőd hat.A középmotorosokat általában nagyon nehéz hajtani az agymotorost pláne ha első váltója is van sokkal könnyebb  Ez persze ritkán szempont azoknál akik terepen vagy a hegyekben használják. Az embernek az az érzése hogy inkább motoroznak mint bicikliznek. Nekem tökéletesen megfelel a trekking a hátsó agymotorral. Örülök hogy nem azt kell lesnem hogy mennyi töltés van még az akkuban mert akkor is használható ha lemerül. Ezzel is el lehet tisztességesen fáradni ha nem motorozni  akar vki. Az állandó 10 kiló plusz súly nagyobb erőt igényel saját erő esetén de ezt visszakapni egy könnyebb hegymenetnél. Többet is próbálj ki mielőtt döntesz. A jobb helyeken ezt még fel is ajánlják. A gyárinak nagy előnye hogy jobban egyben van. A motor és az akku általában be van építve a vázba. De ha van egy jó bicikli amit szeretsz és nem tul régi, birja a nagyobb terhelést akkor az átépítés is jó választás lehet és olcsóbb is. Kívánom hogy sikerüljön megtalálnod a legjobb megoldást.

Előzmény: DNZZ (10367)
DNZZ Creative Commons License 2020.05.13 0 0 10367

Szia!

Ezek szerint te jobban javaslod az átalakító szetted? Bevallom a kettő között őrlődők. Van egy viszonylag drága jól felszerelt montim. Teljes mértékben kiszolgál, de bevallom már nem szeretek izzadni az emelkedőn felfelé ha nem inkább az élményt élvezni. Néztem hátsó és első kerékbe szerelhető elektromos meghajtást, 250 körül vannak beszereléssel. 500 ból pedig már komplett és mindent kiszolgáló ebiket is kapok, ami kifejezetten erre van tervezve. Nem tudom melyik a jobb... a másik hogy első kerék vagy hátsó kerék meghajtás?

Köszi!

Előzmény: gardenerboy2 (10365)
gardenerboy2 Creative Commons License 2020.05.13 0 0 10366

A váltót az e-bike-on is ugyanúgy kell használni mert nagyon hamar tönkre vágja a láncot és a fogaskoszorút.

 

Előzmény: gardenerboy2 (10365)
gardenerboy2 Creative Commons License 2020.05.13 0 0 10365

Szia!                                                                                                                                                  A kérdésed ugyan nem ide tartozik de ha már itt van elmondom a tapasztalatom. Az én gépem egy pedelec-ez az amit állandóan tekerni kell mert nincs gázkar  és 27 km/h- nál azt mondja hogy innentől csak te tekersz ha tudsz. Alapjában elégedett vagyok vele. Bár még csak 10000 körül járok leginkább munkába de az Alpok közeli részein is túrázgatok. A motor a hátsó kerékben van. Ez nem a legkorszerűbb de könnyebben tekerhető saját erőből is mint a középmotoros megoldások. Nincs első váltó és ez a legnagyobb hiba. Szívesen használom motor nélkül de amikor már nincs hova felváltani nagyobb emelkedőn meg be kell kapcsolni a motort mert nincs kistányér az bosszantó tud lenni. Azért keress mert akadnak első váltóval gyártottak is. Az én tervem az erős jól felszerelt trekkingemre egy átalakító szett. Az ebike- mégha pedelec is- elkényelmesít. Erre érdemes figyelni nem szabad elcsábulni és elmenni a könnyebb irányba mondván minek köpjem ki a tüdőmet hisz van nekem egy motorom is. Jó túrázást Neked.

Előzmény: DNZZ (10363)
cobranco Creative Commons License 2020.05.13 0 0 10364

Az, hogy nem nagyon raknak elöre váltót nem véletlen, mert nincs is rá szükség. Sőt, ha poénkodni akarnék, hátra se nagyon. Én próbáltam már többfélét, valójában erőkifejtésre egyáltalán nincs is szükség, ha leköveted a pedálmozgást, már megy, mint a golyó.Tekerni persze muszáj a pedelec technológia miatt. Persze taposhatod is tiszta erőből, mint a környékünkön az agyatlan hülyegyerekek, akkor megy 60-al is, ha nincs leszabályozva.

A centrifuga effektustól meg azért ne félj, mert, ha gyorsan akarsz menni, akkor nem kell jobban taposni, hanem felkapcsolsz egy fokozatot a villanymotoron.

Tavaly Montenegróban a túratársam egy 12 éves Gepida Albonra-ra felszerelt kinai motorral, csomagokkal és vele együtt majdnem 200 kilót nyomva, úgy vágtatott felfelé a 13%-os emelkedőn, hogy tán még csíkot is húzott :) Kérdeztem, melyik fokozatba mentél, aszonta, ő nem használja a váltót, ott a villanykapcsoló a kormányon :)

A balatoni bicikli úton meg ne akarj 50-el menni, mert egyrészt nem látsz semmit, másrészt meg szétrázza beled :)

Előzmény: DNZZ (10363)
DNZZ Creative Commons License 2020.05.13 0 0 10363

Sziasztok!

Pár év kihagyás után újra rám tört a bringázási vágy, azonban a modern technológiát kihasználva egy elektromos MTB kerékpárt nézegetek, hétvégi túrázásokhoz.

Azonban az általam nézett modellek szinte mindegyike csak hátsó váltóval rendelkezik, tehát elöl egy db váltókerék van. Az elmúlt évek során szinte csak olyan biciklivel rendelkeztem melynek elöl is három váltókereke volt.

Kérdésem az lenne, hogy mi a tapasztalat? Elegendő csak a hátsó váltó? Pl ha az ember nagyobb sebességgel akar tekerni nem lesz centrifuga sebességű a lába? A hosszabb erdei túrák mellé azért balatoni bicikli út is be szokott társulni, ahol eddig mindig jól jött a nagyobb tárcsa elől.

Köszönöm a válaszokat.

cobranco Creative Commons License 2020.05.12 0 1 10362

Karatebemutató tényleg nem volt, egyrészt nem vagyok olyan bátor, másrészt nálam a mérgelődés csak pár másodpercig tart. Amúgy is egy erősen túltervezett napunk volt és ahogy várni lehetett nem is fért bele minden, ezért egy kicsit flusztrált voltam, ez a videón is látszik.

Előzmény: Alexfux (10358)
cobranco Creative Commons License 2020.05.12 0 1 10361

Az szerintem már egy újabb kőomlás lehetett, mivel a helyiek szerint amibe mi futottunk bele, csak pár héttel korábban keletkezett. Arrafelé mindennaposak a földrengések, simán el tudom képzelni. Egyébként meg, nem bántam meg, hogy emiatt ki kellett mászni a hágót, a felejthetetlen kilátás megérte.

Előzmény: KawaBazsy (10356)
Alexfux Creative Commons License 2020.05.11 0 1 10360

Kivi= új zélandi? Bár szerintem hatagszanak emiatt. :-)

 

Nincs karate, legalábbis, amíg én láttam.

Előzmény: KawaBazsy (10359)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.11 0 0 10359

Hány percnél van a karate bemutató? Csak pénteken fogom megnézni a vidit, de addig is kivi vagyok.. :-)

Előzmény: Alexfux (10358)
Alexfux Creative Commons License 2020.05.10 0 0 10358

Szia cobranco!

 

Motoros témához. Ha már rúgdosni szeretnél, akkor ne a gépet, hanem a sofőrt rúgdosd! A gép nem tehet semmiről és megfájdulhat a lábad is! :-)

 

Még van a videódból hátra kb. 30 perc, de megint elég szép környékre sikerült kirándulnotok.

Előzmény: cobranco (10354)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.10 -1 1 10357

Vazz hajnali 3-kor akkor sem tudok felkelni, ha muszály! :-) Egyszer hívtak disznóvágásra, 4-kor kellett volna kelni, elmagyaráztam, h én nem tudok akkor felkelni, úgyhogy 6-kor sikerült vhogy.. s én voltam akkor is a legálmosabb. :-)

Előzmény: solyomga (10355)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.05.10 -1 0 10356

Köszönjük! :-) Péntek du még nem volt fenn, úgyhogy a Kefalóniás vidi mellett eddzettem. Csodálkozva láttam, hogy az a kőomlás Fiskardo felé benneteket is megszívatott, én is szentségeltem anno, hogy nem tudtam tovább menni miatta a part mellett, s vmi zergebaszta úton kellett mennünk. Nem tudom milyen mértékű volt a kár, de hogy 2 év alatt se takarították el..

Előzmény: cobranco (10354)
solyomga Creative Commons License 2020.05.10 -1 1 10355

Május 3-án vasárnap hajnal 3:10-kor keltem és 3:45-kor már a bicajon ültem.

 

A célom az volt, hogy egy 125-130 km-es kerékpártúrát teljesítve délre, a családi ebédre hazaérjek.

 

Ha kíváncsi vagy rá, hogy hazaértem-e időben, akkor nézd meg a videómat 

 

https://youtu.be/nroLaRcD87A

cobranco Creative Commons License 2020.05.09 0 3 10354

Korzika gyöngyszeme, a  Portoi öböl, a sziget legszebb része. Főszezonban, mozdulni sem lehet az ide látogató túristáktól. Az öblöt körbeölelő sziklák nemcsak a világörökség részei, de a lemenő nap fényében olyan vörösek, hogy szinte már kékek....

 

„A mai napon a cél, eljutni ide, de nemcsak eljutni, fel is fedezni a környéket. Ez,mint mindig, most is nehézségekbe ütközik. A tervek között szerepel, Franciaország legszebb falujának, a hegytetőre épült Pianának a megtekintése, csobbanás a Porto-beachen és/vagy, másodopcióként, egy wellnes-részlegen. Sportfeladatként a közelben található BIG-csúcs megmászása, vacsora egy Michelin *-os séf meghívására, végül, a világ egyik leghíresebb naplementéjének lefotózása a Capu Rossu csúcsáról. Hogy ebből mi valósul meg és/vagy, mi marad álom örökre, kiderül azoknak, akik végig bírják ülni ezt a maratoni hosszúságú, de talán a túrasorozat leglátványosabb filmjét…”

 

Éjjel-nappal Korzika 5.rész: "Látvány: Csillagos 5-ös*****" 2019.FullHD 1080p

 

Útvonal:

Crovani beach-Boca di Bassa-Fangu delta-Col di Palmarella/408m/Scandola--Bocca a Croce/272m/-Girolata-Partinello-Traghino-Porto-Piana-Capu Rossu-La Roshes Bleues-Golfe de Porto

 

Túrabeszámoló:

http://cobranco.hu/turabeszamolocorse_19.html

 

Fotoalbum:

https://www.facebook.com/cobranco.zoltan/posts/2396276787120365

 

Térkép:

https://drive.google.com/open?id=1yxNN39ZHuUxfpTubEGUmhOddEACSoorN&usp=sharing

Alexfux Creative Commons License 2020.05.09 0 0 10353

Elnézést, valóban! Legközelebb jobban odafigyelek!

Előzmény: VodkaTam (10352)
VodkaTam Creative Commons License 2020.05.08 -1 0 10352

OFF

 

A linked az internet végére vezet :) Véletlenül belevetted a zárójel vége jelet is. Sebaj, sosem gondoltam, hogy ilyen messzire eljutok valaha ;)

 

ON

Előzmény: Alexfux (10351)
Alexfux Creative Commons License 2020.05.07 0 1 10351

Szia Krisztián!

Először is köszi, hogy ilyen gyorsan elkészítetted a bemutatót. Bár minden kívánságom ilyen gyorsan teljesülne! :-)

Tetszetős a kerékpárod, teljen sok örömöd benne! Amint kiderült, hogy milyen típus, azonnal megkérdeztem régi barátunkat Google-t, hogy mit tud róla. Azt néztem, hogy a leírás szerint a hajtómű 50-34-es, de a hátsó fogaskoszorú 11-32-es. Te 11-34-est említesz. (https://www.mmbike.hu/kellys-soot-30-2019-kerekpar-8952)
Szerintem a gravel azért gravel, mert kicsit mountain bike-osabb a vázgeometria, mint pl. egy országútinak és általában az outinál húsosabb, ballonosabb gumikkal szerelik (bár szerintem kicsit leegyszerűsítettem a dolgot).

 

A nagy gyártók mostanában kezdtek hajtóműveket gyártani a gravelekhez. A Shimano a GRX sorozatot hozta ki, ez három szett, van egytárcás és kéttárcsás. A SRAM csinál egytárcsás rendszereket a gravelekhez. Ha megnézed, a soot 50 Shimano GRX-szel szerelt, míg a 70 SRAM APEX-szel. Régebben a a Meridának volt 3 tárcsás hajtóművű gravel-je, már ha jól emlékszem, de náluk is igaz, hogy a többtárcsás rendszer Shimano GRX. Az egytárcásból mintha lenne ez is, az is.
A fékekkel kapcsolatban először azt gondoltam, hogy anyagi okokból választottad a mechanikus tárcsaféket, de amit mondtál, hogy egyszerűbb szerkezet, ami egy túrázónak fontos lehet, elgondolkodtatott. Nekem hidraulikus fékjeim vannak és bizony volt már olyan, hogy a hátsó fékem használhatatlan lett. Érdekes módon magától megjavult és a szervizben sem találtak semmit.

Szóval még egyszer köszi és még egyszer sok sikert az új műszerhez!

Üdv!

AF

Előzmény: Thekristianszabo (10350)
Thekristianszabo Creative Commons License 2020.05.07 0 1 10350

Sziasztok!

 

Akit érdekel a gravel bemutató (Kellys soot 30) itt megtekintheti. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=R8sq1xYIrZc

 

Üdv: Krisztián

Előzmény: Biciklis Józsi (10349)
Biciklis Józsi Creative Commons License 2020.05.06 0 0 10349

Szia Vizus!

Meg a földutakon nyugalom és békesség is van. Nincs benzingőz, bár van helyette por, meg sár.

Én néha csomagokkal megrakottan is lemerészkedem ilyen helyekre, még külföldön is. Ilyenkor azért örülök, hogy előkerülök...

 

Biciklis baráti üdvözlettel!

 

Előzmény: vizus (10348)
vizus Creative Commons License 2020.05.05 0 0 10348

Plusz ugye a földutak mellett van eperfa, potyogós szilva, almafák. ( Ronda, de finom almákkal. Ha nem szedem fel, ott rothad meg a fá alatt.) Elvadult tanyahelyeken, ha az ember áttör a bozóton: körte, szőlő, szilva, stb. Gomba, szeder, kökény ( Lekvárnak). Hegyen erdei cseresznye, som, szamóca.

Előzmény: Biciklis Józsi (10346)
Biciklis Józsi Creative Commons License 2020.05.04 0 0 10347

Sokszor irigykedem, hogy ennyi időd/energiád van. (Bár nyilván más ligában játszunk...)

Szóval a drónos betétek tényleg színesítik a videóid.


Köszönöm az információt, így most már én is helyére tudom tenni az ügyet, mert én is kaptam már ilyen értesítést a Király-hegyi videóm kapcsán.

 

Biciklis baráti üdvözlettel!

 

Előzmény: cobranco (10345)
Biciklis Józsi Creative Commons License 2020.05.04 0 1 10346

Szia Krisztián!

A földutakon való biciklizésnek sajátos hangulata van. Ahogy idősödöm, egyre jobban megszeretem.
A "Híd a Drinán" könyv zseniális és hűen mutatja be a Balkán ezerszínű világát. És a híd tényleg csodálatos, ha lesz rá módod, akkor meleg szívvel ajánlom.

 

Hajrá!

 

Előzmény: Thekristianszabo (10344)
cobranco Creative Commons License 2020.05.04 0 0 10345

Nagyon sok gond van. Már az iszonyú meló, míg talázsz megfelelőt, a tartalomba illőt, utána levadászni a készítőt. Igen, mindenkitől van írásbeli engedély. Muszály, mert a youtube felismerő rendszere jelzi az eredeti feltöltő felé, a másodfelhasználást. Én is kaptam már ilyen értesítést, mikor az én videómból használtak fel, ráadásul TV-műsor. Szóval, nem árt biztosra menni :)

És akkor csak utána jön a beszerkesztés úgy, hogy ne akassza meg a film eredeti folyamát. Nem könnyű és persze melós.

Előzmény: Biciklis Józsi (10342)
Thekristianszabo Creative Commons License 2020.05.03 0 0 10344

Szia Józsi! 

 

Többen kérték, így készítek egy filmet magáról a bringáról. :) Egész télen földutakon edzettem, mert tavaly december óta van meg, s nincs semmi gond terepen. 

Terveim vannak, természetesen hazaiak, többet nem árulok el, mert kipattant az agyamból egy remek koncepció, s nem égnék be ha nem jön össze. Egyébként idén Bosznia lett volna a célpont.

Most fogom kiolvasni a Híd a Drinán című könyvet. :) 

 

Üdv: Krisztián

Előzmény: Biciklis Józsi (10343)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!