A konyhád fala valószínűleg vagy külső fal, vagy talajjal érintkező fal, vagy fűtetlen helyiséggel érintkező fal, ezért téli időszakban a pára lecspódik rajta, ez okozza a nedvesedést. Az igazi megoldás az lenne, ha a külső oldalon le tudnád szigetelni a falat. Ha ez nem jöhet szóba, akkor a belső oldalon kell ezt megtenned, ami pl 4 cm nútféderes XPS teljes felületű felragasztásával, vagy egy belső oldali előtét gipszkarton fal mögött elhelyezett PÁRAZÁRÓ FÓLIA!!!! alatti hőszigeteléssel lehetséges. Ha nem jó a párazáró fólia, a karton mögötti szigetelésből vízzel telített szivacs lesz. Ha nem teljes felületű az XPS ragasztása illetve nem nútféderes, mögötte fog nedvesedni és penészesedni a fal.
Jó reggelt mindenkinek! Nekem is falnedvesedés ügyben van kérdésem. Nemrég újíttattuk fel a lakást (százéves pesti bérház), és már néhány hét elteltével megjelentek a nedvesedés foltok a konyhában a falon. Azóta eltelt pár hónap, és már teljesen penészes lett az új bútor, no meg nedvesek a szekrényben tárolt holmik is. Kitüremkedett itt-ott a salétrom is. Érdekes, hogy a fal másik oldala nem látszik vizesnek... Mitől lehet ez, és miként lehetne védekezni ellene? Az ablaktáblák között is állandó a páralecsapódás.
Feltehetőleg előtte nem tájékozódott eléggé a munkával kapcsolatban. A mai világban már létfontosságú kérdés, hogy egy adott témáról az ember a legtöbbet megtudja minden aspektusban.
Van is elég sok ezzel foglalkozó portál a világhálón amiket érdemes nézegetni, mert rengeteg info van bennük cégekről, még adott témán belül is több cég van feltüntetve, ráadásul az egész ország területéről vannak cégek ezen a portálon.
a portál címe: www.mekkelek.hu
Mekk Elek több mint 50 kategóriában tud szakembert, forgalmazót, gyártót ajánlani, legyen szó akár felújításról, akár új hát, lakás építéséről. Érdemes ellátogatni oda, nekem is nagy segítségemre volt, hogy kiválaszthassam hogy kivel akarom a munkát csináltatni.
Okulásul küldöm a következőket mindenkinek:
2004. augusztus 23-án megbíztam egy enyingi céget, hogy cserélje ki az ablakaimat műanyagra. Felvett tőlem 30 % előleget és 2004. szeptember 10-re vállalta a munkát. Ezzel szemben - csak többszöri noszogatásomra 2004. szeptember 29-én kezdte el a munkát, de csak az ablakot rakta be, a párkányt és a takarólécezést nem csinálta meg. Ezenkívül a régi ablakot sem szállította el, holott megbeszéltük.
A megállapodott összeget viszont felvette azzal, hogy nemsokára visszajön és befejezi. Ez azóta sem történt meg és kérésem (valamint megállapodásunk) ellenére számlát sem adott.
Valahányszor beszélek vele, csak ígérgetést kapok, feltéve ha véletlenül felveszi a telefont (ha a saját számomról hívom, akkor nem veszi fel), de még sosem tartotta be.
Ráadásul közben az is kiderült, hogy a cégnek nincs is működési engedélye.
Tehát ha valaki jót akar magának elkerüli őket messzire, NEHOgy úgy járjon, mint én!!!!!!!
ABLAK-THERM KFT
Cím: 8130 Enying, Dózsa Gy. út 50.
Veizienekker NorbertTel: 70/204-6013, 20/918-1532
Szeretnék egy 13 méter széles telket beépíteni. Van elképzelésünk a megvalósításhoz, de keresek a neten olyan tartalmat, amely arról szól, hogy miként lehet viszonylag nagyobb házat felépíteni egy ilyen keskeny telekre. Tudsz, tudtok segíteni?
Szeretnék egy parasztházat a házam elé építeni.
Azt szeretném ha olyan lenne, mint a régiek.
2-3 sor tégla alapnak majd valami bontott téglából
fal,gerendás tető,régi fajta ablakok (amiben rács van), padló,Kb 36nm lenne az egész,a fa részeket új anyagból akarom a többi lehet bontott is.
A kérdésem az lenne, hogy adnak e rá engedélyt?(7 m széles a telek) a másik mennyi lenne hozzá az anyag?????
Ja és hol lehet hozzá venni malacorrot?
Ezt találtTéglagyártás
A téglák gyártására közönséges homokos, vasoxidot és meszet tartalmazó, tehát nem t?zálló agyagot alkalmaznak. A homok soványító anyagul szükséges, mert különben a kövér agyagból készített téglák térfogata szárítás- és égetéskor nagyon megkisebbedik s a téglák könnyen meg is repednek. A tégla az agyag vastartalma és az égetés foka szerint vörös-sárga, s?t egészen vörös-barna szinü szokott lenni, de az oly vasas anyag, melyben sok mész van, er?s égetéskor világos sárga szinüvé lesz. Ez a szin tehát annak a jele, hogy a meszes tégla igen jól van égetve s azért az építész meg is követeli, hogy p. a k?bányai meszes agyagból készített tégla fehérre legyen égetve. Mész nélküli vasas agyag pedig füstölg? lángban szürke-fekete lesz és ilyenkor szén is rakódik le likacsaiban, mely feketére festi (l. Füstölt téglák). Kisebb gyárakban az agyagot kés?n ?sszel ássák és télen át a leveg?n kiterítve, kifagyasztják. Az agyag ez által meglazul és könnyebben feldolgozhatóvá lesz. Nagyobb gyárakban ezt az eljárást már nem alkalmazhatják, hanem a frissen ásott agyagot mekanikai eszközökkel közvetlenül dolgozzák fel. E célra leginkább hengerm?veket alkalmaznak, hogy könnyen beáztatható legyen. Oly agyagot, melyben a már említett ártalmas anyagok (mészk?, kavics) el?fordulnak, körülményesebben kell el?készíteni, ha jó téglát akarunk bel?le nyerni. Ezt vagy sima hengerek között aprítják annyira, hogy az összezúzott kövek már nem árthatnak vagy - és ez a jobb eljárás - a köveket teljesen eltávolítják. Ezt alaposan iszapolással érik el, olyképen, hogy az agyagot híg péppé áztatják, s miután a durvább kövek leülepedtek, esetleg még csatornákon bocsátják át, melyeken a durvább homok is leülepszik. A finom agyagiszapot gödrökbe gyüjtik, melyekben, miután a viz a földbe szivárgott, a s?rü pép visszamarad. Ez az eljárás a legdrágább és azért leginkább csak cserép- és finomabb téglaáruk gyártására használják. Más eljárás szerint a kavicsos agyagpépet s?rü vasrácsozaton keresztül préselik, mely a köveket visszatartja. A rákosi téglagyárban alkalmazták el?ször az u. n. Siemon és Rost-féle szeparátort a kövek eltávolítására. Ez dezintegrátor, mely a nyirkos agyagot összemorzsolja, de a köveket nem aprítja. Az aprított anyag tölcséralaku szitára kerül, mely az agyagot és a köveket elválasztja. Az ilyképen aprított és szitált agyag igen gyorsan felázik vagy közvetlenül az u. n. szárazon sajtolt téglák el?állítására is alkalmazható. Az egyik vagy másik módon el?készített agyagot ezután gödrökben áztatják. Ha az agyagot soványítani kell vagy ha többféle agyagot (p. kövérebbet és soványabbat) akarnak összekeverni, kell? arányban rétegenkint teszik az anyagokat a gödörbe és áztatás után tapossák, mig a pép egyformává nem lett. Állandó gyárakban nyitott v. boltozatos kemencéket használnak. Ezekben is a rostélyok fölé csatornákat építenek és ezekre rakják a téglákat. Egy egyszerü, szakaszosan m?köd? kemencék helyett most leginkább a Hoffmann-féle körkemencéket alkalmazzák, melyekben folytonosan ég a t?zam, nemtom jo e.:
Tudna valaki abban segiteni, hogy milyen is az un. rákosi tégla? Annyit tudok, hogy vastagok a ház falai, békebeli tégla a múlt század 30-as 40-es éveiből.
Tudna valaki bővebbet és szakmaibbat irni róla, illetve, hogy jó-e.
sziasztok!
Építkezni szeretnék Tiszaújvárosban. egy 120 m2-es házról lenne szó. egy vállalkozó téglából 12 millióért vállalná kulcsrakészen. ez korrekt ár? mikre kell figyelni? Köszike
Üdvözletem!
Egy kortárs képzőművészeti csoportosulás létét bátorkom jelezni. E csoportosulás tagjai kortárs magyar festőművészek, akik megrendelésre alkotnak festményket, grafikákat. Különleges ajándék gyanánt, vagy az otthon falaira. A realizmustól az absztraktig, akről vagy amiről szeretne. Az Art.D.C. stúdió célja, hogy az átlag ember számára is mind anyagi, mind gyakorlati szempontból elérhető közelségbe kerüljön és érvényesülni, létezni tudjon kortárs magyar képzőművészet.
web: http://artdc.uw.hu
Rmélem a topik témájába vág a kérdésem, bár inkább jogi jellegű.
Szóval adva vagyon a szüleim háza, ami a nyáron megrepedt és viszonylag sürgősen meg kell javítani. Ehhez azonban a garázst is le kell bontani (legalábbis részben). Utána persze vissza kellene építeni (és akkor már praktikus lenne újraépíteni az egészet).
Egy ilyen munkához kell-e valamilyen engedély és ha igen, milyen, és hol lehet beszerezni?
Vagy, mennyire rizikós engedély nélkül belekezdeni egy ilyen munkába. Mekkora seggberúgást lehetne kapni érte? (A garázs ugyanolyan formában, ugyanakkora méretben és ugyanoda kerülne vissza, tehát sem utcaképet semmit nem változtatna meg, csak "rendbejönne" a ház és a garázs új lenne)
Két villámkérdés a szakik felé:
- csempézés, burkolás elött tegyem fel az új villanykapcsolókat/konnektorokat vagy utána?
- öntöttvas kád felújjítása burkolások után vagy elött?
Vyzo-nak pince falnedvesedés ügyében (ha egyáltalán még aktuális):
mielőtt bármit csinálnál a salétromosodást kiváltó nedvesedés okait kellene megszüntetni, addig pedig leverni a vakolatot, hogy száradjon a falad (ha nagyon nem ronda én vszleg úgy hagynám, sőt szépen kikaparnám a fugákat is, hogy egységes megjelenésű legyen - persze nem ismerem a körülményeket, csak egy ötlet volt)
további infók : [url]http://tnn.inter.hu/pn/modules.php?op=modload&name=XForum&file=viewthread&tid=11[/url]
leirásod alapján ez a fal az épület végén található, un. oromfal, szintén nagy valószinüséggel nem erre a falra támaszkodnak a födém gerendái, vagyis nem teherhordó, csak kitöltő fal. Ha két fal van egymás mellett és mindkettőre nyilást szeretnél, akkor mindkettőt külön-külön kell kiváltanod.
Szerencsés ezt olyannal kiviteleztetni, aki már csinált ilyet és van tapasztalata, mert könnyen el lehet rontani és össze-vissza repedezhet a falad, sőt le is dőlhet.
A szokásos eljárás, hogy a fal mindkét oldalára bevésnek viszintesen egy-egy U gerendát (a két oldalon lógjon túl legalább 20-30cm-rel és egésztéglára feküdjön fel, en törmelékre), majd átfúrják és összekötik öket átmenő csavarokkal. ezuttám a behelyezett acélgerendák feletti téglákat kiékelik az acélgerendához (természetesen nem fa, hanem acél ékekkel)
Ezután már a felső falat a kiékelt acélgerendák hordják és így kibontható alóla az ajtónyílás.
léteznek 3D-s programok, elég sok féle van 5000 Ft-tól 1,5 millióig. De nem ez a lényeg. Ez nem kerti tűzrakó, amit bárki össze tud barkácsolni, ha milliókat fogsz rászánni, akkor azt olyanra bizd, aki ért is hozzá és vannak olyan eszközei a kezében, amivel meg tudja neked mutatni, hogyan fog kinézni. Őt hivják építésznek, amivel nyilván nem mondtam újat, és talán azzal sem, hogy nem tudod kikerülni őt, de azt gondolom, nem is érdemes.
Nyilvánvalóan pénzbe kerül, mint bármi más, amikor valamilyen szolgáltatást igénybe veszel. Életed vélhetően legnagyobb beruházása vszleg megér annyit, hogy ne koklerkedjed el.
Annyiféle előirásnak, helyi rendeletnek, tűzvédelmi előirásnak kell megfelelni, hogy laikusként fölösleges ház tervezésbe fogni.
tervezéssel, tervezőkkel, tervezési díjjal kapcsolatos további infók :
elöszöris bocsika ha offtopic modon olyat kérdeznék, amire már volt máskor válasz, de elég sok ez a sokezer hozzászolás, ugyhogy most nem olvasgatom el, mert addigra beépitenek minden telket amire én is épithetnék:))))
Na szoval:
Panelem van jelenleg, meg nejem, s két fiam:) Mennénk ám nagy sebbel-lobbal kertesbe....csakhát agyatlan a telekár:))
mindegy, végülis telek is lenne (persze nem pesten), csak még semmi sem biztos...utánna járási időszak van....
Amiben segithetnétek:
- Szocpole:)) hogyan, mennyi, kitől, stb,stb.....
- létezik asszem olyan tervező progi, maivel még a szükséges téglaszámot is meg lehet állapitani, 3D-s, stb...:) ki mit tud erről...hozzá lehet e jutni ocsoér??:))
Elöre is köszke...
Megörököltem egy régi -többször átépített- épületet, melyet még a dédszüleim építettek.
Az alapja és lábazata kő, a hozzáépítés tégla, egy része pedig vályog. Az épület stabil szerkezetű.
A következő a problémám amihez jó tanácsra volna szükségem:
Mivel a jelenlegi belső elrendezése nem túl jó, kellene egy ajtót nyitnunk egy falra -és itt a gond!
A szóbanforgó falnál van összeépítve a régi és új épületrész. Az egyik fal valaha fő fal volt -édesapám emlékei szerint ablak is volt rajta, anyaga vályog.
E mellé lett építve a másik fal. Anyaga tégla -a tető szerkezetéig fel van falazva, a padlástér közepéig egy hármszögű falazatként.
Nem igazán tudom, hogy meg merjük -e bontani egy ajtóval mindezt -a két fal együttes vastagsága kb. 75cm.
Mit tanácsoltok??? (Mindkét oldalról áthidaló gerenda a vályog és a tégla falba külön?)
Kérem, ha valakinek ötlete van, e-mail-t küldjön pasians@freemail.hu címre.
Fel szeretném újjítani a pincémet, mert a salétromvirág teljesen
leszedte a vakolatot a falról. Az összes vakolatot levertem, de az új
vakolatot nem merem feltenni mert pár év mulva jelentkezik ugyanez a
hiba. Erre szeretnék megoldást találni, hogy mivel lehetne a téglákat
kezelni bepuculás elött. Kb 50 négyzetméter falfelületről lenne szó.
Kérdéseim a következők. Hol lehet beszerezni a vegyszert?
És KB mennyibe kerül?
Jelenleg a fal nem vízes.
e-mailokat várom, nagy segítség lenne. vyzoreg@freemail.hu köszi
a következő ügyben szeretnék tanácsot kérni hozzáértőktől:
Fűtés rendszeremben van egy lemez radiátor, 60 X 96 cm méretű, kb. 2 cm vastag, + a hátoldalán egy "cikkcakk" (harmonika) alakú felület növelő lemez.
A radiátor elem oldalán keletkezett egy hajszál repedés, amelyen át szivárog a víz, és megszáradva szép kakabarna csíkot képez a fehér radiátor oldalán. :)
Az a kérdésem, hogy vajon milyen tipusú lehet ez a radiátor, hol tudom beszerezni, mert ugyanilyet szeretnék, hogy a hozzá vezető csövek + a felrögzítő kampói a falban stimmeljenek. (Gondolom a cucc nem javítható.)
Minden ötletet előre is köszönök.
Kerdesem, hogy tudtok-e olyan "normal" alaku furdokadrol, amiben anelkul lehet egymassal szemben ulni, hogy a biztonsagi lefolyo kikepezese ne nyomja az egyik lubickolo hatat?
eleg idetlenul hangzik, na de megis.. :)
kosz:
lemy
Letezik-e olyan furdokad, ami normal alaku, mondjuk 170-es, es a felso biztonsagi vizleeresztoje vagy micsodaja nem puposodik ki?
Szoval arra gondolok, h normal kadban is lehessen egymassal szemben kenyelmesen hevereszni (vizben vagy anelkul - ez mar izles kerdese :) )