Abszolút tökmindegy! Általánosságban mindegyik jónak mondható, közel azonos minőségű. Mindegyiknek vannak drága és megfizethetőbb modelljei. A design pedig ízlés kérdése.
Mindegyik gyártónak vannak teljesen vállalható és még aránylag ár/érték arányban is jónak mondható modelljei - és vannak ezen szempontból kevésbé jók. Jó pár olyan modellt lehet találni, amelyeknél például mind a négy gyártónál ugyanazt az ETA werket alkalmazzák, stb...
Alapvetően mindegyik gyártó mindegyik modellje tisztességes iparosmunka, rosszat egyik sem ad ki a kezéből. Az FC már több figyelemre méltó saját werkkel is rendelkezik, amelyekre egészen érdekes-egyedi modellek épülnek - csak ezek meg általában nem túl olcsók.
Marketplace, illetve nagyobb létszámú órás csoportok. Ilyen értékű órát én licitre tennék fel, de esetleges, megkapod-e érte, amit szeretnél. Ha van az adott márkának tematikus csoportja, oda is érdemes feltenni.
Elég veszélyes. Azonnal rárepül 5-6 kamuprofil. Nyáron elgondolkodtam én is, eladok 1-2 órát. 1 komoly érdeklödöre jutott 10 kasu. Inkább meggondoltam magam, maradtak.
Láttam a Seiko hazai Youtube csatornáján az új búvármodelleket, és ezek kapcsán említette a videós, hogy változtak a búvárminősítés szabályai. Tudja valaki, hogy miben? Ő említette a kötelező koronavédőt, meg a teljes jelölést a 3 óránál.
Olyan kérdéssel fordulnék a t. Tagokhoz, hogy milyen fórumon, felületen, csoportban érdemes nem kifejezetten magas értéket képviselő (100-150 EUR), de órakedvelők, gyűjtők érdeklődését bizonyára megmozgató órákat meghirdetni?
Eddig adtam már el ebay-en, de vegyesek a tapasztalataim. Vaterában nem látok túl sok potenciált, sajnos.
Kissé karcsúsítanám a "gyűjteményemet", ezért merengek rajta, hová rakjam fel majd azokat amiknek menniük kell.
Általános esetben a válasz egyértelműen igen - két 7750 egymással csereszabatos.
Általában a hidak jelöltek, lehet más a felület-kezelésük is, de egyébként ettől függetlenül azok is átrakhatók (még ha el is rontják az összképet), de az alkatrészek egyformák.
Még akkor is egyformák - ha az ETA esetében több minőségi osztály létezik, és például egy kronométer kivitelben fizikálisan más anyagú billegő és hajszálrugó van, más precizitással kialakítva - mint egy olcsóbb kivitelben - de egyébként ettől függetlenül ezek is felcserélhetők. Mind a 7750, mind az ETA 2824 és 2892 is készült még az "ősidőkben" 17 köves alapkivitelben, sőt, a 2824 alacsonyabb lengésszámú olcsóbb változatban is - no ott már nincs teljes csereszabatosság, még ott is vannak azért cserélhető alkatrészek, de nem mind.
De az 1990 után készültek mind 28800-as lengésszámúak és csereberélhetők.
Az Omegának az ETA 2892 adaptációja picit egyedi, ott kő van a rugóház egyébként kikopásra tényleg hajlamos felső csapjánál is, és picit más rögzítésű az automatika közvetítő-kereke - ez inkább csak formai eltérés, mert a hidak ezek után nem teljesen egyformák, de a mozgó-dolgozó alkatrészek így is mind csereszabatosak maradtak.
Ez azt jelenti, hogy egy tetszőleges ETA 7750 mechanikával szerelt óra más ilyen szerkezetekkel alkatrész-csereszabatos? (mondjuk van egy hibás Omegád, meg egy TAG heuered, és a kettőből összeraksz egyet?)
És ugye nem baj, ha órát szeretnék venni - nem országúti kerékpárcsapatot? A Breitling esetében sem értékelem a repülőcsapatokat sem (hiába érdekel a repülés). Aki lelkesedik ezekért, vegyen új Tudort...
Én a magam részéről a műszaki tartalmat értékelem, azt talán nagyjából meg is tudom ítélni - és ha erről kérdeznek, erre válaszolok. Az ezen felüli "életérzést" és marketing-szponzorációs szempontokat meg meghagyom másoknak.
Bár Te nem tudhatod Mester, de a Tudor az országúti kerékpársportban tart fenn csapatot, ami óriási költség-mivel jövöre a WT szintre kerülhetnek, és idén is óriási bevásárlásokat csinál. (Mellé más sportban is érdekelt) Ezt ki kell fizetni.Konkrétan, 3 teljes sor, 3 luxusbusz, 3 kamion, 3 foodtrack, 15 kisérökocsi,és a rengeteg több milliós kerékpár. WT csapatként, minden nagy versenyen ott kell lenniük, akár 3 kontinensen.(Junior csapatuk is van) Plusz a fizetések. Jövöre náluk a 2x-es világbajnok, és a világranglista 5. Ezt-ki kell fizetni. Mellé-más sportokat is támogatnak, a szintén nem olcsó vitorlássportokat, pl. (Bocs a kiegészitésért, saját képek, a magyar körversenyröl) kb 40 m. eurós költségvetésröl beszélhetünk.
Azt vedd, ami örömet szerez, amire vágysz - és ami anyagilag is reális a számodra. És utána örülj neki.
A nevezett MIDO egyébként még szerintem egy nem irreális árfekvésű óra "ahhoz képest", hogy a Big-Date kijelzéssel még valami "kunszt" is van benne, a szóba hozott Tudor meg önmagában korrekt darab - de amit mostanság kérnek érte, hát, azt szerintem "biztosan nem tudja" (más sem, hozzáteszem, bolond dolgok vannak mostanság).
Akkor lehet érdemesebb lenne tovább gyüjtögetnem egy TUDOR Pelagos 42-re? akár használtan? mert az álom csak más árkategoria. lehet amíg összejön a TUDOR-ra veszek egy ̶e̶g̶y̶ ̶s̶o̶l̶a̶r̶ ̶S̶e̶i̶k̶o̶ ̶C̶h̶r̶o̶n̶o̶t̶ ̶p̶l̶ ̶a̶ ̶r̶e̶d̶-̶b̶l̶u̶e̶-̶g̶o̶l̶d̶ ̶s̶p̶e̶e̶d̶t̶i̶m̶e̶r̶t̶...
Szerintem is sokkal szebb egy finomszabályozós hajszálrugókulcs.
A gyakorlatban viszont nem mindegyik megoldás igazán praktikus...
A Sellitát illetően - pár apróság van, aminél még van hova fejlődniük, és neked pont egy olyan órád/werked van, aminél egyik sem játszik, neked szerintem semmi bajod nem lesz vele...
De az automatikák Etarotor-kilincsrendszereivel még mindig küzdenek (gyakori ezek leragadozása, amitől nem áll meg az óra, de nem húz jól, visszapörög időnként a rotor, muszáj állandóan kézzel rásegíteni), és a zsugorkötött alkatrészek (pl: felhúzószerkezetben a váltókarok) is náluk bizony nem is olyan ritkán szétesnek, míg az ETA esetében még csak nem is találkoztam ilyen problémával (eredeti, bontott ETA alkatrészből is szoktam ilyenkor pótolni...).
"nekem személy szerint ez a hajszálrugó-kulcs nélküli megoldás szimpatikus"
Lelked rajta, nekem jobban tetszik a hagyományos megoldás. Az eredeti kérdéstől eltérve, még jobban tetszik, ha valami finomszabályzó is jár hozzá. Olyan szép megoldások vannak, hogy csak na.
Nem divatóra. A Michel Herbelin egy francia óragyártó. Nem egy nagy név, ez tény. Svájci szerkezeteket tokoznak, néha gentás tokokban. Nemesacél tok, zafírüveg... kvarc, automata...etc,etc... igazából nincsen rosszabbul megépítve, mint pl.: egy Tissot. Nem játszik egy ligában olyan francia óragyártókkal, mint például a Lip vagy a Yema. De lényegesen komolyabb, mint a Fossil vagy a Tommy Hilfinger. Tehát nem egy alsónadrág vagy parfüm bizniszre alapozva csináltak egy plusz márkakiterjesztést.