Szerintem hagyd ahogy van, inkább ezt a pénzt költsd a családodra. :) Ha nincs turbó akkor kútba pénz a chipp. Semmivel nem lesz jobb mint most. Ebben biztos lehetsz.
Van egy 2004-es Renault Megane 1,6 16V (113 LE) gépkocsim. Az a bajom vele, hogy 3000 fordulat alatt elég erőtlen, a gázadásra kicsit késve reagál, kevés a nyomaték. Mennyire lehetne feljavítani és kb. mennyiért?
A 2008-as Ford C-max 1.8 Tdci 125 LE tuningolása obd-n keresztül megoldható.
A telesítményen 25 LE, a forgatónyomatékon 60 Nm az ésszerűen elérhető növekedés.
A megadott értékekre garanciát vállalunk.
"Teljesítménymérésre a http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni.
Náluk nem 1-2 átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként.
Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják, továbbá személyesen meggyőződtem arról hogy a mérőpadjukat rendszeresen hitelesítik és kalibrálják, ami elengedhetetlen feltétele a pontos mérésnek."
Kérdésem a következő lenne: 1.2 Tce 132le, 205Nm motornál lehet-e még a teljesítményt és a nyomatékot ésszerű kereteken belül, károsodást nem okozva növelni? Max 150 le-re és max 250 Nm-re gondoltam.
15 napja vársz az ajánlatokra, de a jelek szerint rajtam kívül senki sem reagált a hsz-edre.
"A telefonos érdeklődés hatékonyabb lenne..." írtam korábban ( a telefonszámom továbbra is változatlan)
Szerettem volna válaszolni a kérdésedre, de mivel árajánlatot nem fórumon keresztül szokás adni és a felhasználónevedhez tartozó email cím nem publikus, nem adtál lehetőséget az érdemleges válaszra.
Ha komolyan érdekel a chiptuning akkor hívd fel azt a céget akit előzetes tájékozódás után szimpatikusnak találsz. Ha valaki szeretne pl. egy Passatot vásárolni akkor általában nem az a megoldás hogy leírja ezt egy fórumban, sokkal életszerűbb és hatékonyabb megoldás, ha megnézi az eladó Passatos hirdetéseket és felhívja azt amelyik neki tetszik. A chiptuningra ugyanez vonatkozik.
A 2012-es CTDI 140LE Honda Civic chiptuning megoldható.
Ne szívd mellre, valóban félreértettem hogy melyik hsz. re reagáltál.
Az hogy valaki elejétől a végéig 417 db hsz.t elolvas szerintem becsülendő dolog.
A "skót és a h..." ennek tudatában nyilvánvalóan nem rád vonatkozott, ezúton kérem elnézésedet, ha félreérthető voltam.
A konkrét válasz a kérdésedre a benzines Hondával kapcsolatban:
Az esetek többségében a benzines japán autók japán motorvezérlővel vannak szerelve.
A japán motorvezérlők felépítése eltér a többi típustól, a vezérlőprogram nem egy epromban van flash memóriában van tárolva hanem általában egy processzorban.
A problémát az jelenti, ha az adott processzorhoz nincs olyan eszközöm (interface) amivel ki tudom építeni a kommunákációt a vezérlőegység és a saját computerem között.
Leegyszerűsítve: ha nem tudom kiolvasni a gyári programot a vezérlőből, akkor feltölteni sem tudok rá másikat, így a program módosítása nem megoldható.
Néhány japán autó Bosch motorvezérlővel van szerelve, és egyes japán motorvezérlő processzorából szintén kiolvasható a gyári program, ezekben az esetekben a vezérlőprogram módosítása megoldható.
(A weboldalamon szerepel ez a mondat: "Egyes autótípusok computere nem programozható (ezek a kivételek főleg japán, koreai és amerikai gyártmányok közül kerülnek ki)"
Valamit elnéztél. Nem a hsz-ra reagáltam. Az egész topikot átolvastam 0-tól 417-ig, mert többet akartam tudni a dologról. A 275-ös hsz-ban olyan dolgot olvastam, ami meglepett. A 2. ezt jelentette!!!
Akkor bemásolom, mire szólt a kettes: "2. Benzines Hondákat (néhány kivételtől eltekintve) nem programozok."
A kérdésem az volt, miért?
Erre kaptam egy 9 bekezdéses választ, melyben olvashatom milyen hülye és skót vagyok.
Köszi.
Mivel a birtokomban van egy olyan információ, ami a csipes oldalakról maradt bennem, hogy akkor telefonáljak amikor én is szívesen fogadnék hívást, ezért a munkabeosztásom alapján ezt elvetettem. (napközben alszom, éjszaka dolgozom)
Egy igen-nemre célszerűbbnek éreztem ezt a fajta kapcsolatot.
A 275-ös hsz-re hivatkozva teszed fel ezt a kérdést, amire 2 évvel ezelőtt válaszoltam???
A kérdésed egyben válasz a saját kérdésedre.
2 év után reagálsz egy hozzászólásra ami szerintem röhej a köbön, de mondjuk rá hogy ez nem számít..
Ha valóban szeretnél chiptuningot az autódba és nem csak virtuálisan kérdéseket feltenni, akkor az elmúlt 2 év alatt úgy gondolom megkockáztathattál volna kb. 50 Ft-ot egy telefonhívásra hogy választ kapj a kérdésedre, mint az a több ezer érdeklődő akik az időközben eltelt 2 év alatt megkerestek.
Ha valakit komolyan érdekel a chiptuning és nem csak ábrándozik róla, akkor általában nem jelent problémát 50 F-tot elkölteni egy telefonhívásra...
Mellesleg (vagy talán mégsem) a telefonos egyeztetést azért részesítem előnyben, mert az információcsere azonnali és kétirányú, hatékonyabb és gyorsabb mint egy fórumon egyesével válaszolni újabb kérdésekre, és az ügyfél azonnal választ kap a kérdéseire.
Hozzátartozik az is, hogy nem igazán jut már időm fórumozásra, mert a munkám és a komoly érdeklődők lekötik az időm jelentős részét. (A hsz. időpontja hajnali 2.08)
Sajnos én nem tudok neked válaszolni,, de itt nem is fogsz kapni senkitől.
itt csak kérdések vannak,de az okosok irigyek stb.. sza..ak rá felelni. meg kell tanulni oroszul ,ott vannak kérdezz felelekek, meg youtube videok,pedig ott se pénzes a nép nagyrésze.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Elakadtam egy 1.9tdi AHU.(Vento 1996.) Bosch szám:0 281 001 650 motorvezérlő eprom írása közben. A profiktól előre is elnézést kérnék ,nem akarom senki ”kenyerét” elvenni csak a magam szórakoztatásáért és kíváncsiságból fogtam neki!Lényeg:adott egy AHU fémházas motorvezérlő IMMO off-al Így vettem tökéletesen működik a saját 2 gyári epromjával . Gyári epromok kilettek szedve ,kapott két eprom tokot gyári epromok vissza és minden ok. Viszont vettem bele 2 db. AMD 29F010 epromot ráírtam a gyári Eprom tartalmakat H-L, egy Willem PCB 5-ös íróval beraktam a helyükre de nem indul a motor még izzítás ikon sincs. Ugyan ezt eljátszottam 2 db. 27c1001 eprommal az eredmény ugyan az . A tartalmakat többször is ellenőriztem nincs eltérés. Szóval itt elakadtam, Nagyon –nagyon meg köszönném ha valaki tanácsot adna , azt is tudom hogy ez tabu téma általában ,de hátha . Előre is köszönöm , további szép napot!
Nálam bővebb ismeretekkel rendelkezők szerint többször írható a kocsimban lévő chip. Ez talán könnyít valamit a dolgon.
Végignéztem az oldalad, gratulálok hozzá és az eredményeidhez is! Látszik, hogy komolyan csinálod.
Mi a véleményed a 'közkézen' terjengő, előre megírt ECU programokról?
Csak egy példa: A '90-es évkeben ugyan olyan motoros F rendőr Astrák voltak az utakon, mint az enyém, de azok mégis erősebbek volt. Mint kiderült, ECU módosítással érték ezt el. Ha ezt meg tudnám szerezni és bele tudnám töltetni a kocsim vezérlőjébe, én is elérhetném azt a plusz 12-13 lóerőt? Tudom, ez kicsit a munkád ellen való beszélés is lenne, de érdekelne a véleményed.
Ezen kívül már csak futóműben tértek el a széria Astráktól a rendőrkocsik, szóval más módosításuk tényleg nem volt.
Érdeklődnék hardveresen rossz motorvezérlőből,szeretnék vezérlő programot kiolvasni. Működik segédkapcsolással! És beletölteni egy másik bontott vezérlőbe! Mivel nem értek hozzá kérdésem? vezérlő típusa: SAK-C167CR-LM, program memória AM29F200BB tokozás:TSOP48. A vezérlőn keresztül szokták elérni a program memória IC-T? (megfelelő flashit-program!) Vagy EEprom írón keresztül flash- IC-kiforraszt! programozóba be,kiolvas beír, visszaforraszt?
Egy jó ismerősöm szeretne hobbi szinten foglalatoskodni, tanulni chiptuning témakörben. Saját autóin megoldott lenne a gyakorlás, de mivel ő mechanikus dízelek tuningjával, szervizelésével foglalkozik fő tevékenységként, ez a fajta számítógépes világ nem az ő világa. Lehet kapni Magyarországon valami könyvet, amiből az alapokat el tudná sajátítani? Persze a helyes beállításokra magától kell rájönnie, de valami az elinduláshoz jó lenne neki. Ha valaki tud nekem szakirodalom címeket mondani, azt nagyon megköszönném! Elindítanám ezen az úton, hadd játsszon :) A saját autómat inkább viszem az egyik hazai profihoz azért :) (nevet nem írok, nem reklámozok, majd ha túl vagyok rajta, beszámolok az eredményről)
Diagnosztikával nézzétek meg a telítettséget. Tegyétek rá vissza az eredeti programot és egyből kiderül. Ha úgy is csinálja, akkor először mehet a hiba keresés.