Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

e30nick Creative Commons License 2018.10.24 0 0 221963

En is pont most turom a netet, de meg nem talaltam.

Előzmény: ohne lader (221962)
ohne lader Creative Commons License 2018.10.23 0 0 221962

Nagyon jót kérdeztél, én úgy emlékszem, hogy a belsőre is felraktuk, kerestem róla képet de sajnos nem találtam.

 

A PP-n meg legközelebb már tudni fogod :) Sajnos az elmúlt időben mindig olyankor volt bármilyen esemény, esztergomi túra, amikor nem voltam itthon.

 

Apropó!

 

Urak, tudna valaki ajánlani esztergályost Pesten? Az internetet hiába túrtam, vagy nem ér rá, vagy csak nagyobb szériákat gyárt...

 

Köszönöm!

Előzmény: mr.Szonda (221959)
ohne lader Creative Commons License 2018.10.23 0 0 221961

Igen, pont erre gondoltam :D

Előzmény: e30nick (221957)
cezet_IS Creative Commons License 2018.10.23 0 0 221960

Október 6. margójára: életre kelt az ABS-em! :)

 

mr.Szonda Creative Commons License 2018.10.23 0 0 221959

Na, és most jön a nagy kérdés, hogy kívülre milyen gumiharang kell? Ha maradok ennél a Duraboot megoldásnál, akkor a Kauffer tud hozni emberi áron belsőt, 2400Ft/db áron. Elvileg oda a DBC400-as kell. Jól gondolom? Belülre ilyen fém kalapra van gyárilag sütve a gumi. Próbált már valaki onnan régit levágni és rábilincsezni ilyen univerzálisat? Kivitelezhető a dolog, marad akkor perem amire felül biztonságosan a harang a és a bilincs sem csúszik le? Nincs most előttem a dolog...

 

Kívülre viszont nem ajánl semmit a gyártó honlapja sem. Oda milyen méret kellhet? Külső, belső átmérő és hossz kéne. 


Köszönöm!

Előzmény: ohne lader (221955)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.10.23 0 0 221958

Bizony, láthattál. :) Oly annyira, hogy én végig azt mondtam a skacoknak rólad, hogy én ezt az embert ismerem.  De hirtelen nem tudtalak hová tenni, aztán beugrott, csak a neved nem, így nem szólítottalak meg, bocsánat. :) 

 

Köszi a tippet a gumiharangra, mindjárt rákeresek hol lehet ilyet kapni...

Előzmény: ohne lader (221956)
e30nick Creative Commons License 2018.10.22 0 0 221957

google: "pear of anguish"

Előzmény: ohne lader (221955)
ohne lader Creative Commons License 2018.10.22 0 0 221956

Apropó, Szonda Úr, tegnap láthattalak a Parkoló Parádén?

Előzmény: ohne lader (221955)
ohne lader Creative Commons License 2018.10.22 0 0 221955

Akkor még szerelőként dolgoztam, és ha jól emlékszem univerzális gumiharangot raktam rá. Sokkal puhább mint a gyári, így jobban bírja a strapát.

 

https://totalcar.hu/magazin/technika/2016/01/23/szerszam_szombat_gumiharang-tagito/

 

Ehhez az eszközhöz való gumiharang volt. E28-ra is raktunk ilyet, az is hibátlan azóta.

Előzmény: e30nick (221954)
e30nick Creative Commons License 2018.10.21 0 0 221954

Ha jol emlekszem kb 10 eve onhe lader-tol vettem a vastag feltengelyeimet friss gumiharanggal. Na azt kerdezzetek meg o mit tett ra, mert azota hibatlan.

Előzmény: mr.Szonda (221951)
akos51 Creative Commons License 2018.10.20 0 0 221953

Nekem van egy spidan, ami már kb. 3 éve fenn van, lehet benne 100e km+, egyelőre megvan. Továbbá van egy skf, spidan kombó másik autón, de arról nem tudok nyilatkozni, mert kb. fél éve van csak benn. 

Előzmény: mr.Szonda (221951)
Tzl Creative Commons License 2018.10.20 0 0 221952

Köszi szépen.

az infót is meg a tippet is. :)

Előzmény: cezet_IS (221950)
mr.Szonda Creative Commons License 2018.10.20 0 0 221951

Sziasztok!

Másfél éve önhibámból kiszakítottam a vastag hátsó féltengelyem bal külső gumiharmonikáját. Mivel nemsokkal utána cseréltem difi áttételt is azzal együtt "egy kosszal" kicseréltem az összes harmonikát, mondván már 25év feletti az összes, nem árt a csere. Legrosszabb döntésem volt. Bárdiban vettem meg az akkor legjobbnak mondott szettet, de pontosan ennyi idő elég volt ahhoz, hogy az összesen hatalmas repedések legyenek és az egyik teljesen szétnyílva szórja ki a zsírt magából. 

Néztem a gyárit, 18eFt/db környéke és kell belőle 4db ugyebár. 

Ki miben bízik meg, mi vált be neki a felújítás alkalmával? Nem szeretnék mégegyszer ilyen szart beszerelni és csak szivatni magam később, de gyári harmonikára sem szívesen költenék 72eFt-ot.

Köszönöm!

 

https://webshop.langauto.hu/nagykep/0056/23018_300526.jpg

cezet_IS Creative Commons License 2018.10.20 0 0 221950

Ugyanaz van az összesben, motortól, évjárattól függetlenül!

Ilyenkor (is) segít az ETK, kikeresed a cikkszámot és megnézed mibe épül be:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=31111130707&series=E30

Előzmény: Tzl (221949)
Tzl Creative Commons License 2018.10.19 0 0 221949

Sziasztok!

Sikerült fennakadni a kocsimmal egy kapubeállón, és elgörbült az első bölcső.

Kicserélném egy bontottra, de nem tudom, hogy van-e különbség a bölcsők között évjárat és a motor függvényében? Vagy bármi ami E30, azt megvehetem nyugodtan?

Köszi.

 

ohne lader Creative Commons License 2018.10.18 0 0 221948

Nekem is ugyanez a tapasztalatom. A családban van egy hibátlan állapotú M54B30 eszegeti az olajat. Az én M52TUB28-am 230e km-rel két olajcsere között konkrétan semmit.

Előzmény: e30nick (221947)
e30nick Creative Commons License 2018.10.17 0 0 221947

Persze, az M52TUB gyuruje kell bele! Nem eri meg megcsinalni. Ha tudnam, hogy 200ekm-t meg beletekerek, akkor igen, ugy jonne ki null szaldora. A szimmeringeket majd kicserelem felulrol, hatha azzal kicsit elorebb leszek.

Előzmény: _c_ (221945)
noorbee Creative Commons License 2018.10.17 0 0 221946

2006-os vw jetta ugyan ezt tudja olajfogyasztásban...kb ugyanezen okok miatt, ezek szerint abban az időben mindenki elfelejtett olajlahúzó gyűrűt gyártani

Előzmény: e30nick (221943)
_c_ Creative Commons License 2018.10.17 0 0 221945

Értem.

Gondolom már van olyan lehúzó gyűrű hozzá, ami már teszi a dolgát. Akkor ezek szerint egy motorszétszedés vásárlás után M54-esnél könnyen befigyelhet.

 

Előzmény: e30nick (221943)
hornyaz Creative Commons License 2018.10.15 0 0 221944

Ezzel akkor biztosan nem szórakozok. Szakemberre bízom. Köszi!

Előzmény: e30nick (221942)
e30nick Creative Commons License 2018.10.15 0 0 221943

20i. Semmi baja, megy, mint a veszedelem. A lehuzogyurun ujitottak valamit az M52-oz kepest, igy nehany tizezer km utan elkopik/elkokszosodik es nem csinal kb semmit. A szelapszar szimmering a 2003 elottiekben szar anyagbol van, ennyi idosen mar kemeny. A kartergaz visszavezeto rendszer egy tulbonyolitott csospagetti. Ezek igy egyuttesen azt eredmenyezik, hogy 3-4 tanoklasonkent egy liter olajat is betolthetek a motorba.

 

A vicc az, hogy ugyanezek a bajok voltak szuleim skodajaval is, de ott meg 3 eves kora elott kijott az olajzabalas. Lecsereltek a gyuruket. Mi fizettuk az anyagot, a munkat benyelte a szerviz azutan, hogy ez volt a harmadik auto, amit toluk vettunk. Most 15 eves es hibatlan. Ugyanezt a problemat hallottam vissza Renault-os ismerostol is. Mondanam, hogy valamit a 2000-es evek elejen nagyon beneztek ezekkel a gyurukkel, de nem. Csokkentettek vele a surlodast, igy jobb lett a fogyasztas, ami ugye addig szamit, amig be lehet irni a katalogusba. Az, hogy iszonyat mennyisegu olajat egetnek par evesen ezek az autok, az (nekik) mar mindegy. A gyari specifikacio szerint 0.7L/1000km az olajfogyasztas, mossak kezeiket.

Előzmény: _c_ (221940)
e30nick Creative Commons License 2018.10.15 0 0 221942

En a helyedben nem allnek neki. Eloszor az 5-ot ki kell piszkalni (vesni), ebbol vegyel ujat! Van, amikor adjak a csapagyhoz. Utana le kell lazitani az anyat, ha lesarkazod veged. En ugy csinaltam, hogy elvittem a sarki szerelohoz, szelkulccsal megnyitotta, kezzel visszahuztam, aztan hazamentem. De ez 2 sarok volt egesz konkretan! Lehet probalkozni meteres erokarokkal, aztan vagy sikerul, vagy lefordul rola a kulcs es elnyalja a csavar fejet. Az auto ilyenkor ertelemszeruen a sajat kereken all, semmi emelo, amirol leborulhat! Innentol jon a moka! Ki kell utni a feltengelyt ugy, hogy ne csapd szet a vegen a menetet, utana ki kell utni a kerekagyat, kiszedni a seeger gyurut, kiutni a kerekcsapagyat, utana az ujat visszautni a regi segitsegevel, agyat visszautni, feltengelyt vissza, majd rahuzni az anyat talan 270Nm nyomatekkal.

Előzmény: hornyaz (221941)
hornyaz Creative Commons License 2018.10.15 0 0 221941

Sziasztok,

 

A 3-as cseréjéhez szükség van valamilyen speciális eszközre/tudásra vagy neki lehet állni, ki tudom szedni? Mire kell figyelni legfőképpen?

 

Köszönöm.

_c_ Creative Commons License 2018.10.15 0 0 221940

Pedig az M54-et még jónak mondják az újabb N-es benzinmotorokhoz képest...

30i-t vettél? Mi a gondja a motornak?

Előzmény: e30nick (221938)
petrolhead Creative Commons License 2018.10.11 0 0 221939

:D

Előzmény: e30nick (221938)
e30nick Creative Commons License 2018.10.11 0 1 221938

Es mindketszer beszoptam vele, hogy "ebben mar az uj motor van". Az M40-nek a vezerlese szar, az M54-nek meg kb mindene.

Előzmény: petrolhead (221937)
petrolhead Creative Commons License 2018.10.11 0 1 221937

ez igaz, attol fugg honnan szamoljuk. anno is az adott sorozat vegerol vettel, ugy, hogy jelen volt volt 2 ujabb generacio. es most is. :)
(egyebkent pont a napokban mutattak be az uj 3-ast)

Előzmény: e30nick (221936)
e30nick Creative Commons License 2018.10.10 0 0 221936

Enyem akkor 14 eves volt, erosen a nagylampas idoszakban kezult. Tavasszal vettem egy E46-ot, 3 evvel idosebb, de a faceliftes idoszak legelejerol. Szerintem inkabb meg az a kategoria. Igy is szamszerusitve kb 3x annyiba kerul, mint akkor.

Előzmény: petrolhead (221935)
petrolhead Creative Commons License 2018.10.10 0 1 221935

azt szamoltam, hogy akkoriban olyan koruak lehettek, mintha most az E90-ek kozul vennenk...

_c_ Creative Commons License 2018.10.10 0 0 221934

Nálam ez 17 év és ~5 hónap.  :)

Nyáron volt 1 éve hogy nyugdíjba tettem. Idén mentem vele kb. 500km-t...

Előzmény: e30nick (221933)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!