Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pézsé69 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 20975

 Szerintem szedd szét azt a csonkállványt, pucold ki a csapszegeket, perselyeket, hézagold ki stb. Valószínű a tűszelep nem zár. Elég a karbi fedelét leegerészni. Úszó ellenőriz, nem lyukas-e, tűszelep ki, szétszed, becsiszol, összerak, próba, ha jó akkor a benyaszint beállítása 22, ill 26 mm.-re. Ha nem jó, tűszelep csere.

Előzmény: sarkany.bence.94 (20973)
krikori Creative Commons License 2016.12.05 0 0 20974
sarkany.bence.94 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 20973

Nos a jobb oldali futómű sehogy sem veszi a zsírt lehet tényleg a persely nincs kifúrva. Kérdés, ha kicsavarom a zsírzószemet és egy sima fúróval belefúrok javíthatok az ügyön? Továbbá leállítás után a karburátorból kicsit csöpögött a benzin, most már folyik a motor fullad alapjárat nincs ha elzárom a benzincsapot ami a csőbe/úszóházban marad azzal jól megy az alapjárat de amint megnyitom a csapot fullad füstöl leáll és folyik aztán pedig nehezen indul mintha sok lenne a benzin kevés a levegő a gyertyákat holnap kiveszem. Lehetséges e? hogy az úszóházban a tűszelep tapadt fel-le és ez a baj? mire figyeljek a karbi szétszedésekor? ne is vegyem le, elég csak ha lecsavarom az úszóház fedelét és kicserélem a tűszelepet? 

antpeteromega Creative Commons License 2016.12.04 0 0 20972

antpeteromega Creative Commons License 2016.12.04 0 0 20971

antpeteromega Creative Commons License 2016.12.02 0 0 20970

Talán a képen annyira nem látszik,de a szerkezet 3 nyomókarja(vagy nyomórugó) kivülebb van a többihez képest.Visszabontom a szerkezetet a hatlapfejű csavarokkal,de utána központosítanom kell,ugye?

Előzmény: pézsé69 (20969)
pézsé69 Creative Commons License 2016.12.02 0 0 20969

 Üdv! Nem egészen értem a problémád, de a tengelykapcsoló szerkezetet a lendkerékről a hat darab 6-os csavar eltávolításával tudod leszerelni. A kettő közé van a tengelykapcsoló tárcsa beszorítva.

Előzmény: antpeteromega (20966)
antpeteromega Creative Commons License 2016.12.01 0 0 20968

antpeteromega Creative Commons License 2016.12.01 0 0 20967

antpeteromega Creative Commons License 2016.12.01 0 0 20966

Sziasztok!

Kiszedtem a motort-váltót,szabadonfutó felújítás végett.Korábban kerepelő hangja volt a kuplungnak,amikor elkezdtem benyomni a pedált.Ez a látvány fogadott.A kuplung szerkezet nyomólap karjaiból 3 darab kiáll,és nem tudom,hogy lehetne visszatenni.Azt látom,hogy szegecselt,de van hatlapfejű csavar is.

Köszi az útmutatást,addig is tisztogatom a sok-sok éves olajsárt.

pézsé69 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 20965

 Igen, ott ahol a bowdentok a padlólemez két rögzítőfülébe csatlakozik kell lenni 1-1 zsírzógombnak. De ha elhanyagolt a szekér, érdemes az egész bowdent kiszerelni, átmosni gázolajjal, átmozgatni, fáradt olajjal ácsorgatni, miután a felesleg kifolyt visszaszerelni. Egyébként sem ártana vétel után az összes féket átnézni szivárgás, berohadás szempontjából. Trabiknál a munkahengereknek ez a két kedvenc állapota, ritkán működnek patentul.

Előzmény: sarkany.bence.94 (20964)
sarkany.bence.94 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 20964

Így már értem köszi kormánymű megvan azon sokat is javított, most vettem az autót és ki tudja mikor látott zsírt de nem mostanába... A kéziféket hol kéne? valahol a bowdeneket? 

pézsé69 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 20963

 Egyszerű. Bedugsz a bőlcső kereszttartója alá egy krokodil emelőt. Megemelt helyzetben kitekered jobbra a kormányt. Ilyenkor a felső rugóvillák gombjához könnyebb hozzáférni. Balra fordított helyzetben meg az alsó függőcsapokhoz. Ízlés szerint a művelet megismételhető. Ilyen terheletlen helyzetben a kenőanyag biztosabban körbejárja az egyébként egymáshoz feszülő alkatrészeket. Előfordul, hogy a bakelit perselyek cseréjekor a balfék szaki nem fúr zsírzófuratot a perselyekbe, vagy nem kerül jó helyre. Na ilyenkor aztán nem veszi a zsírt. Ne felejtsd ki a kormánymű és a kézifékhuzal zsírzását se! 

Előzmény: sarkany.bence.94 (20962)
sarkany.bence.94 Creative Commons License 2016.11.29 0 0 20962

Köszönöm! értem hétvégén megpróbálkozom, csak az utolsót nem értem: Ja és persze zsírozni csak tehermentesítve, jobbra- balra átforgatva érdemes. ezt kifejtenéd bővebben? Köszönöm a segítséget!

pézsé69 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 20961

 Üdv! A zsírzó gombban egy rugó terhelésű golyó van, egyfajta visszacsapó szelepként működve megakadályozza a piszok bekerülését. szerencsés esetben csak ez dugult el. Vedd ki, a zsírzógombot, ha van rá lehetőség cseréld ki. (Akár ideiglenesen a másik oldalival) Ha már kiszedted, egy dróttal kotord meg a csonkállvány furatát, ahonnan kivetted. Ha így sem veszi a zsírt, akkor valószínű az egészet szét kell szedni, kipucolni. Vigyázz a hézagoló alátétekre, ezek alul-felül külömbözőek. Ja és persze zsírozni csak tehermentesítve, jobbra- balra átforgatva érdemes. 

Előzmény: sarkany.bence.94 (20960)
sarkany.bence.94 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 20960

Sziasztok!

 

A jobb első kerék zsírzópontjaiba, egyszerűen nem megy be a zsír, a bal oldalt minden okés mi lehet a probléma berohadt? Drótot sikerült beleerőszakolni és kiszúrni a lukat de a zsír továbbra sem megy bele mi a megoldás? szétszedés függőcsapszeg csere?

pézsé69 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 20959

 Már megbocsáss, de ez pont azt jelenti, hogy rosszul tudod. Idézet a "Minden ami tuning" egyik cikkéből: Az áttételek:

Az áttételeket általában egy viszonyszámmal (törttel) jelölik, például 1:3,67. Ez azt jelenti, hogy míg a motor 367-szer fordul körbe, ezalatt az áttétel "másik vége" csak 100-szor. A váltóban minden fokozathoz tartozik persze egy áttétel, és - ezt sokan nem tudják - a differenciálmûnek is van egy áttétele, méghozzá nem is kicsi (kb. 1:3 - 1:4 körül szokott lenni). A negyedik fokozat körül a váltó áttétele 1:1 szokott lenni, ezt nevezik "direkt" fokozatnak. 5-sebességes váltók esetén a négyes maradhat 1:1, de van olyan megoldás is, amikor a "átlépi" a direkt-fokozatot: a négyes egy picit rövidebb (pl. 1:1,15), az ötös pedig természetesen hosszabb (pl. 1:0,85).

A magyar (autós) nyelvben az áttételekre a "rövid" és "hosszú" szavakat használjuk. A váltóknál maradva: az 1-es fokozat "rövid", az 5-ös "hosszú". Az áttételeket nézve: egy 1:4,7-es áttétel rövidebb egy 1:1,67-esnél.                                                                                                                       A váltó és a diffi cseréjének összehangolása az áttételek szempontjából

A végáttétel (a differenciálmû áttétele) a váltó által elõállított áttételeket tovább módosítja. A két áttételt (adott sebességfokozaté + a diffié) össze kell szorozni. Ha valaki végigjátssza, láthatja, hogy a difficserével drasztikusan változtatható a teljes áttételezés, miközben az egyes fokozatok viszonya (az "ejtés") ugyanakkora marad. Háromféle lehetõségünk van: a végáttételt rövidebbre, ugyanolyanra, vagy hosszabbra cseréljük.

difficsere "rövid" áttételre (pl. 1:4-rõl 1:47-re)   sokkal jobb gyorsulás, alacsonyabb végsebesség  
difficsere "hosszú" áttételre (pl. 1:4-rõl 1:38-ra)  rosszabb gyorsulás, nagyobb végsebesség

http://mindenamituning.uw.hu/a_hajtaslanc_tuningja.htm

Előzmény: norbee601 (20958)
norbee601 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 20958

1974 után: 3,95:1

1974 előtt  4,33:1. 

 

Ez pont azt jelenti, hogy a régi váltó áttétele nagyobb, azaz azzal lesz nagyobb a végsebesség  (cserébe rosszabb gyorsulásért!!! )

Előzmény: pézsé69 (20956)
antpeteromega Creative Commons License 2016.11.27 0 0 20957

Köszi a részletes infót,szerintem menni fog.

Előzmény: priluki (20955)
pézsé69 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 20956

 Üdv! Na akkor ezt beszéljük át! Az én forrásom a kék fedelű, 1963-as Trabi kezelési könyv, valamint Liener György Autótípusok könyve. Eszerint a IV. fokozat áttétele 1,03:1, diffi 4,33, kombi P50-nél 4,94.  A "Trabant Story" szerint az áttételváltás 1974-ben volt, minek köszönhetően a végsebesség 108 km/h -ra nőtt. Tehát a módosított motorhoz hoszabb áttétel járt. 

Előzmény: norbee601 (20943)
priluki Creative Commons License 2016.11.27 0 0 20955

Ha már kinn a motor, kikötötted az első-hátsó váltótartó bakot, a sebességmérő meghajtását, és a váltórudat, akkor kijön a váltó, de vigyázz a féltengelycsillag tűgörgőire, ne hulljanak szét!

(Tudom, gyárilag rögzítve vannak, de ha mégsem akkor kissé orális szex.)

Én amikor kifelé húzom a féltengelyt (egyenként!) azzal egyidőben rácibálom a gumiharangot a csillagra.

Előzmény: antpeteromega (20954)
antpeteromega Creative Commons License 2016.11.27 0 0 20954

Sajna az váltóolajcsere nem segített,szóval jön a szétszedés.Nem tudom biztosan,hogy a váltókivétel előtt a féltengelyeket ki tudom-e húzni könnyen,vagy ahhoz le kell kötni az agyakat?

Előzmény: norbee601 (20952)
laci bácsi Creative Commons License 2016.11.26 0 0 20953

Sziasztok!

Használt, de működő 2t Trabi főtengelyt keresek egy rászoruló márkatársnak nagyon baráti áron.

norbee601 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 20952
15 perc a motor kiemelése és ha a váltótól külön szeded ki akkor puszta kézzel kiemelhető :) utána jöhet a váltó, még pár perc... Vissza ugyanennyi :D
Előzmény: priluki (20950)
antpeteromega Creative Commons License 2016.11.26 0 0 20951

Köszi a választ.Igen,megpróbálom az olajcserét valami viszkózusabbal.Majd megírom,hogy segített-e.Néztem a robbantott ábrát,ami szerint a szabadonfutó a nyelestengelyen van.Gondolom ennek a javítása is csak váltókiszereléssel megy.

Előzmény: priluki (20950)
priluki Creative Commons License 2016.11.25 0 0 20950

Szia ! 

 

Szerintem elsőre próbálkozz olajcserével, valamilyen 75W90 viszkozitású olajjal. (Ez hígabb a gyári előírásnál!)

A másik váltó vétele meggondolandó, mivel a Tiédnél fiatalabb 2T nincs. (Magyarul kevésbé használt váltót sem nagyon fogsz találni.)

A motort valóban ki kell venni váltócseréhez, de szerencsére ez Trabant, nem valami jelenkori xar  autó.

Az utolsó mondatod nem értem, 4. fokozatban csak akkor hajthat vissza a váltó, ha a szabadonfutó le van hegesztve.

 

Üdv: priluki 

Előzmény: antpeteromega (20949)
antpeteromega Creative Commons License 2016.11.23 0 0 20949

Sziasztok!

A napokban vettem egy 1990 évjárató trabant 601 est.Sajna a vásárlásnál nem voltam körültekintő,és csak a hazaúton vettem észre,hogy a 4.sebességet nem veszi.Azaz pontosaban csak akkor veszi be,ha 3ból 4be váltásnál megvárom,hogy visszaessen a motorfordulat alapjáratra.A szabadonfutó működik,ezután nem dobja ki a sebességet.Szóval nem tudom mitévő legyek,vegyek egy használt váltót,vagy érdemes inkább javítani.Gondolom ki kell venni akkor kompletten a motort is.Álló motornál tologatva a kocsit beveszi a 4.sebességet.

Köszi az ötleteket.

pinya94 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 20948

Köszönöm ! :)

 

És ha a fokozatkapcsolást nézzünk, melyik fogaskerék párok kerülnek terhelés alá az egyes sebességi fokozatoknál? Javíts ki ha tévedek, de ha jól tudom a képen lentebb lévő tolóhüvely "lentre" mozgatásával ( fentről nézve) jön létre az 1-es, fentre mozgatásával a 2-es, és a felső tolóhüvely felelős a 3-as és a 4-es sebességi fokozatokért, a hátramenetet külön fogaskerék kapcsolja. :)

Előzmény: norbee601 (20947)
norbee601 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 20947
Gondolom ültél már váltós biciklin. Teljesen ugyanúgy működik :) a nagy fogaskerék a differenciálmű meghajtókereke, az hajtja meg a 2 féltengelyt :) A diffinek is minden autóban van még áttétele...
Előzmény: pinya94 (20945)
norbee601 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 20946
81-esben tuti nem gyárilag van hosszú váltó :)
Előzmény: H__G (20944)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!