Keresés

Részletes keresés

feketefelhoo Creative Commons License 2024.04.05 -1 1 106037

OFF

 

Már tudnak "egyenesben" is jönni 16-os pályára" :)

 

Előzmény: Kront (106003)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.05 -1 1 106036

Próba

trizs77 Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 106035

Úgy 6-10 éve (volt egy video a neten), hogy valahol É-Ámerikában egy kis géppel leszálltak egy lejtőre.

Sikeresen.

Ok.

 

Neki álltak kipakolni.

4 utas, sok csomag.

A pilóta is segített pakolni.

 

A gép meg egyszer csak neki állt lecsúszni a lejtőn a sítalpain.

A pilóta meg futott utána.

Mint börleszk filmben.

 

Ertet Lenke Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 106034

A svájci újságok megírták, úgy, ahogy trizs77 írta. Bocs, most nem tudok linket keresgélni, 2-3 napja történt az eset. A napokban több, halálos áldozatot követelő lavina is volt a svájci alpokban.

Előzmény: heted7 (106033)
heted7 Creative Commons License 2024.04.04 -1 0 106033

Volt most is lavina Svájcban, de a hírek nem írnak helikopterről.

Innen ezért OFF:

A húsvéti hétvégén "4-es fokozatú" lavinaveszélyt hirdettek, ami nem tudom pontosan mi, de a helyiek szerint nagyon erős veszélyt jelent. Volt is lavina, és néhány pályán kívül síelőt el is trafált. Három halott egy sebesült a mérleg:
https://www.cbsnews.com/news/zermatt-switzerland-avalanche-kills-american-teenager-2-others/

Előzmény: trizs77 (106031)
Syracusa Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106032

Öhmizé, a linken egy tavalyi, guyanai kopterbaleset van.

Előzmény: trizs77 (106031)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106031

Svájcban még mindig tart a síszezon, a minap pedig egy kétgyermekes apuka vezetett egy helikoptert.

A férfi terve az volt, hogy utasokat szállít verbieri Petitbe, hogy a Combin-hegy csúcsán landolhasson a csoporttal.

Azonban amikor a helikopter a 3668 méter fölötti magasságú csúcson landolt, a repülő megcsúszott, és lesiklott a hegyoldalon, ahol emberek is voltak.

A balesetben a pilóta és a csoport vezetője elhunyt .

A lesikló helikopter lavinát okozott, amely több embert maga alá temetett.

Három brit síelőt is többek között, akik azonban szerencséjükre túlélték.

kina01 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 106030

Ha egy ember megnyomorodik, nem lehet pótolni semennyi pénzzel szerinrtem.Ezt tudják ők is.Rengetegen vesztik éélertüket balesetben, vagy esnek kómába ahonnan vagy felébrednek vagy nem(általában nem)nem mérhető pénzben ez az állapotromlás, amit elszenvedhet ilyenkor egy ember.Hálistennek nekem sose volt komoly légi(meg semmilyen más eszközön)sem balesetem,.maradjon is igy.(Nektek se legyen)de sajnos engem mindig érdekeltek a balesetek, ami rendre visszajön álmaimban is.(lezuhant repülővel mondjuk sose álmodtam még, igy maradjion).

Ezzel azt akaertam mondani hogy az ember fogyóeszköz,és pénzzel nem lehet betömni egy megnyomorult ember száját igaz .Érthető hát amit irsz, meg ők gondolják.

Előzmény: XANTIi (106027)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.03 -1 0 106029

"Ami vicces, hogy a jelentésben szó sem esik a nyitott ajtóról."

 

Hát ez az...!!! A szakma nagyágyúi lehettek azok is....de inkább valami mást sejtenék én a háttérben...

Előzmény: feketefelhoo (106024)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.03 -1 0 106028

Ez esetben saját hatáskörben kiutalok egy Darwin-díjat a pilcsinek is meg az utasának is...vigyáztak rájuk az égiek az biztos.

Előzmény: jefflynn1974 (106023)
XANTIi Creative Commons License 2024.04.03 -1 0 106027

Persze. Meg pláne olcsóbb, mint megnyomorodott embereknek fizetni életük végéig. A vas fogyóeszköz, az ember tartós cikk.

Előzmény: feketefelhoo (106026)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.04.03 -1 0 106026

Lehet. De kevesebb a munkadíja, mint egy Cessna ára 😆

Előzmény: XANTIi (106025)
XANTIi Creative Commons License 2024.04.03 -1 0 106025

Vannak típusváltozatok ahol valóban pár mozdulat, másoknál kicsit több.

Előzmény: feketefelhoo (106024)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.04.03 -1 0 106024

Egy magát szerelőnek leíró kommentelő szerint kb. 3 perc levenno ÉS visszatenni az ajtót. Kell hozzá 1db fogó. 

 

Az utas meg azért nem szólt, mert fogalma sincs az aerodinamikáról.

 

Ami vicces, hogy a jelentésben szó sem esik a nyitott ajtóról.

Előzmény: jefflynn1974 (106023)
jefflynn1974 Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 106023

Ő kérte hogy nyitva legyen, mert fotózni akart. Eredetileg azt kérte, hogy szedjék le az ajtót, de ezt a pilóta nem akarta, mert nehéz visszarakni.

Előzmény: Törölt nick (106022)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 106022

Nekem mondjuk az is furi, hogy az utas miért nem értetlenkedett hogy biztos nem kéne becsukni az ajtót? Némán tűrte hogy fütyül mellette a szél. Máskor meg abba is belekötnek ha a statikus levezető rojtjaiból hiányzik egy szál...

Előzmény: Kront (106021)
Kront Creative Commons License 2024.04.02 -1 2 106021

pilóta is ember, hibázhat. én is hibáztam, nem is egyszer. siklóernyővel volt több fára szállásom, bokatörésem... nekem az az érthetetlen, hogy 200+ órával már tudja a pilóta, nincs túlterhelve (3 fő, kettő szemlátomást vékony, csomag nélkül). látja, hogy odaragasztották a betonhoz, van előtte hely bőven, mi a csudáért nem marad lent és ad magának nyugodt perceket/órákat/napokat arra, hogy kitalálja, mi lehet a baj.

mpx Creative Commons License 2024.04.02 -1 2 106020

Felmerül a kérdés : mégis mire gondoltak egy ekkora féklappal ?

Előzmény: Kront (106018)
homerx Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 106019

foleg, amikor valami cipo betamasztja a botkormanyt, gyakorlatilag letiltva minden mozgast. utos.

Előzmény: Kront (106018)
Kront Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 106018

ezt nézni is rossz volt.

Előzmény: feketefelhoo (106017)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.04.02 -1 2 106017

Itt már nagyobb baj lett a nyitott ajtóból, de kellett hozzá a homo sapiens is

 

https://youtu.be/nen9ZNZo2h4?si=l6J7B0PPwySa8bJT

XANTIi Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 106016

A sebesség se nagy. Legfeljebb a csapkodásban megsérülhet.

Előzmény: Kront (106015)
Kront Creative Commons License 2024.04.01 -1 0 106015

a legvalószínűbb, hogy nyitva felejtették, de adnék annak is egy esélyt, hogy ez a brutál időjárás csavargatta meg annyira a törzset, hogy kinyílt. nem tudom, milyen kemény a zárszerkezete, nem túlnyomásos a DC-3, lehet, hogy nem vitték túlzásba az ajtózárat. (az, hogy ugrató gép, még lehetett volna egy racionális magyarázat, de megnéztem, nem az.)

Előzmény: feketefelhoo (106014)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.04.01 -1 1 106014

Az ajtót meg majd a portás csukja be

 

DC-3 Landing in 32kt Crosswind at Princeton Airport - YouTube

Kront Creative Commons License 2024.04.01 -1 1 106013

ha van FR24 előfizetésed, akkor itt meg tudod nézni a hurok nélküli repülést és a procedure turn-nel végrehajtott megközelítést is. ha ingyenes, 1 hetes regisztrációd van, akkor az első link kb. még 1 napig él.

az árak amúgy korrektek különösen, hogy ebben a 15 + 7 kg is benne van. és hát a DASH-8 is egy élmény a hétköznapi 737-es és A320-as buszokhoz képest.

Előzmény: BJani (106008)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.04.01 -1 1 106012

ADS-B-n 

jobban

látszanak

a

magassági 

adatok.

 

Na! :)

Előzmény: feketefelhoo (106011)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.04.01 -1 1 106011

ADS-B-n látszik jobban látszanak a magasság adatok.

 

 

Van saját honlapjuk, ott lehet jegyet venni. Legolcsóbb Pécs - Málta 79 EUR

 

Fly Universal Air - Fly Universal Air

 

homerx Creative Commons License 2024.04.01 -1 1 106010

elvileg a track szinkodja a vertikalis magassagot mutatja, szoval lehet kovetkeztetni.

Előzmény: BJani (106009)
BJani Creative Commons License 2024.04.01 -1 1 106009

A vertikális profil nem látszik a képernyőképen, de a hurkok arra is alkalmasak, hogy elkoptassák bennük a magasságot. Így közvetlen az ACC légteréből a TIZ-be lépve, a FIC érintése nélkül tudnak süllyedni. A FIC-nél ugye lehet nem bejelentett, radaron nem látszó fogalom, a TIZ-ben (elvileg) nem.

 

Mennyi egy jegy erre a járatra amúgy? Tudja valaki hol lehet rá jegyet venni?

Előzmény: feketefelhoo (105997)
BJani Creative Commons License 2024.04.01 -1 1 106008

Kíváncsi lennék, hogy a pályaküszöb felett mennyivel voltak Vref felett... Jó sok extra sebi volt benne így ránézésre (a lökéses szél miatt érthető az óvatosság), gyakorlatilag lenyomták a pályára a még bőven repülni akaró repcsit. A pályán viszont jól lassult, a földfeletti sem volt vszeg olyan magas, szóval bőven belefért, hogy félpályánál fogtak betont.

Előzmény: Kront (106004)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!