Csak azért kérdeztem, mert a kipörgésgátló és a fékasszisztens a felszereltségi táblázatban nem szerepel. Mondjuk rémlenek vhonnan (talán C'eed prosi), de nem tudtam felszereltségi szinthez, és/v. rendelhetőséghez kötni.
Még vmi. Jól emlékszem, hogy az ígéretek (Szabó úr) szerint a tempomat (tehát az elektr. csomag plus) nemsokára nem csak a CRDi-hez lesz csupán rendelhető, hanem a benzinesekhez is? Vagy keverem és arról volt szó, hogy az automata rendelhetősége egészül ki a CRDi-vel(jelenleg csak benzineshez rendelhető)?
... a kipörgésgátló hasonló célt szolgál, mint a blokkolásgátló, hiszen a tapadás elvesztését gátolja meg – a különbség csupán az, hogy nem fékezéskor, hanem gyorsítás közben. Ilyenkor a hajtott kerekek – különösen csúszós talajon – hajlamosak a kipörgésre, és ez fronthajtású autónál a kormányozhatóság, hátsókerék-hajtásúnál pedig a stabilitás elvesztéséhez vezethet. A kipörgésgátló vagy a motorelektronikánál avatkozik be gázelvétellel, vagy a kipörgő kerekeket fékezi a vezető közreműködése nélkül. A kipörgésgátlás után egy még összetettebb feladat várt a fékrendszerre: a jármű stabilitásának teljes felügyelete. A Bosch által ESP (electronic stability program) néven szabadalmaztatott rendszer feladata, hogy megakadályozza a jármű lesodródását arról az ívről, amit a vezető a kormánnyal kijelöl. Ehhez egy különleges perdület-érzékelőt építenek az autóba, amely a repülőgépek műszereinél használt giroszkóp-elvet hasznosítja, miniatürizált formában. Az elektronika a kormány elfordítását összeveti az érzékelőtől érkező jelekkel, és amennyiben eltérést tapasztal, egy vagy több kerék fékezésével korrigálja az autó mozgását....
A hat légzsák, a blokkolásgátló (ABS) és az elektronikus fékerőelosztó (EBD) alapáron jár, az elektronikus menetstabilizátor (ESP), a kipörgésgátló és a fékasszisztens mindegyik modellhez megrendelhető.
Miért, ezt szűrted le az elmúlt napok terméséből?:) Ki állított ilyet? Sztem ez meglehetősen sarkos fogalmazás.
Nyilván mindenki tetetne bele ESP-t, de sokan csak az LX Plus-t tudják megfizetni, örülnek, ha azt kiköhögik, esetleg az EX Limited-et. Vagy pedig éppenséggel olyan sok jót hallottak már a CRDi-ről, hogy 1.4 EX helyett inkább 1.6 CRDi LX Plus-t vesznek, ha bő 4 misi a keret (mondjuk én nem tennék ilyet).
Egyébként sztem sokkal barátságosabb a Fiat-ok variálhatósága, mostanában Bravo és Linea ügyben is nagyon nézelődök (sztem az 1.4 T-Jet motorok komoly alternatívát jelentenek ár/érték/élvezhetőség arányban - csak ne lenne előítéletem a Fiattal szemben). Anyway...náluk is van 3 féle felszereltség, de ettől függetlenül 100e Ft-ért olyan ESP-t kapok, amiben a menetstabilizáló rendszeren kívül ASR (kipörgésgátló), MSR (motofréknyomaték szabályozó), HBA (fékerőnövelő) és Hill Holder (emelkedő/lejtő megtartó) rendszer is van. Vagy pl. tempomat 30 rugó és bármelyik motorhoz/felszereltséghez rendelhető. 2 zónás automat klíma 80 rugó, vagy pl. parkolóradar 70e, fűthető ülések 50e Ft.
Na mindegy, a Kia C'eed még így is jobban tetszik:).
Ez engem is érdekelne, mint az is, hogy tényleg valaki csak azért nem vesz ESP-t a kocsiba, mert nem akarja használni? Én ilyen alapon ABS-t, légzsákot és riasztót... esetleg ablaktörlőt sem szeretnék bele. :o)
nos t. kartacsak, a mai napon megrendeltem a gepsarkanyt az erd m6-nal: sw 1.6 crdi ex + ecs+ + bor + radar , bezs szinben. majusi gyartas, juniusban (remelhetoleg mar fenykepekkel) ujra jelentkezem.. :-)
Az én kocsimban van TFG is ami még pluszban szabályozza az ESP-t is, de olykor az RTC is közbeszól és vezérli a TFG-t. Meg még - nem elhanyagolható módon - itt vagyok én is aki rángatja a kormányt meg össze-vissza vált és nyomja a gázt, meg fékez (néha eccere is) hogy ezt az egész elektronikai szart jól összezavarja. :)))
Köszi. Nem tudtam, hogy nem fix a jövedéki adó. Végülis igyis-ugyis kell tankolnom, de azért jó lenne tudni, hogy pontosan miként is történik a hazai árszabályozás a világpiac változásakor. Vagyis azt látjuk hogyan változik, de azt nem, hogy miért így és miért ennyit.
Elektronikus Stabilitásprogram. Célzottan lefékezi az egyes kerekeket és a motorvezérlésbe való beavatkozásssal együtt nagyobb stabilitást eredményez veszélyes helyzetekben. Csökkenti a megcsúszás veszélyét és javítja a kormányozhatóságot.
Az ESP működése teljesen automatikusan, a háttérben történik, függetlenül attól, hogy az út száraz, nedves , csúszós vagy éppen homokos. Gyorsabb és megbízhatóbb az embernél.
A jövedéki adó az üzemanyag árakon fix, csak az ÁFA változik értelemszerűen a MOL árával egyenes arányban! Az aktuális jogszabályok alapján jelenleg, ahogy én tudom: http://www2.pm.gov.hu/web/home.nsf/portalarticles/9C7C17FBAFECC901C125726B003EB77F?OpenDocument
Ha így utána számolunk, akkor a jelenlegi gázolajárból (317 Ft/liter) 93 Ft a jövedéki adó és 37 Ft/liter az ÁFA. MOL netto eladási ára ezek alapján kalkulálva 187 Ft/ liter. Tényleg igaz, hogy az üzemanyagok adótartalma (jövedéki + ÁFA) majdnem az eladási ár felét kiteszi. De: Ha 9%-kal csökken az olaj ára és a MOl is ennyivel csökkentené az gázolaj eladási árát, akkor: 187*0,9= 168 Ft/liter + ÁFA = 202 Ft + 93 Ft = 295 Ft/liter-nek kellene lennie az eladási árnak! Szerintem: szemét banda mindkettő! Az eredeti kérdésed jogos, én sem értem. Kíváncsivá tettél; csak lesz itt valaki "igazi" bennfentes, aki pontosan elmagyarázza ezt nekünk.
úgy értettem, hogy nem mind1, hogy 310Ft-os árnak zsebeli be az adóját az állam vagy egy 250Ft-osnak. Minél magasabb az üzemanyag ár (fogyasztást vegyük állandónak) az állam annál többet kaszál no meg persze a MOL és társai is. De akkor is mocskos dolog egy 9%-os csökkenésnél pár forintos csökkentést kihozni.