Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tgera Creative Commons License 2008.03.26 0 0 19804
Szia

Igaz nem Cee'd-em van, de szintén 4 sebességes automata. (Megane II, 1,6 benzin kombi).

Úgy tudom minden hagyományos automata váltóban van lockup.

Valóban lehet esetleg úgy érezni, mintha lenne még egy fokozat. Leesik a fordulat, ilyenkor direktbe van kapcsolva a motor a váltóval. Ergo, ha gázt adsz a motor nem pörög fel sokat, és bőgve elindul, hanem olyan, mint egy kézi váltó kettesben.

De padlógáznál, ha nem vált vissza, mert kisebb a tempó, akkor old a lockup és marad 2-ben, de felpörög. Majd szintén zár és marad 2-ben.

Nekem meleg váltóval padlógáznál a kettes az utolsó fokozat, ahol még be tud kapcsolni a kupplung, de hidegen még az utolsó 4-es fokozatban is képes "csúszni", úgy, hogy marad 4-ben.

Bocs, ha túl bonyolult voltam esetleg :)

Az, hogy egy váltó 4-5-6 sebességes szerintem szinte mindegy, legalábbis én nem tulajdonítok túl sok jelentőséget neki. A lényeg az automataságon van, és mivel 90%-ban pesten közlekedem ez a legnagyobb előnye számomra, nem a fokozatok száma.

TGera
Előzmény: jociz (19771)
MarK Creative Commons License 2008.03.26 0 0 19803
OK, végül is tudhattam volna, ezek szerint lámer kérdés volt:).
Előzmény: ceeee (19802)
ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19802
...A gyakorlati tapasztalatok kedvezőek az ESP-vel, a biztosítók statisztikái szerint a kisodródásból származó balesetek negyedét megakadályozza a modern elektronikus rendszer, amely magába foglalja az ABS és az ASR funkcióit is, sőt, a hirtelen vészfékezést felismerve automatikusan a maximális fékhatást váltja ki. Ez utóbbit hívják vészfék-asszisztensnek (BAS), amely a vezető késlekedéséből és a nem teljes erejű fékezésből származó féktávolság-növekedést akadályozza meg...

szívesen
Előzmény: MarK (19801)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19801
Köszönöm az infókat!
Előzmény: ceeee (19799)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19800
Sorry, OK, ezt már későn olvastam:).
Előzmény: ceeee (19797)
ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19799
Állítólag februártól rendelhető az 1,6 dízel is automataváltóval.A tempomattal kapcsolatban nem emlékszem infóra
Előzmény: MarK (19796)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19798

OK, tehát akkor az ESP+ASR egy cipőben jár?

Csak az tévesztett meg, hogy egyes modelleknél pl. csak külön ASR van. Ezek szerint akkor viszont az ESP-nek mindenféleképpen része az ASR is.

Előzmény: ceeee (19795)
ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19797
Én az alábbi működési elv alapján   úgy értelmezem, hogy az ESP működésének nélkülözhetetlen eleme a kipörgésgátló megléte.
Előzmény: MarK (19796)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19796

Csak azért kérdeztem, mert a kipörgésgátló és a fékasszisztens a felszereltségi táblázatban nem szerepel. Mondjuk rémlenek vhonnan (talán C'eed prosi), de nem tudtam felszereltségi szinthez, és/v. rendelhetőséghez kötni.

 

Még vmi. Jól emlékszem, hogy az ígéretek (Szabó úr) szerint a tempomat (tehát az elektr. csomag plus) nemsokára nem csak a CRDi-hez lesz csupán rendelhető, hanem a benzinesekhez is? Vagy keverem és arról volt szó, hogy az automata rendelhetősége egészül ki a CRDi-vel(jelenleg csak benzineshez rendelhető)?

 

 

Előzmény: ceeee (19794)
ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19795

Hogy még tisztább legyen a kép:

... a kipörgésgátló  hasonló célt szolgál, mint a blokkolásgátló, hiszen a tapadás elvesztését gátolja meg – a különbség csupán az, hogy nem fékezéskor, hanem gyorsítás közben.
Ilyenkor a hajtott kerekek – különösen csúszós talajon – hajlamosak a kipörgésre, és ez fronthajtású autónál a kormányozhatóság, hátsókerék-hajtásúnál pedig a stabilitás elvesztéséhez vezethet.
A kipörgésgátló vagy a motorelektronikánál avatkozik be gázelvétellel, vagy a kipörgő kerekeket fékezi a vezető közreműködése nélkül.
A kipörgésgátlás után egy még összetettebb feladat várt a fékrendszerre: a jármű stabilitásának teljes felügyelete.
A Bosch által ESP (electronic stability program) néven szabadalmaztatott rendszer feladata, hogy megakadályozza a jármű lesodródását arról az ívről, amit a vezető a kormánnyal kijelöl. Ehhez egy különleges perdület-érzékelőt építenek az autóba, amely a repülőgépek műszereinél használt giroszkóp-elvet hasznosítja, miniatürizált formában. Az elektronika a kormány elfordítását összeveti az érzékelőtől érkező jelekkel, és amennyiben eltérést tapasztal, egy vagy több kerék fékezésével korrigálja az autó mozgását....

ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19794
A hat légzsák, a blokkolásgátló (ABS) és az elektronikus fékerőelosztó (EBD) alapáron jár, az elektronikus menetstabilizátor (ESP), a kipörgésgátló és a fékasszisztens mindegyik modellhez megrendelhető.
Előzmény: MarK (19792)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19793
Van.
Előzmény: MarK (19792)
MarK Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19792

Miért, ezt szűrted le az elmúlt napok terméséből?:) Ki állított ilyet? Sztem ez meglehetősen sarkos fogalmazás.

Nyilván mindenki tetetne bele ESP-t, de sokan csak az LX Plus-t tudják megfizetni, örülnek, ha azt kiköhögik, esetleg az EX Limited-et. Vagy pedig éppenséggel olyan sok jót hallottak már a CRDi-ről, hogy 1.4 EX helyett inkább 1.6 CRDi LX Plus-t vesznek, ha bő 4 misi a keret (mondjuk én nem tennék ilyet).

 

Egyébként sztem sokkal barátságosabb a Fiat-ok variálhatósága, mostanában Bravo és Linea ügyben is nagyon nézelődök (sztem az 1.4 T-Jet motorok komoly alternatívát jelentenek ár/érték/élvezhetőség arányban - csak ne lenne előítéletem a Fiattal szemben). Anyway...náluk is van 3 féle felszereltség, de ettől függetlenül 100e Ft-ért olyan ESP-t kapok, amiben a menetstabilizáló rendszeren kívül ASR (kipörgésgátló), MSR (motofréknyomaték szabályozó), HBA (fékerőnövelő) és Hill Holder (emelkedő/lejtő megtartó) rendszer is van. Vagy pl. tempomat 30 rugó és bármelyik motorhoz/felszereltséghez rendelhető. 2 zónás automat klíma 80 rugó, vagy pl. parkolóradar 70e, fűthető ülések 50e Ft.

 

Na mindegy, a Kia C'eed még így is jobban tetszik:).

Tényleg az ESP-s C'eed-eknél van kipörgésgátló?

Előzmény: GregHozta (19788)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19791
Pár % engedményért cserébe a 4. fokozat sem kell.
Úgyis 3-ból gyakran 5-be váltok :-D
Előzmény: GregHozta (19788)
vlevi Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19790
Most hogy mondod, én is kaptam az LX+ mellé egy üveg bort !
Azt se tudom, hol van :)
Előzmény: Cerka72 (19783)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19789
Nekem nincs, de korábban olvastam itt, hogy jó az a szárny.
Nem lesz olyan mocskos a kocsi hátulja.

Az ESP-n meg nincs mit vitatkozni: hasznos, és kell.
Fáj megfizetni, az tény, de nekem már mentette meg az életemet.
Másokét is.
Előzmény: JonnyB (19785)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19788
Ez engem is érdekelne, mint az is, hogy tényleg valaki csak azért nem vesz ESP-t a kocsiba, mert nem akarja használni? Én ilyen alapon ABS-t, légzsákot és riasztót... esetleg ablaktörlőt sem szeretnék bele. :o)
Előzmény: JonnyB (19785)
Tettestárs Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19787
Ja! Jut eszembe! Ha kell az említett szervízkapcsolat elérhetősége, elküldöm privátban!
Előzmény: Boceed (19778)
Tettestárs Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19786
Örülök neki, használd egészséggel!!!

Tettes.
Előzmény: Boceed (19778)
JonnyB Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19785
Na, akkor egy "Up" egy korábbi kérdésemnek, mert úgy látom, hogy itt a nagy "ESP-s vita" hevében mintha kicsit háttérbe szorult volna. :-)
JonnyB Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19784
Na, ha jól értettem a híradóban, akkor a "9%" kemény 4 Ft.-ben fog realizálódni. LOL.
Cerka72 Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19783
Gratula! Én is kaptam bort az átadáskor, pedig én csak LX+ -t rendeltem.
Előzmény: aamen (19782)
aamen Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19782
nos t. kartacsak,
a mai napon megrendeltem a gepsarkanyt az erd m6-nal:
sw 1.6 crdi ex + ecs+ + bor + radar , bezs szinben.
majusi gyartas, juniusban (remelhetoleg mar fenykepekkel) ujra jelentkezem..
:-)
knbm Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19781
Az olaj ár csökken 9 % al, mire ebből benzin lesz (energia költség) 6%. A benzin ára mondjuk 130 az adó 180 . Az adó az nem csökken.
Előzmény: -+Seth+- (19756)
knbm Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19780
Hivatalosan nyilván nem lehet beletenni. A martinos box 50alatt volt, a küberl 100 volt szereléssel együtt.
Előzmény: JonnyB (19736)
ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19779
:-DDD
Előzmény: -+Seth+- (19777)
Boceed Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19778

Helló TETTESTÁRS!!

 

Rárakattam a gumikat a felnikre, nagyon faszányos lett.

Köszi mégegyszer!

Üdv: Boceed

-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19777
Az én kocsimban van TFG is ami még pluszban szabályozza az ESP-t is, de olykor az RTC is közbeszól és vezérli a TFG-t. Meg még - nem elhanyagolható módon - itt vagyok én is aki rángatja a kormányt meg össze-vissza vált és nyomja a gázt, meg fékez (néha eccere is) hogy ezt az egész elektronikai szart jól összezavarja. :)))
Előzmény: ceeee (19775)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19776

Köszi. Nem tudtam, hogy nem fix a jövedéki adó. Végülis igyis-ugyis kell tankolnom, de azért jó lenne tudni, hogy pontosan miként is történik a hazai árszabályozás a világpiac változásakor. Vagyis azt látjuk hogyan változik, de azt nem, hogy miért így és miért ennyit.

 

Valaki megint jól járt, de az nem mi vagyunk.

Előzmény: Cerka72 (19773)
ceeee Creative Commons License 2008.03.25 0 0 19775
  Ahogy mondod:

Elektronikus Stabilitásprogram. Célzottan lefékezi az egyes kerekeket és a motorvezérlésbe való beavatkozásssal együtt nagyobb stabilitást eredményez veszélyes helyzetekben. Csökkenti a megcsúszás veszélyét és javítja a kormányozhatóságot.

Az ESP működése teljesen automatikusan, a háttérben történik, függetlenül attól, hogy az út száraz, nedves , csúszós vagy éppen homokos. Gyorsabb és megbízhatóbb az embernél.
Előzmény: ilias (19770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!