Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

phantoom Creative Commons License 2008.03.07 0 0 130
Én úgy olvastam valahol, ezért nem 100 %. Ami biztos hogy a citroenek 6. seb. autómatái aisin-ek, és lehet hogy ezzel keverték a cikkben.  Elképzelhető hogy francia fejlesztés, az enyém pl. akkor akkor elég jól sikerült. Szeretek vele váltogatni, bár sok értelme nincs hiszen 2000-től akárhányadikban van, megy. Az egy más dolog ha siet az ember, akkor azért ki lehet kicsit pörgetni. Kipróbáltam már egy 2.2-es hdi-t. Na azzal már lehet ficánkolni, az már 1500-tól húz mint a barom és 4500-ig folyamatosan. Az enyém az csak 2-4000 között, de ezzel is M.on átlagban, 10-ből 7 autónál jobban megy. A szerelő haverom le akart beszélni /"alfabuzi" / mert ezeknek a dízeleknek ha elromlik valamilyük akkor már többszázezres tételekről beszélünk, benzineseknél ez nincs mindig így. Hát ezt el is hittem neki, én is 2000-es benzinest rendeltem volna csak nem volt!!!!!!!!!!!! legalábbis belátható időn belül nem, pedig azt ezért az árért már fel lehetett volna cicomázni moara bársonyüléskárpittal, első radarral, ébenlakk dek.val, lábtér és ajtó világítással, kanyaros xenonnal. De jó ez ha kicsit puritánabb is.
Előzmény: oszcilloszkop (129)
oszcilloszkop Creative Commons License 2008.03.06 0 0 129
1.6-os váltó jó, ha még nem vezetett valaki jobbat. Elvégzi a feladatot recsegés nélkül, de olyan darabos, reszelős. Nem cuppanik egyik fokozatból a másikba, hidegen szinte meg kell állni, hogy bevegye az egyest, amikor viszont már kettesben lefulladna. Komolyan a tiedben japán a váltó? akkor lehet azt azért dícsérték többen is?
Előzmény: phantoom (128)
phantoom Creative Commons License 2008.03.05 0 0 128

Én is a vízhőfokmérőt szoktam nézni, kell idő míg megindul, de az olajé sem erőlteti meg magát gyorsan. Az 1.6-osnak milyen a váltója, mert az nem japán ha jól tudom?

 

Előzmény: oszcilloszkop (127)
oszcilloszkop Creative Commons License 2008.03.05 0 0 127
A bemelegedés érdekes. Nem tudtam, hogy van az olajtérben fűtőtest, az tűnt fel, hogy indulás után nem sokkal meleget fúj, de a vízhőfokmérő jóval később kezd csak megmozdulni. Külföldi fórumon a beáramló levegő útjában írtak fűtőszálat.
A 2 literes hangját nem hallotam még belülről de az enyém egy TDI hez képest igen csendes. Viszont mentem próbakört 1.6 HDI C4 picassoval és az úgy emlékszem még halkabb volt.
Előzmény: phantoom (125)
molnartiby Creative Commons License 2008.03.05 0 0 126
A rekord kis fogyaszást lendületesen autózva értem el, azaz csak akkor és ott fékeztem, ahol nagyon muszáj volt. Mindenhol máshol motorfék. (másfél tonnát megmozgatni az nem olyan, mint a 206SW 1,4HDi-met)
A motor halkabb, mint a 1,4HDi a PUG-ban, és uyganúgy melegszik (van benne 4db fűtőtest -az olajtérben-) 8km-en belül 80fokon van a víz. Vagyis amíg nem melegszik fel magától, kap elektromos rásegítést.

phantoom Creative Commons License 2008.03.05 0 0 125

Én még a sajátomat nem láttam, bár a haverok mondták /jöttek utánnam / hogy egyáltalán nem füstől, ez a tdi-kre nem nagyon jellemző, meg láttam én már bmw és mercédest is nagyon füstölni, pedig nem voltak régiek / J és K-s rendszámmal/ igaz lehet hogy azokon nem volt részecskeszűrő.

Bemelegítés, nagyon lassan melegszik be, ezt sokan hátránynak hiszik viszont azt olvastam hogy ez a motor jó hatásfokára utal. Ennek a 2 literesnek szinte nincs hangja belül, Kivül azért hallani, de egyáltalán nem vészes, az 1.6-osnak milyen hangja van? Egyik haverom akar venni egy c4 Pic. 1.6 hdi-t csak a környéken nincs ilyen motorú senkinek. Ha a C5-be megfelel akkor a Pic.-ba is biztos elég.

 

Előzmény: oszcilloszkop (124)
oszcilloszkop Creative Commons License 2008.03.05 0 0 124
Annyit azért hozzá kell tenni, hogy a Sz.helyi METRO kúton szoktam tankolni ahová Ausztriából hozzák a gázolajat. Régebben csak haverok mondták, de egyszer én is láttam egy osztrák rendszámú tankert tölteni. Ezenkívül OMV már ment bele, MOL-t még nem próbáltam :) A turbót kímélendő elinduláskor fél perc alapjárat és utána is max 2500-ig pörgetem bemelegedésig. Leállításkor is szoktam hagyni ketyegni egy ideig.
Próbáltatok már álló helyzetben nyomni egy padlógázt és nézni közben a füstölést? Többen mondták, hogy részecskeszűrősnek nem szabadna nekem viszont azért látni, hogy dob egy feketét. Persze nem durván, de látni.
Előzmény: phantoom (123)
phantoom Creative Commons License 2008.03.05 0 0 123
Nekem a szervízben mondták hogy ajánlott, mert nem a legjobb minőségű nálunk a normál gázolaj és kicsit kényesek ezek a hdi-k. Persze ha normálisan van használva akkor nagyon megbízhatóak. Nekem ez az első dízelem, nagyon hamar megszoktam a nyomatékból autózást.  Még járatom is megállás előtt, hogy lehüljön a turbó /biztos van honnan hűlnie szegénykémnek lol/. De ha tényleg nincs különbség szted, akkor lehet hogy elég lesz minden harmadikra a jobb.
Előzmény: oszcilloszkop (122)
oszcilloszkop Creative Commons License 2008.03.04 0 0 122
én nem hiszek a prémiumdízelben, sőt semmi olyanban ami nincs előírva. Egyedül az a megkötés, hogy alacsony kéntartalmú gázolajat kell tankolni, manapság pedig mindenhol olyan van (elvileg). Szóval eddig gondom még nem volt a simával
Előzmény: phantoom (121)
phantoom Creative Commons License 2008.03.04 0 0 121
vaze, végig 60-al mentél? Nekem most 6.8-7 között van, de hát én nem nagyon megyek a seb. határokat betartva. Tökéletesen meg vagyok elégedve ezzel  a fogysztással. Ami érdekelne, hogy volt-e valakinek problémája abból hogy "normál" dizelt tankol mindig. Nekem ú.is azt mondták hogy minden 2.-3. tankolásnál prémium dizel kell bele. /én minden 2.-nál azt tankolok/
Előzmény: molnartiby (114)
oszcilloszkop Creative Commons License 2008.03.04 0 0 120

Hello!

Én is a klíma működésére gondoltam, de miután kikapcsoltam a kompresszort is csinálta. Ekkor kezdtem utánajárni a dolognak. Van egy C5-ös lev.lista a yahoon és van az eurovan2.com, már nem tudom melyiken, de szintán volt egy tag aki ugyanezzel szenvedett szinén 1,6 HDI motorral. Ő elvitte a szervizbe és ott SW frissítést javasoltak neki ami meg is oldotta a problémát. Most nekem is frissítették kb 1,5 hónapja, azóta nem indul el a venti az elmúlt hét melegebb időjárásában sem.

 

Előzmény: molnartiby (118)
jutka28 Creative Commons License 2008.03.04 0 0 119
Hali! Télen 6.1 volt a fogyasztás de nálunk állandóan 25 fokra van állítva a digit klíma,most kezd visszaesni 5,7 de tavaj nyáron 5.1 volt folyamatosan.A hibák: cd lejátszó csere , csomagtér ajtó teleszkóp csere,bal oldali központi zár csere elöl hátu,l mindig kinyitotta magát azt mondták tipus hiba. Most voltunk vele 20000km szervizben 41000ft volt.
molnartiby Creative Commons License 2008.03.04 0 0 118
Szia!

Hogy is volt az a ventillátor járás?
Tényleg segített a szervizbeni SW frissítés?

Én a klímának a működésével kötöm össze az eseményt.
A szerviz szerint ez így rendben működik. (tapasztalatom ugyanaz a ventillátor továbbműködésével kapcsolatban)

Köszi a választ,
Tiby
Előzmény: oszcilloszkop (117)
oszcilloszkop Creative Commons License 2008.03.03 0 0 117
Sziasztok!
Tavaly októberben vettem egy C5 II-es kombit 1,6 HDI motorral. Belgiumból érkezett, 120000 km-rel. Kereskedő használta 134000-ig ekkor került hozzám. Valójában elég felelőtlenül nem vittem állapotfelmérésre, bíztam benne, hogy megéri megvenni a látszólag egyben levő autót. Végül is nem tévedtem sokat, az 5000 megtett kilométer alatt a következők derültek ki;
- a kilométer állás valós, márkaszervizben kiolvastatva a fed.comp-ből.
- első hónapban tempomat hibát jelzett, többnyire kikapcsoláskor. Fél perc pihentetés után újra működött. Ezt kb 8-szor játszotta el, aztán többet nem jött elő.
- alapjáraton finom nyikorgást lehet hallani, hozzáértők szerint ez a kettős tömegű lendkerék kezdődő halálát jelzi a csere csekély 200e forint körüli ami szintén nem lesz tartós darab...
- részecskeszűrő eltömődési lehetőség hiba 1-szer jött elő, de nem amikor a kézikönyv írja (sok város után) hanem országúton kb 100-110-es tempónál. 3 perc múlva hiba eltűnt. Azért kicsit leizzadtam főleg, hogy Ausztriában történt. Csere felújítottra 100e forint lenne.
- csomagtérajtón levő üveg nem nyílt, leírás alapján magam javítottam
- autórádió nem olvasta az újraírható lemezeket, szétszedtem és szerencsére a Győrben gyártott Philips CD mechanika volt benne, csere.
- hűtőventillátor 15 fokban (nem egy nyári meleg) a motor leállítása után is járt még vagy 5 percig országúti vezetés után is, megoldás: motorvezérlő SW frissítés
- gyári hangszórók katasztrofálisan szólnak, csere JBL-re, most király :)
- jobb első stabilizátor rúd nemsokára csereérett lesz

Amúgy nagyon szeretem az autót, nagyon kényelmes és végre elfér benne az egész család mindenestől. Az 1,6-os HDI nekem bőven elég volt eddig mindig. A fogyasztása pontosan mindig 1 literrel több mint amit a fed.comp mutat. Többnyire elővárosi közlekedés a jellemző, téligumikkal (nyárit még nem volt alkalmam próbálni) 6,2-6,3 liter jött ki többször is valós fogyira. Egyszer volt 50-50 százalék országút-előváros akkor 6 liter jött ki. Most épp azt tesztelem, hogy nem nézem vezetés közben a pillanatnyi fogyasztást, de úgy látom nem számít nagyon az átlagban. Na majd tankoláskor.

molnartiby Creative Commons License 2008.03.03 0 0 116
A miénk is II-es típus.
A 2-vagy 3évet majd a 2év lejárta előtt veszem meg.
Az eredményt úhy értem el, hogy igencsak figyeltem a Fed.Comp pillanatnyi értékeit.
Előzmény: jutka28 (115)
jutka28 Creative Commons License 2008.02.29 0 0 115
Nekünk is 1.6 hdi van csak a II változat a legjobb fogyasztás 5.1- 5.5 volt 8 hónapos kisebb hibái voltak de megvagyunk elégedve vele azért megvettük a +3év garanciát
Előzmény: molnartiby (114)
molnartiby Creative Commons License 2008.02.29 0 0 114
Fogysztási adat: 4,5l/100km 650km vidéki viszonylatban (Computer szerint, mérője szerint még nem érte el a felet a gázolajszint)
1,6HDi Tendance összesen 2500km-rel.

Ki licitál rám?
moli1 Creative Commons License 2008.02.27 0 0 113
Van. küldj mailt.
Előzmény: lazarzoltan (112)
lazarzoltan Creative Commons License 2008.02.25 0 0 112
Üdvözletem!
Boldog tulajdonosa lettem egy első generációs C5-ösnek, csak sajnos a kezelési útmutatója franciául van. A citroen.hu oldalon csak az újnak lehet letölteni, a régiét sehol sem találtam, ha van valakinek akkor megosztaná velem?
Üdv:
Zoli
phantoom Creative Commons License 2008.01.17 0 0 111

Üdv. Most találtam ezt a topicot, nekem 2.0 hdi coll. van. Ja meg egy xsara 1.6 sx is.

Ezt a dizelt csak ajánlani tudom mindenkinek, jól megy "keveset" fogyaszt. Ez nálam 7.2 l eddig, de én nem nagyon megyek 120 alatt vele. Ja de igen, lakott területen belül lol, ott 70-el cammogok. Ennyi pénzért nem kapni hasonló kat. és felszereltságű más márkájú autót. Igaz a műanyagok nem a legszebbek, a kapcsolók is lehetnének formásabbak de összességében sztem magéri az árát. Azokat sajnálom akiknek nem sikerült jó példányt kifogni, de legyenek nyugodtak minden márkánál vannak selejtesebb példányok. A haveri körömből érdekes módon csak a citroeneseknek voltak vannak kis problémái, a német japán kocsis barátaimnak komolyabb ügyeik vannak a szervízekben. Aki veni akar az várjon egy kicsit, most is nyomott az ára, de mivel jön az új még lejebb viszik nemsokára. Jővőre lehet hogy én is cserélem mert az új formája elég dögös. Az anyagok jobb minőségüek benne, csak kérdés mennyivel lesz drágább?

moli1 Creative Commons License 2007.12.10 0 0 110
Az ablakemel kapcsolója nagyon érzékeny ha megfigyeled kétállású pici nyomás ,, addig megy az ablak amig nyomod ha kociig nyomod akkor automatikusan megy az ablak
Előzmény: sasa1 (109)
sasa1 Creative Commons License 2007.12.01 0 0 109

Szevasztok. Én is (már egy hete) C5 II. tulajdonos lettem. Az autó 2005-ös 1.6 HDI. Igaz nem szaggatja fel az aszfaltot, de szerintem aki nem versenyezni akar annak elég. Nekem legalábis megfelel. Egyébként nagyon meg vagyok vele elégedve és élvezem mikor benne ülök. Eddigi 1900 km alatt az átlag fogyasztása 5.6L ami szerintem jó. Ebben van város, vidék és autópálya.  Kb. 20-50-30 arányban. Hibát eddig csak egyet tapasztaltam, de az se nagy dolog. Autópályán tempomattal haladva le akartam egy kicsit engedni az ablakomat, kicsi bökés és elindult az ablak de nem eleget. Ismét bökés és az ablakot meg se tudtam állítani a végéig. Sőt fel se akart menni amig a tempomatot ki nem kapcsoltam. Ez a kis gond azóta sem jelentkezett. Remélem nem lessz több gond vele.

Ha valakinek van tapasztalata ezzel a tipussal kapcsolatban légyszi ossza meg velünk.

 

szrt Creative Commons License 2007.10.28 0 0 108
Sziasztok! Segitsetek nekem a döntésben. El olvastam minden hozzá szólást ,de nem egyértelmü bele merjek vágni egy c5-be vagy sem.Drága a szerviz vagy nem ,gyakori a meghibásodás vagy nem sokat fogyaszt vagy nem . A kinézet bálna 2002-es 2.literes. Az a bajok forrása ,hogy .bele szerettem,de nekem most kis fogyasztású(de nem is megy 1.4-es) opelem van.SEGITSETEK GYÖZZETEK MEG !!!!
molnartiby Creative Commons License 2007.10.27 0 0 107
Végülis kihasználva az igen kedvező finanszírozási feltételeket és a listaártól való 2milliós eltérést, megvettem a bálnát!

1000km-t mentem eddig vele, de minden porcikája tetszik.
Csendes és még takarékosnak is mondanám a 1,5tonna körüli menetkész súlyához képest: 5,4l/100km a fed.comp. szerinti fogyasztás.
Ahogyan utánaolvastam ez meglehetősen pontos.
Sima úton 90-nel hajtva a pill. fogyasztás 4,3körüli, ami a PUG206-tal vegyes városinak felel meg.
Egyetlen érdekessége (furcsasága), hogy konstans alacsonysebesség mellett időnként "berángat" a motor. Lépésben haladás 1000-1500-as fordulatszám 10-30km/h tempó mellett. (PUG ilyet nem csinált)
Előzmény: molnartiby (106)
molnartiby Creative Commons License 2007.07.05 0 0 106
Kedves c5 tulajok!


Kezdem úgy érezni, hogy lecserélem a 206sw 1,4HDi Peugeot-mat egy 1,6HDi Trendance-ra.

Van valakinek ilyennel tapasztalata?
Fogyasztás (nekem eddig vegyesben 4,2-4,5 volt)...
Hibák...

Köszönettel,
Tiby
moli1 Creative Commons License 2007.06.19 0 0 105
Sziasztok nagyon behalt a topik vannak még itt C5 tulajdonosok?
bala28 Creative Commons License 2006.11.16 0 0 104
Köszi szépen M.JOE
dsh Creative Commons License 2006.11.15 0 0 103

anyósomé a kocsi,igen a kezében maradt...

egy kalap szar ez a kocsi,a hónapra ugyanilyen idős lagunámnak semmi gondja...

Bontva sehol nem kapni?bontanak egyáltalán c5öt vhol?

Előzmény: M.Joe (101)
M.Joe Creative Commons License 2006.11.14 0 0 102

Hali bala28!

Megpróbálom összefoglalni.

Van rajta kis kapcsoló on vagy off. On állásban legyen. 50 km/h sebesség felett működik.

A nagy kar hátulján van két gomb alul-felül. Haladsz a géppel benyomod a felső gombot és már kész is. Azon a sebességen haladsz melyen benyomtad, ha tovább nyomogatod szépén gyorsul az autó gázadás nélkül. Az alsó gombbal meg csökkenteni lehet a sebességet. Lábad le is veheted a gázpedálról. A legkisebb fékezésre kikapcsol a tempomat.

Remélem érthető volt. Gyakorlatban 1szerűbb mint leírni.

Előzmény: bala28 (100)
M.Joe Creative Commons License 2006.11.14 0 0 101

Hi dsh!

Nekem anno mindkét első belső kilincs letört, persze nem egy időben. Gondolom neked is a kezedben maradt. Ezt nagyon elbaxták.

Sajnos csak márkaszervízben kapható. Tizen valahány ezer volt/ darab. Pontosan már nem emlékszem.

Ha még garanciás a gép akkor persze ingyen kell cserélniük.

Előzmény: dsh (99)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!