Keresés

Részletes keresés

gmarc Creative Commons License 2006.02.25 0 0 5444

Kissé átázva, kissé megfagyva, de mindannyian megérkeztünk a 6-os vonalról:-). Bicskétől Vértesacsáig jutottunk, folyamatosan havazott, és késtünk is, a reggeli herceghalomi szakítás miatt. Nagyon élveztem a túrát, igazi bozótharcos, nagyon elveszett vágányos túra volt, köszönöm mindenkinek a részvételt (8-an voltunk:-)!!

 

A kevésbé kellemes része pedig a dolognak az, hogy Bicske felől jövet a 811-es út első keresztezésétől kezdve nagyon "szépen" haladnak a  felszedéssel, kitakarították a pályát, és felszedték a sínszálakat, szakszerűen, lecsavarozva, illetve a sínszegeket kihúzkodva. Bicskétől az olajraktárig amúgy szép tiszta, rendezett. Tervszerűen kb. a Csaplári erdő melletti részig van felszedve, onnantól ellopva van leginkább, vagyis itt-ott van, aztán nincs, és gyakorlatilag erdő van a sínek helyén, de azért többnyire lehet menni a bennhagyott talpfákon és betonaljakon. Vértesacsa előtt van egy szép tiszta és karbantartott rész, a 811-es út kereszteződésénél ki van szedve a sín, de Vértesacsa llomás átmenő vágánya megvan még. Idáig jutottunk, mert elfáradtunk, a hó meg csak esett. Sajnos úgy tűnik, utoljára láttuk a vasutat...

 

 

 Felcsút temploma, és a "vasút"... :-(
nyalábos líra Creative Commons License 2006.02.25 0 0 5443
vagy elég, ha csak az illetékes haverjának...:'(
Előzmény: m61019andras (5442)
m61019andras Creative Commons License 2006.02.25 0 0 5442
Nagyon egyszerű a válasz, ebben az országban ez határozza meg a rombolást: valakinek nem kis haszna származik belőle. :-(
Előzmény: 6osvonal (5439)
Soldato Creative Commons License 2006.02.24 0 0 5441
"Szóval ez a vonal a Szfvár-Budapest vonalból ágazik ki, a Bahnhof disco után nem sokkal."

Nem,ez maga a Székesfehérvár-Bicske vonal,ebből ágazik ki a KÖFÉM-be a vágány - a gyárban van egy pár vágányos "állomás" (saját dácsiájuk is van (volt?) - illetve a KÖFÉM mellett is van néhány vágány ,és itt volt (van?) egy építőipari cégnek is iparvágánya.
Régen (1990-91-ben) rengeteg vonatot hordtunk ki ide,nem egyszer két Szergejjel,de most nem tudom milyen forgalom lehet arra.
Szerintem azért nagyobb,mint az erőműbe,oda valoszinüleg csak a FOMA által említett gázmizéria miatt ment újra fűtőanyag.
Előzmény: Grízestésztazabálógyilkos (5429)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.02.24 0 0 5440
Na jól van...az iylen híreken tudnám előbbe elsírni magam, aztán valaki fenekét lábfejjel célbavenni, majd lehiggadni és megpróbálni beszélgetni kicsit az illetékesekkel...
6osvonal Creative Commons License 2006.02.24 0 0 5439
Győzött a sunyiskodás, a csúsztatás és a megtévesztés. Gratulálok.
Miért is kell abban a zsákfaluban megszabadulni a vasúti hídtól? Állítólag akadályozza a forgalmat. Gondoljátok csak el, szegény távolsági busznak fékeznie kell a híd előtt -borzasztó! De lehet, hogy ez nem is gond, mert a rossz nyelvek szerint -_zsák_településről lévén szó- a hatalmas forgalomnak iszonyú fennakadást okoz a híd. Uraim, vetekszik a helyzet a budapesti állapotokkal, akkorák a rendszeres dugók a híd környékén!
A leglényegesebb kampányindok azonban a tűzoltóság. A tűzoltókocsik vonulását is akadályozza a híd -hirdette a bontás kieszelője.
Ugyanakkor a megyei tűzoltóságtól kapott írásos tájékoztatás szerint:
"... a Pátka községben lévő vasúti aluljárót magasság korlátozás miatt a tűzoltóságnál rendszerben lévő gépjárművek közül, az emelőkosara, gépjármű, illetve a daru különleges szer nem tudja használni. A többi gépjármű vonulását a híd nem akadályozza."
Emelőkosaras jármű legfeljebb templomtűzhöz kellhet, mert más többszintes építmény nincs, az un. katasztrófa-daru meg akkor, ha egy Boing zuhan a falura. Hát igen, e két esetben a két szóban forgó jármű kénytelen lenne a földúton, kb 3 perccel hosszabb utat megtenni. Hallatlan! Tűrhetetlen.
Vegyünk példát barátaim a döntés kierőszakolójáról, aki oly sok éven át kiatartóan hirdetve igéjét végülis révbe jutott! Éljen a rombolás, éljen a pusztítás! Ez a jövő! Ha nincs gond, hát csináljunk! Aztán találjunk rá mindíg olyan megoldást, amivel valamit végérvényesen és visszavonhatatlanul el lehet pusztítani! Ettől gazdagodik és szépül az ország.
Előzmény: V43 1177 (5432)
Hentes2 Creative Commons License 2006.02.24 0 0 5438

Nem is tudom, hogy mit mondjak...

Csődtömeg idióta Önkormányzatok. Most árulják már el, hogy kinek fáj egy rohadt vasúti átjáró?

Hentes

Előzmény: V43 1177 (5432)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.24 0 0 5437
Ha van rá igény....

Részemről, van.
És köszi, előre is !
Előzmény: Grízestésztazabálógyilkos (5430)
gmarc Creative Commons License 2006.02.24 0 0 5436
Nyilván "felújítást megelőző bontás" lesz... :-(
Előzmény: division by zero (5434)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.24 0 0 5435
Az egyik szemem sír a másik meg üveg.
Előzmény: V43 1177 (5432)
division by zero Creative Commons License 2006.02.24 0 0 5434
:-(((
"a vasúti pálya egyidejű érintetlenül hagyása mellett."
Ennek mi értelme? Rábízzák a fémtolvajokra?
Előzmény: V43 1177 (5432)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.02.24 0 0 5433
Köszönjük az infót! Írnék Neked egy mailt, de nem vagy publikus.
Előzmény: V43 1177 (5432)
V43 1177 Creative Commons License 2006.02.24 0 0 5432
Lovasberény Község Önkormányzata Képviselő-testületének
2/2006. (I. 13) számú
H A T Á R O Z A T A

A Székesfehérvár-Lovasberény közti vasútvonalon vasúti felépítmény elbontásának támogatásáról

Lovasberény Község Önkormányzata úgy határoz, hogy a Székesfehérvár-Lovasberény közötti vasútvonal megszüntetése ellen – az érintett valamennyi Önkormányzat álláspontjára is figyelemmel -további kifogást nem emel, és kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a nyomvonalon elhelyezkedő pátkai átjárót elbontsák, a vasúti pálya egyidejű érintetlenül hagyása mellett.

Felelős: Polgármester
Határidő: azonnal
M.T. Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5431
Korábban az összes pesti erőműnek volt iparvágánya, ezen kapták azt a fűtőolajat, amiről már volt szó. Ha jól emlékszem, először a kelenföldi szűnt meg (Andor u.), vagy a Láng (Váci út-Rákospatak sarok). De megszűntek, az biztos. A többihez még vezet (újpesti, óbudai, kispest, kőbánya) vágány. A Láng, vagyis hivatalos nevén Angyalföldi Erőmű már nem is üzemel, eladták a területet.
Grízestésztazabálógyilkos Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5430

A Fűtőerőműs vonal szerintem 2 km hosszú is megvan.

 

Ha van rá igény, akkor esetleg felmehetek az egyik panelházba és akkor "légifelvteleket" is tudok felrakni nektek a Fűtőerőmű udvaráról. (persze nem telefonnal készült képeket:)

Előzmény: Törölt nick (5425)
Grízestésztazabálógyilkos Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5429

A kérdésedről beugrott, hogy a KÖFÉM-es vonalról is van két képem. Ezt is a telefonommal készítettem. Ezt a vonatot viszont egy M62-es vitte. Itt még ritkábban látok vonatokat igaz ritkábban is járok errefele, mint az erőmű környékén+ a lakótelepen. Szóval ez a vonal a Szfvár-Budapest vonalból ágazik ki, a Bahnhof disco után nem sokkal. Ott van egy gyalogos felüljáró is, ami a Mártírok útján és a sineken is átível. Aztán a jégcsarnok parkolója mellett vezet tovább és a Seregélyesi (ez van a 2 képen) utat keresztezve megy a Köfémbe. Sajnos bent még nem jártam.

A jégcsarnok mögött is van egy iparvágány (az nem ebből ágazik ki), amelyik bemegy a Hűtőház udvarába,(ahol kettéágazik) ez egyébként a jégcsarnoktól kb. 5 méterre fut. Ez a hűtőházi vágány, viszont tuti, hogy "elveszett", az látszik az állapotán is+ nem hinném hogy a Hűtőház bármit is szállítatna vasúton.

Előzmény: radio100jozsi (5428)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5428
A Könnyűfémmű ipv, az hol van? A szolgálati szerint 3,8 km-re van az állomástól, és itt 20/20-as vonatok járnak, ha kell.
Előzmény: Grízestésztazabálógyilkos (5424)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5427
Én inkább nem válaszolok, hogy onnan hová is tolathat ez a Bobo:-)))
Előzmény: _nyunyuka (5426)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5426

Szolgálati menetrendben benne vannak az ilyen menetek a "kiszolgálóvonatok" rovatban. Ami elméleti menetvonal, a gyakorlatban azt jelenti, hogy akkor megy, ha épp szükség van rá.

 

Itt egy felvétel, ahol szitén tolatás indul egy elveszettnek hitt vágányra....na hová? :-)

Előzmény: Grízestésztazabálógyilkos (5424)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5425
....Bár lehet hogy ezt nem mondják meg egy civilnek.

Vagy a másik lehetőség: jóval előre nem tudják megmondani.

Mindenesetre engem még úgy is érdekel ez a vonal, ha akkor éppen nincs rajta forgalom, amikor ott vagyok.
A hossza, ahogy a térképen néztem, kb. 1.5 km lehet.
Előzmény: Grízestésztazabálógyilkos (5424)
Grízestésztazabálógyilkos Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5424
Valószínű 10-20 km/ó-nál tényleg nem mehetnek gyorsabban. Pont ma gondolkodtam el ezen én is, hogy vhogy jó lenne kideríteni, mikor járnak ezek a vonatok. De sajnos semmi ötletem. Illetve 1 van: bemenni a Fűtőerőműbe és vmi illetékest megkeresni. Bár lehet hogy ezt nem mondják meg egy civilnek.
m61019andras Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5423
Gondolom max 10 - 20 km/h.
Előzmény: Törölt nick (5422)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5422
Tetszik nekem is ez a panelos-vonatos "tájkép"...

Nekem is ! :-)
Kíváncsi lennék, milyen sebességgel közlekedhetnek ott a vonatok.
Előzmény: Grízestésztazabálógyilkos (5420)
m61019andras Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5421
Nem lehet tudni előre az ilyen menetekről?
Előzmény: Grízestésztazabálógyilkos (5420)
Grízestésztazabálógyilkos Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5420

M62-est nem láttam még ott. Szerintem az még nem járt rajta. Régebben sokat jártunk ezeken a síneken a Bahnhof nevű szórakozóhelyre és akkoriban láttam egyszer M41-est és egyszer M44-est is. De az utóbbi 2 alkalommal csak M47-est.

Tetszik nekem is ez a panelos-vonatos "tájkép". Viszont a képek minősége nem a legjobb, mivel a telefonommal készítettem őket.

 

m61019andras Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5419
M62-es soha nem járt ezen az iparvágányon?
Előzmény: Grízestésztazabálógyilkos (5414)
Bányatörp Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5418
Nagyon jó képek! Ilyet sem lehet mindennap látni. Classic M47-es, háttérben lakótelep... ;-)
Előzmény: Grízestésztazabálógyilkos (5414)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5417
Bővül a szombati projekt!:-)
Előzmény: gmarc (5412)
FOMA Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5416
Gyanítom, hogy - más erőművekhez hasonlóan - itt a fölgáz mizéria következményeként fűtőolajra kellett áttérni, ezért volt szükség a szállításra. Akkor viszont lehet szurkolni a hidegnek, és akkor biztos lehet ismét fotózni az elveszettnek hitt vágányon.:-))
Előzmény: Grízestésztazabálógyilkos (5413)
Grízestésztazabálógyilkos Creative Commons License 2006.02.23 0 0 5415
Egyébként vannak ennek a vonalnak elveszett vágányai is. Vmikor előkeresem a képeim közül és beszúrom azokat is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!