Kissé átázva, kissé megfagyva, de mindannyian megérkeztünk a 6-os vonalról:-). Bicskétől Vértesacsáig jutottunk, folyamatosan havazott, és késtünk is, a reggeli herceghalomi szakítás miatt. Nagyon élveztem a túrát, igazi bozótharcos, nagyon elveszett vágányos túra volt, köszönöm mindenkinek a részvételt (8-an voltunk:-)!!
A kevésbé kellemes része pedig a dolognak az, hogy Bicske felől jövet a 811-es út első keresztezésétől kezdve nagyon "szépen" haladnak a felszedéssel, kitakarították a pályát, és felszedték a sínszálakat, szakszerűen, lecsavarozva, illetve a sínszegeket kihúzkodva. Bicskétől az olajraktárig amúgy szép tiszta, rendezett. Tervszerűen kb. a Csaplári erdő melletti részig van felszedve, onnantól ellopva van leginkább, vagyis itt-ott van, aztán nincs, és gyakorlatilag erdő van a sínek helyén, de azért többnyire lehet menni a bennhagyott talpfákon és betonaljakon. Vértesacsa előtt van egy szép tiszta és karbantartott rész, a 811-es út kereszteződésénél ki van szedve a sín, de Vértesacsa llomás átmenő vágánya megvan még. Idáig jutottunk, mert elfáradtunk, a hó meg csak esett. Sajnos úgy tűnik, utoljára láttuk a vasutat...
"Szóval ez a vonal a Szfvár-Budapest vonalból ágazik ki, a Bahnhof disco után nem sokkal."
Nem,ez maga a Székesfehérvár-Bicske vonal,ebből ágazik ki a KÖFÉM-be a vágány - a gyárban van egy pár vágányos "állomás" (saját dácsiájuk is van (volt?) - illetve a KÖFÉM mellett is van néhány vágány ,és itt volt (van?) egy építőipari cégnek is iparvágánya. Régen (1990-91-ben) rengeteg vonatot hordtunk ki ide,nem egyszer két Szergejjel,de most nem tudom milyen forgalom lehet arra. Szerintem azért nagyobb,mint az erőműbe,oda valoszinüleg csak a FOMA által említett gázmizéria miatt ment újra fűtőanyag.
Na jól van...az iylen híreken tudnám előbbe elsírni magam, aztán valaki fenekét lábfejjel célbavenni, majd lehiggadni és megpróbálni beszélgetni kicsit az illetékesekkel...
Győzött a sunyiskodás, a csúsztatás és a megtévesztés. Gratulálok. Miért is kell abban a zsákfaluban megszabadulni a vasúti hídtól? Állítólag akadályozza a forgalmat. Gondoljátok csak el, szegény távolsági busznak fékeznie kell a híd előtt -borzasztó! De lehet, hogy ez nem is gond, mert a rossz nyelvek szerint -_zsák_településről lévén szó- a hatalmas forgalomnak iszonyú fennakadást okoz a híd. Uraim, vetekszik a helyzet a budapesti állapotokkal, akkorák a rendszeres dugók a híd környékén! A leglényegesebb kampányindok azonban a tűzoltóság. A tűzoltókocsik vonulását is akadályozza a híd -hirdette a bontás kieszelője. Ugyanakkor a megyei tűzoltóságtól kapott írásos tájékoztatás szerint: "... a Pátka községben lévő vasúti aluljárót magasság korlátozás miatt a tűzoltóságnál rendszerben lévő gépjárművek közül, az emelőkosara, gépjármű, illetve a daru különleges szer nem tudja használni. A többi gépjármű vonulását a híd nem akadályozza." Emelőkosaras jármű legfeljebb templomtűzhöz kellhet, mert más többszintes építmény nincs, az un. katasztrófa-daru meg akkor, ha egy Boing zuhan a falura. Hát igen, e két esetben a két szóban forgó jármű kénytelen lenne a földúton, kb 3 perccel hosszabb utat megtenni. Hallatlan! Tűrhetetlen. Vegyünk példát barátaim a döntés kierőszakolójáról, aki oly sok éven át kiatartóan hirdetve igéjét végülis révbe jutott! Éljen a rombolás, éljen a pusztítás! Ez a jövő! Ha nincs gond, hát csináljunk! Aztán találjunk rá mindíg olyan megoldást, amivel valamit végérvényesen és visszavonhatatlanul el lehet pusztítani! Ettől gazdagodik és szépül az ország.
Lovasberény Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2006. (I. 13) számú H A T Á R O Z A T A
A Székesfehérvár-Lovasberény közti vasútvonalon vasúti felépítmény elbontásának támogatásáról
Lovasberény Község Önkormányzata úgy határoz, hogy a Székesfehérvár-Lovasberény közötti vasútvonal megszüntetése ellen – az érintett valamennyi Önkormányzat álláspontjára is figyelemmel -további kifogást nem emel, és kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a nyomvonalon elhelyezkedő pátkai átjárót elbontsák, a vasúti pálya egyidejű érintetlenül hagyása mellett.
Korábban az összes pesti erőműnek volt iparvágánya, ezen kapták azt a fűtőolajat, amiről már volt szó. Ha jól emlékszem, először a kelenföldi szűnt meg (Andor u.), vagy a Láng (Váci út-Rákospatak sarok). De megszűntek, az biztos. A többihez még vezet (újpesti, óbudai, kispest, kőbánya) vágány. A Láng, vagyis hivatalos nevén Angyalföldi Erőmű már nem is üzemel, eladták a területet.
A Fűtőerőműs vonal szerintem 2 km hosszú is megvan.
Ha van rá igény, akkor esetleg felmehetek az egyik panelházba és akkor "légifelvteleket" is tudok felrakni nektek a Fűtőerőmű udvaráról. (persze nem telefonnal készült képeket:)
A kérdésedről beugrott, hogy a KÖFÉM-es vonalról is van két képem. Ezt is a telefonommal készítettem. Ezt a vonatot viszont egy M62-es vitte. Itt még ritkábban látok vonatokat igaz ritkábban is járok errefele, mint az erőmű környékén+ a lakótelepen. Szóval ez a vonal a Szfvár-Budapest vonalból ágazik ki, a Bahnhof disco után nem sokkal. Ott van egy gyalogos felüljáró is, ami a Mártírok útján és a sineken is átível. Aztán a jégcsarnok parkolója mellett vezet tovább és a Seregélyesi (ez van a 2 képen) utat keresztezve megy a Köfémbe. Sajnos bent még nem jártam.
A jégcsarnok mögött is van egy iparvágány (az nem ebből ágazik ki), amelyik bemegy a Hűtőház udvarába,(ahol kettéágazik) ez egyébként a jégcsarnoktól kb. 5 méterre fut. Ez a hűtőházi vágány, viszont tuti, hogy "elveszett", az látszik az állapotán is+ nem hinném hogy a Hűtőház bármit is szállítatna vasúton.
Szolgálati menetrendben benne vannak az ilyen menetek a "kiszolgálóvonatok" rovatban. Ami elméleti menetvonal, a gyakorlatban azt jelenti, hogy akkor megy, ha épp szükség van rá.
Itt egy felvétel, ahol szitén tolatás indul egy elveszettnek hitt vágányra....na hová? :-)
....Bár lehet hogy ezt nem mondják meg egy civilnek.
Vagy a másik lehetőség: jóval előre nem tudják megmondani.
Mindenesetre engem még úgy is érdekel ez a vonal, ha akkor éppen nincs rajta forgalom, amikor ott vagyok. A hossza, ahogy a térképen néztem, kb. 1.5 km lehet.
Valószínű 10-20 km/ó-nál tényleg nem mehetnek gyorsabban. Pont ma gondolkodtam el ezen én is, hogy vhogy jó lenne kideríteni, mikor járnak ezek a vonatok. De sajnos semmi ötletem. Illetve 1 van: bemenni a Fűtőerőműbe és vmi illetékest megkeresni. Bár lehet hogy ezt nem mondják meg egy civilnek.
M62-est nem láttam még ott. Szerintem az még nem járt rajta. Régebben sokat jártunk ezeken a síneken a Bahnhof nevű szórakozóhelyre és akkoriban láttam egyszer M41-est és egyszer M44-est is. De az utóbbi 2 alkalommal csak M47-est.
Tetszik nekem is ez a panelos-vonatos "tájkép". Viszont a képek minősége nem a legjobb, mivel a telefonommal készítettem őket.
Gyanítom, hogy - más erőművekhez hasonlóan - itt a fölgáz mizéria következményeként fűtőolajra kellett áttérni, ezért volt szükség a szállításra. Akkor viszont lehet szurkolni a hidegnek, és akkor biztos lehet ismét fotózni az elveszettnek hitt vágányon.:-))