Én is a klíma működésére gondoltam, de miután kikapcsoltam a kompresszort is csinálta. Ekkor kezdtem utánajárni a dolognak. Van egy C5-ös lev.lista a yahoon és van az eurovan2.com, már nem tudom melyiken, de szintán volt egy tag aki ugyanezzel szenvedett szinén 1,6 HDI motorral. Ő elvitte a szervizbe és ott SW frissítést javasoltak neki ami meg is oldotta a problémát. Most nekem is frissítették kb 1,5 hónapja, azóta nem indul el a venti az elmúlt hét melegebb időjárásában sem.
Hali! Télen 6.1 volt a fogyasztás de nálunk állandóan 25 fokra van állítva a digit klíma,most kezd visszaesni 5,7 de tavaj nyáron 5.1 volt folyamatosan.A hibák: cd lejátszó csere , csomagtér ajtó teleszkóp csere,bal oldali központi zár csere elöl hátu,l mindig kinyitotta magát azt mondták tipus hiba. Most voltunk vele 20000km szervizben 41000ft volt.
Hogy is volt az a ventillátor járás? Tényleg segített a szervizbeni SW frissítés?
Én a klímának a működésével kötöm össze az eseményt. A szerviz szerint ez így rendben működik. (tapasztalatom ugyanaz a ventillátor továbbműködésével kapcsolatban)
Sziasztok! Tavaly októberben vettem egy C5 II-es kombit 1,6 HDI motorral. Belgiumból érkezett, 120000 km-rel. Kereskedő használta 134000-ig ekkor került hozzám. Valójában elég felelőtlenül nem vittem állapotfelmérésre, bíztam benne, hogy megéri megvenni a látszólag egyben levő autót. Végül is nem tévedtem sokat, az 5000 megtett kilométer alatt a következők derültek ki; - a kilométer állás valós, márkaszervizben kiolvastatva a fed.comp-ből. - első hónapban tempomat hibát jelzett, többnyire kikapcsoláskor. Fél perc pihentetés után újra működött. Ezt kb 8-szor játszotta el, aztán többet nem jött elő. - alapjáraton finom nyikorgást lehet hallani, hozzáértők szerint ez a kettős tömegű lendkerék kezdődő halálát jelzi a csere csekély 200e forint körüli ami szintén nem lesz tartós darab... - részecskeszűrő eltömődési lehetőség hiba 1-szer jött elő, de nem amikor a kézikönyv írja (sok város után) hanem országúton kb 100-110-es tempónál. 3 perc múlva hiba eltűnt. Azért kicsit leizzadtam főleg, hogy Ausztriában történt. Csere felújítottra 100e forint lenne. - csomagtérajtón levő üveg nem nyílt, leírás alapján magam javítottam - autórádió nem olvasta az újraírható lemezeket, szétszedtem és szerencsére a Győrben gyártott Philips CD mechanika volt benne, csere. - hűtőventillátor 15 fokban (nem egy nyári meleg) a motor leállítása után is járt még vagy 5 percig országúti vezetés után is, megoldás: motorvezérlő SW frissítés - gyári hangszórók katasztrofálisan szólnak, csere JBL-re, most király :) - jobb első stabilizátor rúd nemsokára csereérett lesz
Amúgy nagyon szeretem az autót, nagyon kényelmes és végre elfér benne az egész család mindenestől. Az 1,6-os HDI nekem bőven elég volt eddig mindig. A fogyasztása pontosan mindig 1 literrel több mint amit a fed.comp mutat. Többnyire elővárosi közlekedés a jellemző, téligumikkal (nyárit még nem volt alkalmam próbálni) 6,2-6,3 liter jött ki többször is valós fogyira. Egyszer volt 50-50 százalék országút-előváros akkor 6 liter jött ki. Most épp azt tesztelem, hogy nem nézem vezetés közben a pillanatnyi fogyasztást, de úgy látom nem számít nagyon az átlagban. Na majd tankoláskor.
A miénk is II-es típus. A 2-vagy 3évet majd a 2év lejárta előtt veszem meg. Az eredményt úhy értem el, hogy igencsak figyeltem a Fed.Comp pillanatnyi értékeit.
Nekünk is 1.6 hdi van csak a II változat a legjobb fogyasztás 5.1- 5.5 volt 8 hónapos kisebb hibái voltak de megvagyunk elégedve vele azért megvettük a +3év garanciát
Fogysztási adat: 4,5l/100km 650km vidéki viszonylatban (Computer szerint, mérője szerint még nem érte el a felet a gázolajszint) 1,6HDi Tendance összesen 2500km-rel.
Üdvözletem! Boldog tulajdonosa lettem egy első generációs C5-ösnek, csak sajnos a kezelési útmutatója franciául van. A citroen.hu oldalon csak az újnak lehet letölteni, a régiét sehol sem találtam, ha van valakinek akkor megosztaná velem? Üdv: Zoli
Üdv. Most találtam ezt a topicot, nekem 2.0 hdi coll. van. Ja meg egy xsara 1.6 sx is.
Ezt a dizelt csak ajánlani tudom mindenkinek, jól megy "keveset" fogyaszt. Ez nálam 7.2 l eddig, de én nem nagyon megyek 120 alatt vele. Ja de igen, lakott területen belül lol, ott 70-el cammogok. Ennyi pénzért nem kapni hasonló kat. és felszereltságű más márkájú autót. Igaz a műanyagok nem a legszebbek, a kapcsolók is lehetnének formásabbak de összességében sztem magéri az árát. Azokat sajnálom akiknek nem sikerült jó példányt kifogni, de legyenek nyugodtak minden márkánál vannak selejtesebb példányok. A haveri körömből érdekes módon csak a citroeneseknek voltak vannak kis problémái, a német japán kocsis barátaimnak komolyabb ügyeik vannak a szervízekben. Aki veni akar az várjon egy kicsit, most is nyomott az ára, de mivel jön az új még lejebb viszik nemsokára. Jővőre lehet hogy én is cserélem mert az új formája elég dögös. Az anyagok jobb minőségüek benne, csak kérdés mennyivel lesz drágább?
Az ablakemel kapcsolója nagyon érzékeny ha megfigyeled kétállású pici nyomás ,, addig megy az ablak amig nyomod ha kociig nyomod akkor automatikusan megy az ablak
Szevasztok. Én is (már egy hete) C5 II. tulajdonos lettem. Az autó 2005-ös 1.6 HDI. Igaz nem szaggatja fel az aszfaltot, de szerintem aki nem versenyezni akar annak elég. Nekem legalábis megfelel. Egyébként nagyon meg vagyok vele elégedve és élvezem mikor benne ülök. Eddigi 1900 km alatt az átlag fogyasztása 5.6L ami szerintem jó. Ebben van város, vidék és autópálya. Kb. 20-50-30 arányban. Hibát eddig csak egyet tapasztaltam, de az se nagy dolog. Autópályán tempomattal haladva le akartam egy kicsit engedni az ablakomat, kicsi bökés és elindult az ablak de nem eleget. Ismét bökés és az ablakot meg se tudtam állítani a végéig. Sőt fel se akart menni amig a tempomatot ki nem kapcsoltam. Ez a kis gond azóta sem jelentkezett. Remélem nem lessz több gond vele.
Ha valakinek van tapasztalata ezzel a tipussal kapcsolatban légyszi ossza meg velünk.
Sziasztok! Segitsetek nekem a döntésben. El olvastam minden hozzá szólást ,de nem egyértelmü bele merjek vágni egy c5-be vagy sem.Drága a szerviz vagy nem ,gyakori a meghibásodás vagy nem sokat fogyaszt vagy nem . A kinézet bálna 2002-es 2.literes. Az a bajok forrása ,hogy .bele szerettem,de nekem most kis fogyasztású(de nem is megy 1.4-es) opelem van.SEGITSETEK GYÖZZETEK MEG !!!!
Végülis kihasználva az igen kedvező finanszírozási feltételeket és a listaártól való 2milliós eltérést, megvettem a bálnát!
1000km-t mentem eddig vele, de minden porcikája tetszik. Csendes és még takarékosnak is mondanám a 1,5tonna körüli menetkész súlyához képest: 5,4l/100km a fed.comp. szerinti fogyasztás. Ahogyan utánaolvastam ez meglehetősen pontos. Sima úton 90-nel hajtva a pill. fogyasztás 4,3körüli, ami a PUG206-tal vegyes városinak felel meg. Egyetlen érdekessége (furcsasága), hogy konstans alacsonysebesség mellett időnként "berángat" a motor. Lépésben haladás 1000-1500-as fordulatszám 10-30km/h tempó mellett. (PUG ilyet nem csinált)
Van rajta kis kapcsoló on vagy off. On állásban legyen. 50 km/h sebesség felett működik.
A nagy kar hátulján van két gomb alul-felül. Haladsz a géppel benyomod a felső gombot és már kész is. Azon a sebességen haladsz melyen benyomtad, ha tovább nyomogatod szépén gyorsul az autó gázadás nélkül. Az alsó gombbal meg csökkenteni lehet a sebességet. Lábad le is veheted a gázpedálról. A legkisebb fékezésre kikapcsol a tempomat.
Remélem érthető volt. Gyakorlatban 1szerűbb mint leírni.
Helló Új c5 tulajdonos vagyok és van tempomat az autómban, de nem tudom hogy működik, hogy kell használni. ha valaki esetleg tudna segíteni azt megköszönném.
Sziasztok! Egyelőre úgy néz ki, hogy eladom fullos automata C5 kombimat, 4 éves lesz, nagyon megkímélt - ha tudtok érdeklődőt légyszi írjatok az e-mail címemre! Ha az általam megvenni szándékozott autó elkel, megtartom ezt a gépet! Üdv: z.Solo
Bár nekem csak egy Xsarám van, de ilyen hang ott is volt. Nekem ott akkor (3 éve) ékszíjfeszítő görgőt cseréltek, azóta megszűnt a probléma. A C5-nél hogyan oldják meg az ékszíj feszítését?
Tudja valaki hogy kell gyári navi CD-t másolni? Nekem disc error jön elö ha beteszem. Szívesen küldök egy NERO-val disccopy-val írt Navteq nyugateuropát (utcaszintü Francia) VDO Dayton navigációval rendelkezönek akár ajándékba is hogy megtudjam én másolok bénán vagy az autom ilyen nyomi... C5-ben ilyen van gyárilag 2003 juniustól.
Kiemelném a programok közül a Citroën technikai bemutatóit (motorok, hidropneumatikus rugózás, tecnikai újdonságok, sávelhagyásra figyelmeztető, stb), melyeken oktatófilmeket, maketeket is bemutatunk, illetve lehetőség nyílik műszaki kérdések megbeszélésére. A bemutató ingyenes.
Akcióink közül felhívnám a figyelmet az olajcsere féláron akciónkra, illetve ingyenes állapotfelmérésre 10% alkatrészkedvezménnyel. Mindkét akcióra a 358-5858 számon lehet időpontot kérni.