Megírnád ezen tapasztalatod esetleg a ceedservice-en is?
Nagyon jó dolog, hogy itt megjelent, de ha oda is felteszed, akkor szerintem maradandóbb. Itt lassan tovaszál, míg ott csoportosítva kereshetővé válik mások számára hetek multán is.
A választásom a Kia Szabó-ra esett, az akciós ajánlatuk miatt. Felhívtam őket 2 óra fele, hogy 4 körül tudnak-e fogadni, mondták menjek, valószínű megoldható az olajcsere. A szervizbe beestem 16.50-kor a forgalom miatt, bemegyek, kérdem belefér-e még az olajcsere, szervizvezető mondja, megkérdi a szerelőket, jön vissza, adjam a forgalmit megcsinálják. Közben kérdem, esetleg softver csere, látja messziről jöttem, úgyhogy megcsinálják.
Nagyon korrekt kiszolgálásban volt részem, átnézték az átnézni valókat is, pedig már 5 után voltunk bőven. Olaj-, szűrőcsere 16.7xx, 5w40 olaj, még az ablakmosót is feltöltötték free.
Szabó úrral is találkoztam, nagyon szimpatikus ember benyomását keltette, beszélgetünk pár szót egy leendő rendelésről is, hogy milyen ajánlatot tudnak adni. Biztosított róla, hogy biztos jót :-D
Szerviz után, szalonban értékesítő kollégával (Lajos) átnéztük a lehetőségeket, nos kaptam egy korrekt ajánlatot, a többihez képest a legjobb ugyan (4 ajnlatom volt eddig, az egyikkel éltünk is, ugye ezt szervizeltük éppen, öcsém autója), de nem csak ez miatt, hanem a korrekt szerviz tapasztalatok és az értékesítő kolléga illetve Szabó úr rugalmassága és vevőközpontú hozzáállása miatt meg is rendeltük az automata crdi ceed sw-t.
És ha +néztétek a motortérben az osztott hossztartót, kisebb koccnál a csavarral 1szerűen cserélhető elem deformálódik. Ezek a megoldások olcsósítják a biztosítást jobb helyeken. Arról nem is beszélve, hogy a légzsákok miatt esetleg enyhe gyógyulást és nem rokkantságot stb kell fizetnie. Fel kell nőniük a biztosítóknak. Ők ragaszkodnak az évi egyszeri átnyergeléshez és ocsmány módon nem tudják lekezelni ... én járjak utána, hogy a rendőr...hát még ha valami történne...
Na, ez az! Szal van ABS + elektronika. Perdületérzékelő, kormány elfordulás érzékelő, módosított ABS és elektronika meg némi software és kész, még lehet +pénzt kérni, de szerintem 1-2 év és alap mint ABS.
Egy filmen a tapasztalt vezető a 2. irányváltásnál (kikerülés) végleg elvesztette az uralmát. Persze látványos de nem biztos életszerű a jeges úton ezt tenni 110-130-nál. Viszont mindenképpen vennék én is, 1-2 K-t megér, de úgy hogy még néhány százast...mert előbb még a magasabb szint...
Rosszul tudod... talán még drágább a biztim, mint nélküle... hiszen megemeli a kocsi értékét :o)
Viccet félretéve... Sajnos a biztosítók lesz*ják, hogy milyen biztonságtechnikai eszköz van a kocsiba. Sem az ABS, sem az ESP megléte nem csökkenti a biztosítás költségét. :(
Igaz nem Cee'd-em van, de szintén 4 sebességes automata. (Megane II, 1,6 benzin kombi).
Úgy tudom minden hagyományos automata váltóban van lockup.
Valóban lehet esetleg úgy érezni, mintha lenne még egy fokozat. Leesik a fordulat, ilyenkor direktbe van kapcsolva a motor a váltóval. Ergo, ha gázt adsz a motor nem pörög fel sokat, és bőgve elindul, hanem olyan, mint egy kézi váltó kettesben.
De padlógáznál, ha nem vált vissza, mert kisebb a tempó, akkor old a lockup és marad 2-ben, de felpörög. Majd szintén zár és marad 2-ben.
Nekem meleg váltóval padlógáznál a kettes az utolsó fokozat, ahol még be tud kapcsolni a kupplung, de hidegen még az utolsó 4-es fokozatban is képes "csúszni", úgy, hogy marad 4-ben.
Bocs, ha túl bonyolult voltam esetleg :)
Az, hogy egy váltó 4-5-6 sebességes szerintem szinte mindegy, legalábbis én nem tulajdonítok túl sok jelentőséget neki. A lényeg az automataságon van, és mivel 90%-ban pesten közlekedem ez a legnagyobb előnye számomra, nem a fokozatok száma.
...A gyakorlati tapasztalatok kedvezőek az ESP-vel, a biztosítók statisztikái szerint a kisodródásból származó balesetek negyedét megakadályozza a modern elektronikus rendszer, amely magába foglalja az ABS és az ASR funkcióit is, sőt, a hirtelen vészfékezést felismerve automatikusan a maximális fékhatást váltja ki. Ez utóbbit hívják vészfék-asszisztensnek (BAS), amely a vezető késlekedéséből és a nem teljes erejű fékezésből származó féktávolság-növekedést akadályozza meg...
Csak azért kérdeztem, mert a kipörgésgátló és a fékasszisztens a felszereltségi táblázatban nem szerepel. Mondjuk rémlenek vhonnan (talán C'eed prosi), de nem tudtam felszereltségi szinthez, és/v. rendelhetőséghez kötni.
Még vmi. Jól emlékszem, hogy az ígéretek (Szabó úr) szerint a tempomat (tehát az elektr. csomag plus) nemsokára nem csak a CRDi-hez lesz csupán rendelhető, hanem a benzinesekhez is? Vagy keverem és arról volt szó, hogy az automata rendelhetősége egészül ki a CRDi-vel(jelenleg csak benzineshez rendelhető)?
... a kipörgésgátló hasonló célt szolgál, mint a blokkolásgátló, hiszen a tapadás elvesztését gátolja meg – a különbség csupán az, hogy nem fékezéskor, hanem gyorsítás közben. Ilyenkor a hajtott kerekek – különösen csúszós talajon – hajlamosak a kipörgésre, és ez fronthajtású autónál a kormányozhatóság, hátsókerék-hajtásúnál pedig a stabilitás elvesztéséhez vezethet. A kipörgésgátló vagy a motorelektronikánál avatkozik be gázelvétellel, vagy a kipörgő kerekeket fékezi a vezető közreműködése nélkül. A kipörgésgátlás után egy még összetettebb feladat várt a fékrendszerre: a jármű stabilitásának teljes felügyelete. A Bosch által ESP (electronic stability program) néven szabadalmaztatott rendszer feladata, hogy megakadályozza a jármű lesodródását arról az ívről, amit a vezető a kormánnyal kijelöl. Ehhez egy különleges perdület-érzékelőt építenek az autóba, amely a repülőgépek műszereinél használt giroszkóp-elvet hasznosítja, miniatürizált formában. Az elektronika a kormány elfordítását összeveti az érzékelőtől érkező jelekkel, és amennyiben eltérést tapasztal, egy vagy több kerék fékezésével korrigálja az autó mozgását....
A hat légzsák, a blokkolásgátló (ABS) és az elektronikus fékerőelosztó (EBD) alapáron jár, az elektronikus menetstabilizátor (ESP), a kipörgésgátló és a fékasszisztens mindegyik modellhez megrendelhető.
Miért, ezt szűrted le az elmúlt napok terméséből?:) Ki állított ilyet? Sztem ez meglehetősen sarkos fogalmazás.
Nyilván mindenki tetetne bele ESP-t, de sokan csak az LX Plus-t tudják megfizetni, örülnek, ha azt kiköhögik, esetleg az EX Limited-et. Vagy pedig éppenséggel olyan sok jót hallottak már a CRDi-ről, hogy 1.4 EX helyett inkább 1.6 CRDi LX Plus-t vesznek, ha bő 4 misi a keret (mondjuk én nem tennék ilyet).
Egyébként sztem sokkal barátságosabb a Fiat-ok variálhatósága, mostanában Bravo és Linea ügyben is nagyon nézelődök (sztem az 1.4 T-Jet motorok komoly alternatívát jelentenek ár/érték/élvezhetőség arányban - csak ne lenne előítéletem a Fiattal szemben). Anyway...náluk is van 3 féle felszereltség, de ettől függetlenül 100e Ft-ért olyan ESP-t kapok, amiben a menetstabilizáló rendszeren kívül ASR (kipörgésgátló), MSR (motofréknyomaték szabályozó), HBA (fékerőnövelő) és Hill Holder (emelkedő/lejtő megtartó) rendszer is van. Vagy pl. tempomat 30 rugó és bármelyik motorhoz/felszereltséghez rendelhető. 2 zónás automat klíma 80 rugó, vagy pl. parkolóradar 70e, fűthető ülések 50e Ft.
Na mindegy, a Kia C'eed még így is jobban tetszik:).
Ez engem is érdekelne, mint az is, hogy tényleg valaki csak azért nem vesz ESP-t a kocsiba, mert nem akarja használni? Én ilyen alapon ABS-t, légzsákot és riasztót... esetleg ablaktörlőt sem szeretnék bele. :o)