Az ABS azthiszem, egy EU-s szabály miatt van benne, nem lehet eladni ABS nélküli autót. Pár év és az ESP is kötelező lesz. Láttátok már a tecsőn azt az angol TV műsor ABS, kipörgésgátló, ESP tesztjét?
Ma délután fél 3kor átvettük a NAGYBETŰS AUTÓt! :) 1,4 LX Plus so Red! :) Egy álom, ezt egyszerűen nem lehet szavkban leírni! :) Gyönyörű! :)
Nagyon sok segítséget kaptam itt az elmúlt hónapokban, amit mindenkinek akivel kapcsolatba kerültem meg szeretnék köszönni!! Szándékosan nem emelek ki senkit, mert sokmindenkitől kaptam hasznos tanácsokat! :)
Köszönöm szépen! :)
Ezentúl is természetesen hűséges fórumozó maradok, nagyon megkedveltem a műfajt, és az itteni és a ceedservice oldalas társaságot is!
nem alap model az tény, de inkább azt próbáltam sugallani hogy a suzukinál felár nélkül megvan gyakorlatilag(a 300-500ezres árkülönbség ami mondjuk a fullos 1.5ös és az én 1.6osom közt van, bőven kiteszi az optika,felni,ülések és a +ló, míg a ceednél ez csak az ESP ára lenne, ha jól olvastam)
Megírnád ezen tapasztalatod esetleg a ceedservice-en is?
Nagyon jó dolog, hogy itt megjelent, de ha oda is felteszed, akkor szerintem maradandóbb. Itt lassan tovaszál, míg ott csoportosítva kereshetővé válik mások számára hetek multán is.
A választásom a Kia Szabó-ra esett, az akciós ajánlatuk miatt. Felhívtam őket 2 óra fele, hogy 4 körül tudnak-e fogadni, mondták menjek, valószínű megoldható az olajcsere. A szervizbe beestem 16.50-kor a forgalom miatt, bemegyek, kérdem belefér-e még az olajcsere, szervizvezető mondja, megkérdi a szerelőket, jön vissza, adjam a forgalmit megcsinálják. Közben kérdem, esetleg softver csere, látja messziről jöttem, úgyhogy megcsinálják.
Nagyon korrekt kiszolgálásban volt részem, átnézték az átnézni valókat is, pedig már 5 után voltunk bőven. Olaj-, szűrőcsere 16.7xx, 5w40 olaj, még az ablakmosót is feltöltötték free.
Szabó úrral is találkoztam, nagyon szimpatikus ember benyomását keltette, beszélgetünk pár szót egy leendő rendelésről is, hogy milyen ajánlatot tudnak adni. Biztosított róla, hogy biztos jót :-D
Szerviz után, szalonban értékesítő kollégával (Lajos) átnéztük a lehetőségeket, nos kaptam egy korrekt ajánlatot, a többihez képest a legjobb ugyan (4 ajnlatom volt eddig, az egyikkel éltünk is, ugye ezt szervizeltük éppen, öcsém autója), de nem csak ez miatt, hanem a korrekt szerviz tapasztalatok és az értékesítő kolléga illetve Szabó úr rugalmassága és vevőközpontú hozzáállása miatt meg is rendeltük az automata crdi ceed sw-t.
És ha +néztétek a motortérben az osztott hossztartót, kisebb koccnál a csavarral 1szerűen cserélhető elem deformálódik. Ezek a megoldások olcsósítják a biztosítást jobb helyeken. Arról nem is beszélve, hogy a légzsákok miatt esetleg enyhe gyógyulást és nem rokkantságot stb kell fizetnie. Fel kell nőniük a biztosítóknak. Ők ragaszkodnak az évi egyszeri átnyergeléshez és ocsmány módon nem tudják lekezelni ... én járjak utána, hogy a rendőr...hát még ha valami történne...
Na, ez az! Szal van ABS + elektronika. Perdületérzékelő, kormány elfordulás érzékelő, módosított ABS és elektronika meg némi software és kész, még lehet +pénzt kérni, de szerintem 1-2 év és alap mint ABS.
Egy filmen a tapasztalt vezető a 2. irányváltásnál (kikerülés) végleg elvesztette az uralmát. Persze látványos de nem biztos életszerű a jeges úton ezt tenni 110-130-nál. Viszont mindenképpen vennék én is, 1-2 K-t megér, de úgy hogy még néhány százast...mert előbb még a magasabb szint...
Rosszul tudod... talán még drágább a biztim, mint nélküle... hiszen megemeli a kocsi értékét :o)
Viccet félretéve... Sajnos a biztosítók lesz*ják, hogy milyen biztonságtechnikai eszköz van a kocsiba. Sem az ABS, sem az ESP megléte nem csökkenti a biztosítás költségét. :(
Igaz nem Cee'd-em van, de szintén 4 sebességes automata. (Megane II, 1,6 benzin kombi).
Úgy tudom minden hagyományos automata váltóban van lockup.
Valóban lehet esetleg úgy érezni, mintha lenne még egy fokozat. Leesik a fordulat, ilyenkor direktbe van kapcsolva a motor a váltóval. Ergo, ha gázt adsz a motor nem pörög fel sokat, és bőgve elindul, hanem olyan, mint egy kézi váltó kettesben.
De padlógáznál, ha nem vált vissza, mert kisebb a tempó, akkor old a lockup és marad 2-ben, de felpörög. Majd szintén zár és marad 2-ben.
Nekem meleg váltóval padlógáznál a kettes az utolsó fokozat, ahol még be tud kapcsolni a kupplung, de hidegen még az utolsó 4-es fokozatban is képes "csúszni", úgy, hogy marad 4-ben.
Bocs, ha túl bonyolult voltam esetleg :)
Az, hogy egy váltó 4-5-6 sebességes szerintem szinte mindegy, legalábbis én nem tulajdonítok túl sok jelentőséget neki. A lényeg az automataságon van, és mivel 90%-ban pesten közlekedem ez a legnagyobb előnye számomra, nem a fokozatok száma.
...A gyakorlati tapasztalatok kedvezőek az ESP-vel, a biztosítók statisztikái szerint a kisodródásból származó balesetek negyedét megakadályozza a modern elektronikus rendszer, amely magába foglalja az ABS és az ASR funkcióit is, sőt, a hirtelen vészfékezést felismerve automatikusan a maximális fékhatást váltja ki. Ez utóbbit hívják vészfék-asszisztensnek (BAS), amely a vezető késlekedéséből és a nem teljes erejű fékezésből származó féktávolság-növekedést akadályozza meg...