Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Úgy valahogy, az uszoda mögött látszik is a sáv. A Határ útnál még villamos hurok vágány is elfért az 53-as, 42/A-ás villamosoknak, a Kőér utcával összefonódva úgy szépen bement az Üllői útra. Kb a Hotel Aeróval szemben.Télen ide is hortuk az utasokat, ha nem repült el a gépük, és megtelt a tranzit szálloda Ferihegyen. Rizmajer.
Hoppá, ezt nem is tudtam. Tehát akkor átjött a vágányokon, elment a víztorony mellett, lejött az utcaszintre. Majd a Lehel utcánál újra fel, a híd után újra le, keresztezés az iparvágánnyal, és végül befutott a Határ úti csomópont közepére?
Innen is néztük a kocsikat srác koromban. Emlékszem a zaporozsec egy minusz volt. Jó emlékek jönnek elő. A hídról látszott a köki építésének a földmunkái.
Néváltozás szerintem nem vonn maga után tartalom változást és nem lesz ha a topikgazdán múlik kitiltás..amilyen sűrűn írogat ide de ha még lenne ideje is majd én lekötöm őt :)
Sajnálom a szűkítését a topiknak, akkor amig lehet: A kispesti víztorony, ami mindent látott, és mindenki láthatta aki arra járt, gyalog, kocsival, vonattal, még repülőröl is, állítólag.
Ja és nem töltésen ment a gyorsforgalmi út, oly annyira nem, hogy a torony utáni utcánál a Munkácsy utcánál már talajszinten futott, és a Kö-Ki építésénél ezt ki is használták. A kispesti kiserdőből kivágtak egy csíkot és a Vöröshadsereg útjáról a Simonyi Zsigmond utcán vezették a forgalmat a műútra.(Kb 1980. ban)
Természetesen nem omlik ösze a lelkem ha nem azonnal küldöd! Ráérsz a csőtörés fontosab :(
Egyébként a topikgazdával összeülve arra jutottunk, hogy a kért névre változtatjuk a topiknevét Régi idők vasúti fotók-ra ahogy jeleztétek. Addig is türelmeteket kérjük.
Én az alábbi két képet készítettem a szóban forgó hídról 1986. 08. 22-én:
Látható a beton íveken elhelyezett gyilkos robbanó töltet. Én azt írtam a képekhez, hogy azokat a híd utolsó napján készítettem. (Régebben már feltettem ezeket a képeket a Fórumba valamikor.)
00:20-00:31 között látható a Gyömrői úti híd, 00:32-től meg az egyik aluljáró, jó eséllyel a Csévéző utcai. A Felsőcsatári biztos nem lehet, mert az a másik irányba tekeredik.
Hehe, és is így voltam vele, viszonylag sokszor jártunk a gyorsforgalmin kiskoromban, és egyszercsak feltűnt, hogy mintha több aluljáró lett volna korábban, de sokáig én is azt hittem rosszul emlékszem.
A Gyömrői út feletti íves híd még az építés korabeli, és mint most megtudtam robbantással tüntették el. A másik hidat úgy emlészem, hogy a rendszerváltás után nem sokkal helyezték üzemenen kívül, a töltés elbontották, a híd meg majd egy évtizedig ott át üresen. Még valami filmet is forgattak rajta úgy emlékszem. Elbontására jól emlékszem, csörgős ingával mentem a Nyugatiból Kökire, onnan csauklós buszok indultak Pestlőrinre, amit egy palacsintasütős néni indított, lőrincen meg ott álltak az ingák egymás hegyén hátán, sőt egy szegedi gyors is ott parkírozott.
Ha jól gondolom, maga a gyorsforgalmi egyébként a kispesti részen végig töltésen mehetett (Köki mellett is, hiszen se a mostani állomás, se a felüljáró nem volt még), és csak a Lehel utcai híd után ment le az utcaszintre.
Pedig, Imrénket ismerve, nagyon is elképzelhetőnek tartom! Mondhatom: ßär egy állapot, volt "szerencsém" egy V43-as kép apropóján átélni!! Nem kívánom senkinek!!
Tényleg, ott volt ez a híd is! Most, így a képet nézve már emlékszem rá. Köszönöm a képet és a dátumot. Ha ezt akkor robbantották, akkor jó eséllyel az idő tájt szűnhetett meg a forgalom a másik hídon is.