Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20344

Az MMI egy gyártó, a DMI a driver-machiene-interface.

Szerdán fotózok neked MMI márkajelzésű gsm-r készüléket.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20342)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20343

1. Lehajtod a fejed és rá se nézel, ha kérdezik, letagadhast, hogy láttad, hogy kialdut a fény. 

2. Megállsz, és próbálsz utánajárni az esetnek, aminek csak tetemes késés lesz az eredménye.

:)

Előzmény: Vendégsín (20341)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.10.05 0 1 20342

MMI=Man Machine Interface

Magyarul kezelőfelület, nem a gyártó :)

Előzmény: segélyvonókészülék (20338)
Vendégsín Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20341

Ha nálunk egy utasításban szó esik olyan jelzőről, aminek létét a magyar jelzési utasítás - (a hálózatüzemeltető kényelme érdekében, hatósági asszitenciával) - nem is ismeri, akkor ebben, a színes lámpás szaxszolgálat által elkövetett fércműben - idézet belőle - bármi lehet.

 

"7.3. Az ETCS forgalomszabályozást végző személyzet a „Menetengedély végének meghaladása” kezelésre utasítja a mozdonyvezetőt, ha a továbbhaladásnak nincs forgalmi akadálya, és:
- állomási főjelző esetében nem történt Jelző Megállj! kezelés, vagy
- térközjelző, hívójelzés feloldása jelző esetében nem történt Térköz Megállj! kezelés."

 

Amúgy tényleg: ha a (piros könyvek szerint) a Hívójelzés feloldása jelzés egyszer csak megszűnik, mielőtt elérném, mit kell tenni helyes vágányon, jól működő VB esetén?

Előzmény: Vendégsín (20340)
Vendégsín Creative Commons License 2020.10.05 0 0 20340

Ez egy pipa abba a rublikába...

Előzmény: Vendégsín (20339)
Vendégsín Creative Commons License 2020.10.05 0 1 20339

Te még meglepődsz bármin?

Előzmény: segélyvonókészülék (20338)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.05 0 1 20338

És ha nem MMI a rádiókészülék, hanem más gyártotta?

Előzmény: Vendégsín (20335)
Steve2020 Creative Commons License 2020.10.04 0 0 20337

Nem figyeltem, Tiéd a pont!

:-)

 

 

Előzmény: Divrotcé (19608)
Steve2020 Creative Commons License 2020.10.04 0 0 20336

70-es vonal (Bp. Nyugati - Szob) Göd, Bp-hez közelebbi határában, van a helyszín.

(Fentrol.hu -> 170-es légifotó)

Előzmény: Áthaladójelző (19596)
Vendégsín Creative Commons License 2020.10.04 0 1 20335

Az ETCS Utasítás ezt írja, tehát nincs benne:

 

"1.4. Az ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel felszerelt járművek GSM-R fedélzeti mozdonyrádiójának kezelésével kapcsolatos részletes szabályokat, a GSM-R kezelő- és visszajelentő felületen (MMI) megjelenő jelzéseket, információkat a Kezelési Szabályzat tartalmazza.

 

5.1. A jármű üzembe helyezésekor a jármű fedélzeti GSM-R mozdonyrádió berendezéseit is üzembe kell helyezni és azok működőképes állapotáról meg kell győződni a Kezelési Szabályzatban előírtak szerint."

 

Mondjuk ezt is, és ez se nagyon van:

 

"1.3  Az ETCS vonatbefolyásoló berendezéssel felszerelt járművek fedélzeti vonatbefolyásoló berendezésének kezelésével kapcsolatos részletes szabályokat, a kezelő- és visszajelentő felületen (DMI) megjelenő jelzéseket, információkat az adott
járműtípushoz kiadott Kezelési Szabályzat (továbbiakban: Kezelési Szabályzat) tartalmazza."

Előzmény: GaGe (20332)
r1232 Creative Commons License 2020.10.04 0 0 20334

Nincs..

Előzmény: GaGe (20332)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.10.04 0 1 20333

Mit keres ott?

Mint egy csülök egy vega salátában...

Előzmény: GaGe (20332)
GaGe Creative Commons License 2020.10.04 0 0 20332

Benne van az etcs utasításban.

Előzmény: r1232 (20331)
r1232 Creative Commons License 2020.10.04 0 0 20331

ETCS utasítás még csak-csak, na de GSM-R kezelési szabályzat?

Előzmény: GaGe (20330)
GaGe Creative Commons License 2020.10.04 0 0 20330

Van mind a kettő, Szeptember egytől hatályos.

Sztem Facebookon láttad is.

Előzmény: kopaszsop (20329)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.04 0 1 20329

ó, édes faszom, vannak itt gondok... (nem veled, rendszer szinten)

 

amúgy van életbe léptetett gms-r utasítás? annak használatija? van életbe léptetett etcs utasítás? annak minden nyalánkságával együtt?

Előzmény: GaGe (20328)
GaGe Creative Commons License 2020.10.03 0 1 20328

"ez az utasításban is így szerepel?"

 

Nem, az utasítás alapján az fsztnek kell(ene)  parancsot adni evmbe kapcsolásra. De mivel szeptember 1 előtt nem volt hatályos etcs utasítás, ezért nem mondott róla semmit az utasítás.

 

"illetve komoly kérdés: ha trip-et jelentesz a forgalmistának, ő tudja, milyen írásbelit kell diktálnia"

A legtöbb azt sem tudja mi az etcs, max annyit fog mondani, hogy jöhetsz tovább, semmilyen írásbelit nem fog diktálni.
Ha tripet jelentesz, akkor meg max elküld nemibeteg gondozóba...
Ezért egyszerűbb, ha ha azt mondod, az evm vágott le, ha egyáltalán kérsz engedélyt a továbbhaladásra, mert az sem nagyon divat itthon...

Előzmény: kopaszsop (20325)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.10.02 0 0 20327

Ha a szintről beszélünk amiben SN módban van a fedélzet, akkor a 3-as baselineban igen.

Ha a fedélzeti alrendszer nemzeti vonatbefolyásoló berendezések illesztésére szolgáló moduljáról van szó, az maradt STM.

 

A 2-es baselineban mindkettőre az STM használatos, és bár nem csodálkozom hogy szétszedték a két kifejezést, a fórum közönsége szerintem ezt ismeri (még) jobban.

Előzmény: kopaszsop (20326)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.02 0 0 20326

stm már régóta ntc, nem? 

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20322)
kopaszsop Creative Commons License 2020.10.02 0 0 20325

L1 esetén a hegyesi vonalon ezért indulunk EVM-ben, illetve trip esetén is ezért rakjuk kapásból EVM-be, mert úgy is visszavált.

 

ez az utasításban is így szerepel?

illetve komoly kérdés: ha trip-et jelentesz a forgalmistának, ő tudja, milyen írásbelit kell diktálnia számodra a továbbhaladáshoz?

Előzmény: GaGe (20324)
GaGe Creative Commons License 2020.10.01 0 0 20324

"A jelenleg meglévő ETCS L1 pályamenti konfigurációja olyan, hogy az összes bejárati jelzőnél beléptet L1-be"

Tudtommal ez meg is marad, mert az upgrade után is lesz olyan vágány, ami kiléptet EVM-be, ígya következő bejáratig marad az EVM, ott vissza L1 FS.

"L1 vagy L2 kiválasztása esetén a vonat SR-ben fog indulni, és majd akkor vált át FS/OS/LS módba, ha a pályamenti alrendszertől menetengedélyt kapott."

L1 esetén a hegyesi vonalon ezért indulunk EVM-ben, illetve trip esetén is ezért rakjuk kapásból EVM-be, mert úgy is visszavált.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20322)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.10.01 0 0 20323

Köszi!

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20322)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.09.30 0 2 20322

Akkor ez meg is adja a választ arra, hogy miért is kell megállni Hegyeshalomban, vagy aktív ETCS-sel, ami a nemzeti vonatbefolyásolókat mint STM-eket kezeli, áthaladni Hegyeshalomban.

 

A részletes válasz Zsivany2 kérdésére tehát az alábbi:

 

Mivel:

  • A jelenleg meglévő ETCS L1 pályamenti alrendszer nem felel meg telesítőképességi szempontokból a napi üzemnek, illetve
  • A jelenleg meglévő ETCS L1 pályamente konfigurációja olyan, hogy az összes bejárati jelzőnél beléptet L1-be, illetve
  • Nemzeti vonatbefolyásolók (PZB/EVM) közötti átkapcsolás manuálisan nem tud menet közben megtörténni, csak automatikusan a megfelelő balízüzenetek feladásával

az alábbi szcenárió végrehajtását találták ki:

 

Haladjon át a vonat Hegyeshalomban bekapcsolt ETCS-sel, menedzselvén a rendszerátmenetet, de hogy ez ne okozzon a fedélzeten problémát, legyenek a rendszerben található L1 beléptető pontok eltávolítva (azaz meglévő balízok felszedve vagy elnémítva). De hogy ezt a deaktiválási munkát ne kelljen az egész vonalon elvégezni, legyen ez csak Győrtől, és legyen az ETCS fedélzet csak Győrben aktiválva.

Viszont amire nem gondoltak, hogy ez a fedélzet bekapcsolás időigényes feladat.

 

Tehát amíg nem készül el a végleges, felújított, upgradelt pályamenti alrendszer, addig a vonatok STM-EVM-ben közlekednek, de a Hegyeshalmi EVM-PZB átmenetet ETCS balízokkal oldják meg, aztán majd mennek L1-ben ha kész a pályamente.

 

Egyébként az aktivált ETCS fedélzeten a szint manuálisan is kiválasztható álló helyzetben. A választható szintek az utolsó "Level Transition" vagy "Conditional Level Transition" csomagban kapott listában szereplő vonatbefolyásoló rendszerek lehetnek. "Hidegen" indulás esetén bármilyen, a mozdonyon megtalálható szint kiválasztható.

L1 vagy L2 kiválasztása esetén a vonat SR-ben fog indulni, és majd akkor vált át FS/OS/LS módba, ha a pályamenti alrendszertől menetengedélyt kapott.

Előzmény: GaGe (20321)
GaGe Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20321

Nem.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20318)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20320

De nem ETCS-vel mennek 160-at.

Előzmény: Vendégsín (20319)
Vendégsín Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20319

A piros FLIRT-eken van ETCS fedélzeti egység?

 

Egyre többön.

Előzmény: Ashi Valkoinen (20317)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20318

Deaktivált ETCS fedélzet esetén tudsz menet közben (manuálisan) váltani PZB és EVM között?

Előzmény: segélyvonókészülék (20316)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20317

"Hogyan lesz akkor 160-as közlekedés? "

 

A piros FLIRT-eken van ETCS fedélzeti egység?

 

Mennek 160-nal?

 

Naugye. :)

Előzmény: Zsivany2 (20315)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20316

Nem kell megállni a tranzició miatt, az menet közben is megy.

Sőt, általában csak menet közben megy.

Előzmény: Zsivany2 (20315)
Zsivany2 Creative Commons License 2020.09.30 0 0 20315

"Győr (bez.) – Hegyeshalom (oh.) szakaszon az ETCS L1 pályamenti rendszer üzemen kívül helyezése"

Hogyan lesz akkor 160-as közlekedés? Ezzel nem -15 perc lesz, hanem +15...

Az LSTM EVM szintről ETCS L1-re váltáshoz meg kell állni?

Ha nem, miért kell ezt a váltást Győrig vinni? Pár száz méter, azt a mehet a másik váltás is.

Ha nem megy az LSTM Indusi -> ETCS L1, akkor kétlépcsős kell: LSTM Indusi -> LSTM EVM -> ETCS L1

Előzmény: Muurola (20282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!