A családom kb. egy hete birtokol egy második generációs C5-öt. A kezelési útmutató gyakran hivatkozik a rádió részletes kezelési útmutatójára, amit sajnos nem kaptunk meg a kocsihoz. Kérdésem, hogy ez fellelhető-e valahol az interneten, vagy inkább vegyük fel a kapcsolatot a márkakereskedővel?
Hello Konrád! Risztó távirányítóról megy minden funkció. Légyszi írd meg hogy az első szélvédőmosás hogy működik, van-e ezzel valami trükk, mert a hagyományos módon nem spricceli a vizet. Hallani hogy megy a szivattyú, de a víz nem jön. Felül nincs eldugulva, a tartályhoz nem férek hozzá. Ha nem muszáj nem mennék vele a szervízbe. H7-es izzót cseréltél már? Köszi Drzs
Szia Konrad Köszi eddig is.... A riasztó: biztosan van benne, mert a belső érzékelő az első szélvédő két felső sarkánál van, nyílván belül. A visszajelző led a középen lévő computer monitor bal oldalán van. A tükör: becsukja ha kézzel hátra húzom, csak a távirányítóról nem megy.
Riasztó: van benne egyáltalán? Mert gyárilag nem biztos, hogy azzal van szerelve (az enyém pl. nincs gyárilag riasztózva). Tükör: ha az oldalválasztót a kocsi hátulja felé húzod, akkor becsukja a tükröket? Ha igen, akkor csak ki van kapcsolva. Most nem vagyok otthon, de majd kikeresem ennek a beélesítését.
Új tulaj vagyok kb. 2,6 napja és most 7vége is ráadásul, ezért írogatok ide.. :) Belülről kézzel (elektromosan) mozog a tükör minden irányba, azzal nincs gond, de becsukáskor kívülről a távirányítóval nem hajlik be. A riasztó pedig az első perctől nem élesedik be. Azt írtad hogy lehet ki van kapcsolva (szervizesen)? Hol lehet akkor visszakapcsolni?
Olyasmi, mint az enyém, csak nagyobb motorral :) A visszapillantót ugye a vezetőoldali ajtón tudod állítani, hogy aktuálisan záródjon-e avagy sem. A motoros tükörállítónak az a gombja, ami ldönti, hogy melyik oldalt állítsd, szabályozza ezt is. Hátrafelé kell húzni ha jól emléxem a bekapcsoláshoz. Gépkönyvben benne van. A riasztónak is van kikapcsolás trükkje, de azt sajnos nem tudom fejből. Van gépkönyved?
Ha ezek nem segítenek, akkor viszont elektronikai gebasz lesz, és szervíz...
Ez lhet meghibásodás, de az is lehet, hogy ki lett kapcsolva. Mindkettő kikapcsolható ugyanis. De ennyiből ezt nehéz megmondani. Milyen C5, mikor gyártás, milyen felszereltség, gyári-e a riasztó stb.
Jelenség: központi zár bezár, riasztó nem élesedik. Valamint ha bezárom, a távkapcsolóval, a tükör nem hajlik automatikusan be. Szerintetek mi lehet az oka???? Ha valaki tud valamit erről, előre is köszönöm
Az újabbra /C5 II-re/ nem a mostanira elég sok fajta jó csak valami et szám, méret?nem gyakori így elég ritkán találni. Pécsen 23000 vettem jól néz ki. 1 nap alatt lehozatták. Tel 72/ 251-004 30/5413388. Ez a Szilasi Commer Kft, a Mobillió hálózat partnerszervize, vannak az egész országban. www.mobilio.hu Sztem reális ár.
hatvanhetes biztos talál náluk, akkor is ha a legújabb fajta C5-je van.
Én is kerestem tavasszal alufelnit, de aztán letettem róla, mert azt mondták, hogy a gyári citroen alufelninek nem lehet kivenni a közepét ezért csak nagyon kevés helyen lehet centírozni. De lehet, hogy én tudom rosszul. Nekem egy első generációs C5-öm van, a maiakhoz lehet hogy teljesen más felni kell, az biztos hogy nagyobb. Vaterán, használtautó alkatrész részén meg kell nézni. Nekem végül sikerült szereznem egy nem gyárit, kivehető közepűt, gumival, újat féláron. :)
Lehet hogy nem teljesen helyénvaló itt relámozni magam, de van 4 db ELADÓ 2002es C5ből származó keréknyomás jeladóm. Ha esetleg valakinek szüksége lenne rá az itt megtalál: 20/417-8005
12000 Ftért szeretném eladni a 4 db-ot. (újonnan szerintem piszok drága lehet, ennek ellenére sajnos nem minden gumis tud rá vigyázni.)
Lehet hogy más Citroen és Peugeot modellekbe is jó.
Tényleges fogy. adat: 4,7l/100km Mindezt úgy, hogy az utolsó 50km elővárosi közlekedéssel sikerült. Ugyanazon (MOL) kút, ugyanazon állásánál. (azért ez nem rossz)
Azóta folyamatos elővárosi oda-viszza napi 50km esetében a comp. szerint 5,0-5,4 között mutogat.
Én úgy olvastam valahol, ezért nem 100 %. Ami biztos hogy a citroenek 6. seb. autómatái aisin-ek, és lehet hogy ezzel keverték a cikkben. Elképzelhető hogy francia fejlesztés, az enyém pl. akkor akkor elég jól sikerült. Szeretek vele váltogatni, bár sok értelme nincs hiszen 2000-től akárhányadikban van, megy. Az egy más dolog ha siet az ember, akkor azért ki lehet kicsit pörgetni. Kipróbáltam már egy 2.2-es hdi-t. Na azzal már lehet ficánkolni, az már 1500-tól húz mint a barom és 4500-ig folyamatosan. Az enyém az csak 2-4000 között, de ezzel is M.on átlagban, 10-ből 7 autónál jobban megy. A szerelő haverom le akart beszélni /"alfabuzi" / mert ezeknek a dízeleknek ha elromlik valamilyük akkor már többszázezres tételekről beszélünk, benzineseknél ez nincs mindig így. Hát ezt el is hittem neki, én is 2000-es benzinest rendeltem volna csak nem volt!!!!!!!!!!!! legalábbis belátható időn belül nem, pedig azt ezért az árért már fel lehetett volna cicomázni moara bársonyüléskárpittal, első radarral, ébenlakk dek.val, lábtér és ajtó világítással, kanyaros xenonnal. De jó ez ha kicsit puritánabb is.
1.6-os váltó jó, ha még nem vezetett valaki jobbat. Elvégzi a feladatot recsegés nélkül, de olyan darabos, reszelős. Nem cuppanik egyik fokozatból a másikba, hidegen szinte meg kell állni, hogy bevegye az egyest, amikor viszont már kettesben lefulladna. Komolyan a tiedben japán a váltó? akkor lehet azt azért dícsérték többen is?
Én is a vízhőfokmérőt szoktam nézni, kell idő míg megindul, de az olajé sem erőlteti meg magát gyorsan. Az 1.6-osnak milyen a váltója, mert az nem japán ha jól tudom?
A bemelegedés érdekes. Nem tudtam, hogy van az olajtérben fűtőtest, az tűnt fel, hogy indulás után nem sokkal meleget fúj, de a vízhőfokmérő jóval később kezd csak megmozdulni. Külföldi fórumon a beáramló levegő útjában írtak fűtőszálat. A 2 literes hangját nem hallotam még belülről de az enyém egy TDI hez képest igen csendes. Viszont mentem próbakört 1.6 HDI C4 picassoval és az úgy emlékszem még halkabb volt.
A rekord kis fogyaszást lendületesen autózva értem el, azaz csak akkor és ott fékeztem, ahol nagyon muszáj volt. Mindenhol máshol motorfék. (másfél tonnát megmozgatni az nem olyan, mint a 206SW 1,4HDi-met) A motor halkabb, mint a 1,4HDi a PUG-ban, és uyganúgy melegszik (van benne 4db fűtőtest -az olajtérben-) 8km-en belül 80fokon van a víz. Vagyis amíg nem melegszik fel magától, kap elektromos rásegítést.
Én még a sajátomat nem láttam, bár a haverok mondták /jöttek utánnam / hogy egyáltalán nem füstől, ez a tdi-kre nem nagyon jellemző, meg láttam én már bmw és mercédest is nagyon füstölni, pedig nem voltak régiek / J és K-s rendszámmal/ igaz lehet hogy azokon nem volt részecskeszűrő.
Bemelegítés, nagyon lassan melegszik be, ezt sokan hátránynak hiszik viszont azt olvastam hogy ez a motor jó hatásfokára utal. Ennek a 2 literesnek szinte nincs hangja belül, Kivül azért hallani, de egyáltalán nem vészes, az 1.6-osnak milyen hangja van? Egyik haverom akar venni egy c4 Pic. 1.6 hdi-t csak a környéken nincs ilyen motorú senkinek. Ha a C5-be megfelel akkor a Pic.-ba is biztos elég.
Annyit azért hozzá kell tenni, hogy a Sz.helyi METRO kúton szoktam tankolni ahová Ausztriából hozzák a gázolajat. Régebben csak haverok mondták, de egyszer én is láttam egy osztrák rendszámú tankert tölteni. Ezenkívül OMV már ment bele, MOL-t még nem próbáltam :) A turbót kímélendő elinduláskor fél perc alapjárat és utána is max 2500-ig pörgetem bemelegedésig. Leállításkor is szoktam hagyni ketyegni egy ideig. Próbáltatok már álló helyzetben nyomni egy padlógázt és nézni közben a füstölést? Többen mondták, hogy részecskeszűrősnek nem szabadna nekem viszont azért látni, hogy dob egy feketét. Persze nem durván, de látni.
Nekem a szervízben mondták hogy ajánlott, mert nem a legjobb minőségű nálunk a normál gázolaj és kicsit kényesek ezek a hdi-k. Persze ha normálisan van használva akkor nagyon megbízhatóak. Nekem ez az első dízelem, nagyon hamar megszoktam a nyomatékból autózást. Még járatom is megállás előtt, hogy lehüljön a turbó /biztos van honnan hűlnie szegénykémnek lol/. De ha tényleg nincs különbség szted, akkor lehet hogy elég lesz minden harmadikra a jobb.
én nem hiszek a prémiumdízelben, sőt semmi olyanban ami nincs előírva. Egyedül az a megkötés, hogy alacsony kéntartalmú gázolajat kell tankolni, manapság pedig mindenhol olyan van (elvileg). Szóval eddig gondom még nem volt a simával
vaze, végig 60-al mentél? Nekem most 6.8-7 között van, de hát én nem nagyon megyek a seb. határokat betartva. Tökéletesen meg vagyok elégedve ezzel a fogysztással. Ami érdekelne, hogy volt-e valakinek problémája abból hogy "normál" dizelt tankol mindig. Nekem ú.is azt mondták hogy minden 2.-3. tankolásnál prémium dizel kell bele. /én minden 2.-nál azt tankolok/