Keresés

Részletes keresés

ruzsa janos Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3139

mivel gondolom egy kínai arduino klónod van, azért egy szkóppal megnézném azt a tápfeszt a 328 lábán.

az analóg komparátor a leírás szerint a külső referencia-feszültség bement AREF akkor is rá van közve az ADC konverterre, ha a belső referenciát használod. Megintcsak a leírás szerint az AREF lábra a zajszűrés érdekében kell egy kondi a test felé.  Ez a Nano eredeti rajza szerint egy 100nF kondi. Ott van a panelodon?

Előzmény: Brandyman (3136)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3138

Nem az Arduino tápjára gondoltam, hanem az LM35-ére, akár külön tápról meghajtva. 

Ha az a széles tápfeszültségtartomány ellenére (4-20V) MINDIG jól adja az analóg kimenetét, (márpedig ez van a doksiban), valamint az Arduino MINDIG az 1.1V referenciához képest alakít analógot értékké, akkor nem mászhat el. Elméletileg. Ezért bosszantó, hogy mégis elmászik... pláne, hogy ennyire. 

 

De csak elmélkedek, semmi több. 

 

 

Előzmény: Prof (3137)
Prof Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3137

De, el fog, mert a kódodban van egy analogReference(INTERNAL); 

Ez az analog.read() működését befolyásolja. Az MCU-ban lévő analóg komparátor referencia feszültségét "drótozza" egy belső referencia feszültséghez. Ha a tápod hullámzik (simán hullámozhat), akkor a bejövő jel is hullámozni fog. Vagyis nyilván tök mindegy, hogy 4 vagy 5 voltot teszel rá (20-at ne tegyél, mert azonnal kinyírod az MCU-t, de 8-cal is), ugyanannyit fog lecsípni RELATÍVE a feszültségből. De mivel az analog.read nem abszolút, hanem relatív feszültséget elemez, így a mérésed erősen fals lesz.

Előzmény: Brandyman (3136)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3136

Ami a feszültséget illeti;

A gyári dokukmentáció szerint 4-20V-ról lehet járatni az IC-t. 

Ez számomra (magyarról magyarra fordítva) azt jelenti, hogy ebben a tartományban bármely tápfeszültség érték használatakor az IC kimenetén pontosan ugyanazt kell kapnom. Azaz, ha például menet közben a 4V lassan 20V-ra kúszik fel; akkor sem szabadna a hőmérséklet kimenetnek elmásznia, mivel annak értékét a hőmérséklet határozza meg, nem a tápfeszültség.  

Ebből kiindulva úgy vélem, (aztán majd jönnek a tesztek), hogy az IC-nek nem szabad a tápfeszültség bármely hullámosságára érzékenynek lennie, és ha van hullámosság a kimeneten, az nem innen jön. 

Gyakorlatilag viszont mással nincs kepcsolatban az IC, tehát mégiscsak lehet, hogy itt van a kutya elásva...

 

Előzmény: halaloszto (3134)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3135

Ez jó kérdés, bár ennyi eltérés nem hiszem, hogy komolyan beleszólna a végeredménybe...

 

Előzmény: Tomiali (3131)
halaloszto Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3134

feszt. az lm35 az olyan, hogy atkuldesz rajta egy kicsi aramot, es annyi fesz esik, amennyi a homerseklet.

 

Előzmény: Brandyman (3133)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3133

Akkor most áramot mérjek, vagy feszültséget?

Előzmény: Tomiali (3130)
halaloszto Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3132

nem az lm35 a pontatlan, hanem az arduino analóg bemenete nem egy műszer.

 

ráteszed az lm35-0t egy zsebtelepre meg egy multiméterre, és egész pontos.

 

pl kezdésnek kipróbálnám az arduinós cuccot elemről...

 

Vajk

Előzmény: Tomiali (3129)
Tomiali Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3131

Most nézem a programod. Mért 1025 mért nem 1024?

Előzmény: Tomiali (3130)
Tomiali Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3130

Ja még annyi mérd meg mennyi a vccn az áram. Nem mindegy hogy 5v vagy 4.5v

Előzmény: Brandyman (3128)
Tomiali Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3129

Nekem 2C mért arréb. Kompenzáltam a programba. A ds18b20 lényegesen pontosabb.

Előzmény: Brandyman (3128)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3128

Megnézem! 

 

Viszont a mérés viszonylag stabil most, de a mért érték 30 fok körül van. 

Nincs hideg a szobában, de ezt kicsit soknak érzem :-) 

 

(Valahol bosszantó, hogy egy ennyire egyszerű IC és kapcsolás mennyire nem akarja az igazat)

 

30.44
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.03
30.03
30.03
30.03
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.03
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.03

Prof Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3127

1. Mérj a modulon áramfelvételt (már a hőmérsékletérzékelőn)!
2. Ellenőrizd a kapcsolást (biztos, hogy jó?)!
3. Ha ráteszed az ujjad és csökken, akkor ott valami nagyon nem kóser. Esetleg Arduino nélkül egy sima multiméterrel is mérj (már ha van ilyen pontosságú műszered).

 

Előzmény: Brandyman (3125)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3126

A 2.2uF-os kondi jelentősen csökkenti az ingadozást, viszont nagyon lassan áll be. 

Kb 5 másodperc alatt emelkedik 0.1 fokot. 

Jelenleg még felfelé halad... 8 fokról indult....

 

Valahogy így, 500 ms-os lekérdezésekkel;

 

14.35
14.45
14.45
14.45
14.45
14.45
14.45
14.45
14.45
14.45
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.76
14.66

Brandyman Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3125

Valami nagyon nem kerek....

 

Sajna nincs itthon mindenféle alkatrész, hogy a javasolt kapcsolásokat kipróbáljam, de van itt még valami. 

Ha ráteszem a kezem az IC-re, (hogy lássak valami hőmérséklet emelkedést), akkor a mért érték csökken.

Szóval fordítva megy a dolog. (???)

 

2.2uF-os kondim van itthon, megnézem a kimenet és a test közé rakva. 

Tomiali Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3124

Az output és a gnd közé tegyél egy 1mikrós kondit +/- re figyelj. Ha messzire akarod vinni nagyobbat tegyél. Nekem 10 méterre van 22mikrós kondival. Ha nagyobbat teszel az sem gond.

Előzmény: Brandyman (3122)
Prof Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3123

Elsőre a 12. ábra szerinti felállással tennék egy próbát, bár itt kevésbé van nagy jelentősége. Utána a 13. ábra szerinti hidegítés jönne, eltérő R-C tagokkal, plusz a bypass mindenképp (ezzel az értékkel). Azért kérdeztem, hogy a hullámnak mi a lefutása, mert abból lehetne következtetni arra, hogy hol van a galiba.
+1: http://www.pighixxx.com/test/portfolio-items/connect-a-lm35-temperature-sensor/

Előzmény: Brandyman (3122)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3122

Az alap bekötést használom, szintén innen kinézve. 

 

Semmi extra alkatrész. 

Ide tudnád tenni azt a bekötést, amire te gondolsz, hogy jó lesz? 

 

Köszi! 

 

B. 

Prof Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3121

Akkor rossz adatlapot nézel.
A Ti-féle adatlapot nézd (ha már ők fejlesztették, biztos képben vannak), itt alap esetben legalább egy kondenzátor van, de sok megoldásnál van hidegítve az adatláb (100 k körül), és még attól függően, hogy milyen felállásban használod, van 2-3 lehetséges alternatíva.
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm35.pdf

Előzmény: Brandyman (3120)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3120

Bekötve 3 vezetékkel volt az első (durvább) esetben. 

Arduino Nano +5V, GND, és A1 lábait használtam. 

 

A jobbnak tűnő esetben kihagytam két vezetéket, az LM35-öt direktbe úgy tettem a breadboard-ra, hogy annak két lába eleve a Nano-hoz kapcsolódik, és csak egy vezetéket használtam a GND rákötésére. 

 

Kondenzátort nem használtam. Nem írja az adatlapja...

 

 

Prof Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3119

Hogy van pontosan bekötve?
Mit csinál sűrűbb és ritkább méréseknél?

Előzmény: Brandyman (3115)
Tomiali Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3118

Kondit tettél rá?

Előzmény: Brandyman (3117)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.07 0 0 3117

UPDATE: 

 

Az LM35DZ-t a breadboard-on szinte teljesen a Nano lábaihoz tettem, minimális vezetékkel. 

A változás szembetűnő, de még mindig nem stabil. 

 

Brandyman Creative Commons License 2017.10.07 0 0 3116

Brandyman Creative Commons License 2017.10.07 0 0 3115

Sziasztok, 

 

LM35DZ-vel mérnék hőmérsékletet, de valami nem oké. 

 

A bekötés a szokásos, kap tápot, analóg érték pedig A1-re megy. 

Csak éppen folyamatosan vááltozik, nem is keveset. 

 

A kód ennyi: 

 


float temp;

void setup() {
analogReference(INTERNAL); 
Serial.begin(9600);
}

void loop() {

temp = analogRead(A1) * 0.1025;
Serial.println(temp);
delay(1000);
}

 

A kapott értékek folyamatosan kb. 30 fok és 0 fok között változnak, excel-táblában elemezve majdnem szép szinuszt ír le...

 

Találkozott már valaki hasonlóval? 

 

Előre is köszi minden hozzászólást! 

 

Üdv; B. 

ruzsa janos Creative Commons License 2017.09.30 0 0 3114

Ha csak játékból kell az egész, akkor szerintem építs egy olyat, ami egy rendes konnektrba bedugható, oda teszel egy helyi lámpát, és akkor legalább elviszed magaddal, ha elköltözöl. Ilyet persze lehet készen kapni, de gondolom, nem az volt a cél, hogy egy távkapcsolóról, egyszerűen és olcsón legyen 3 darab kapcsolható lámpád 6-8000 forintból, hanem a megvalósítás öröme..

Előzmény: Törölt nick (3111)
halaloszto Creative Commons License 2017.09.29 0 0 3113

Jaja, sok a feltétel sajna.

 

Ha akku, akkor párévente cserélni kell, rossz esetben több tucat helyen egy lakásban, nagyon rossz esetben nem egyszerre.

 

Viszont ha kicsit is termék, vagy lakásfelújítás nélkül installálható, akkor a mezei kapcsoló helyére egy csavarhúzóval feltehető kell legyen.


Vajk

 

Előzmény: Törölt nick (3112)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.29 0 0 3112

Szia,

a bekapcsolt állapotban levő mini akkumulátor töltés már nekem is eszembe jutott csak ilyenkor jön a kérdés, hogy mi van akkor ha mondjuk két hétre elutazunk és nincs használva a kapcsoló és így lemerül az akkumulátor. Cserésen is gondolkoztam végül is ez lenne az utolsó ötlet ami ha minden más elveszett megmaradna.

Előzmény: ruzsa janos (3110)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.29 0 0 3111

Sziasztok!

Nagyon köszönöm a sok választ a kérdésemre. Sajnos harmadik vezetéket nem tudok beh´zni mert nem csövezve van és csak két eres MMfal vezeték van "beépítve" a falba. Másrészt ugye albérletben lakom nem is nagyon piszkálnék a vakolathoz a "hülyeségeim" miatt :)

 

Az igazság az, hogy van egy 220V - 3.3V os trafóm ami nagyon kicsi:

http://www.ebay.de/itm/HLK-PM01-HLK-PM03-HLK-PM12-220V-to-5V-3-3V-12V-Step-Down-Power-Supply-Module-/272509620755?var=&hash=item3f72d6d213:m:mfTAqwe8aiZOTlrV5WNUlIw

 

Ez amúgy nagyon szépen működik és van hozzá egy ESP8266-12E ami irányítaná a wifi kommunikációt (Egyszerű TCP/IP szerver telnet protokollal) és kapcsolna egy relét ami kapcsolná a lámpát ugye.

 

A méretek annyira nem nagy problémák mert ha kell akkor csinálok hozzá egy kicsit jobban kinéző tokozatot/házat amiben kényelmesen és biztonságosan elférne a vezérlés.

 

Most ugye ennek a trafónak 220V kell mindig és mivel csak ez a két vezetékem van így ebben a részében elakadtam. Elfogadom ha nem megvalósítható csak szeretnék már annyira foglalkozni valami komplexebbel a programozáson kívül ami kicsit fizikaibb és ellehet vele "játszani".

 

Tudom, hogy lakásirányítás - t inkább PLC -vel vagy valamilyen jobb féle processzorral kellene megoldani de a szervert hozzá egy Raspberry - n képzeltem el ami oszogatja parancs értelmében a további utasításokat.

 

A Triac-os megoldásról még nem olvastam arról kaphatnék kicsivel több indót, vagy a fentiek fényében más ötletet a plusz vezetéken kívül? :)

 

Előre is köszönöm szépen.

ruzsa janos Creative Commons License 2017.09.28 0 0 3110

szerintem az éppen megszakított áramkörből éppenséggel tudnál annyi energiát lopni, amivel egy akkut fel lehet tölteni, ami aztán esetleg működtetné az egészet - de akkor már tényleg egyszerűbb behúzni a kapcsoló befalazott dobozába behúzni a nullát a lámpa kötődobozából. abban a csőbe ugye 2 ér van jelenleg - biztosan befér a harmadik. 

aztán már csak az lesz a kínlódás, hogy a normál kapcsoló mögé betuszkold a vezérlést.

Előzmény: Törölt nick (3100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!