Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zs1975 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 36160
Köszi
Előzmény: oder nach Vereinbarung (36159)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2019.10.27 0 0 36159
  • P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

Kat. utáni szonda fűtést írja hibának. Nem életbevágó cserélni. Ha mégis, akkor én az újat a kat. elé tenném, a régi jót pedig utána.

Előzmény: zs1975 (36146)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2019.10.27 0 0 36158

Köszi, polírozás az utolsó lépés, ez nálad kimaradt. 

Előzmény: haver23 (36155)
Kido.Resuri Creative Commons License 2019.10.27 0 0 36157

Elműködik egy új szondával enélkül is, de így az igazi.

Előzmény: GPS (36156)
GPS Creative Commons License 2019.10.27 0 0 36156

 

Látod, ez a rész nálam kimaradt:

 

1.2 8V motorok esetén szükséges csere után a motorvezérlő öntanuló paramétereinek törlése

 

Betettük az új szondát, a checklámpa 2 másodperc alatt kialudt...és azóta így járok vele.

 

Voltam egy "elővizsgán"  (mert novemberben esedékes a műszakim) - és ott a lambda-értéknél 1,02...1,04 értéket mutatott.

A fickó azt mondta hogy tök-rendben van, bár az elméleti 1,00.

.

Előzmény: Kido.Resuri (36154)
haver23 Creative Commons License 2019.10.27 0 0 36155

Szép munka!

Én is nemrég csináltam meg, már majdnem feladtam, de még egyszer nekimentem 3000-es papírral is. Ez kellett a sikerhez, 2000-es-el enyhe homály marad rajta. Legalábbis kézi csiszolásnál.

 

@Kido.Resuri

Holnap megnézem a lambda szonda tesztet, az speciel még pont nem volt cserélve mióta nálam van, és mivel nem nagyon foglalkoztak vele az előző tulajok, nem kizárt ez a hiba sem. Bár nem tudom elmegy-e 245ezer km-t a gyári, merthogy ennyi van benne. Többi dologról még nem tudok infot, gyertyát a Fiat bontós srácok cseréltek Nyíregyházán, pontos típust nem tudok, de szerintem értik a dolguk, remélem jót raktak bele.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (36152)
Kido.Resuri Creative Commons License 2019.10.26 0 0 36154

Ilyen "misztikus" hibáknál első lehet a GPS által is említett lambda-szonda teszt. Húzd le a csatlakozót.

https://www.puntonium.hu/2019/08/04/a-lambda-szonda/

 

A gyertyák milyen típusúak? (egészen pontosan, nem csak gyártó, pl. NGK DCPR-7-IRX)

 

Üzemanyag nyonás rendben, szállítási mennyiség megfelelő?

 

Alapjárati motor, fojtószelep tiszta?

Előzmény: haver23 (36150)
Kido.Resuri Creative Commons License 2019.10.26 0 0 36153

Szép lett!

Előzmény: oder nach Vereinbarung (36152)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2019.10.26 0 1 36152

Sziasztok!

 

A hétvégén csináltam egy kis fényszóró polírt, ha valakit érdekel, pár ezresből fel tudja otthon újítani a lámpákat. Nem kell kiszerelni, én csak azért vettem ki, mert a projektort is megtisztítottam.

 

Ami kell:

 

-vizes csiszolópapír (1200-1500-2000-2500/3000)

-polírozókorong fúróba / vagy kézzel

-polírpaszta / ha nem akarsz költeni fogkrém

-maszkolószalag

 

Minden fokozattal 5 perc kézi csiszolás, vizesen! ez fontos, a végén pedig 5-10 perc polírozás fúróval, vagy kézzel amíg jó nem lesz. Nem mondom, hogy olyan lett, mint az új de az eredmény magáért beszél.

 

 

 

haver23 Creative Commons License 2019.10.26 0 0 36151

Kábel nem most volt cserélve lehet félre érthetően írtam, kb egy éves de attól még az is lehet. Vagy bármi más.

haver23 Creative Commons License 2019.10.26 0 0 36150

Sziasztok! Tegnap volt műszakin az autó (2003 1.2 8v) előtte kasztnis munka kerékjárati ívnél plusz olaj csere levegőszűrő. Simán átment. Este felvillan a check engine lámpa. Micsoda időzítés :D

Megálltam a garázsnál mire vissza érek világít... Ma leszedtem a sarukat olvastam az eltuntetheti. (tudom, attól a probléma nincs megoldva.) Látszólag minden fasza, menjünk akkor. Mentem 50km-t semmi gond nélkül majd hazafelé a lámpánál állva beremeg a kocsi sárga lámpa kigyullad. Valahogy átvergődök a kereszteződésen erőtlen remegő motorral. Majd kisimult. 50 km haza hiba nélkül, világító check enginnel, majd ahogy állnék meg uresbe megint beremeg erőtlen. Még menni kellett pár km-t sikerült haza érni utolsó kanyarba szintén ugyanez. Történhetett bármi a szerelőnél? Vagy totál véletlen. Előtte nem volt ilyen baja. Gyertyák fél évesek, gyújtókábel már volt cserélve, trafó nem. Valami ötlet? Hibakód kiolvasás talán holnap vagy hétfőn lesz.

GPS Creative Commons License 2019.10.26 -1 1 36149

 

Megfigyeltem,mikor mindig lambdaszonda témával jössz,vele együtt  a minuszolók is aktibabbak.

 

Sose nézem - és főleg én nem minuszolgatok senkit - mert szerintem a vélemény szabad és ki vagyok én, hogy más véleményét osztályozgassam? Mások nem így vannak ezzel - szívük joga. Nekik is.

 

De amióta én személyesen végigjártam a kálváriámat a lambdaszonda-mizériával úgy, hogy egy rohadt diagnosztika se (szerviz, nem ebayes) nem volt képes megállapítani ezt az egyszerű, de annál brutálisabb hibát - azóta megingathatatlan vagyok a kérdésben.

 

Hetekig jártam a szervizeket úgymond "hibakód-olvasásra" (mindenhol fizettem) - közben az autó egyre szarabbul ment.

De mindenhol csak hümmögtek a laptop előtt és hülyébbnél-hülyébb tanácsokat adtak.

Pl. cseréljem ki a benzinpumpát. Nem ám mérjem meg a nyomását - dehogy. Egyből csere... oszt legfeljebb nem az volt a ludas (mint ahogy nem is). Egyből ugrott volna ki 40 rugó az ablakon - a semmiért - az autó meg ugyanolyan szar maradt volna.

 

A szonda-lehúzás viszont 0 Ft-ba került és 3 perc alatt megmondta a tutit.

Na, ezért ajánlom ezt mindenkinek első körben - akinek "titokzatos" bajai vannak. Ha teszik ez valakinek, ha nem - akkor is.

 

Kárt nem lehet okozni vele - viszont nagyon sok pénzt-időt-bosszúságot megspórolhat egy szimpla, fél perces művelettel, amit bárki elvégezhet.

.

Előzmény: Törölt nick (36148)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.26 0 2 36148

Megfigyeltem,mikor mindig lambdaszonda témával jössz,vele együtt  a minuszolók is aktibabbak.Észrevetted?Nekem mindig feltűnik.

Előzmény: GPS (36147)
GPS Creative Commons License 2019.10.25 -3 0 36147

 

A szonda-cserélgetéssel ne rohanjunk úgy előre, mert azért lenne egy-két dolog:

 

1) Milyen hibát produkált a motor, amiért nekiálltál hibakódot olvasgatni?

2) Ha lehúzod a motortérben lévő lambdaszonda csatlakozóját és úgy jársz az autóval (széthúzott csatival) - akkor megszűnik a hibajelenség?

 

Mert ha nem szűnik meg, akkor nem a lambdaszonda a hiba okozója.

 

(A hibakód-olvasgatás a Puntónál  meg különben is csak egy vicces elfoglaltság - minimális mértékben hasznos időtöltés.)

.

Előzmény: zs1975 (36146)
zs1975 Creative Commons License 2019.10.25 0 0 36146
Sziasztok
Fiat punto 1.2 2002
P0141 hibàm van melyik labdaszondàt kell kicserélnem??
A katalizàtor elöttit?
Elöre is köszi a vàlaszt
GPS Creative Commons License 2019.10.25 0 0 36145

 

Vízhőmérő korrekt értéket mutatott eközben?

.

Előzmény: SirLezz (36144)
SirLezz Creative Commons License 2019.10.25 0 0 36144

Szervusztok! Kicseréltük a főtengely-jeladót, és lám az autó pöccre indult több hét állás után is! Viszont 3-4 perc múlva bekapcsolt a hűtőventillátor, és nem is állt le, pedig a motor még nem volt üzemmeleg sem...

Ez mi a túró lesz? Egy újabb jeladó? Talán hőfok? Merre keressem? Thx.

funnyfighters Creative Commons License 2019.10.19 0 0 36143

Üdv mindenkinek.

 

 

Ülést keresek bal oldalit 3 ajtós 19 jtd autóba ha van valakinek eladó kérem jelezze 

Köszönöm szépen. 

nyotti Creative Commons License 2019.10.18 0 0 36142

Köszönöm, ez segített!

Előzmény: Kido.Resuri (36128)
ultras1921 Creative Commons License 2019.10.18 0 0 36141

Sziasztok!

 

Van egy 2005-ös Fiat Puntom (1.3. Multijet), 136.000 km-rel. Hál' Istennek minden tökéletesen működik a kocsin, semmi okom panaszra. Az autószerelőm néhány hónapja említette, hogy lassan érik a vezérműlánc-csere. Kérdésem, hogy mi a tapasztalat, ennél a típusnál mikor kell, vagy mikor ajánlott cserélni a vezérműláncot?

Korábban egy hasonló típussal rendelkező ismerősöm 150.000 km-nél cserélte a sajátján, ez egyébként reálisnak tűnik szerintem is. Egyelőre nem adja jelét, hogy cserére szorulna, nem csörög, nem ad fémes hangot, de mégis fő az elővigyázatosság. :)

 

Köszönöm előre is a válaszaitokat!

 

(U.i: bocs, ha már volt a kérdés, csak sem időm, sem türelmem nem volt visszaolvasni a kommenteket:) )

 

Hddhh Creative Commons License 2019.10.18 0 0 36140
Köszönöm szépen! Most kamo.. volt ami tönkrement. Ezért kértem segítséget, hogy kinek melyikkel mi a tapasztalata. Nem szeretnék megint így járni.
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2019.10.18 0 0 36139
Előzmény: Hddhh (36138)
Hddhh Creative Commons License 2019.10.18 0 0 36138
Kopog. Fel lett emelve és a kerék oldali részén lötyög. A másik kettő szilent jó. Az a baj csak egyben lehet cserélni.
GPS Creative Commons License 2019.10.18 -1 0 36137

 

Nekem még mindig a 16 éves gyáriak vannak benn.

 

Ühüm. GYÁRI.

Majd beszélgetünk akkor, ha majd egyszer a GYÁRINAK is vége lesz (mert az sem örökéletű) - és majd beteszed az első utángyártottat.

Lehet, akkor majd te is csodálkozni fogsz, hogy hogy a fenébe nem bírt ki még egy műszaki-vizsga periódust se.

 

Pont itt volt egy polémiám egy fórumtárssal, aki szidta a Puntót, hogy mekkora egy szar autó, mert 2 önindítót és vagy 3 lambdaszondát evett meg neki - rövid idő alatt.

És úgy vélte, hogy ezért a Punto a hibás - és nem az a sok moslék, tróger alkatrész - amit árulnak a boltok.

 

A GYÁRI (eredeti) alkatrészeket hagyjuk ki a képletből - és beszéljünk csak azokról, amiket cserealkatrészként manapság a boltok árulnak.

Mert ez teljesen más világ azért.

.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (36136)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2019.10.18 0 1 36136

Miért kell ilyen gyakran cserélgetni őket, egyáltalán mi baja van?

Nekem még mindig a 16 éves gyáriak vannak benn. 10 évesen volt mindkét oldalon egy szilentcsere (Meyle) és jelenleg is jók. 

Előzmény: Hddhh (36132)
GPS Creative Commons License 2019.10.18 -1 0 36135

 

A mostani lengőkar is közepes árú volt és 8 hónapot bírt, rosszabbul néz ki mint az előző, ami 12 éves volt.

 

Arra sajnos ne is számíts, hogy a csere-alkatrész megközelítőleg is bírni fog annyit, mint az eredeti.
Nem fog.

Én nem mondom, 10 ezer Ft nem pénz egy lengőkarért (ha pl. egy kipufogócsőért flexibillel együtt 22 ezret fizettem 1 hónapja)... a baj csak az, hogy annyit is bír.

 

Már előre frászom van lecserélni a vezérlést - igaz, INA készletet vettem bele, de a feszítőgörgőn ott büszkélkedik a Made in Romania felirat.
Persze, ez semmit sem kéne jelentsen... de majd meglátjuk.

.

Előzmény: Hddhh (36134)
Hddhh Creative Commons License 2019.10.18 0 0 36134
Köszönöm szépen! Igen, már pár napja én is a neten nézegettem, csak nem tudok dönteni. A mostani lengőkar is közepes árú volt és 8 hónapot bírt, rosszabbul néz ki mint az előző, ami 12 éves volt. Tehát nem szeretnék megint így járni. Ezért szeretnék egy normálisabbat nem horror áron.
GPS Creative Commons License 2019.10.18 -1 0 36133

 

Általában a mezőny közepéről válogass - bármiről is legyen szó - mert az még megfizethető de már használható is.

 

És (ha fontos, hogy ne raboljanak ki) szánjál rá egy kis időt átnézni a webes ajánlatokat, mert igen nagy a szórás - ugyanarra az alkatrészre.

 

Pont azt csinálom most én is - pl. most első lengéscsillapító kell - egy jobb fajtát egy helyen megkapok 11.500 ért...és UGYANAZT egy másik helyen, 24.300 -ért kínálják.

Megjegyzem, van lengéscsillapító Puntóba 5.200 -ért is - de hál'Istennek nincs olyan ellenségem, akinek azt ajánlanám. Max eladás előtt szoktak olyat betenni a nepperek - mert pár hónapot az is elmegy, utána meg kit érdekel.

.

Előzmény: Hddhh (36132)
Hddhh Creative Commons License 2019.10.18 0 0 36132
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Még új vagyok az oldalon.Punto 1.2 8v 2006-hoz szeretnék lengőkart. Milyen márkákat ajánlatok? Köszi!
Streetwolf Creative Commons License 2019.10.17 0 0 36131

Sziasztok,

 

 A tapasztalatotokra lennék kíváncsi,mert nem indul a kis gép. Hátha találkoztatok már ezzel a problémával. Adott egy Punto 1.1-es 1995-ös évjáratú autó. A hibajelenség úgy adódott,hogy piros lámpánál észrevettem,hogy a benzinszínt jelző leesett a minimum színt alá. Az autó járt, -abban a pillanatban is - és aznap tankoltam,3/4-ig van a tank. Nem tudtam mire vélni a jelenséget,és gondoltam leállítom a motort,majd újra gyújtás és visszaáll a szintjelző. Beindítom,és haladunk tovább. Nem így történt. Azóta nem tudom beindítani a gépjárművet. AC pumpa 2 éve cserélve,akkumulátor 1 éves. 

 Esetleg tapasztalt már vki ilyesmit? Mi lehet a probléma?

 

Segítségeteket köszönöm,Streetwolf

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!