A hüvelyek könnyen kiszedhetők, sőt hengerfely leszedése után a főtengelyt nem érdemes forgatni, mert a hüvelyek elmozdulhatnak a helyükről. A hüvelyek visszarakásánál meg ügyelni kell a jó hézagolásra, mert ez az egyik alap dolog a vízforralás megelőzésére. Ha széria motort építesz, akkor nem érdemes henger fúrással bíbelődni, egyszerűbb, jobb és majdnem olcsóbb is Párkányban venni egy új hüvely-dugó készletet. Ugyan az én blokkom fel lett fúrva, de csak a köbcenti növelés miatt. Ha szétszedett motort akarsz látni, akkor a honlapomon találsz: http://gyuszko.fw.hu.
Szívesen! Csak győzd végigolvasni, vagy keress ügyesen :-) Amúgy amióta nekem is nagygenerál volt, azóta szinte semmi baja, csak apróbb hibák jöttek elő. Ha karban van tartva, akkor jó autó. Mikor én megvettem, szerintem az eredeti 87-es Mlada Boleslavban belerakott olaj lehetett benne :-) De majd én igyekszem gondját viselni. Üdv!
Hát nem este tízkor akartam nekiállni :-)) De köszi. :-))
Nekünk már 20 éve megvan a kicsi, de ezalatt a motorhoz nem kellett hozzányúlni. Egyébként belenéztem a skoda tuning topicba amit ajánlottál hát az maga a biblia :-). Észre sem vettem. Köszi még 1x.
A karbifedél lehet gáz, mert ha óvatos vagy, akkor is felpúposodhat, mert ahogy a hőhatások érik a motortérben, magától is deformálódik. Blokkot nem szedtem még szét (fél éve skodázom csak, a motorgenerálomat meg inkább a Makrai Kft gépműhelyére bíztam. Viszont azt tudom, hogy kiszedhető és utána visszarakható , csak fontos a sorrend, és fontos a párban levő alkatrészek párbani visszarakása. Remélem nem késtem sokat a válasszal ;-) Üdv!
A kompressziót én is keveslem és gyűrüzésre gondoltam, bár először megnézem a szelepeket aztán ha nem lesz ott semmi akkor tovább bontom. A karbifedelet még évekkel ezelőtt a nagy agyammal megpupsítottam, de akkor nem tűnk gondnak most kijavítom. Ezt a szilikonos gyújtókábelt is megfontolom.
Gondolom láttad már belülről a blokkot -mert én skodáét nem- ezért megkérdem, hogy ki lehet-e szedni a hüvelyeket úgy hogy utána vissza is lehessen rakni. Fúrás miatt. A skodakönyvben van valami kihuzató ha jól emlékszem, de talán előbb jön itt válasz minthogy előgubizom a könyvet :-)) . Köszi
A kompresszió nagyon kevés, de nem hinném, hogy attól indulási gond lenne, de ezt nálam okosabbak megmondják majd. Viszont ha 2-3-ra indul, az nem gáz, nekem a frissen generálozott kocsi (minden felújítva a kasztnin kívül) indul 2-ra, igaz ac pumpálás nélkül. Ha egy hetet áll, akkor 3-ra. Szóval nem rossz az, de a kompresszió akkor is gyenge, ezáltal a kocsi még azt az "erőt" sem hozza, amit egy százöcsinek kéne. Nem ártana minimum egy gyűrűzés a mocinak. Gyenge indulás lehet karbi (kitisztítani, fedelet ellenőrizni, hogy nem púpos-e), valamint gyújtás (gyertyák állapotoát ellenőrizni, gyújtáselosztót, és alap-előgyújtást, esetleg ha régi, méginkább ha szénszálas gyújtókábelek vannak, akkoe megéri cserélni új, szilikonos szettre). Másról nem tudok, ami az indítást nehezítheti (esetleg akksi, de az máshogy nyilvánulna meg), de majd jönnek nálam okosabbak, vagy ha nem, akkor tedd fel a kérdésedet a skoda tuning fórumban is.
Tanácsot szeretnék kérni. Van egy 105-ös skoda amivel szüleim járkálnak a hétvégi telekre. Bejött a hideg és anyám szerint nehezen indul neki kb. 8.-ra. Nekem 2-3-ra, ac felnyom, gázpedál pumpál szivató és indít. Továbbá csinál olyat már új kora óta nyáron is, hogy a napi első indításnál -ha felpumpálom az ac-t akkor is-, hogy beindul felpörög a szivató miatt majd leáll újraindít és megy. Tavalyi télen mikor én használtam a kocsit szarabb aksinál mikor épphogy átfodította a motort tök könnyen beindult, viszont ha kicsit gyorsabban tudta pörgetni, mert éppen töltőről vettem le akkor eljátszotta ezt a 2-3 indítást. Tegnap mértem kompressziót: 6.5; 5; 8; 8 -bar. Nem valami sok. Ettől indulhat nehezen? Vagy máshol is érdemes lenne próbálkozni? Ha viszem zöldkártyára nem nagyon szoktak hozzányúlni. Egyszer volt pár éve, hogy megégtek vele egy KPM ellenőrzésen és azóta nincs piszkálva a karbi bár az is egy dugulás miatti szétszerelés miatt történt.
Bojo által említett két leeresztő csavart kell kiszedni. Leeresztéskor érdemes a fűtéscsapot és a légtelenítőt is kinyitni. Persze fog maradni benne víz, de nem hinném, hogy a fagy hatására az bármit is szétnyomna... Viszont az biztos, hogy a víztérben lévő vas cuccok (pl. henger külső fala) rozsdásodni fognak. A fagyálló nem csak télen jó/kell nyáron sem árt használni mert korrozió gátló hatású és a vízpumpa tömítése is jobban viseli mint a sima vizet. Szóval a helyedben feltölteném...
Le lehet ereszteni az _ÖSSZES_ hűtővizet egy Skoda 120-asból?
Mivel többször volt a nyáron újratöltve szimpla desztvízzel, most már biztosan nem állná a fagyokat. Nem tölteném újra fel fagyállóval, ha nem muszály, mert télen úgysem használom. De ha megpróbálom leereszteni a vizet, egy része viszont bentmarad, az csúnya dolgokat művelhet.
Erre nem tudok Neked hirtelen pontost választ adni, de ha ezt azért kérdezted, mert vacillálsz, akkor go for 5-ös váltó. Én nagyon örülök, hogy benn van. Nem csak a fogyi javul (országúton legalábbis biztos), hanem a kisebb utazó ford.szám miatt a zajszint is csökken és a motor kopása is. Nálam egyes torok koppon nyitva a négyes váltóval azt jelentette, hogy a motor belepörgött a pirosba és így haladtam utamon. Most az ötössel nem éri el ezt a tartományt, ami mindenkinek jobb. Jobb a babának, jobb a mamámank. :-)))
Hi Szkotti1! Köszönöm a tippeket, megnézem amit mondtál, bár nem vagyok "hardware"-es, azért megpróbálom ellenőrizni, esetleg javítani. Mellesleg 5 fokozatú váltóval mennyi benzint lehet spórolni? Zoli
A sajátomat néztem volna meg, mert fényzés előtti felkészítést csinálgatom rajta. A műszerfalat nem akartam lebontani, így csak egy kiszerelt műszert néztem meg amin szines pöttyök jelölik az oda kötendő vezetékek szinét, a jeladót meg nekem is meg kell néznem a másik skodánkból mert a tank ki volt szerelve és a jeladón nincs semmi jelölés... Szóval a pénteki vizsgálódással nem jutottam előrébb... Bocsi.
Lehet, hogy nem olyan vészes a váltó dolog, nézd meg a következőt: a váltókar gumiharangja alatt találod a 3 csavarral lefogatott kör alakú "csuklót". Ezt lecsavarozod, kihúzod a váltókart. Ha nincs az alján egy kb. 12mm átmérőjű műanyag gömböcske, akkor az a bibi. Annak ugyanis ott kéne lennie, de ez idővel elkopik, elöregszik, és eltörik-kiesik a helyéről. Ezáltal a váltókarnak főleg hosszirányban észrevehető holtjátéka lesz (látni is fogod, hogy a kar egy csőszerű hüvelybe megy bele, ezt tologatva kapcsolod a gangokat). Ami azt is eredményezheti, hogy nem tudod eltolni a kapcsolórudat annyira,, hogy reteszelődjön a fokozat. Ez utóbbi nem 100%, de az igen, hogy ez a golyó hiányozni fog. Bontott váltókarról lehet pótolni, de némi kézügyességgel lehet hasonlót farigcsálni ("esztergálni") fúrógépbe fogott műanyagdarabból is....
Az ötös váltó keskenyfutóműves autóba szerelése nem annyira egyszerű, pl. kell hozzá egy szélesfutós tank is. Ezenkívül a kapcsolórúd más, és asszem ennyi. Amúgy fel megy a helyére, de kell vele dolgozni...
Télleg, a bibliából nem sokat lehet kihámozni. Na nem baj, holnap <a href="http://www.skodalista.hu/browse.php?kk&root&dirnyit=70" target="_blank">vezetékezem a kocsi elejét</a> és majd jól megvizualizálom a üa műszert és jeladót is...
A közeli vizsga, a javítandó kaszni és a 105-ös motor erősen árcsökkentő tényezők... Ha nem akarsz rá költeni és vizsga lejárta előtt el akarod adni (vizsga nélkül felét sem éri...), akkor az 50eFt környékén kellene árulnod...