Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JULES Creative Commons License 2005.11.28 0 0 716
hengerfely=hengerfej
Előzmény: JULES (715)
JULES Creative Commons License 2005.11.28 0 0 715
A hüvelyek könnyen kiszedhetők, sőt hengerfely leszedése után a főtengelyt nem érdemes forgatni, mert a hüvelyek elmozdulhatnak a helyükről. A hüvelyek visszarakásánál meg ügyelni kell a jó hézagolásra, mert ez az egyik alap dolog a vízforralás megelőzésére. Ha széria motort építesz, akkor nem érdemes henger fúrással bíbelődni, egyszerűbb, jobb és majdnem olcsóbb is Párkányban venni egy új hüvely-dugó készletet. Ugyan az én blokkom fel lett fúrva, de csak a köbcenti növelés miatt. Ha szétszedett motort akarsz látni, akkor a honlapomon találsz: http://gyuszko.fw.hu.
Előzmény: k.b. (711)
Füles Aladdin Creative Commons License 2005.11.25 0 0 714
Szívesen! Csak győzd végigolvasni, vagy keress ügyesen :-) Amúgy amióta nekem is nagygenerál volt, azóta szinte semmi baja, csak apróbb hibák jöttek elő. Ha karban van tartva, akkor jó autó. Mikor én megvettem, szerintem az eredeti 87-es Mlada Boleslavban belerakott olaj lehetett benne :-) De majd én igyekszem gondját viselni. Üdv!
Előzmény: k.b. (713)
k.b. Creative Commons License 2005.11.25 0 0 713
"Remélem nem késtem sokat a válasszal ;-) Üdv!"

Hát nem este tízkor akartam nekiállni :-)) De köszi. :-))

Nekünk már 20 éve megvan a kicsi, de ezalatt a motorhoz nem kellett hozzányúlni.
Egyébként belenéztem a skoda tuning topicba amit ajánlottál hát az maga a biblia :-). Észre sem vettem. Köszi még 1x.
Előzmény: Füles Aladdin (712)
Füles Aladdin Creative Commons License 2005.11.24 0 0 712
A karbifedél lehet gáz, mert ha óvatos vagy, akkor is felpúposodhat, mert ahogy a hőhatások érik a motortérben, magától is deformálódik. Blokkot nem szedtem még szét (fél éve skodázom csak, a motorgenerálomat meg inkább a Makrai Kft gépműhelyére bíztam. Viszont azt tudom, hogy kiszedhető és utána visszarakható , csak fontos a sorrend, és fontos a párban levő alkatrészek párbani visszarakása. Remélem nem késtem sokat a válasszal ;-) Üdv!
Előzmény: k.b. (711)
k.b. Creative Commons License 2005.11.24 0 0 711
Köszi a választ!

A kompressziót én is keveslem és gyűrüzésre gondoltam, bár először megnézem a szelepeket aztán ha nem lesz ott semmi akkor tovább bontom. A karbifedelet még évekkel ezelőtt a nagy agyammal megpupsítottam, de akkor nem tűnk gondnak most kijavítom. Ezt a szilikonos gyújtókábelt is megfontolom.

Gondolom láttad már belülről a blokkot -mert én skodáét nem- ezért megkérdem, hogy ki lehet-e szedni a hüvelyeket úgy hogy utána vissza is lehessen rakni. Fúrás miatt. A skodakönyvben van valami kihuzató ha jól emlékszem, de talán előbb jön itt válasz minthogy előgubizom a könyvet :-)) .
Köszi
Előzmény: Füles Aladdin (708)
Füles Aladdin Creative Commons License 2005.11.22 0 0 710

Szia! Ha a felnihez tartozó osztókörről van szó, akkor az 4X130. (nem tom van-e más osztókör :-) )

Előzmény: cocaine baron (709)
cocaine baron Creative Commons License 2005.11.21 0 0 709

Hello!

nem tudnád véletlen megmondani h mekkora a 120L osztóköre?üdv.

Előzmény: Füles Aladdin (708)
Füles Aladdin Creative Commons License 2005.11.21 0 0 708
A kompresszió nagyon kevés, de nem hinném, hogy attól indulási gond lenne, de ezt nálam okosabbak megmondják majd. Viszont ha 2-3-ra indul, az nem gáz, nekem a frissen generálozott kocsi (minden felújítva a kasztnin kívül) indul 2-ra, igaz ac pumpálás nélkül. Ha egy hetet áll, akkor 3-ra. Szóval nem rossz az, de a kompresszió akkor is gyenge, ezáltal a kocsi még azt az "erőt" sem hozza, amit egy százöcsinek kéne. Nem ártana minimum egy gyűrűzés a mocinak. Gyenge indulás lehet karbi (kitisztítani, fedelet ellenőrizni, hogy nem púpos-e), valamint gyújtás (gyertyák állapotoát ellenőrizni, gyújtáselosztót, és alap-előgyújtást, esetleg ha régi, méginkább ha szénszálas gyújtókábelek vannak, akkoe megéri cserélni új, szilikonos szettre). Másról nem tudok, ami az indítást nehezítheti (esetleg akksi, de az máshogy nyilvánulna meg), de majd jönnek nálam okosabbak, vagy ha nem, akkor tedd fel a kérdésedet a skoda tuning fórumban is.
Előzmény: k.b. (706)
cocaine baron Creative Commons License 2005.11.21 0 0 707

Hello!

Skoda 120-at szeretnék venni.Itt a használtautó.hu-n találtam is egy pár

-gondolom-egész jó vételt 60-70e.FT körül.

Mindenképp idős bácsitól-aki éjjel nappal fényezgeti és óvja autóját:)- vagy hölgy

tulajdonostól szeretnék beszerzni egy verdát.

Tanácsot szeretnék kérni h mikre érdemes odafigyelni ilyen gépezet vásárlásakor.

Mik a típushibák(ha vannak), érdekelne a fogyasztás is...

Első autónak venném de nem tudom h érdemes e...

Rászorulok egy kis segítségre, remélem nem zavarok és tudsz(tok) segíteni.

a választ(okat) előre is kössz.

üdv.

Előzmény: bojo (702)
k.b. Creative Commons License 2005.11.18 0 0 706
Szakik!

Tanácsot szeretnék kérni. Van egy 105-ös skoda amivel szüleim járkálnak a hétvégi telekre. Bejött a hideg és anyám szerint nehezen indul neki kb. 8.-ra. Nekem 2-3-ra, ac felnyom, gázpedál pumpál szivató és indít. Továbbá csinál olyat már új kora óta nyáron is, hogy a napi első indításnál -ha felpumpálom az ac-t akkor is-, hogy beindul felpörög a szivató miatt majd leáll újraindít és megy.
Tavalyi télen mikor én használtam a kocsit szarabb aksinál mikor épphogy átfodította a motort tök könnyen beindult, viszont ha kicsit gyorsabban tudta pörgetni, mert éppen töltőről vettem le akkor eljátszotta ezt a 2-3 indítást.
Tegnap mértem kompressziót: 6.5; 5; 8; 8 -bar. Nem valami sok. Ettől indulhat nehezen? Vagy máshol is érdemes lenne próbálkozni? Ha viszem zöldkártyára nem nagyon szoktak hozzányúlni. Egyszer volt pár éve, hogy megégtek vele egy KPM ellenőrzésen és azóta nincs piszkálva a karbi bár az is egy dugulás miatti szétszerelés miatt történt.

Röviden ennyi a kórtörténet.
strobo Creative Commons License 2005.10.26 0 0 705

Skodások figyelem!

 

Eladó szüleim csere miatt feleslegessé vált gyönyörű 105-öse, skodaőrültnek.

 

Egy kis izelíő:

 

További infó itt: Skoda 105s

keserugabor Creative Commons License 2005.10.24 0 0 704
JULES Creative Commons License 2005.10.19 0 0 703
Bojo által említett két leeresztő csavart kell kiszedni. Leeresztéskor érdemes a fűtéscsapot és a légtelenítőt is kinyitni. Persze fog maradni benne víz, de nem hinném, hogy a fagy hatására az bármit is szétnyomna... Viszont az biztos, hogy a víztérben lévő vas cuccok (pl. henger külső fala) rozsdásodni fognak. A fagyálló nem csak télen jó/kell nyáron sem árt használni mert korrozió gátló hatású és a vízpumpa tömítése is jobban viseli mint a sima vizet. Szóval a helyedben feltölteném...
Előzmény: szekeres.robert (701)
bojo Creative Commons License 2005.10.19 0 0 702
A kocsi közepe táján van a az előremenő fütéscsöveken leeresztőcsavar.
Előzmény: szekeres.robert (701)
szekeres.robert Creative Commons License 2005.10.19 0 0 701
Sziasztok!

Le lehet ereszteni az _ÖSSZES_ hűtővizet egy Skoda 120-asból?

Mivel többször volt a nyáron újratöltve szimpla desztvízzel, most már biztosan nem állná a fagyokat. Nem tölteném újra fel fagyállóval, ha nem muszály, mert télen úgysem használom. De ha megpróbálom leereszteni a vizet, egy része viszont bentmarad, az csúnya dolgokat művelhet.

Mit tehetek, hogy a kocsi túlélje a telet?



roadhog2 Creative Commons License 2005.10.13 0 0 700

HUUU itt is jo sok hozzászólás ilyenkor!

üdv mindenkinek.D

 

kachucky11 Creative Commons License 2005.10.11 0 0 699
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9025924&go=48211733

Skodaba való.
S135RR Creative Commons License 2005.10.08 0 0 698
Erre nem tudok Neked hirtelen pontost választ adni, de ha ezt azért kérdezted, mert vacillálsz, akkor go for 5-ös váltó. Én nagyon örülök, hogy benn van. Nem csak a fogyi javul (országúton legalábbis biztos), hanem a kisebb utazó ford.szám miatt a zajszint is csökken és a motor kopása is. Nálam egyes torok koppon nyitva a négyes váltóval azt jelentette, hogy a motor belepörgött a pirosba és így haladtam utamon. Most az ötössel nem éri el ezt a tartományt, ami mindenkinek jobb. Jobb a babának, jobb a mamámank. :-)))
Előzmény: Cansado (697)
Cansado Creative Commons License 2005.10.08 0 0 697
Hi Szkotti1!
Köszönöm a tippeket, megnézem amit mondtál, bár nem vagyok "hardware"-es, azért megpróbálom ellenőrizni, esetleg javítani.
Mellesleg 5 fokozatú váltóval mennyi benzint lehet spórolni?
Zoli
Előzmény: Szkotti1 (694)
roadhog2 Creative Commons License 2005.10.03 0 0 696

Hi JULES kösz majd ha megtom majd megirom mi az eredmény.))

 

Előzmény: JULES (695)
JULES Creative Commons License 2005.10.03 0 0 695
A sajátomat néztem volna meg, mert fényzés előtti felkészítést csinálgatom rajta. A műszerfalat nem akartam lebontani, így csak egy kiszerelt műszert néztem meg amin szines pöttyök jelölik az oda kötendő vezetékek szinét, a jeladót meg nekem is meg kell néznem a másik skodánkból mert a tank ki volt szerelve és a jeladón nincs semmi jelölés...
Szóval a pénteki vizsgálódással nem jutottam előrébb...
Bocsi.
Előzmény: roadhog2 (693)
Szkotti1 Creative Commons License 2005.09.30 0 0 694

Lehet, hogy nem olyan vészes a váltó dolog, nézd meg a következőt: a váltókar gumiharangja alatt találod a 3 csavarral lefogatott kör alakú "csuklót". Ezt lecsavarozod, kihúzod a váltókart. Ha nincs az alján egy kb. 12mm átmérőjű műanyag gömböcske, akkor az a bibi. Annak ugyanis ott kéne lennie, de ez idővel elkopik, elöregszik, és eltörik-kiesik a helyéről. Ezáltal a váltókarnak főleg hosszirányban észrevehető holtjátéka lesz (látni is fogod, hogy a kar egy csőszerű hüvelybe megy bele, ezt tologatva kapcsolod a gangokat). Ami azt is eredményezheti, hogy nem tudod eltolni a kapcsolórudat annyira,, hogy reteszelődjön a fokozat. Ez utóbbi nem 100%, de az igen, hogy ez a golyó hiányozni fog. Bontott váltókarról lehet pótolni, de némi kézügyességgel lehet hasonlót farigcsálni ("esztergálni") fúrógépbe fogott műanyagdarabból is.... 

Az ötös váltó keskenyfutóműves autóba szerelése nem annyira egyszerű, pl. kell hozzá egy szélesfutós tank is. Ezenkívül a kapcsolórúd más, és asszem ennyi. Amúgy fel megy a helyére, de kell vele dolgozni...

Előzmény: Cansado (685)
roadhog2 Creative Commons License 2005.09.29 0 0 693

Hi JULES

előre is köszi, nem kéne haver apjának a skodriját ezé feleslegesen megbojgatni.))

 

 

Addig is türelemmel varok és lemosatom a gépet.)))

Előzmény: JULES (692)
JULES Creative Commons License 2005.09.29 0 0 692
Jól el(be)szúrtam a linket...
Előzmény: JULES (691)
JULES Creative Commons License 2005.09.29 0 0 691
Télleg, a bibliából nem sokat lehet kihámozni. Na nem baj, holnap <a href="http://www.skodalista.hu/browse.php?kk&root&dirnyit=70" target="_blank">vezetékezem a kocsi elejét</a> és majd jól megvizualizálom a üa műszert és jeladót is...
Előzmény: JULES (690)
JULES Creative Commons License 2005.09.29 0 0 690
Majd megnézem (kis türelem)...
Előzmény: roadhog2 (689)
roadhog2 Creative Commons License 2005.09.28 0 0 689

JULES

csak az a baj, hogy amiket bedobott arra csak anyi van sárga asárgával, kék a kékkel stb, arrol, 15-ös, test, vagy mi semmi.(((

 

Előzmény: roadhog2 (688)
roadhog2 Creative Commons License 2005.09.28 0 0 688

köszi JULES  nem tudtam hogy milyen név alatt keressek ilyet.))))

már meg is van. Királyságos

Előzmény: JULES (686)
JULES Creative Commons License 2005.09.27 0 0 687
A közeli vizsga, a javítandó kaszni és a 105-ös motor erősen árcsökkentő tényezők...
Ha nem akarsz rá költeni és vizsga lejárta előtt el akarod adni (vizsga nélkül felét sem éri...), akkor az 50eFt környékén kellene árulnod...
Előzmény: Csizi PII (684)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!