Keresés

Részletes keresés

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.07.13 -1 0 468508

Rákospalotán pitty-putty van, a páratlan oldalon felborult egy gabonás kocsi.

M63,008 Creative Commons License 2021.07.13 -2 1 468507

Mert egytengelyes forgóváz.

Egyébként valóban ez az oka. Hirtelen lett 10db 80-as gép, amiből van amelyik már le is állt, kerékre vár.

Előzmény: segélyvonókészülék (468506)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.07.13 -2 4 468506

Gondolj bele! A kéttengelyesnek miért kopna kevésbé? Sőt.

Előzmény: paca664 (468504)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.07.12 -4 3 468505

semmi ilyen elgondolás sincs amugy benne szimplán nincs Csörgő.

Előzmény: paca664 (468504)
paca664 Creative Commons License 2021.07.12 -4 3 468504

A 11-esen mindennek erősen kopik a karimája ami nem kéttengelyes. Mert azoknak is, csak kevésbé.

Ebben semmi új nincs, a Bz-k előtt is jártak ott vonatok, a karima azokon is kopott.

 

Csörgő sem fogy el egyik napról a másikra, bár nullkilométeres nickek mögül jó móka ilyen okosságokat terjeszteni.

 

Akit érdekel a téma, inkább hasonlítsa össze a 418 és 478 tengelyterhelését és gondolkozzon el, miért lehet szükség ennek kordában tartására.

Előzmény: Törölt nick (468486)
hmsoft Creative Commons License 2021.07.12 -1 2 468503

Az RZsD főmérnöke (egyúttal vezérhelyettese) részben megismételte a korábban már hangoztatottakat, amikor a következő egy-két év, azon belül főként a keleti végek vontatásszolgáltatás-fejlesztési prioritásait sorolta:
- 2ESz9 tehervonati villamosmozdony (ez az eddigi jelek szerint a VL85 utódja lesz),
- 2TE30a tehervonati dízelmozdony (a dízelmotoros erőforrású megoldások 2025 utáni nem-beszerzésének az emlegetése fényében itt kérdőjelek merülnek fel),
- tehervonati villamosmozdony konténeres gyorstehervonatokhoz (nos, nem kellett volna elutasítani a szélesnyomtávú Traxx-variációt),
- tehervonati dízelmozdonyok korszerűsítése dugattyús, földgázüzemű erőforrásokkal (ez is érdekes: lassan nem marad mit remotorizálni),
- dugattyús, földgázüzemű tolatómozdonyok embermentes járművezetéssel (nem kis meglepetésre, a TEM29 mellett felmerült megint a TEM19, amelyet az RZsD ejtett),
- hidrogéncellás motorvonat Szahalin szigetén (ismert projekt, RA3-alapú), valamint embermentes motorvonat Szahalin szigetén (vajon mikor vonják össze a két projektet?),
- kettősüzemű (felsővezeték+akku) tolató villamosmozdony (EMKA2, ez egy TMH&Ctrl2Go közös projekt, ahogy a másik kettősüzemű, a kéttengelyes, könnyű TEM5x, de az utóbbi apróság modulos, földgáz+akku vagy földgáz genset vagy tisztán akku, ahogy a megrendelő kívánja).

...mindeközben az orosz külügy közölte, hogy a dízelüzemű Bologoje - Velikije Luki vonalon, Osztaskov állomáson, az amerikai nagykövetség munkatársa eltulajdonított egy váltójelzőt. Bepakolta a követségi rendszámú autójába, de hogy ez most szuvenírgyűjtés volt, vagy az arrafelé is problémákat okozó hőhullámok hatása, még nem világos. (A szóvivő, Zaharova nem bírta ki, hogy ne fűzzön hozzá kommentárt, de tőle az ilyesmit már megszokta az ember, elvégre ez a szerepe...)

hm

extrémgörkoris Creative Commons License 2021.07.12 -1 0 468502

amúgy se valami rugalmas másik vonalon közlekedni, egy Érd-alsó -> Érd-felső váltást se egyszerű Kelenföldön lezongorázni... 

Előzmény: Ashi Valkoinen (468501)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.07.12 -2 2 468501

Szerintem azért történt így, mert amikor elindul a kerülő útvonalon, akkor még nem volt előrelátható, hogy negyedórával később végeznek a munkával.

Előzmény: 1655exp (468498)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.07.12 -1 0 468500

 Telik-múlik az idő, és a karbantartás fájó hiánya miatt a csigakerék beáll a portól-rozsdától.

 

 


ki kenegetné végig minden nagyobb eső után?

Előzmény: manhattani (468490)
1655exp Creative Commons License 2021.07.12 -1 0 468499

A Miértes mondatok után természetesen kérdőjel (?) van, csak lemaradt.

Előzmény: 1655exp (468498)
1655exp Creative Commons License 2021.07.12 -3 0 468498

Vasárnap (07.11-én) a TEKERGŐ Ex 16906-os Kelenföldről 92 perc késéssel 17.28-kor terelő útvonalon indult Nyíregyházára.

(Kő felső-Újpalota-Rákosrendező-Zugló-Köki)

Így a 90 perces késésből 150 perc lett Szolnokra.

Közben az ARANYPART EX 23 perccel később már a rendes útvonalán indult Nyíregyházára.

Az IC 736 Maros is a rendes útvonalán indult 17.46-kor.

Miért kellett a Tekergőnek kerülnie 17.28-kor, mikor 17.46-kor szabaddá vált a pálya.

 

Miért nem szóltak az utazóknak, hogy az ARANYPART EX sokkal előbb ér Nyíregyre.

Az Aranypart késése 65 perc körül lehetett.

 

 

A TEKERGŐ EX mehetett volna a 120a-n is Szolnokig, és akkor nincs 150 perc késése.

Köki, Cegléd, Abony utasai meg az Aranyparttal tudtak volna menni.

r1232 Creative Commons License 2021.07.12 -1 0 468497

Nem véletlenül évszakváltáskor van az időszakos felsővezeték karbantartâs. Gyakoribb a szél vagy idegen tárgy miatti sérülés.

Előzmény: manhattani (468490)
schlumberger Creative Commons License 2021.07.12 -1 0 468496

Vagy mégis :-)

Előzmény: r1232 (468494)
schlumberger Creative Commons License 2021.07.12 -1 0 468495

Ezek szerint a mi mozdonyaink nem használják :-(

Előzmény: névtelen (468493)
r1232 Creative Commons License 2021.07.12 -1 1 468494

Pl. Flirt,  Taurus, Traxx amin ilyen áramszedő van, az AFp áramszedőknek is van ilyen változata, de az nem terjedt el. Nem mindenható ez sem, mert amíg nem sérül a légvezeték, nem működik a védelem. És nem egyszer volt már, mire műkodésbe lépett, mindegy volt.

Előzmény: névtelen (468493)
névtelen Creative Commons License 2021.07.12 -1 2 468493

itt a megoldás az egyik hozzászólásból: "UK practice is for the carbon contact strip to be an inverted "U" with the air system that raises the pantograph passing through the inside of the U so that, should the carbon become damaged, the pantograph will drop immediately to prevent damage."

 

Azaz: A briteknél az a gyakorlat, hogy az áramszedő lapján (fordított U forma) keresztül vezetik át az áramszedő pneumatikus rendszerének vezetékét. Ha törik a szedő, akkor a pantográf rögtön leereszkedik, megelőzendő a további sérüléseket.

 

A hozzászólások szerint ezt a rendszert máshol is használják, nem csak a szigeten.

Előzmény: schlumberger (468491)
schlumberger Creative Commons License 2021.07.12 -1 0 468492

Köszönöm! Nagyjából ismertem ezt a mechanizmust, csak arra nem gondoltam, hogy a kerék beáll :-)

Előzmény: manhattani (468490)
schlumberger Creative Commons License 2021.07.12 -1 0 468491

Érdekes video. Bizonyára behallatszik a csörömp a vezetőállásba. Le lehet ilyenkor húzni az áramszedőt, hogy ne csináljon nagyobb galibát? Vagy tiltja valami okos automatika?

Előzmény: Ashi Valkoinen (468489)
manhattani Creative Commons License 2021.07.12 -4 4 468490

A felsővezetéket súly feszíti, a vezeték csigán van átvetve. Telik-múlik az idő, és a karbantartás fájó hiánya miatt a csigakerék beáll a portól-rozsdától.

Jön a kánikula, a felsővezeték kitágul és laza lesz, de a csiga, mivel megszorult, nem feszíti utána. Aztán egy ponton a feszítő súly, amit nem tart ellen a laza felsővezeték, megmozdítja a beállt csigát, és akkor már fordul is egy jó nagyot. Ezzel nagy rántást okoz a felsővezetékben, ami néha eltépi. 

Vezetékszakadások évszakváltáskor gyakrabban vannak, mint egyébként.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.07.12 -2 1 468489

https://www.youtube.com/watch?v=XgCPPeYmyKw

 

Ez pl. egy jó kis videó az eggyel lentebbi hozzászólás illusztrálására.

Előzmény: schlumberger (468487)
D F T Creative Commons License 2021.07.12 -1 4 468488

A szeles időben nagyon sokszor vastagabb faág kerül a felsővezetékre, ami ráakad, majd a közlekedő vonat áramszedője elhúzza a következő függesztőig, ahol az ág megakad és az áramszedő ránt rajta egyet és valahol abban a hosszláncban szakad a drót. (Egy hosszlánc kb. 1500 méter hosszú) Ha a jármű felett szakad, akkor sok esetben az összetört áramszedőbe beleakadva visz mindent, addig amíg meg nem áll a vonat. (6-800 méter)

Előzmény: schlumberger (468487)
schlumberger Creative Commons License 2021.07.12 -2 1 468487

:-)))

 

Engem azért érdekelne (műszaki szemszögből), hogy lehet az, hogy ,, Győrszentiván és Nagyszentjános között vasárnap délelőtt több száz méteren szakadt le a felsővezeték, "

 

Írja az ojság: https://hang.hu/belfold/2021/07/12/nem-ert-veget-a-gyori-mav-utasok-kalvariaja-vasarnap-ota-tart-egy-felsovezetek-javitasa/

 

A vezeték anyaga ilyen rossz, a karbantartás hiányzik, a mozdony tépi le, vagy mi az ok, hogy szinte napi hír a felsövezeték szakadása?

Előzmény: hmsoft (468485)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.12 -1 0 468486

"Többet mennek a Bakonyban mint eddig és jobban kopik a kerék a szűk ívek miatt (a kocsikon is). Jobban pedig nem lehet kenni a nyomkarimát mert megcsúszik." Elvileg ezért lettek leváltva a Hörgők. 

 

https://facebook.com/groups/vasutrajongok/permalink/4514498838582148/

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (468465)
hmsoft Creative Commons License 2021.07.12 -2 10 468485

Ez az egész nap botrány volt.

 

Én egy, az utazóközönség felé tett pozitív gesztust látok benne. Adott ugyebár, hogy valamely nagyvállalat - például vasúttársaság - balf.szkodása törvényszerű, elkerülhetetlen, és az időegységre jutó mennyisége nagyjából konstans. Létezik az a törekvés, hogy igyekszünk sűríteni az eseménymennyiséget, ezáltal ritkulást elérni az adott időszak többi részében. (Ide sorolható, amikor a matematikus bombát visz a repülőgép fedélzetére, mondván, elenyésző annak a valószínűsége, hogy egy gépen egyszerre két bomba legyen. Vagy amikor a polgár eső-előidézés céljából mos ablakot.) Ismeretes, hogy a média erre a hétvégére, de különösen vasárnapra, olyan égzengést prognosztizált, hogy amellett az Armageddon egy békés, délutáni teázgatásnak tűnne. A vasúttársaság kapva kapott az alkalmon és vasárnapra sűrítette az e hónapra eső balf.szkodási kvótája zömét, mondván, az Armageddon úgyis el fogja fedni, az lesz a legkevesebb, hogy késik a vonat, amikor a tengerek víze felforr, és az ég a földre hullik. De sajnos hiba csúszott a számításba: a földre hullás mértéke a beharangozottnál kisebb lett, a sűrített balf.szkodás így a felszínre került.

hm

Előzmény: Ashi Valkoinen (468481)
manhattani Creative Commons License 2021.07.12 -2 1 468484
manhattani Creative Commons License 2021.07.12 -2 0 468483
nememlexemki Creative Commons License 2021.07.12 -2 0 468482

nem tudom a szerelvényfordulónak van-e köze a 40a-hoz, de a 19.55 személy ott is kimaradt, a pécsi ic-vel sem pótolták sajnos, így 2 óra szünet volt, a 21.55-ös személy is 25 perc késéssel közlekedett "műszaki okok" miatt

 

szombaton este meg a helytelenbe a személy, mert előz a szent ic, te meg gyalogolj a másik peronra, játék folyt

Előzmény: Ashi Valkoinen (468481)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.07.12 -2 5 468481

Ez az egész nap botrány volt. Vörösmeghaladások, drótszakítás, biztosítóberendezés, áramellátás, és persze a szokásos menetirányítói balfaszkodás, töketlenkedés, az utasnemtájékoztatás hamisíthatatlan egyvelege. A legjobbak az 55,115 percet késő ütemes vonatok, amelyeket még véletlen sem közlekedtetünk le egy olyan menetvonalon, ahol az utas a vonathoz megy ki, á nem, várjon a paraszt a következőre, ami vagy jön, vagy nem jön, de az előrejelzés szerint pontos, annak ellenére, hogy a szerelvénye is kétórás késésben van... az egy egységre 400 ember mutatvány meg külön pirospontos, gondolom, nem akadt egy nyomorult FLIRT sem este 8-kor a Déli tárolón pluszba...

Előzmény: r1232 (468480)
r1232 Creative Commons License 2021.07.12 -2 0 468480

A Déliből majd 1 óra késéssel indult, majd Komáromban is állt..

Előzmény: Ashi Valkoinen (468479)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.07.12 -1 1 468479

20:20-as (Déli) indulású S10 még mindig nem ért Győrbe, most 0:30-kor...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!