Az RZsD főmérnöke (egyúttal vezérhelyettese) részben megismételte a korábban már hangoztatottakat, amikor a következő egy-két év, azon belül főként a keleti végek vontatásszolgáltatás-fejlesztési prioritásait sorolta: - 2ESz9 tehervonati villamosmozdony (ez az eddigi jelek szerint a VL85 utódja lesz), - 2TE30a tehervonati dízelmozdony (a dízelmotoros erőforrású megoldások 2025 utáni nem-beszerzésének az emlegetése fényében itt kérdőjelek merülnek fel), - tehervonati villamosmozdony konténeres gyorstehervonatokhoz (nos, nem kellett volna elutasítani a szélesnyomtávú Traxx-variációt), - tehervonati dízelmozdonyok korszerűsítése dugattyús, földgázüzemű erőforrásokkal (ez is érdekes: lassan nem marad mit remotorizálni), - dugattyús, földgázüzemű tolatómozdonyok embermentes járművezetéssel (nem kis meglepetésre, a TEM29 mellett felmerült megint a TEM19, amelyet az RZsD ejtett), - hidrogéncellás motorvonat Szahalin szigetén (ismert projekt, RA3-alapú), valamint embermentes motorvonat Szahalin szigetén (vajon mikor vonják össze a két projektet?), - kettősüzemű (felsővezeték+akku) tolató villamosmozdony (EMKA2, ez egy TMH&Ctrl2Go közös projekt, ahogy a másik kettősüzemű, a kéttengelyes, könnyű TEM5x, de az utóbbi apróság modulos, földgáz+akku vagy földgáz genset vagy tisztán akku, ahogy a megrendelő kívánja).
...mindeközben az orosz külügy közölte, hogy a dízelüzemű Bologoje - Velikije Luki vonalon, Osztaskov állomáson, az amerikai nagykövetség munkatársa eltulajdonított egy váltójelzőt. Bepakolta a követségi rendszámú autójába, de hogy ez most szuvenírgyűjtés volt, vagy az arrafelé is problémákat okozó hőhullámok hatása, még nem világos. (A szóvivő, Zaharova nem bírta ki, hogy ne fűzzön hozzá kommentárt, de tőle az ilyesmit már megszokta az ember, elvégre ez a szerepe...)
Pl. Flirt, Taurus, Traxx amin ilyen áramszedő van, az AFp áramszedőknek is van ilyen változata, de az nem terjedt el. Nem mindenható ez sem, mert amíg nem sérül a légvezeték, nem működik a védelem. És nem egyszer volt már, mire műkodésbe lépett, mindegy volt.
itt a megoldás az egyik hozzászólásból: "UK practice is for the carbon contact strip to be an inverted "U" with the air system that raises the pantograph passing through the inside of the U so that, should the carbon become damaged, the pantograph will drop immediately to prevent damage."
Azaz: A briteknél az a gyakorlat, hogy az áramszedő lapján (fordított U forma) keresztül vezetik át az áramszedő pneumatikus rendszerének vezetékét. Ha törik a szedő, akkor a pantográf rögtön leereszkedik, megelőzendő a további sérüléseket.
A hozzászólások szerint ezt a rendszert máshol is használják, nem csak a szigeten.
Érdekes video. Bizonyára behallatszik a csörömp a vezetőállásba. Le lehet ilyenkor húzni az áramszedőt, hogy ne csináljon nagyobb galibát? Vagy tiltja valami okos automatika?
A felsővezetéket súly feszíti, a vezeték csigán van átvetve. Telik-múlik az idő, és a karbantartás fájó hiánya miatt a csigakerék beáll a portól-rozsdától.
Jön a kánikula, a felsővezeték kitágul és laza lesz, de a csiga, mivel megszorult, nem feszíti utána. Aztán egy ponton a feszítő súly, amit nem tart ellen a laza felsővezeték, megmozdítja a beállt csigát, és akkor már fordul is egy jó nagyot. Ezzel nagy rántást okoz a felsővezetékben, ami néha eltépi.
Vezetékszakadások évszakváltáskor gyakrabban vannak, mint egyébként.
A szeles időben nagyon sokszor vastagabb faág kerül a felsővezetékre, ami ráakad, majd a közlekedő vonat áramszedője elhúzza a következő függesztőig, ahol az ág megakad és az áramszedő ránt rajta egyet és valahol abban a hosszláncban szakad a drót. (Egy hosszlánc kb. 1500 méter hosszú) Ha a jármű felett szakad, akkor sok esetben az összetört áramszedőbe beleakadva visz mindent, addig amíg meg nem áll a vonat. (6-800 méter)
Engem azért érdekelne (műszaki szemszögből), hogy lehet az, hogy ,, Győrszentiván és Nagyszentjános között vasárnap délelőtt több száz méteren szakadt le a felsővezeték, "
"Többet mennek a Bakonyban mint eddig és jobban kopik a kerék a szűk ívek miatt (a kocsikon is). Jobban pedig nem lehet kenni a nyomkarimát mert megcsúszik." Elvileg ezért lettek leváltva a Hörgők.
Én egy, az utazóközönség felé tett pozitív gesztust látok benne. Adott ugyebár, hogy valamely nagyvállalat - például vasúttársaság - balf.szkodása törvényszerű, elkerülhetetlen, és az időegységre jutó mennyisége nagyjából konstans. Létezik az a törekvés, hogy igyekszünk sűríteni az eseménymennyiséget, ezáltal ritkulást elérni az adott időszak többi részében. (Ide sorolható, amikor a matematikus bombát visz a repülőgép fedélzetére, mondván, elenyésző annak a valószínűsége, hogy egy gépen egyszerre két bomba legyen. Vagy amikor a polgár eső-előidézés céljából mos ablakot.) Ismeretes, hogy a média erre a hétvégére, de különösen vasárnapra, olyan égzengést prognosztizált, hogy amellett az Armageddon egy békés, délutáni teázgatásnak tűnne. A vasúttársaság kapva kapott az alkalmon és vasárnapra sűrítette az e hónapra eső balf.szkodási kvótája zömét, mondván, az Armageddon úgyis el fogja fedni, az lesz a legkevesebb, hogy késik a vonat, amikor a tengerek víze felforr, és az ég a földre hullik. De sajnos hiba csúszott a számításba: a földre hullás mértéke a beharangozottnál kisebb lett, a sűrített balf.szkodás így a felszínre került.
nem tudom a szerelvényfordulónak van-e köze a 40a-hoz, de a 19.55 személy ott is kimaradt, a pécsi ic-vel sem pótolták sajnos, így 2 óra szünet volt, a 21.55-ös személy is 25 perc késéssel közlekedett "műszaki okok" miatt
szombaton este meg a helytelenbe a személy, mert előz a szent ic, te meg gyalogolj a másik peronra, játék folyt
Ez az egész nap botrány volt. Vörösmeghaladások, drótszakítás, biztosítóberendezés, áramellátás, és persze a szokásos menetirányítói balfaszkodás, töketlenkedés, az utasnemtájékoztatás hamisíthatatlan egyvelege. A legjobbak az 55,115 percet késő ütemes vonatok, amelyeket még véletlen sem közlekedtetünk le egy olyan menetvonalon, ahol az utas a vonathoz megy ki, á nem, várjon a paraszt a következőre, ami vagy jön, vagy nem jön, de az előrejelzés szerint pontos, annak ellenére, hogy a szerelvénye is kétórás késésben van... az egy egységre 400 ember mutatvány meg külön pirospontos, gondolom, nem akadt egy nyomorult FLIRT sem este 8-kor a Déli tárolón pluszba...