Ha a zebrán úgy megyek át, hogy szinte a vázon ülve, egyik lábam a pedálon, a másik meg az úttesten, és azzal lököm magam előre, az gyalogos vagy bringás átkelésnek minősül?
Pár baromság belefért. Korhatár szerint kötelező bukóviselés (mint a kajakban a mentőmellény - fiataloknak kötelező), 4 km/h-s áthaladás zebrán (ilyen sebességgel néhányan felborulnak), stb.
Azért nem okés megoldás, mert kibillenhetsz az egyensúlyodból. Az ÚVH-n pl. simán a korlátra kenődhetsz, vagy tiltott fürdőzésen kapnak a Duna közepén😊.
Adott egy Shimano Nexus Inter-7 agyváltó. Autómosóbn megmostam. Valószínűleg bemosódott. (bár igyekeztem ovatosan...) Elkezdett fura hangokat adni fékezéskor. A fékhatás drasztikusan meggyengült, mintha nem is lenne. Olajfürdő, zsírzás nem segített. Mi lehet a gond?
Mondjuk, amikor az ember a jelzett, egy személy széles turistaösvényen (nem erdészeti úton és nem kerékpározásra kijelölt úton) kaptat felfelé a hegyen, aztán a semmiből megjelenik egy terepbringás köcsög lefelé 30-cal és üvölt, hogy takarodj az útjából, akkor első dühömben nekem is az acélhuzal az első, ami eszembe jut (nem, nyilvánvalóan nem fogom megvalósítani).
Egy időben fogadkoztak a jogalkotók, hogy "majd" csak a kijelölt helyeken szabad lerakni a bérelt rollereket.
Ha máshol teszik le, az utolsóként használótól levonnak bizonyos összeget. Vagy rosszul emlékszem?
Nem hinném, hogy az ÚVH ilyen kijelölt hely lenne, ma mégis 2 + 1 (a +1 a népszigeti szakaszon volt) roller árválkodott az északi járdán (bringaúton).
Sötét volt. Az egyiken még világított a piros fény, a másikon nem. Ez utóbbit kb. tíz méterről vettem észre, mert a szemből jövők miatt csak alapjáraton használom az első lámpát.
Hogy veszélyes-e? Nem tudom. Az autópályán sem hagyunk a szélső sávban lovaskocsit.
Ezt konkrétan nem tudtam, de kiröhögtek, kigúnyoltak ők sok mindenkit. Az egyik legdurvább az volt, mikor egy vadász áramütést szenvedett a magasfeszültségű vezeték közelében, és súlyosan megsérült, lehet meg is halt, már nem emlékszem pontosan. És kedélyesen elröhögcséltek ezen. Ezzel szemben az őket ért legapróbb kritikán is mélységesen fel voltak háborodva.
Boros Lajos nekrológjából valahogy kimaradt, hogy a szuper Bocskorral együtt, röhögcsélve tárgyalták ki közös reggeli műsorukban, hogy milyen módon lehetne kiirtani a bringásokat.
Igen eredeti ötlet volt a keresztbe kifeszített acélhuzal - úgy fejmagasságban.
A hajtókar-lánckerekeknél a csavarok száma, átmérője és pozíciója (osztókör átmérő) mennyire egységes? Régen foglalkoztam ezzel és úgy emlékszem, igencsak sokféle lehet. (Még réges-régen, a webshopok előtti időben történt, hogy a bicikli szervízben vettem egy hajtókar-kerérksor szettet. Pár év múlva tönkrement a lánckerék és a szervíz sem tudott hasonlót keríteni. Megint mindkettőt meg kellett venni. Ahogy látom, manapság azért már igen széles a kínálat.)
De ez csak akkor működik, ha a meglevő hajtókarra csavarokkal vannak rögzítve a lánckerekek, nem szegecsekkel, és az az alsó kategóriákban ritka madár.
Van jópár gyártó, akiknél lehet csak első hajtókar-lánckereket venni, nem kell a komplett hajtókart kicserélni. Ha sokat tekersz, érdemes átállni ilyenre, és esetleg betárazni pár hajtókar-lánckereket a jövőre való tekintettel.
Ahogy elindultam egy kis ideig nem jelentkezett, aztán minden folytatódott. Egyértelműnek látszik, hogy a nyeregcső csinálja a fesztivált, a megbolygatás utáni átmeneti csend erre utal.
Kösz, pont ezen gondolkoztam. A bicikliben 25-30000km van, de a láncot, kerekeket még 7-8000-nél cseréltem, mert a gyári igen gagyi volt, 3 év után elkezdett átugrani a lánc.
Persze a dolog nem jár egyedül: akkor az első lánckerekeket és a pedálokat is cserélni kell. Jó esetben a pedáltengelyt is, csapágyostul. Ráadásul hosszabb pedálom van (175mm). olyat nem könnyű találni. Szóval egy költséges generálozásba torkollik az akció.