Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5504
"van, hogy egy kft indítja el a lavinát"
Valami Nord-West vagy micsoda?
Előzmény: 6osvonal (5503)
6osvonal Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5503
Annyira nem SOS, de nagyon kellene. A fontos az lenne, hogy belátható időn belül legyen.
Ugyanis a klímás busz is listás, mint a tűzoltókocsi.
Sőt előkerült a betonkeverő is. Az se fér át a híd alatt.
Nyilván Pátkán az a legnagyobb probléma, ha késik a betonkeverő 5 percet, mert kerül.
Na jó, mihez képest késik.:))
És szegény betonkeverőnek rettenetesen nehéz a sáros földúton közlekedni.

Lehet persze ironizálni, viccelődni, és ez olykor oldja a feszültséget, de jó lenne komolyan venni a témát. Már aki nem csak beszélni akar.
Mert egyedül nem fog menni....
Ma nagyon sokminden kiderült a telefonálgatások alkalmával. Pl az, hogy mindegy hányszor utasítják el a bontási kérelmet -ami nem is ebbe a köntösbe van csomagolva, újra és újra elindítja valaki az államigazgatási eljárást, hátha egyszer kijön belőle a bontási engedély. Papírforma szerint van, hogy Pátkáról indul a dolog, van, hogy egy kft indítja el a lavinát, de olykor elég, ha GKM-ből leszólnak az "illetéskesek" a megfelelő helyre.
Az utolsó elutasítás 2005 júniusában volt, de már útban van az aktuális és ezzel kapcsolatban van egy kis baj is, de ez nem leírható.

Ennek az állandó folyamat-újraindításnak csak az tudna véget vetni, ha lenne egy terv, melynek elkészítésébe civil szervezetek és még nem jogi személlyé szerveződött egyének kapcsolódhatnának be. Ehhez vannak partnerek, akik önállóan nem érhetnek célt, mint ahogy nálunk sem csinálhat egy fecske nyarat.
Azt tapasztaltam, hogy nagyon sokan vannak, akik azért dolgoznak, hogy a híd holnap is álljon mindenféle aggresszió és ármánykodás ellenére. Ahogy ma látom, nekik köszönhető, hogy a híd ma még megvan. Ők segíteni fognak nekünk, de nekünk is segítenünk kellene nekik ezzel a tervvel, mert az ő ellenállásuknak is vannak korlátai s nem lehet tudni mikor lesz gátszakadás.
Előzmény: kopaszhaj (5497)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5502
Sajnos oda "C" van előírva...
Előzmény: division by zero (5501)
division by zero Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5501
Szerintem a Nagybörzsöny-Nagyirtás átépítés is kijönne belőle... meg Szob-Márianosztra között kipótolni az ellopott részeket.
Előzmény: radio100jozsi (5499)
gmarc Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5500
A MÁV-nak olyan mindegy, hogy van-e a híd vagy nincs... sajnos.... Működő vasutakat is zülleszt, nemhogy ilyen "iparvágányokat"...
Előzmény: Törölt nick (5498)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5499

Az akkor ideális kisvasútra. Gondolom kohóba mennek ezek, ilyen méret sehová nem kell.

 

Holnap gyors telefon, mert Királyrétre el kéne pár méter sínszál. 

Előzmény: P.stephenson (5472)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5498
A híd sorsába a MÁV-nak (már) nincs beleszólása ?
kopaszhaj Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5497
Na, ez hamar lezajlott, emberünk mostanság a Fehérvár-Bicske vonalat gyűri, így kép nem lesz...
Előzmény: kopaszhaj (5495)
k_n Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5496
1, felmászik érte valaki
2, kivágják a nyárfát, így a téli tüzelő is meg van oldva :))
3, légpuskával lecsalogatják :))) (bocsi a macskapártiaktól)
Előzmény: zárfék (5489)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5495
Sajnos nem. De a volán buszai között is van olyan -és jár erre is- aminek a tetején van az a kütyü. Megpróbálok utolérni egy ismerős buszvezetőt, hogy tud-e képet csinálni a híd alatt a buszáról.
Előzmény: 6osvonal (5492)
6osvonal Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5494
Ebben igazad van, de meg kell tanulni fordítva gondolkozni. Ha egy polgármester azt állítja, hogy egy műtárgy a község fejlődésének útjában áll, akkor az államigazgatás ezen állítás alapján fogja elbírálni a bontási kérelmet. Nagy baj, hogy nincs aki ezt megcáfolná. Mármint jogi személy.
Viszont egyre inkább azt gondolom, hogy el lehetne érni a híd megmaradását, de ehhez bizonyíthatóan sokan kellene lennünk!
Előzmény: Sinbiciklis (5486)
V43 1177 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5493
Mint olvashattátok Taxxx írását, a polgármestenek mindenképpen, ha az MTZ-re ráteszi a bálázógépet... :-)
Előzmény: zárfék (5491)
6osvonal Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5492
Nem tudnál nekem erről írásos vagy fényképes bizonyítékot szerezni? Nagyon fontos lenne!
Előzmény: kopaszhaj (5487)
zárfék Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5491

Az a baj, hogy a falu nagyobbik része a hídon túl lakik...

És sokuknak van busznál magasabb járművük? :-))

Előzmény: V43 1177 (5490)
V43 1177 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5490
Az a baj, hogy a falu nagyobbik része a hídon túl lakik...
Előzmény: Sinbiciklis (5486)
zárfék Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5489
Na nem elbagatellizálni a dolgot! Mi van ha juli mama macskáját kell lehozni a nyárfáról?
Előzmény: P.stephenson (5488)
P.stephenson Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5488

Azért, mert a daruskocsi nem fér be. Képzeld el, mi történik, ha a földszintes házas faluban kigyullad a 10. emeleten egy lakás!

:-) vagy inkább :-(((

 

 

P.s

Előzmény: Sinbiciklis (5486)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5487
A busz is alatta jár át, igaz még a klíma-a-tetőn verzió is átfér.
Előzmény: Sinbiciklis (5486)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5486
És 1általán minek kell azt a hidat macerálni? Annak a néhány autósnak aki a falu végében lakik? 10 autó, 5 szekér, 20 vezetett ló. Kb. ennyien használják.
Előzmény: V43 1177 (5484)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5485
Előzmény: nidsz (5481)
V43 1177 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5484
Magas a töltés. Mire odahordanának annyi anyagot, hogy feltöltsék, azon a pénzen talán egy tisztességes hidszélesítést is ellehetne képzelni.... Ráadásul a híd belső (falufelöli oldala) közel van a faluhoz.

Őszintén szólva a híd tényleg macerás, de nem megoldhatatlan. Kétség kívül elpusztítaniolcsóbb, mint javítani vagy fenntartani. Persze a mai gazdaságkorban amikor politikusokon és közgazdászokon múlik élet vagy halál, nemsok esélye van a híd fennmaradásának.....

Persze egyszer ez a világ is elmúlik....
Előzmény: division by zero (5482)
V43 1177 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5483
A baj legfőbb oka, hogy a híd elég keskeny. Magyarul biztonságosan egy sávon ereszti át a forgalmat. Anno mikor építették a sávszélesség is kisebb volt, mint a mai szabvány. Már évtizedek óta elsőbbséget kell adni a szembejövőknek, ráadásul hirtelen fordul rá a híd nyílása alá az út. Nagyobb sebességnél kockázatos az áthaladás, mert nem látni a hídpillértől hogy jön e szembe forgalom.

A csak sülyesztés majdnem felesleges. Az út ívét kellene megváltoztatni és a szélességet legalább a mostani kétszeresére növelni.

Előzmény: nidsz (5481)
division by zero Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5482
Amennyire emlékszem az út most is süllyesztve van. Nem lehetne feltölteni, és szintbeli keresztezést csinálni?
Előzmény: nidsz (5481)
nidsz Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5481

Sziasztok!

 

szerintem meg lehetne oldani ezt a problémát a közút lejjebb süllyesztésével, nem tudom mekkora a magasság most (3 m?), de szerintem +60-70 centi bőven elég lenne.

 

egyedül affelől vannak kétségeim, hogy a híd alapjai ezután biztonságosak lennének-e?

(biztos már másban is felmerült)

 

Nidsz

division by zero Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5480
Amerre jártunk arra is volt több helyen betonaljas szakasz.
Előzmény: V43 1177 (5479)
V43 1177 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5479
Igazad van.
Anno végigjártam unalmamban a lovasberény-verebi megálló közötti szakaszt. Már amikor még látni lehetett. A talpfák és aljak igen vegyesek. Tulajdonképpen csak kicserélték aztokat a talpfákat, amik elkorhadtak az idők folyamán. A legfiatalabb talpfa 1972-es volt, a legfiatalabb betonalj 1962-es, de valóban van a 20-as évekből maradt, inkább ugynevezem sínszeg, mert körülötte a taplfa már csak helyenként maradt meg....

Van egy betonaljas szakasz Verebi megállótól Lovasberény felé, a megálló után nagyjából 400 méterre kezdődik és párszáz méter hosszú...
Előzmény: division by zero (5478)
division by zero Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5478
"Persze állagfenntartás volt, amíg járt rajta vonat."
Túlzásba nem estek, találtunk 1937-es talpfát is...
Előzmény: V43 1177 (5475)
6osvonal Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5477
5447 végén ott van, de ha beírod: www.patka.hu , utána klikk vendégkönyv.
Előzmény: m61019andras (5473)
V43 1177 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5476
Magam sem tudom hogy gondolták, de valószínüleg igen, elöbb-utóbb hiányozni fog a pálya.
De inkább azért írták bele, hogy a felelősséget ne kelljen vállalniuk...

(Engedtük a híd bontását, de a pályát nem)
Előzmény: division by zero (5434)
V43 1177 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 5475
Igen. A Lovasberény-Bicske Honvédségi Tüzatelep között. Ehhez a szakaszhoz tulajdonképpen nem nyúltak soha. Persze állagfenntartás volt, amíg járt rajta vonat.

Most hogy bontják a vonalat bevallom, hogy sikerült 4 szál 9m-es 23,6 kg/m sínszálat megmentenem az enyészettől. A verebi megállóhely közelében voltak.

A sínszálak méretben egyformák, de gyártásuk:
Resicza
S.tarján
Ózd
Diósgyőr

Papír, számla van róla, ugyhogy gondolhatjátok, hogy pénzbe is került.
Előzmény: gmarc (5469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!