Annyira nem SOS, de nagyon kellene. A fontos az lenne, hogy belátható időn belül legyen. Ugyanis a klímás busz is listás, mint a tűzoltókocsi. Sőt előkerült a betonkeverő is. Az se fér át a híd alatt. Nyilván Pátkán az a legnagyobb probléma, ha késik a betonkeverő 5 percet, mert kerül. Na jó, mihez képest késik.:)) És szegény betonkeverőnek rettenetesen nehéz a sáros földúton közlekedni.
Lehet persze ironizálni, viccelődni, és ez olykor oldja a feszültséget, de jó lenne komolyan venni a témát. Már aki nem csak beszélni akar. Mert egyedül nem fog menni.... Ma nagyon sokminden kiderült a telefonálgatások alkalmával. Pl az, hogy mindegy hányszor utasítják el a bontási kérelmet -ami nem is ebbe a köntösbe van csomagolva, újra és újra elindítja valaki az államigazgatási eljárást, hátha egyszer kijön belőle a bontási engedély. Papírforma szerint van, hogy Pátkáról indul a dolog, van, hogy egy kft indítja el a lavinát, de olykor elég, ha GKM-ből leszólnak az "illetéskesek" a megfelelő helyre. Az utolsó elutasítás 2005 júniusában volt, de már útban van az aktuális és ezzel kapcsolatban van egy kis baj is, de ez nem leírható.
Ennek az állandó folyamat-újraindításnak csak az tudna véget vetni, ha lenne egy terv, melynek elkészítésébe civil szervezetek és még nem jogi személlyé szerveződött egyének kapcsolódhatnának be. Ehhez vannak partnerek, akik önállóan nem érhetnek célt, mint ahogy nálunk sem csinálhat egy fecske nyarat. Azt tapasztaltam, hogy nagyon sokan vannak, akik azért dolgoznak, hogy a híd holnap is álljon mindenféle aggresszió és ármánykodás ellenére. Ahogy ma látom, nekik köszönhető, hogy a híd ma még megvan. Ők segíteni fognak nekünk, de nekünk is segítenünk kellene nekik ezzel a tervvel, mert az ő ellenállásuknak is vannak korlátai s nem lehet tudni mikor lesz gátszakadás.
Sajnos nem. De a volán buszai között is van olyan -és jár erre is- aminek a tetején van az a kütyü. Megpróbálok utolérni egy ismerős buszvezetőt, hogy tud-e képet csinálni a híd alatt a buszáról.
Ebben igazad van, de meg kell tanulni fordítva gondolkozni. Ha egy polgármester azt állítja, hogy egy műtárgy a község fejlődésének útjában áll, akkor az államigazgatás ezen állítás alapján fogja elbírálni a bontási kérelmet. Nagy baj, hogy nincs aki ezt megcáfolná. Mármint jogi személy. Viszont egyre inkább azt gondolom, hogy el lehetne érni a híd megmaradását, de ehhez bizonyíthatóan sokan kellene lennünk!
És 1általán minek kell azt a hidat macerálni? Annak a néhány autósnak aki a falu végében lakik? 10 autó, 5 szekér, 20 vezetett ló. Kb. ennyien használják.
Magas a töltés. Mire odahordanának annyi anyagot, hogy feltöltsék, azon a pénzen talán egy tisztességes hidszélesítést is ellehetne képzelni.... Ráadásul a híd belső (falufelöli oldala) közel van a faluhoz.
Őszintén szólva a híd tényleg macerás, de nem megoldhatatlan. Kétség kívül elpusztítaniolcsóbb, mint javítani vagy fenntartani. Persze a mai gazdaságkorban amikor politikusokon és közgazdászokon múlik élet vagy halál, nemsok esélye van a híd fennmaradásának.....
A baj legfőbb oka, hogy a híd elég keskeny. Magyarul biztonságosan egy sávon ereszti át a forgalmat. Anno mikor építették a sávszélesség is kisebb volt, mint a mai szabvány. Már évtizedek óta elsőbbséget kell adni a szembejövőknek, ráadásul hirtelen fordul rá a híd nyílása alá az út. Nagyobb sebességnél kockázatos az áthaladás, mert nem látni a hídpillértől hogy jön e szembe forgalom.
A csak sülyesztés majdnem felesleges. Az út ívét kellene megváltoztatni és a szélességet legalább a mostani kétszeresére növelni.
szerintem meg lehetne oldani ezt a problémát a közút lejjebb süllyesztésével, nem tudom mekkora a magasság most (3 m?), de szerintem +60-70 centi bőven elég lenne.
egyedül affelől vannak kétségeim, hogy a híd alapjai ezután biztonságosak lennének-e?
Igazad van. Anno végigjártam unalmamban a lovasberény-verebi megálló közötti szakaszt. Már amikor még látni lehetett. A talpfák és aljak igen vegyesek. Tulajdonképpen csak kicserélték aztokat a talpfákat, amik elkorhadtak az idők folyamán. A legfiatalabb talpfa 1972-es volt, a legfiatalabb betonalj 1962-es, de valóban van a 20-as évekből maradt, inkább ugynevezem sínszeg, mert körülötte a taplfa már csak helyenként maradt meg....
Van egy betonaljas szakasz Verebi megállótól Lovasberény felé, a megálló után nagyjából 400 méterre kezdődik és párszáz méter hosszú...
Magam sem tudom hogy gondolták, de valószínüleg igen, elöbb-utóbb hiányozni fog a pálya. De inkább azért írták bele, hogy a felelősséget ne kelljen vállalniuk...
Igen. A Lovasberény-Bicske Honvédségi Tüzatelep között. Ehhez a szakaszhoz tulajdonképpen nem nyúltak soha. Persze állagfenntartás volt, amíg járt rajta vonat.
Most hogy bontják a vonalat bevallom, hogy sikerült 4 szál 9m-es 23,6 kg/m sínszálat megmentenem az enyészettől. A verebi megállóhely közelében voltak.
A sínszálak méretben egyformák, de gyártásuk: Resicza S.tarján Ózd Diósgyőr
Papír, számla van róla, ugyhogy gondolhatjátok, hogy pénzbe is került.