Akkor tehát marad a V-Trans,csak flottacsere lesz?Na még jó hogy korábban csináltam róluk néhány képet....De akkor most még az új gépemmel is.....Első meglátásra jól néznek ki belülről! (Az utastéri fotókat látva...)
A Localo is farmotoros mint elődjei?Mocija mit tud?Egyenlőre ennyi infó érdekelne róla....Előre is köszike,az eddigit köszönöm!
1.) Én nem tudom, hogy te ki vagy, te sem tudod, hogy én ki vagyok, tehát nem tudjuk megitélni, hogy ki mit és mennyit tud cégen kívül és belül, de ez lényegtelen is...
2.) Sok topiktársnak igaza van, soknak nincs, ez mindíg attól függ, hogy KI és MIÉRT bírál. Vannak szakmailag fajsúlyos bírálatok, amire odafigyelünk, és van a "Mari néni
a piacon" szindróma, amiken jókat derülünk néha, mint pl. a befejező mondatodon.
HIDD EL, HOGY EGY TENDEREN NEM LEHET CSALNI!!!
Ma már annyi fellebezési és jogorvoslati lehetőség van, amivel élni lehet, élni kell,
egy 6-9 fokozatból álló rendszerben, amibe emberek százai vannak bekapcsolva,
nem lehet kijátszani, legfeljebb elb***ni...
3.) Szerintem az Alfa maximálisan odafigyel az UTASOK és az ÜZEMELTETŐK igényeire. El nem hinnéd, hogy hány órát utazunk utasként a buszokon, nézve a reakciókat, véleményeket, és ezt azonnal visszavezetjük a gyártásba.
4.) Mindnyájan megmosolyogjuk a prototípusokat, sőt, néha röhögünk rajta, így igaz! De tanulunk a hibákból, hasznosítjuk a tapasztalatokat, FEJLESZTÜNK!
Nem csak a terméket, hanem a kapcsolatot az utasokkal, vevőkkel, felhasználókkal.
Megnézümk, meghallgatunk, vitatkozunk, magyarázunk (nem magyarázkodunk, arra nincs okunk!), ezért írok én is itt és most.
5.) A busziparban átfedések vannak.
Ugyan azok az emberek, alvállalkozók dolgoznak több buszgyárban is, és mivel emberből vannak, különböző módon teljesítenek.
Természetesen egy 30 éve és horribilis állami pénzből kifejlesztett, majd elkótyavetyélt cégnek nagyobb lehetóségei vannak, mint egy 3 éves, teljesen magántulajdonú, segély és támogatás nélkül múködő üzemnek.
6.) Ismerem az EU legtöbb gyárát.
Van, amelyik jobb, van, amelyik rosszabb.
A mi saját szegénységi bizonyítványunk, ha a rosszabbak közé tartozunk.
7.) Én is jó busznak tartom az MAN-t, de az, hogy az Alfát szeretem, nem jelenti azt, hogy ettől mást útálnom kéne, azt is szerethetem, ha objektív vagyok, márpedig hidd el, az vagyok!
Bár ott voltam a múlt héten a gyárban, de csak most mondom el az észrevételeim az új Localókról. Látszik rajtuk, hogy nagyot fejlődött az összeszerelés, de a sofőr fülkéjéről még hiányzik egy kapaszkodó(vízszintes) az első ajtó és a fülke ajtaja között. És a hátsó traktuban a B-tengely fölött se teszik az ülés-elrendezés. A B-tengely fölötti ülésről nehéz felállni, zavaró a kerékdob! Jobb lenne, ha a kerékdob felett lenne egymásnak háttal a két pár ülés, és előrébb lennének. És a mostani hátra néző ülések a menetirány felé fordulnának.
A Volvo bulit is mi tartjuk, mint a Volvo Bus Corporation magyarországi dílere -:))
A legközelebbi komplett Volvo busz bemutató a 3 db Tisza V 7700, decemberben.
Ha jók lesztek - nem isztok mosatlan gyümölcslevet pl. - akkor tavasszal egy kisebb csapat megnézheti a wroclawi gyárban a Volán tender buszainak építését-:))
Na, így már mindjárt jobb!;) Gondolom a kieső MAN-ek pótlására állították be őket, kettőt egészen pontosan, vagy többet?Lehet tudni, hogy hol próbázik most a Localo, és saját járgány, vagy Nógrádtól hozott?
...persze a dolog másik oldala, hogy a talán tényleg valamivel drágább üzemeltetésért cserébe az alvállalkozók tényleg megoldják az új buszok beszerzését, és jónéhány csotrogányt lehet selejtezni, amire pedig "állami" forrás nem volna.
mert kicsi 20-60 fős parkal dolgoznak, nem 1400-al. Igy könyebben tudnak lépni. Igy szól a hivatalos indoklás. Ezzel szemben vannak olyan vélemények, amelyek szerint a BKV-nak nem annyira éri meg a bolt. A BKV ugyanis meghatároz egy átlagos km-költséget, és ennél valamivel kevesebbért adja ki a vonalakat. Ugyanakkor - Egyrészt a buszvonalak üzemeltetési költsége nem azonos. Nem csak a kocsi és a személyzet költséges, hanem pl. a forgalomirányítás, stb. is költség. A drága 7-es busz marad a BKV-nál, szemben az 50-essel, meg a 120-assal. - Másrészt van egy csomó fix költség. Ott az egész "vízfej". Ez egy kisebb cégnél kisebb, viszont a kiszervezésekkel nem csökkent arányban a BKV ilyesfajta költsége. Fajlagosan nőtt. Miközben az átlagos km-árba szépen beleszámították ezt is.
Igaz, 8 évesek. Ezzel még mindig zsenge ifjú a budapesti buszok között. :(
Ezt én mindet teljesen értem, csak azt nem, hogy miért nem ad ki a BKV további vonalakat, enyhébb (de a saját magától elvártnál erősebb) feltételekkel? Igy még mindig fiatalabb buszok lehetnének Bp-n, mint ma.
Nézd meg azokat a 263-masokat, iszonyatos állapotban vannak, ezek nem 6-nak néznek ki, hanem majdhogynem 16-nak... Elég sokat kéne rájuk költeni, bár nem lepődnék meg, ha feltűnnének vmelyik Volánnál a kocsik...