Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

m-tom4 Creative Commons License 2009.02.19 0 0 201

Szia,

 

honnan szerezted be? Még rágódok a cseréljem/javítsam problémán.....:-)))

Előzmény: Konrad (172)
m-tom4 Creative Commons License 2009.02.19 0 0 200

Szia,

 

Az ablakmosó tartályhoz honnan férsz hozzá? A jobboldali fényszóró alatt van?

Lámpa, löksi le?

Előzmény: Lalika75 (178)
csigabiga007 Creative Commons License 2009.02.16 0 0 199
Sziasztok srácok !

Új vagyok még itt!
A múlt héten vásároltam egy 2002 es C5 2.0 HDi-t !
És nem sokkal a vásárlás után rögtön a kezemben is maradt a bal első belső fémkilincs! Van 5 let hogy honnan lehet olcsón ilyet beszerezni? Illetve még anyni gondom volna, hogy némileg kopog a hátsó illetve a jobb első futómű !

Egyébként minden nagyon tetszik benne


Üdv.: Csiga
SetUP87 Creative Commons License 2009.02.10 0 0 198
Üdv.
A hátsó ablak kapcsolójára az eladó is felhívta a figyelmet, hogy rendszeresen beázik és elromlik. Az autó közeledik a 180000 km-hez és ezt is szintén az eladó mondta, hogy olajcsere lesz 180 000-kmnél. Mondjuk mi akkor is lecserélnénk az olajat ha nem lenne előírás, mivel szeretünk tiszta lappal indulni. A vezérműszíj nem tudom, hogy ki lett e cserélve, ezt gondolom, egy hozzáértő első ránézésre megmondja.
Egyébként milyen olajat használtok?
senkinek sincs maszek szerelő ismerőse akiben megbízik??
Előzmény: Konrad (197)
Konrad Creative Commons License 2009.02.10 0 0 197
Akkor ez gondolom a 108 lóerős motor. Alapvetően elektronikai hibák lehetnek, néhány bosszantó apróság. Pl. a klíma vezérlés tud elszállni, nekem azt javasolták, hogy kikapcsolt kílmával indítsak motort, és csak ezt követően kapcsoljam be. A hátsó ajtó ablaknyitója is meg tudja magát adni. Az ablakmosó tud elromlani, nem tud váltani előre-hátra. Ilyenek jobbára.
Ja, és azt mindenképpen nézd meg, megvoltak a 120 ezres vezérműszíj csere és hasonló cserék, illetve mikor volt utoljára olajcsere. A HDi motor sokkal érzékenyebb, mint bármilyen BX motor volt valaha :)
Előzmény: SetUP87 (196)
SetUP87 Creative Commons License 2009.02.09 0 0 196
2002 június. Szóval az első generáció. Inkább azt mondom mi nincs benne :D: tempomat, ülésfűtés. Kb ennyi ami eszembe jutott hirtelen.
Elvileg ez a csipogós tolatóradar benne van de nem csipogott amikor közeledtem valamihez, szóval lehet, hogy ki van kapcsolva. Annyira még nem mélyültem el a fedélzeti számítógép rejtelmeiben.
Amúgy eddig maximálisan meg vagyok elégedve vele csak szeretném ha egy hozzáértő is látná. Na meg persze a hosszú ideje ilyen autót használó emberek véleményére is kiváncsi vagyok.
Előzmény: Konrad (195)
Konrad Creative Commons License 2009.02.09 0 0 195
Szia, melyik évjárat ez a C5 kombi? C5 I vagy C5 II? Milyen felszereltségű?
Előzmény: SetUP87 (194)
SetUP87 Creative Commons License 2009.02.09 0 0 194
Üdv mindenkinek!

Múlt héten vásároltunk egy C5 kombit és szeretnénk egy hozzáértő szerelőhöz elvinni, hogy ránézzen az autóra és a szükséges dolgokat cserélje. Szervízkönyve nincs vezetve nyár óta, így nem szükséges, hogy szakszervíz legyen. A lényeg, hogy Baranya megyében Pécs, Mohács közelében(maximum Szekszárd,Baja) legyen és tényleg megbízható legyen. Nem szeretném ugyanis kontárokra rábízni, akkor már inkább szakszervíz.
Ha van valami ötletetek, ne kíméljetek.
Érdekelne még, hogy mire kell odafigyelni ezeknél az autóknál(2.0 HDI)? Előtte egy Bx-ünk volt(van) de ég és föld a kettő.

Előre is kösz a válaszokat
Attila
Lalika75 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 193
Bocs a késői reagálásért!Csak a kuplung szett(szerkezet,tárcsa,kinyomó csapágy) volt 50000,de még ezen kívül néhány apróságot vettem így az anyag volt összesen 70ezer. A szervízben kaptam egy 40 ezres javítási ktg ajánlatot. Aztán bevittem,majd közölték,hogy elnézték a rendelési számot és nem jött meg minden alkatrész.Na erre én otthagytam őket és egy hétvégét rászánva itthon megcsináltam.
Előzmény: kzsole (191)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.01.11 0 0 192
Hali!
Az enyémben (1.6 HDI) pont ugyanez van. furcsa hang kb hetente egyszer előjön de csak 1-esben - legtöbbször emelkedőn - való induláskor.
Citroenben a szerelő egyértelműen kettőstömegű lendkerék hibát mondott, amit kis utánaolvasással más ilyen motorral szerelt autók (PUG 307, picasso) fórumain megerősítettem a magam részéről.
Megoldás lenne a csere, de szerelő szerint 30e km múlva előjön ismét. Ú.h. nem foglalkozom vele amíg szét nem esik vagy időközben be tudok szerezni olcsón egyet.
Előzmény: kzsole (189)
kzsole Creative Commons License 2009.01.04 0 0 191
Ez nem hangzik túl jól. Akkor egyszer csak csatt és megáll? -mennyibe kerül egy ilyen javítás? Citroen-nél csinálták?
Előzmény: Lalika75 (190)
Lalika75 Creative Commons License 2009.01.04 0 0 190
Szia!Nekem az 1.8-as benzinesnél hasonlóan kezdődött a kuplung problémája.A lényeg hogy a kinyomó csapágy adta meg magát így cseréltem az egész kuplung szerkezetet.Ez 130000 km-nél volt.
Előzmény: kzsole (189)
kzsole Creative Commons License 2009.01.04 0 0 189
Sziasztok,
van egy 2005 -ös C5 -töm. Most tartok vele 115000 km -nél és már egy ideje észrevettem, hogy a kuplungnál van egy kis rázás. Alapjáraton üresben is ha járatom és finoman hozzáérek a kuplung pedálhoz, lehet érezni hogy rázkódik valami. Ráadásul ha indulok, akkor néha elég hangos hangot ad ki, mintha megcsúszna, de valójában szerintem nem.

Előre is köszönöm a segítséget.
tebalu Creative Commons License 2008.12.31 0 0 188
Sziasztok!

Bocs, hogy átszemtelenkedek a 206-os topicból. Lenne egy olyan kérdésem, hogy nincs-e valaki itt olyan, akinek cserélni kellett a COM2000-et (kormánykapcsoló) és a régi, ami rossz volt megvan?
Mert nekem el van szakadva a hátsó ablaktörlő és fed. computer szalagkábele a jobb oldali kar belsejében, és ha találnék egy másik rosszat a kettőből szeretnék egyet csinálni. Azt nem vágom, hogy a Delphi és a Valeo itt különböző lehet-e. Na mindegy, ha van vkinek ne tartsa magában, aztán megpróbálunk megegyezni...
e-mai-em: te.balazs@citromail.hu
Konrad Creative Commons License 2008.12.29 0 0 187
Automata klímás, és az nem fűt? Mert akkor valszín a klíma vezérlő halhatott meg (nem egyedi hiba...).
Előzmény: N_Joco (186)
N_Joco Creative Commons License 2008.12.27 0 0 186

Üdv!

 

Van egy 2001-es Citroen C5 2.2 HDI -m és valamiért nem megy a fűtés ventillátor. Nem tudom mi baja lehet (a biztosítékok jók!). Már az nagy segítség lenne, ha valaki megmondaná, hogy hogyan férhetek a ventillátorához! A legjobb pedig az lenne hogy, ha valakinek van ilyen tapasztalata az megosztaná velem!

 

A gyors segítséget előre is köszönöm!

ezustgolyo Creative Commons License 2008.12.18 0 0 185

2.0 hdi kormánymű mennyi lenne?

börülés szín-ár?

kormány és váltógomb is érdekelne ha szép

Előzmény: bazsyc5 (183)
Konrad Creative Commons License 2008.12.17 0 0 184
Szín? Ár? Honnan vannak? :)
Előzmény: bazsyc5 (183)
bazsyc5 Creative Commons License 2008.12.17 0 0 183
Sziasztok!C5  kombi egy 2002-es 2.0 hdi és egy 2005-ös 2.2 hdi komplett autók bontása,a piac legolcsóbb áraival.Pl. el.bőrbelső,cd,cd-tár,alufelni,6 sebességes váltó,futóművek,stb eladó.Érd.06203222247
hangazoo Creative Commons License 2008.12.14 0 0 182
Sziasztok!

Kérlek segítsetek, egy 2006 Citroen C5-be, milyen xenon való?
Szeretnék ajándékba venni egy tulajnak, de nem tudom milyen H? Bi nem Bi?
A www.zsu.hu-n találtam nagyon jó árakat, ha esetleg vkit érdekel.

Szerelt már be utólagos xenon-t vki. Volt velemi vmi gond? Can-bus? egyéb?

Köszi előre is.

gga Creative Commons License 2008.12.05 0 0 181

VERSION - E3AA02P0 - Karbantartás : 2004-2005 évi kínálat

DATE Š Copyright Automobiles Citroën Page /

1

Karbantartás : 2004-2005 évi kínálat

E3AA02P0 Karbantartás : 2004-2005 évi kínálat

var marque='AC';var imgpath='/charte/images/AC/picto/';var urlImages='/images';var urlIsoview='/download/isoview.exe';

1. Bemutatás

2004 év : N° OPR 9916 -tól kezdődően .

MEGJ. : A facelift előtti C5 esetén lásd a 2003. modellévi karbantartási füzetet .

3 féle járműhasználati mód létezik :

  • Normál
  • Nehéz üzem
  • Alacsony éves futásteljesítmény

1.1. Normál használat

A gépkocsi szervizperiódusa Járművek   Motortípus   30 000 km (20 000 mérföld)   20 000 km (12 500 mérföld)   15 000 km (10 000 mérföld)   CITROEN C2   Benzin   Vagy 2 évente       CITROEN C3   Dízel     Vagy 2 évente     CITROEN C3 PLURIEL   A N° OPR 10 247 -ig   CITROEN C2   Benzin   Vagy 2 évente       CITROEN C3   Dízel   Vagy 2 évente (DV4TD motornál)   Vagy 2 évente (DV4TED4 motornál)     CITROEN C3 PLURIEL   N° OPR 10 248 -tól kezdődően     Benzines, kivéve 2.0i 180 LE (130 kW)   Vagy 2 évente       CITROEN C4   Benzines 2.0i 180 LE (130 kW)     Vagy 2 évente     CITROEN C5 restyling   Minden dízel típus, kivéve 1.6 Hdi   Vagy 2 évente         1.6 Hdi dízel     Vagy 2 évente     XSARA PICASSO 2   Benzin     Vagy évente     Dízel     Vagy évente     XSARA 2 , BERLINGO 2   Benzin     Vagy évente     HDi dízel     Vagy évente     Közvetett befecskendezésű dízel DW8       Vagy évente   CITROEN 8   Benzin   Vagy 2 évente       A N° OPR 10 191 -ig   Dízel     Vagy 2 évente     CITROEN 8   Benzin   Vagy 2 évente       N° OPR 10 192 -tól kezdődően   Dízel   Vagy 2 évente       JUMPY 2   Benzin   Vagy 2 évente       HDi dízel   Vagy 2 évente       Közvetett befecskendezésű dízel DW8       Vagy 2 évente   JUMPER 2   Benzin   Vagy évente       HDi dízel   Vagy évente       Dízel Sofim 2.8 TDi     Vagy évente     CITROEN C15   Közvetett befecskendezésű dízel DW8       Vagy évente  

1.2. Nehéz üzemi körülmények közti használat

Használat nehéz körülmények között :

  • Főleg városban (ajtótól ajtóig, Taxi)
  • "Grande Exportation" meleg égövi országai
  • Túl poros légköri viszonyok (gyártelepek, építési területek)
  • Állandó rövid távolságok (hideg motor)
  • Rossz minőségű tüzelőanyag (500 ppm-nél nagyobb kéntartalom)
  • Javasolttól eltérő kenőanyag használata

Különösen nehéz üzemeltetési körülmények között a karbantartási időközöket elegendő a következő arányok szerint meghatározni .

A gépkocsi szervizperiódusa Járművek   Motortípus   20 000 km (12 000 mérföld) vagy évente   15 000 km (10 000 mérföld) vagy évente   10 000 km (6 000 mérföld) vagy évente   CITROEN C2   Benzin   x       CITROEN C3   Dízel     x     CITROEN C3 PLURIEL   A N° OPR 10 247 -ig   CITROEN C2   Benzin   x       CITROEN C3   Dízel   x (DV4TD motornál)   x (DV4TED4 motornál)     CITROEN C3 PLURIEL   N° OPR 10 248 -tól kezdődően     Benzines, kivéve 2.0i 180 LE (130 kW)   x       CITROEN C4   Benzines 2.0i 180 LE (130 kW)     x     CITROEN C5 restyling   Minden dízel típus, kivéve 1.6 Hdi   x         1.6 Hdi dízel     x     XSARA PICASSO 2   Benzin     x     Dízel     x     XSARA 2 , BERLINGO 2   Benzin     x     HDi dízel     x     Közvetett befecskendezésű dízel DW8       x   CITROEN 8   Benzin   x       A N° OPR 10 191 -ig   Dízel     x     CITROEN 8   Benzin   x       N° OPR 10 192 -tól kezdődően   Dízel   x       JUMPY 2   Benzin   x       HDi dízel   x       Közvetett befecskendezésű dízel DW8       x   JUMPER 2   Benzin   x       HDi dízel   x       Dízel Sofim 2.8 TDi     x     CITROEN C15   Közvetett befecskendezésű dízel DW8       x  

2. Új járművek és fejlesztések

Karbantartás gyakorisága :

  • CITROEN C5 restyling
  • CITROEN C4
  • JUMPER 2 , 2.0 és 2.2 HDi (173 651 11 alvázszámtól kezdve) : normál karbantartás 30 000 km-enként (20 000 mérföld)
  • CITROEN C8 HDi : normál karbantartási ciklus, átállás 20 000 km-ről(12 500 mérföld) 30 000 km-re (20 000 mérföld)
  • CITROEN C3 DV6 : normál karbantartás 20 000 km-enként (12 500 mérföld)
  • CITROËN C3 GNV : normál karbantartás 30 000 km-enként (20 000 mérföld)
  • CITROËN C3 Stop & Start : normál karbantartás 30 000 km-enként (20 000 mérföld)

2.1. Normál használat

Benzinüzemű járművek kivéve 2.0i 180 LE (130 kW) : 30 000 km-enként (20 000 mérföld) vagy 2 évente .

Benzinüzemű járművek 2.0i 180 LE (130 kW) : 20 000 km-enként (12 500 mérföld) vagy 2 évente .

Dízel gépkocsik (DW motor) : 30 000 km-enként (20 000 mérföld) vagy 2 évente .

Dízel gépkocsik (DV6 motor) : 20 000 km-enként (12 500 mérföld) vagy 2 évente .

2.2. Nehéz üzemi körülmények közti használat

Benzinüzemű járművek kivéve 2.0i 180 LE (130 kW) : 20 000 km-enként (12 000 mérföld) vagy évente .

Benzinüzemű járművek 2.0i 180 LE (130 kW) : 15 000 km-enként (10 000 mérföld) vagy évente .

Dízel gépkocsik (DW motor) : 20 000 km-enként (12 000 mérföld) vagy évente .

Dízel gépkocsik (DV6 motor) : 15 000 km-enként (10 000 mérföld) vagy évente .

2.3. Nagy export-országokban értékesített járművek (kivéve Franciaország tengeren túli területei, Közép- és Kelet-Európa országai)

DV6 motorral : légszűrőbetét cseréje : 15 000 km-enként (10 000 mérföld) .

Tüzelőanyag-szűrő cseréje :

  • CITROEN C4 : 60 000 km (36 000 mérföld)
  • CITROEN C5 restyling : 40 000 km (24 000 mérföld)

3. Részecske szűrő

Az Eolys folyadék szintje : 120 000 km (75 000 vagy 80 000 mérföld) .

MEGJ. : A részecskeszűrő cseréje .

Járművek   Motortípus   Csereidőköz   CITROEN C5 restyling (dízel motorok)   DW10BTED4   180 000 km (120 000 mérföld)   DV6TED4   100 0000 km (62 500 mérföld)   DW12TED4   180 000 km (120 000 mérföld)   CITROEN C4 (dízel motorok)   DV6TED4   120 000 km (75 000 mérföld)   DW10BTED4   120 000 km (80 000 mérföld)   XSARA PICASSO 2 1.6 HDI   DV6TED4   120 000 km (75 000 mérföld)   CITROEN C8   DW10TED4   A N° OPR 10 247 -ig : 120 000 km-enként (80 000 mérföld)   DW12TED4   N° OPR 10 248 -tól kezdődően : 180 000 km-enként (120 000 mérföld)  

4. 2004-2005 karbantartási terv

A karbantartási technológiák az alábbiak szerint épülnek fel :

  • Standard műveletek : minden átvizsgálás során, minden járművön elvégzendő műveletek listája
  • Általános műveltek : 60 000 km-enként (40 000 vagy 37 500 mérföld) elvégzendő műveletek listája
  • Különleges műveletek : az elvégzendő műveletek listája a jármű jellegzetességeitől függően
  • Műveletek a jármű korának függvényében : minden 2, 5, 8, 10 és 15 évben
  • Vezérműszíj cseréje

Olajak specifikációja .

Az olajaknak az alábbi szabványoknak kell megfelelniük :

  • Benzinüzemű motorok és kettős, benzin/GNV vagy GPL gázüzemű : ACEA A3, A5 vagy API SJ, SL
  • Dízelmotor : ACEA B3, B4, B5 vagy API CF

A 2004. modellévi CITROEN motorok TOTAL ACTIVA/QUARTZ FUTUR 9000 5W-30, vagy bármilyen egyéb, a(z) ACEA A5/B5 és API SL/CF szabványoknak megfelelő olajokkal tölthetők fel .

A 5W-30 olajat a következő motorokban nem használják Motorok   Típus   Hengerűrtartalom   Érintett járművek   SOFIM 2.8   Dízel   2800 cm3   JUMPER 2 HDi és TDi   XU10 J4RS   Benzin   1998 cm3   XSARA 2 VTS 2.0i 16V (3 ajtós)   HDi/FAP   Dízel   2179 cm3 - 1998 cm3 - 1560 cm3   CITROEN C4 1.6, C4 2.0, Picasso 1.6, C5 facelift 1.6, C5 2.0, C5 2.2, C8 2.0 és C8 2.2   1.4 HDi 16 V (DV4TED4)   Dízel   1398 cm3   CITROEN C3   2.2i (EW12J4)   Benzin   2230 cm3   CITROEN C8   2.0i (EW10A)   Benzin   1997 cm3   CITROEN C4 és C5 facelift   2.0i 180 LE (130 kW) (EW10J4S)   Benzin   1997 cm3   CITROËN C4 coupé VTS  

LETÉT : A teljesítmény megőrzése érdekében minden CITROEN jármű kenését jó minőségű motorolajjal kell végezni (félszintetikus és szintetikus olajok) .

LETÉT : A 30 000 km-es (20 000 mérföldes) szervizperiódusú gépkocsiknál szigorúan TOTAL ACTIVA/QUARTZ 7000 vagy TOTAL ACTIVA/QUARTZ FUTURE 9000 olajat, illetőleg ezekkel egyező teljesítőképességű más olajat használjon .

Egyéb iránymutatás híján a legjobb a nagy igénybevételhez ajánlott karbantartási tervet betartani .

MEGJ. : Ezek az olajok teljesítik a ACEA A3 vagy API SJ/SL szabvány által meghatározott jellemzőket .

4.1. Standard műveletek

Leeresztés - csere :

  • Motorolaj
  • Olajszűrő
  • Olaj a házban 4x4-es reduktorral , közlőmű , hátsó híd : JUMPER 4x4
  • Légszűrő : JUMPER 2 2.8 HDi
  • Gázolajszűrő : JUMPER 2 2.8 HDi és 2.8 TDi
  • Pollenszűrő (felszereltség szerint)
  • Nyomáscsökkentő szűrő : JUMPER 2 (földgáz)
  • LPG mágnesszelep szűrők : JUMPER 2 (LPG)
  • Gázüzem-mágnesszelep szűrője : BERLINGO 2

Feltöltési szint :

  • LDS folyadék
  • Kormányszervó-folyadék (kivéve CITROEN C2 és C3)
  • Ablakmosó-folyadék
  • Kiszerelhető celladugókkal ellátott akkumulátor
  • Fékfolyadék (lásd a megjegyzést)
  • Hűtőfolyadék

MEGJ. : Kivéve előírt csere esetén .

Ellenőrzés :

  • Tömítettég, csövek és tartályok állapota (motor és sebességváltó)
  • A kipufogórendszer állapota
  • A kormány hüvelyeinek, csuklóinak, tengelyeinek, a kapcsolótengelyek és a fogasléc állapota
  • Földgáz- (GNV) és LPG-csövek elvezetésének ellenőrzése szemrevételezéssel, szivárgások ellenőrzése a csőcsatlakozásoknál
  • GPL tartály rögzítésének vizuális ellenőrzése (JUMPER2)/GNV
  • Ellenőrizze a GPL befecskendezők beszerelését (csövek elhelyezése, bilincsek meghúzása) : JUMPER 2 (GPL)
  • Kuplungpedál-magasság vagy az automatikus utánállító berendezés (beállítást beleértve)
  • A segédberendezések hajtószíjainak állapota
  • Az ablaktörlők állapota
  • Lámpák és irányjelzők
  • Hátsó fékbetétek kopása : benzinmotoros, földgáz- és LPG-üzemű, illetve HDi változatok
  • Első fékbetétek kopása : CITROEN C2, C3, C4 , XSARA 2 , XSARA PICASSO 2 , BERLINGO 2
  • A gumiabroncsok és a pótkerék állapota és felfújása
  • A nyomás ellenőrzése a gázüzem kieresztő kimenetén : JUMPER 2 (GNV)
  • Kézifék (kivéve automatikus utánállítású fék)
  • Tetőívek leszereléséhez és reteszeléséhez szükséges erőkifejtés : CITROEN C3 PLURIEL
  • Szelephézagok : JUMPER 2 (GPL/GNV)
  • Ellenőrizze a GPL nyomáscsökkentő 2 fokozatának nyomását a diagnosztika műszerrel, és állítsa be amennyiben ez szükséges BERLINGO 2 (LPG)
  • A gázolajszűrő tisztítása

Zsírozás :

  • Kardántengely : JUMPER 2 (4x4 változat)
  • Kicsapódó hátsó ajtózsanérok a 270 °-os nyithatóság végett : JUMPER 2 (felszereltség szerint)
  • Lengőkarok " JSA " gömbcsukló-tengelyei : JUMPER 2 (felszereltség szerint)
  • A csukható tető bordáinak sínjei és végei : CITROEN C3 PLURIEL

Öndiagnosztikai rendszer rögzített üzeneteinek kiolvasása : az esetleges hibakódok törlése .

Újraindítás/lenullázás : karbantartási kijelző (felszereltség szerint) .

Próba : próbaút .

4.2. Általános műveltek

Járművek   Motortípus   Karbantartás gyakorisága   CITROEN C2   1.4 HDi 16 V   Normál üzemi körülmények esetén 60 000 km-enként (37 500 mérföld), nehéz üzemi körülmények esetén 45 000 km-enként (30 000 mérföld)   CITROEN C3   1.4 HDi 8 V     A N° OPR 10 247 -ig   XSARA 2   Mindegyik   XSARA PICASSO 2   CITROEN C4   1.6 HDI   CITROEN C5 restyling   CITROEN C8   Dízel   A N° OPR 10 191 -ig   BERLINGO 2   Minden típus kivéve DW8   JUMPER 2   2.8 TDi   CITROEN C2   1.4 HDi 8 V   Normál üzemi körülmények esetén 60 000 km-enként (40 000 mérföld), nehéz üzemi körülmények esetén 40 000 km-enként (24 000 mérföld)   CITROEN C3   N° OPR 10 248 -tól kezdődően     Benzin   CITROEN C4   Minden típus kivéve 1.6 HDi   CITROEN C5 restyling   CITROEN C8   Benzin   Dízel   N° OPR 10 192 -tól kezdődően   BERLINGO 2   DW8   JUMPY 2   Mindegyik   JUMPER 2   Minden típus kivéve 2.8 TDi   CITROEN C15   Mindegyik  

Ellenőrzés :

  • Kerékagyak, csatolórudak, gömbfejek és csatlakozópontok
  • Segédberendezések hajtószíjának/ainak feszessége (dinamikus feszítő nélkül)
  • Lengéscsillapítók tömítése
  • Hátsó fékbetétek kopása (ha vannak tömítődugók)
  • A féknyergek, a féktárcsák és a fékcsövek

Csere :

  • Gyújtógyertyák (kivétel V6 motor)
  • Légszűrő : minden motornál (kivétel JUMPER 2 2.8 TDi és 2.8 HDi)
  • Gázolajszűrő : (kivéve JUMPER 2 TDi, HDi)
  • Benzinszűrő (kivéve CITROEN C2, C3, C4, C5 facelift és C8)

4.3. Különleges műveletek

4.3.1. Benzinmotoros járművek - közvetlen befecskendezéses dízel (HDi)

  A gépkocsi szervizperiódusa   Menetrendszerű karbantartás   Szigorított ütemű karbantartás   CITROEN C2, és C3   Tüzelőanyag-szűrő cseréje (*)   ---   60 000 km (36 000 mérföld)   Légszűrőbetét cseréje : 1.4 HDi 8 V (*)   ---   A N° OPR 10 247 -ig   15 000 km-nél (10 000 mérföld), majd 30 000 km-enként (20 000 mérföld)   N° OPR 10 248 -tól kezdődően   20 000 km-enként (12 000 mérföld)   Légszűrőbetét cseréje : 1.4 HDi 16v és 1.6 HDi 16v (*)   ---   15 000 km-enként (10 000 mérföld)   Generátorszíj csere, és a dinamikus szíjfeszítő lengéscsillapítójának cseréje : CITROËN C3 Stop & Start   90 000 km-enként (60 000 mérföld)   60 000 km-enként (36 000 mérföld)  

(*) Grande Exportation (kivéve Franciaország tengeren túli területei, Közép- és Kelet-Európa országai) .

  A gépkocsi szervizperiódusa   Menetrendszerű karbantartás   Szigorított ütemű karbantartás   XSARA 2   Légszűrőbetét cseréje : 1.4 HDI (*)   ---   15 000 km-nél (10 000 mérföld), majd 30 000 km-enként (20 000 mérföld)  

(*) Grande Exportation (kivéve Franciaország tengeren túli területei, Közép- és Kelet-Európa országai) .

  A gépkocsi szervizperiódusa   Menetrendszerű karbantartás   Szigorított ütemű karbantartás   XSARA PICASSO 2   A részecskeszűrő cseréje   120 000 km (75 000 mérföld)   120 000 km (75 000 mérföld)   EOLYS folyadék szintjének beállítása   120 000 km (75 000 mérföld)   120 000 km (75 000 mérföld)   Légszűrőbetét cseréje : 1.6 HDI (*)   ---   15 000 km-enként (10 000 mérföld)  

(*) Grande Exportation (kivéve Franciaország tengeren túli területei, Közép- és Kelet-Európa országai) .

  A gépkocsi szervizperiódusa   Menetrendszerű karbantartás   Szigorított ütemű karbantartás   CITROEN C4   Részecskeszűrő cseréje gyári felújítottra 2.0 HDi esetén   120 000 km (80 000 mérföld)   120 000 km (80 000 mérföld)   EOLYS folyadék szintjének beállítása 2.0 HDi esetén   120 000 km (80 000 mérföld)   120 000 km (80 000 mérföld)   Részecskeszűrő cseréje gyári felújítottra 1.6 HDi esetén   120 000 km (75 000 mérföld)   120 000 km (75 000 mérföld)   EOLYS folyadék szintjének beállítása 1.6 HDi esetén   120 000 km (75 000 mérföld)   120 000 km (75 000 mérföld)   Légszűrőbetét cseréje : 1.6 HDI (*)   ---   15 000 km-enként (10 000 mérföld)   Tüzelőanyag-szűrő cseréje (kivéve 2.0i 180 LE (130 kW)) (*)   ---   60 000 km (40 000 mérföld)   Benzinszűrő csere 2.0i 180 LE (130 kW) (*)   ---   60 000 km (37 500 mérföld)  

(*) Grande Exportation (kivéve Franciaország tengeren túli területei, Közép- és Kelet-Európa országai) .

  A gépkocsi szervizperiódusa   Menetrendszerű karbantartás   Szigorított ütemű karbantartás   CITROEN C5   Részecskeszűrő cseréje gyári felújítottra 1.6 HDi esetén   100 000 km (62 500 mérföld)   100 000 km (62 500 mérföld)   Részecskeszűrő cseréje gyári felújítottra a többi 2.0 és 2.2 dízelmotor esetén   180 000 km (120 000 mérföld)   180 000 km (120 000 mérföld)   EOLYS folyadék szintjének beállítása 1.6 HDi esetén   120 000 km (75 000 mérföld)   120 000 km (75 000 mérföld)   EOLYS folyadék szintjének beállítása 2.0 és 2.2 HDi esetén   120 000 km (80 000 mérföld)   120 000 km (80 000 mérföld)   Gyújtógyertyák cseréje (V6 motornál)   120 000 km (80 000 mérföld)   80 000 km (48 000 mérföld)   Tüzelőanyag-szűrő cseréje (*)   ---   40 000 km (24 000 mérföld)   Légszűrőbetét cseréje : 1.6 HDI (*)   ---   15 000 km-enként (10 000 mérföld)  

  A gépkocsi szervizperiódusa   Menetrendszerű karbantartás   Szigorított ütemű karbantartás   CITROEN C8   Részecskeszűrő cseréje gyári felújítottra minden dízelmotornál   A N° OPR 10 247 -ig   A N° OPR 10 247 -ig   120 000 km (75 000 mérföld)   120 000 km (75 000 mérföld)   N° OPR 10 248 -tól kezdődően   N° OPR 10 248 -tól kezdődően   180 000 km (120 000 mérföld)   180 000 km (120 000 mérföld)   EOLYS folyadék szintjének beállítása minden dízelmotornál   A N° OPR 10 247 -ig   A N° OPR 10 247 -ig   120 000 km (75 000 mérföld)   120 000 km (75 000 mérföld)   N° OPR 10 248 -tól kezdődően   N° OPR 10 248 -tól kezdődően   120 000 km (80 000 mérföld)   120 000 km (80 000 mérföld)   Gyújtógyertyák cseréje (V6 motornál)   120 000 km (80 000 mérföld)   80 000 km (48 000 mérföld)   Tüzelőanyag-szűrő cseréje (*)   ---   40 000 km (24 000 mérföld)  

  A gépkocsi szervizperiódusa   Menetrendszerű karbantartás   Szigorított ütemű karbantartás   JUMPER 2   Szelephézag ellenőrzése : JUMPER 2 2.8 HDi   120 000 km (75 000 mérföld)   80 000 km (48 000 mérföld)  

(*) Grande Exportation (kivéve Franciaország tengeren túli területei, Közép- és Kelet-Európa országai) .

4.3.2. Alacsony nyomású, közvetlen befecskendezésű dízel járművek

  A gépkocsi szervizperiódusa   Menetrendszerű karbantartás   Szigorított ütemű karbantartás   Szelephézag ellenőrzése : JUMPER 2 2.8 TDi   120 000 km (75 000 mérföld)   90 000 km (54 000 mérföld)   Légszűrőbetét cseréje : JUMPER 2 2.8 TDi   40 000 km (25 000 mérföld)   30 000 km (18 000 mérföld)  

4.4. Műveletek a jármű korának függvényében

Csere   Fékfolyadék   Minden 2 évben   Hűtőfolyadék : JUMPER 2 2.8 TDi   120 000 km-enként (75 000 mérföld) vagy 5 évente   Hűtőfolyadék : JUMPER 2 2.0, 2.2 és 2.8 HDi   120 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 5 évente   Pyrotechnikai övfeszítők és légzsák csere javaslat   Minden 15 évben   GNV tartály csere (*)   Minden 20 évben   Ellenőrzés   GNV tartály ellenőrzése (*)   Minden 3 évben  

(*) a gáztartály minden országban a különleges nyomáskészülékekre vonatkozó rendelkezések hatálya alá esik . a GNV tartályok nyomonkövetése az ügyfél felelősége .

Az LPG tartályra minden országban a nyomás alatti berendezésekre vonatkozó helyi szabályozások érvényesek . a GNV tartályok nyomonkövetése az ügyfél felelősége, az adott ország szabályai szerint .

MEGJ. : A CITROEN előírásai szerint a pirotechnikai elemeket (légzsákok és biztionsági övek) 15 évente cserélni kell .

4.5. Javasolt művelet

Véletlen pályaelhagyásra figyelmeztető funkció : minden szervizlátogatáskor , tisztítsa meg az oldalsó pályakövető érzékelőket (lásd a megfelelő műveletet) .

4.6. Vezérműszíj cseréje

Benzines motorok .

Járművek   Hengerűrtartalom   Motorok   Normál körülmények   Nehéz üzemi körülmények   CITROEN C2   Minden hengerűrtartalom (kivéve 2.0i 180 LE (130 kW))   TU-ET-EW-ES (kivéve EW10J4S)   120 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 10 évente   80 000 km-enként (48 000 mérföld) vagy 10 évente   CITROEN C3   CITROEN C4   CITROEN C5 restyling   CITROEN C8   CITROEN C4   2.0   EW10JS   120 000 km-enként (75 000 mérföld) vagy 10 évente   75 000 km-enként (50 000 mérföld) vagy 10 évente   XSARA PICASSO 2   Minden hengerűrtartalom   TU-EW   120 000 km-enként (75 000 mérföld) vagy 10 évente   90 000 km-enként (60 000 mérföld) vagy 10 évente   XSARA 2   Minden hengerűrtartalom   TU   120 000 km-enként (75 000 mérföld) vagy 10 évente   90 000 km-enként (60 000 mérföld) vagy 10 évente   BERLINGO 2   JUMPY 2   Minden hengerűrtartalom   EW   120 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 10 évente   80 000 km-enként (48 000 mérföld) vagy 10 évente   JUMPER 2   Minden hengerűrtartalom   XU   120 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 10 évente   80 000 km-enként (48 000 mérföld) vagy 10 évente  

Dízelmotorok .

Járművek   Hengerűrtartalom   Motorok   Normál körülmények   Nehéz üzemi körülmények   CITROEN C2   1.4   DV4TD   240 000 km-enként (150 000 mérföld) vagy 10 évente   180 000 km-enként (120 000 mérföld) vagy 10 évente     A N° OPR 10 247 -ig   CITROEN C3   1.4   DV4TD   240 000 km-enként (160 000 mérföld) vagy 10 évente   180 000 km-enként (108 000 mérföld) vagy 10 évente     N° OPR 10 248 -tól kezdődően     1.4   DV4TED4   240 000 km-enként (150 000 mérföld) vagy 10 évente   180 000 km-enként (120 000 mérföld) vagy 10 évente   CITROEN C4   1.6   DV6   240 000 km-enként (150 000 mérföld) vagy 10 évente   180 000 km-enként (120 000 mérföld) vagy 10 évente   Egyéb HDi motorok   DW10   150 000 km-enként (100 000 mérföld) vagy 10 évente   120 000 km-enként (72 000 mérföld) vagy 10 évente   XSARA PICASSO   1.6   DV6   240 000 km-enként (150 000 mérföld) vagy 10 évente   180 000 km-enként (120 000 mérföld) vagy 10 évente   2.0   DW10   160 000 km-enként (100 000 mérföld) vagy 10 évente   120 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 10 évente   CITROEN C5 restyling   1.6   DV6   240 000 km-enként (150 000 mérföld) vagy 10 évente   180 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 10 évente   Egyéb HDi motorok   DW10 - DW12   150 000 km-enként (100 000 mérföld) vagy 10 évente   120 000 km-enként (72 000 mérföld) vagy 10 évente   CITROEN C8   2.0 - 2.2   DW10 - DW12   160 000 km-enként (100 000 mérföld) vagy 10 évente   120 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 10 évente   A N° OPR 10 191 -ig   2.0 - 2.2   DW10 - DW12   150 000 km-enként (100 000 mérföld) vagy 10 évente   120 000 km-enként (72 000 mérföld) vagy 10 évente   N° OPR 10 192 -tól kezdődően   XSARA 2 , BERLINGO 2   1.9   DW8   120 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 10 évente   90 000 km-enként (54 000 mérföld) vagy 10 évente   2.0   DW10   160 000 km-enként (100 000 mérföld) vagy 10 évente   120 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 10 évente   JUMPY 2   1.9   DW8   120 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 10 évente   90 000 km-enként (54 000 mérföld) vagy 10 évente   2.0   DW10   150 000 km-enként (100 000 mérföld) vagy 10 évente   120 000 km-enként (72 000 mérföld) vagy 10 évente   JUMPER 2   2.0 - 2.2 - 2.8   DW10 -DW12 - 2.8 HDI   150 000 km-enként (100 000 mérföld) vagy 10 évente   120 000 km-enként (72 000 mérföld) vagy 10 évente   2.8 TDi   Sofim 2.8 TDi   120 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 10 évente   90 000 km-enként (54 000 mérföld) vagy 10 évente   CITROEN C15   1.9   DW8   120 000 km-enként (80 000 mérföld) vagy 10 évente   90 000 km-enként (54 000 mérföld) vagy 10 évente  

Előzmény: colalite (180)
colalite Creative Commons License 2008.12.05 0 0 180
Valaki megtudná mondani, hol tudnék utánnanézni, hogy milyen munkálatokat kell elvégeznie és alkatrészeket cserélnie a szervíznek a kötelező kilométerszervizek esetén?
Konrad Creative Commons License 2008.12.04 0 0 179
Az a kis dugattyú megy szét a rosszabb minőségű lötyitől.
Én nem barkácsolok, nincsenek szerszámaim hozzá, és több időt elcsesznék vele, mint amennyibe került a javítás :(
Előzmény: Lalika75 (178)
Lalika75 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 178
Szia!Ezt nekem is ajánlották,de a gond az,hogy nem a motor rossz,hanem az irányváltó kis dugattyú a motor végén.Azt meg ugye külön nem lehet kapni.Én inkább szétszedtem és megcsináltam,mert az újnál is fennáll ugyanez a probléma.
Előzmény: Konrad (172)
Hummer72 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 177
Jelenleg nem gyári R16-os alufelni van rajta.
Michelin Pilot Primacy 215/55/R16 93W

A többi dologra kicsit később hosszabban válaszolok! Ígérem érdekes lesz! :)
Előzmény: oszcilloszkop (174)
vabal58 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 176

bocs

 

egyébként a 195/65 -15 az kicsi rá, kivül esik a váltóméret tűrésén...

( kisebb az átmérője...)

 

vabal

Előzmény: Hummer72 (173)
vabal58 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 175

Helló!

 

 

Nem ajánlani kell,hanem a szakszervízben megkérdezni!!!!

 

Jó rá a régi 15" felni.

 

A gumi méretével kell kompenzálni a kerék átmérőjét.

Bármelyik gumis oldalon találsz váltóméret számítást.

 

Egyébként én is 15" télit használok...

 

vabal 

Előzmény: Hummer72 (173)
oszcilloszkop Creative Commons License 2008.12.02 0 0 174
Ha 2005-ös akkor az már C5 II-es és annak az alapmérete 16''. Nem tudom a 15-höz mit szólna, az a régi C5 mérete volt.
Gyári acélfelni méret:
6,5X16 ET26
Osztókör 4X108, központosító furat 65,1

Milyen felnik vannak most rajta?
Előzmény: Hummer72 (173)
Hummer72 Creative Commons License 2008.12.01 0 0 173
Téli gumi II.
Sziasztok!
2005-ös évjáratú gépemre keresnék téligumit + felnit.
Amit szeretnék: 195/65/R15
Tehát 15-ös felnit.
Amiket eddig hallottam:
4x108 osztókör ez OK, de a többi:
- 6x15 Et 27
- 6,5x15 Et 27
- 6x15 Et 18

18 és 27 között elég nagy a különbség, szóval ki mit ajánl?
Konrad Creative Commons License 2008.11.28 0 0 172
Szia, megoldódott az ablakmosó probléma, egy 5e Ft-os motort kellett cserélni... Annyi volt a javaslat, hogy nem szabad normál ablakmosót használni, hanem a Würth féle extra tiszta ablakmosót érdemes, és akkor nem megy tönkre a motor.

A héten állítólag 5 ilyen motort adtak el abban a boltban, ahonnan az enyém is jött...
Előzmény: Lalika75 (154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!