Lényegtelen is hogy mi húzta. Arról beszéltem amikor a jegyvizsgáló bezárja egy ajtótól az összes többit. (és ha ez valahol nem történne meg nem ad jelzést indulásra) Enélkül is becsukódnak elinduláskor, csak az szintén vagy megtörténik vagy nem, az első években igy voltak használva, elég sokszor nem záródott 1-1 ajtó, de jóvótazúgy. A győri eset után lett ez a központi zárás szigorúan használva.
volt az 1-esen kiesés is halbiból valahol Tatabánya környékén de már tizen éve. (nem, nem a lány aki kiugrott Győrben, bár neki se kellett volna tudni kinyitni)
Vezérlési probléma szokott inkább előfordulni, a kocsi elektronika ilyenkor azt "hiszi" hogy áll. Tapasztalat, hogy nem árt a kocsikat időnként resetelni. Bár sokszor a következő megállás-indulás után meg jó..
Ja, ha nem TB0 képes mozdony van elékötve, akkor csak a sebességfüggő ajtóreteszelés van, egy mechanikus pöcök. Az simán tönkremehet, adott esetben. Visszajelzés nuku, mert eleve nem is lenne hova.
Gondolom a vezetőállás színét megváltoztatták pirosról vörösre
Azt nem, ellenben a Szinara az utóbbi időben egy picit a vezetőasztalokat is átdizájnolta, aminek következtében eltűntek az uráli pirosfenyőből készült szegélyek. Egyes hardcore masiniszták és mániások fájlalják a dolgot. A csupaműanyag között jól mutatott egy kicsinyke kis fa, hát most már csak a műanyag marad.
Megjegyezted. És most mit vársz? Dőljek a kardomba, mert felsorolsz itt néhány (sajnos) trivialitást? Ne már... Minden tiszteletem azoké, akik viszik a hátukon a romhalmazt rendszert, de közel sem biztos, hogy minden utas ilyen megértő.
"Tehát ha már a vasutas attitűd demonstrálásánál tartunk"
Pont most demonstráltad azt a bizonyos attitűdöt, még ha nem is ez volt a szándékod. Egyébként nem állítottam, hogy minden - vagy akár a többség - vasutas ilyen lenne. De cáfold, ha úgy gondolod, hogy nincs ilyen.
Akitől a vonaton a jv kéri a jegyeket ellenőrzésre, az az utas. Nem minősítjük. Szolgáltatást vesz igénybe, amiért az esetek jelentős többségében fizetett, vagy valaki fizet utána. Az IC pótjegyért pedig fizetett. A pénzéért annak ellentételezését várja. És ha azt nem kapja meg, had legyen már elégedetlen. És ha picit visszaolvastál volna, akkor tudnád, hogy a kijelzők működésének hiánya csak a megmosolyogtató plusz volt. Hogy a legtöbb reagálás miért pont erre volt, azt nem tudom. Mert gyakorlatilag semmi nem működött, amiért a pótdíjat fizette az utas.
Maradok tisztelettel, kitartást, jó munkát kívánva! :-)
Van arra valamilyen logikus magyarázat, hogy az friss üde Elvira miért nem tud egy Becs - Miskolc vonatjegyet 2021ben csipöböl beárazni ? Ha a híradóban Becs idöjarasa meg soft Magyarország, a MAV oldalon ez miért nincs igy ?
A 2ESz7 sorozat ("Fekete Gránit") is feliratkozott a dupla elegyeket üzemszerűen továbbító gépek közé. Az első menet 133 kocsi, 12490 tonna (plusz a 2x2 mozdonyszekció) volt, Balezino és Szvecsa állomások között (a táv 375 km). További duplák fogják követni, egyrészt az automatikus járművezető rendszer adott sorozatra készített szoftverváltozatának a megfelelőségi vizsgálatai miatt, és nem utolsósorban amiatt is, hogy a vezéreknek legyen lehetőségük gyakorlatot szerezni ezzel a géppel a duplák kézi vezetésére nézve is.
(Ha a trainpix nem engedi a kép közvetlen linkelését, akkor privát/inkognitó ablakban érdemes megnyitni. A képen egyébként a 009-es van - a szériagépek fizimiskája picit változott a protóhoz képest.)
A helyes piros/vörös vasúti szakzsargonnal kapcsolatban: azt mindig nevetségesnek (meg egy picinykét szánalmasnak is) tartottam, amikor a szakértők kioktatják vagy a hátuk mögött leszólják a laikusokat a nagyközönség számára érthető, ámde szakmaiatlan kifejezések használata miatt.
Kerékpáros sportközvetítések során is előszeretettel hívják a szakemberek fogaskeréknek a lánckereket, az ember füle előbb-utóbb teljesen megszokja... :-)
"Ugye, hogy meg kéne végre szüntetni azt a villogó fehéret?"
Mit javasolnál helyette? Valamikor nagyon régen zöld négyzet, volt, de talán az pont amiatt szűnt meg, hogy el is romolhat a berendezés, tehát nem biztos, hogy szabad az áthaladás.