Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Bár a mindennapi tevékenységeimnek csak nagyon kevés százalékát képezi a nukleáris fegyverekkel való érintkezés, gondolum azért egy atombomba úgy van megcsinálva, hogyha leejtik, nem robban. Most egy ilyenről volt szó. Úgy gondolom más az, amikor egy atombomba jó biztonságosan van felépítve, és más az, amikor pl hasadóanyagot nyúlnak le és abból bütykölnek. De annyira azért tényleg nem értek hozzá:))) szerencsére!!!:)
Az uránnak és a plutóniumnak is megvan a kritikus tömege. Pl ha eleget lopnak a fegyverből, akkor elég ha szétszedik és a hasadó anyagot egymás mellé teszik. pl : Ha te megfogsz 25 gramm plutóniumot a bal és 25 grammot a jobb kezedben, maj dösszeérinted akkor csodát fogsz látni... ugyanis a plútonium kritikus tömege 50 gramm.
A nukleáris eszközök rendkívül strapabíróak, volt szó a műsorban egy '60-as években történt esetről, amikor az amerikaiak egy B-52 bombázóról oldottak le véletlenül (?) egy atombombát, kb. 12 ezer méteres magasságban repülve. A bomba egy erdős területre zuhant, ripityára törött, baromi nagy krátert vágott a talajba, de nem robbant fel!
Persze, hogy nem robbant fel, mert a nukleáris fegyverek nem érintésre indulnak be. Különben miért kéne élesítő kód, meg minden. Ha a terroristák elcsórnának egyet nem kéne a kóddal törődniük, csak egy jó nagyot rácsapni kalapáccsal, oszt BUMM!!!
Nézd én nem repültem rajta, összesen kétszer láttam, egyszer Moszkvában egy múzeumban, és egyszer indikátoron ellenőrző célként. De ez a 120 km autentikus forrásból - hú de szép kifejezés - származó adat. A orosztól tanultam.
Amit az indikátoron ellenőrző géppárként láttam, ott a két gép között valami 60 - 80 km volt.
A Síkvidéki radarok valóban fantasztikusak. Egészen a Duna vonaláig. Ott ugyanis kezdődik a Mecsek, a Zalai dombság és a többi. Ott a síkvidéki radarok már csak a hegy tetejét látják.
Nekem a felvetésed nyomán kis nosztalgiám van. Anno szolgáltam a Pilisen egy közepes légvédelmi rakéta osztálynál. Itt a fórumokon kószál néhány kolléga, akikkel már voltam fent. Az is természetvédelmi terület, akkor is az volt, és a túristákat eleinte rettentően zavarta, hogy az Országos Kék túra egyik pecsételő helye a kartografált kilátó mellett volt, ami - minő véletlen - a kerítésen belülre került. A Pecsételést megoldottuk, a dobozt kiraktuk a kerítésen kívülre. Ott is volt egy védett hóvirág faj, ami csak jól járt velünk, mert a parancsnokunk - miután megmondták és megmutatták neki a virágot - rendszeresen locsoltatta a katonákkal. A hóvirág olyan jól érezte magát nálunk, hogy amikor jött a szezonja, akkor szinte kaszálni lehetett. Csak az volt a baj, hogy májusban már a lőtéri foltos kutyának sem kellett a hóvirág.
Na persze akkor még más volt a világ. Próbáltak volna akkor a zöldek tiltakozni. Alighanem rájuk lett volna eresztve egy csapat katona kutyákkal és máris nincs tiltakozás.
"Na ezt má nem hiszem!" - ki is mondta a burkusok királya?
Na szóval az, hogy nem tudna megfordulni..haha :)) azé nem Mach néggyel megy az mindenhová!
A 120 Km távolság is sok egy kicsit, ugyanis a géppár lényeg, hogy egymást fedezzék a gépek, tehát ha az egyik kifordul, mert jön mögötte a gaz ellenség, akkor a másik ráfordulva fedezhesse a fegyvereivel...de mivel a továrisoknak nem voltak 120 km hatótávú rakétái, kicsit kétséges ez a 120 km... inkább 20... de valószínúbb a 2 km :))
A MIG 25 és 31 kb. egy kategória. Mindkettő nagysebességű elfogó vadász. Mindkettő nagyon jó az orosznál, mert ott van hely. Nálunk olyan nagyon meg sem tudnának légtérsértés nélkül fordulni. A MIG 25 géppárnál a két gép közötti távolság átlagsebesség esetén 120 km. A MIG 27 pedig a MIG 23 földi támogató változata. Arról lehet megismerni, hogy lapos az orra. Úgy néz ki, mint amire ráléptek.
Jó ez a "fűnívó". A Duna völgyén szinte akármilyen géppel (ezt úgy értsd, hogy ügyes pilóta még utasszállító gépet is fel tud hozni ott.) fel lehet repülni egészen Budapestig. Maximum a hidaknál kell kissé felemelkedni, de ott sem nagyon. Azt még az Rt. háló nem veszi észre. Max a vizuális észlelés lehetséges.
A nukleáris eszközök rendkívül strapabíróak, volt szó a műsorban egy '60-as években történt esetről, amikor az amerikaiak egy B-52 bombázóról oldottak le véletlenül (?) egy atombombát, kb. 12 ezer méteres magasságban repülve. A bomba egy erdős területre zuhant, ripityára törött, baromi nagy krátert vágott a talajba, de nem robbant fel!
Azért ne hasonlítsuk össze egy atomreaktort és egy atombombát ilyen téren. Az atomfegyverekben alaphelyzetben nincs meg a kritikus tömeg, hogy megkezdődjön a maghasadás, és hogy ez idő előtt ne következhessen be, arra több biztosító berendezés is felügyel. Az atomreaktorokban azonban megvan a kritikus tömeg, és zajlik a láncreakció, tehát ilyen téren veszélyesebbek.
Amit szerintem "sikeresebben" támadhatnának meg a terroristák mondjuk egy robbanóanyaggal megtöltött kisrepülőgéppel, az inkább a százhalombattai MOL olajfinomító.
Teljesen egyetértek, no persze "pozitívabb" Paks-ot beállítani célpontot, amely viszonylag jól védett, mint a Százhalombattától jó hosszan elnyújtózó MOL telep, melyet szinte fizikai képtelenség megvédeni egy eféle támadástól...
...azt mondta a szakértő, hogy meglepően kevés olyan sérülékeny pontja van az atomerőműnek, amely elpusztításával komoly tragédiát ( pl. nukleáris sugárzást ) tudnának okozni a terroristák.... Ezt Stylist idézte...
A vezeték igen. De OSZLOPOSTÓL? Ezek monstrumok, több száz kv-os vezetéket tartó oszlopok! Legyártani sem semmi, (nem hiszem, hogy van tarcsi), felállítani meg pláne!
Olyan magasságból azért eléggé komoly kihívás lenne a megfelelő érzékenység biztosítása. A szovjet/orosz és amerikai radar-műholdak mind LEO pályán keringenek a Föld körül.
Az azert eleg koltseges lenne, hogy egy awacs mindig fent repkedjen....
Egyetlen radar-műhold (LACROSSE) ára elérheti a félmilliárd $-t, a fellövés további ~200 millió $ (ha űrsiklóval végzik, akkor újabb félmilliárd). Ezek mellett határozottan olcsó megoldásnak tűnik nekem. :))
Ha én arab terrorista vónék, nem komplikálnám a dolgot sem eltéritéssel, sem egyébb nagystílű, sok bukovárit tartalmazó ákcióval az atomerőmű kiiktatását. Mongyuk rászánnák egy iccakai vadászatnal álcázott történést, és levadásznám az összes távvezeték oszlopát az erőműből kilépő távvezetéknek. Mongyuk kondimat ismerve, meg terepjáró képességemet, be tudnék vállalni vagy húsz távvezeték oszlopot. Ha cimbim is lenne....Oszt az időzített szerkezettel...( A bányában valaha TH vasat nyírtunk el robbantással, ami van legalább oljan acél, mint a távvezeték oszlop lába.) Oszt leült Paks egy fél évre!
No, ez se tipp, se fantázia, csak kíváncsi vagyok hogy az eccerű gyalogkakukk akciókra gondoltok-é a "hájtek" korában?
Örülök, hogy AWACS ügyileg aktívak vagytok. No, én csupán azzé pezzetem, mert a bánáti bazsarózsát pusztító zengői radar elsősorban NATO ügy. (Ha nem tévedek! Mámint a NATO-Vezetés szeretne nálunk radart. Meg mi is mert hát tagok vagyunk, bár már vacilálunk, hogy hová.) No, akkó AWACS mán lenne! (Nem zsozsó a földi loksi állsra, hanem MEGLÉVŐ technika. Ami má van, csak mondjuk Kecskemétre kék hozni, akár többet is, és magyar fiúkat ültetni rá. És akkó repűljön! Nékem mindegy, hogy a földi radar eszi a pézt, vagy néminemüleg a légi viszi a zsozsót. Persze az tán kicsivel több. Csak halkan jegyzem meg: Kicsit tán nem árt mást is megtanúlni harcosainknak, mint a gyaloglövész szakmát. Megjegyzem azt is nagyra becsülöm! Sőt....!!! Én továbbra is ammondó vagyok, hogy a síkvidéki loksik elegek a délről jövök felderítésére. Az eltérített gépre úgyis csak a fél percen belül indítható rakéta véd. Hk-szint emelése esetén emelkedik az AWACS. (Mondom ezt már korszerűtlen, volt OLP-s-ként, aki elsőkézből tanúlta a VOZDUH kezelését a szovjetektől.)
Először is sorry! Az előbb elszámoltam magam tigrisügyben: természetesen Tiger205 ( és nem 250 ) hozzászólására reagáltam! :-))
George Wolf: ugye csak vicceltél az AWACS beszerzéssel? :-0 A Mistral rakétákat leszámítva az utóbbi évek magyar katonai célú beszerzéseinek csúcspontja az 1 db. Ukrajnától vásárolt 23 éves (!) AN-26 szállítógép volt, és még erre is több parlamenti interpelláció érkezett, amely pazarlással vádolta meg a kormányt emiatt! A magyar AWACS-ek megvásárlására csak az új B-2 stealth hadászati bombázóink vételárának kifizetése után gondolhat a kormány! :-))
Amúgy Paksról volt szó egyszer, egy 9/11 utáni tévéműsorban, és azt mondta a szakértő, hogy meglepően kevés olyan sérülékeny pontja van az atomerőműnek, amely elpusztításával komoly tragédiát ( pl. nukleáris sugárzást ) tudnának okozni a terroristák. Persze az ország energiaigényének több mint 40 százalékát biztosító erőmű működésének megakadályozása, a helyreállítás idejére a kényszerű leállítása is éppen elég tragédia lenne. A nukleáris eszközök rendkívül strapabíróak, volt szó a műsorban egy '60-as években történt esetről, amikor az amerikaiak egy B-52 bombázóról oldottak le véletlenül (?) egy atombombát, kb. 12 ezer méteres magasságban repülve. A bomba egy erdős területre zuhant, ripityára törött, baromi nagy krátert vágott a talajba, de nem robbant fel! Amit szerintem "sikeresebben" támadhatnának meg a terroristák mondjuk egy robbanóanyaggal megtöltött kisrepülőgéppel, az inkább a százhalombattai MOL olajfinomító. A rengeteg óriási üzemanyagtartály, és a szerteágazó csővezetékek miatt nem is a kisrepülőgép által okozott primer robbanás lenne a pusztító, hanem a másodlagos robbanások hatásmechanizmusa. Remélem rájuk is odafigyel valaki...
Az élőhelynek a lokátor telepítésével kapcsolatos beruházás mindössze 0,3 ezrelékét érinti. Ha még azt is veszem, hogy az érintett terület jelentős részén jelenleg is út van, már csak 0,1 ezrelék marad. Tehát nem igazán értem a szarakodást egyik oldalról sem. Az ilyen zöld, kék, sárga és egyéb színű mozgalmakat meg már csak azért sem csípem, mert minden ellen teli pofával ugatnak, de alternatívát nem mutatnak.
Az a legnagyobb bajuk a tervezett radarral (Figyelem: érdemes elolvasni a Polidiliben az idevonatkozó fórumot!), hogy nem mehetnek fel a csúcsra. Nem tudok visszafogottan hozzászólni a témához, de a legmeglepőbb, hogy a divatzöldek (ökobunkók) között nagyon kevés környezetvédelmi/természetvédelmi/biológus/stb. van, helyettük inkább a jogászok és bölcsészek dominálnak.
"....SZVSZ: Tüzér említette az AWACS rendszert. Mivel ez repűl, nehezebben sebezhető, mint pl a zengői radar. Költségek nem tóm miként aránylanak egymáshoz. De!: Vegyünk egy iljet, és egy bizonyos hk-szint esetén repüljön. A bizonyos hk-szintig meg elég lennének a meglevő síkvidéki radarállomások a déli határhoz közel. No, ezt a kecske-káposzta eset megoldásaként. Komment? (Asszem van ez oljan javaslat, mint a Keleti MIG, és "T" hk. beszerzése. :-)) )
Üdv: Öreg Csóka...."
Hali!
Nos, ha lenne 3 AWACS-unk....de tellik ennyire,
Persze nem kell a B-707 / B-767 alapú , jó lenen a kisebb (Hecules, vagy akár a SAAB alapú is?) lenne értelme...de azAWACS lényege, hogy MINDIG fent van - mert szvsz a terroisták nem fognak előre szólni, hogy:
- 2005 aug 17-én, du. támadunk, legyen az égen az AWACS, Kecsón a MiG- géppár, és a szikla kész az egészre.
Amúgy kellenének emberek (3 váltás / gép kb..) az AWACS kezelésére si...és kicsit drága (nem véletlen, hogy kevés államnak van...).
Szval legyen inkább modern 3D radar, üzemképes vadászgép 3 helyen (Kecskemét, Pápa, Taszár) és esetleg valami telepített kütyü Paks körül (akéár a csodafegyver Mistral is).
Amúgy Cifu-nak igaza van, egy 150-300 km/h sebeségű max 2T súlyú sportépnél nagyobb kárt tehetne egy eltérített üzemanyaggal telerakott (pl. chartergép Egyiptomba) utasszállító...ha azt éppen a megfeleő pillnatban térítik el, és ráfordulnak Paksra, nincs az a géppár (MIG-25 se!!!) amely Kecskemétről időben odaér...szvsz...
Így én a repterek biztonsági ellenőrzéseit fokoznám, de gyorsan!!!
Vannak geostac. muholdak is... na jo, mondjuk nagyon nem ertek ezekhez meg a radartechnikahoz... Az azert eleg koltseges lenne, hogy egy awacs mindig fent repkedjen....
Vannak műholdra telepített radarok, de azok a hajóflottákat követik, illetve a nagyobb szárazföldi mozgásokat észlelhetik. Repülőgépek követése eléggé nehézkes lenne.
Ráadásul miután ezek a műholdak eléggé alacsonyan keringenek, ezért csak cirka két-három naponta haladnának el a célterület fölött, vagyis tucatnyi ilyen radarműhold kellene egy bizonyos terület folyamatos felügyeletére.
Ha jól rémlik egy Zlin-el tette meg a repülülést Vári úr, aminek a csúcssebessége valahol 230-250km/h környékén van. A kisgépek sebessége ritkán nagyobb, mint 300km/h, de szvsz nem erre kell építeni, aligha egy kisgéppel fogják megtámadni a gaz terroristák Paksot (már ha megakarják).