Kíváncsi vagyok erre a motorra nagyon. Gratulálok hozzá.
Darusferivel már beszéltük, hogy ideje volna tervezni valamikorra valamit. Bár én most nagyon el vagyok veszve, beleszaladtam egy csomó munkába, idén még elő sem toltam a motorokat s egy pár hétig még nem is lesz rá időm.
A Deltánál én úgy akartam tovább csökkenteni a lánc-áttétel mértékét, hogy Mini Riga hátsó lánckereket akartam tenni hátra, a blokkba meg valami kisebb lánckereket, hogy ne legyen túlzottan leterhelve a motor. Verhovinába mondjuk nemigen lehet beletenni a Mini lánckerekét...
Az újratekert trafóra kíváncsi vagyok, hogy hogy muzsikál. Ha jó lesz, csinálok még párat, vagy nyolc-tíz darabhoz van anyagom (egyelőre). Csak persze ehhez is idő kéne...
Üdv Tibi! Na már 200km megtétele után, is stabilan működik a gép! De mint a legtöbb riganal ha egy jól befutott motort szétszedel és összerakol biztos lesz vele valami,ami nem stimmel majd......😁 Főleg egy ilyen átalakításnál! Karbit teljesen újra kellett állítani fuvokazni! A nagy karbit és a kipufogót is lekellett vennem meg járatos! Egyébként a blokk teljesen csendben fut könnyedén,razasok jelentősen csökkentek! 40nel is olyan könnyen fut H dadog.....ezért most dolgozók egy módosított hátsó lánckeréken amit 31fogasra tervezek,H kihasználják a motort,mert már előre nem fér nagyobb! 30as keverékkel jaratom egyenlőre repsol olajjal! A trafot majd most H stabil akarom majd kipróbálni!😁 Lehetne már egy talit összehozni valamikor!
Mit szólnál hozzá ha a jövő héten át küldeném neked a Delta légszürő házat a marokcsavarokat meg a szélvédőt , akár már Hétfőn érte tudnál e menni , vagy melyik nap lenne jó ?
A Deltán gyárilag van a hátsó sárvédőn gumi? Nekem gyanús, hogy nincs. A neten nézelődve többnyire nem látok rajta, de amelyik Deltán van, az régebbi, kerek lámpás.
Ma a Nyirtét i börzén nem volt nagy felhozatal , amit haza vittem az egy betekerős S - 57 blokk henger nélkül , alkatrésznek , a kilométer óra kihajtás gyárilag le van vakolva rajta. Neked oldalburkolat lemezt sajnos most nem láttam , de meg próbálom más felől . A hétvégén tervezem átmenni hozzád . A Deltán hátsó sárvédő gumid van e ? ha nincs szóljál viszek ulyat .
Természetesen nem sürgős , most látom kerestél telefonon , Édesanyám születésnapi ünepségét tartottuk és elnézésedet kérem hogy nem tudtál elérni . Holnap kereslek .
Ma voltam a szélvédő ért amit tervezel a túrázós fehér Riga ra fel szerelni , valamelyik nyugati motoron volt , és nem is házilagos készítés , hanem gyári .
Igen, valószínűleg a gyújtással van gubanc. A gyári adatok (előgyújtás, hézagok) Rigánál csak hozzávetőlegesek, mindegyiknél ki kell kísérletezni, hogy mi jó neki. Az előgyújtás szerintem elég sok, a hézagokat meg minél kisebbre vegyük, aztán onnan növeljük majd, ha kell. De egyébként bármi apróság lehet a hiba oka, egy rosszul betekert gyújtókábel, vagy akármi. Gyertyából is próbálj ki többet.
Cseréltem trafót, másik rigással, trabantéval valamint robogó trafoval is próbáltam, az eredmény ugyan az, tömítéseket a hengernél megnézem, de minedenhol újak, most lett a blokk csapagyazva szimeringezve. Ma reggel elinditottam, most magas fordulaton is beszaggat, néha le os hörög, valami a gyujtással lesz. Jelenleg az előgyujtás 2,6-2,7 körül van, megszakítóhézag pedig felső holtpontban mérve 0.35mm, megcsiszolva az érintkezők, minden bakelit a helyén, csavar meghúzva, átvezető műanyag is a helyén. Szerencsére van alkatrész amivel tudok cserélgetni (4db komplett gyujtas, plusz kondik megszakítók, lendkerekek). Éjjel, vagy legkésöbb holnap délelött mondom a fejleményeket.
Még az jutott az eszembe, hogy lehet, hogy a gyújtás időpontja sincs optimálisan beállítva. Ne adj neki nagy előgyújtást. Majd amikor már jár, ráérsz finomítani rajta.
Ezt sok dolog okozhatja. Valószínű, amit mondasz, hogy a gyújtás rendszerrel van a baj, s azon belül a trafó a leggyakoribb hibaforrás. Próbáld ki a rendszert másik vagy másféle trafóval. Én a gyertyát is kicserélném, s olyan kis gyertyahézagot állítanék, amilyen kicsit csak lehet, mert lehet, hogy egyszerűen alacsony fordulatszámon kevés feszültséget termel a rendszer s gyenge a szikra.
De más oka is lehet a dolognak. A tömítetlenség hasonló tüneteket produkál. Állíts neki valamilyen alapjáratot, nem baj, ha magas, csak ne álljon le magától, s fújd körbe a karburátor tömítéseit meg a hengertalpat féktisztítóval. Ha változik a fordulatszám (általában leáll), akkor lukas a rendszer. De a szimeringek is átengedhetnek, ezeket érdemes biztos-ami-biztos alapon újra cserélni.
Remélem, tudtam segíteni; tájékoztass a fejleményekről.