Keresés

Részletes keresés

Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.09.25 0 0 17748

Tudod van egy olyan apróság, hogy te is egyből minősítesz.

Pontosan tudom és nem azért mert te leírtad, hogy mi a különbség az oxigénes és az oxigén nélküli mászás között. Veled ellentétben én azért nem írnám le azt, hogy aki oxigénnel ment fel, az nem sportteljesítmény, mert akkor egy rakás hegyet megjárt ember nem csinált semmit ugye.

Nem könnyű oxigénnel sem felmenni 8000 méterre. Lehet, hogy a fanatizmussal ez a baj, hogy ami nem az, már semmire sem értékelhető.

 

A probléma ott van, hogy te eleve azt feltételezed, hogy ők hazudtak és nekem lövésem nincs semmiről, ezzel szemben én ha nem is másztam hegyet és nem vagyok benne csocsesz, azért tök hülye sem vagyok és azt mondom, hogy lehet, hogy használt oxigént, de addíg amíg ez nincs bebizonyítva, addig nem korrekt, sportszerű úgy beszélni róla, mintha előre megfontolt szándékkal "mozgást imitálva" arra bazírozott volna, hogy jól átvágjon mindenkit.

 

El lehet indulni úgy, hogy megcsinálom oxigén nélkül. És rá lehet jönni menet közben, hogy nem fog menni, ugyanakkor fel kell menni. Láttam Giannit azon az Everest túrán, ahol lefelé jövet már oxigénhiányban elhúnyt hiába tolta rá már a sherpa a saját maszkját.

Teljesen egyértelmű, hogy ilyenkor az ember ezt bevallja. De miért kell egyből támadni? 

 

Ha hazudott, akkor viselje a következményeket, de addig, amíg nincs tisztázva, miért kell úgy eljárni, mint egy bűnözővel? Lejáratva már előre az egész banda előtt?

 

A stílus nagyon is fontos - mert tönkre lehet vele tenni embereket. 

 

Tudod a helyzet az, hogy idehaza van egy mondás, ami szerintem ultraszar: a tiszteletet ki kell érdemelni.

 

Én ezzel nem értek egyet. Szerintem a tisztelet mindenkinek alapjáraton kijár és max elveszíteni lehet. 

 

 

 

 

Előzmény: bouquetk (17747)
bouquetk Creative Commons License 2019.09.25 0 1 17747

"Elképzelhető, hogy oxigénhez nyúlt.

Benne van a pakliban.

Aztán azt is el tudom képzelni - és emberileg megértem - hogy amikor beért a halálzónába, akkor leamortizálódott, viszont ott volt esetleg a teljesítmény kényszer, úgyhogy rápippantott."

Ez a fő kérdés, ami neked csak egy aprócska mellékzönge. Látszik, hogy nem érted az egészet.  Akkor röviden, hogy ne untassak senkit. Egy nyolcezres pótlólagos oxigénnel történő megmászásának normál úton fix kötelek stb. különösebb sportértéke nincs. Mint kb. egy négy órás maraton. Egyénileg szép, de ennyi. Ugyanez oxigénnel jóval több, de még ez is messze van a világszinvonaltól. Ez a K2 esetén mondjuk 2 óra 30-as maraton. Igazából a vita erről folyik, és ez elég szomorú.  A magyar expedíciós mászás ott tart, 50-60 éve mászott normál utakat  ismételgetnek, a mai felszereléssel, háttérrel

Szilárdék bevallotton pótlólagos oxigén nélkül akarták megmászni, ezért itt nem lehet rápippantani, mert ez az egészet alapjaiban teszi tönkre. E.Zs is megtette az Everesten, csak nyíltan.  Ez döntés kérdése, neki belefért, Kónyinak nem.  Ha ez itt megtörtént, és így, akkor egy ember örökre kiírta magát egy klubból.  

 

Kunosnak van egy stílusa, lehet nem a legszimpatikusabb, de következetes. Ahogy nekiment a Shisa Pangma témának, és nem szállt le róla azért az sokat elmond.  Én úgy gondolom, hogy ebben az ügyben nem a kérdező stílusa a fő kérdés. 

Előzmény: Gizi aljas Feri (17746)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.09.25 0 0 17746

Szeretném megkérdezni, hol volt sületlenség, amit írtam.

;)

 

 

Előzmény: bouquetk (17744)
badile Creative Commons License 2019.09.25 0 2 17745

Számomra az az érdekes az egészben, hogy a K2 témában még olyasvalaki is tűpontosan látja a kialakult helyzetet, akinek bevallottan lövése sincs az egészről. Egy sunyi kampány akkor is sunyi kampány marad, ha hozzáértő csinálja.

Előzmény: bouquetk (17744)
bouquetk Creative Commons License 2019.09.25 0 0 17744

Engem különösebben nem zavar. Megszokhattuk, hogy boldog- boldogtalan bármiféle sületlenséget összehordhat, amiről csak akar, legyen az agysebészet, búvárkodás stb. Véleménye is lehet mindenkinek, de ha bevallottan  lövése sincs az egészről, akkor talán nem kellene megosztani.

Előzmény: Gizi aljas Feri (17742)
KingTiger. Creative Commons License 2019.09.25 0 0 17743

Pont ez jutott eszembe, mikor megnéztem az adatbázist. A limit lent van 5000 méteren, már hágók is bekerültek (ez csak a teljesség rovására mehet) és az egész arra a feltételezésre épül, hogy mindenki ismeri az oldalt és ha feljut valahova, azonnal rohan az infóval.

Mellesleg nem találtam benne olyan ikaland utat, ami passzolna a panaszkodó Máté leírásához, azaz vagy kamuzik, vagy az irodák is csak tessék-lássék juttatnak el adatokat.

 

A Kanamo is csak egyszer szerepel benne. :)

Előzmény: badile (17738)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.09.25 0 0 17742

Jó kérdés!

Mert attól, hogy bizonyos okokból kifolyólag nem vehetek részt ebben a sportágban, még érdekelhet.

Azt hiszem szakmai kérdésekben nem fejtettem ki véleményt, nem kezdtem el okoskodni arról, hogy milyen az igazi standolás, hogy kell mászni, tehát az a vád szerintem nem érhet, hogy szakmai kérdésekben okoskodtam volna

 

Azonban mint érdeklődő és mint túrázó aki a magasabb hegyek felé vette az útját abban azt hiszem leírhatom a gondolataimat, hogy egy hegymászó túrákat hirdető cég nekem miért nem jó illetve azt is talán leírhatom, hogy kívülállóként milyen olvasni azt, amikor két hegymászót elég rosszhiszemű módon megvádolnak.   De ha zavar, már itt sem vagyok ;)

Előzmény: bouquetk (17741)
bouquetk Creative Commons License 2019.09.25 -1 0 17741

"Nem vagyok hegymászó. Nem is leszek. Az egészhez lövésem sincs." Akkor minek írsz róla?

Előzmény: Gabaj Törzsörmester (17728)
badile Creative Commons License 2019.09.25 0 0 17740

:D :D :D

Előzmény: Gabaj Törzsörmester (17739)
Gabaj Törzsörmester Creative Commons License 2019.09.25 0 2 17739

Gizi és én egyek vagyunk, csak a másik gépen mindig elfelejtem átállítani a nevet. Nevet.

Kapcsolataimnak köszönhetően sikerült megszereznem egy perdöntő bizonyítékként szolgáló fotót:

 

badile Creative Commons License 2019.09.24 0 3 17738

Szögezzünk le valamit. Az oldalt vezető statisztikus a mai napig NEM kereste meg személyesen semmilyen formában Klein Dávidot vagy Suhajda Szilárdot. Az is hergeli, hogy gyakorlatilag ignorálják őt, pontosan a szőrszálhasogató stílusa és állandó beszólogatásai miatt.

 

Nem baj, ha kételkedik, tőle megszoktuk. Személyesen ismer minden hazai hegymászót, így számára az az információ elérhető, amit elkér. De az nem elkérés, hogy kiteszem a facebook oldalamra a kérdéseimet, és elvárom, hogy a mászó majd ez alapján megválaszolja. Ennyire nem az ő oldala körül forog az univerzum. Pedig láthatóan azt szeretné. Arra veszi a fáradságot, hogy megkérdezzen négy külföldi mászót, mire emlékeznek, értesítse Jurgalskit (8000ers.com), hogy "vitatás esete forog fenn" (amelynek nyomán Szilárdtól ő is bekérte a videó és fotóanyagot), de arra nem, hogy az érintetteket megkérdezze.

 

Az meg már csak hab a tortán, hogy miért pont ez, a legjobban dokumentált magyar nyolcezres mászás nem ment át nála a hitelességi szűrőn. Feltételezem, hogy látta Varga Csaba anyagát is a GI-ről, ott valamiért minden egyértelmű számára. Számomra ez elég erős következetlenségnek tűnik.

 

@Gabaj Törzsőrmester: A szponzori nyomásra reflektálva: normális szponzor NEM kér olyat, hogy fel kell menni. Amit a kommentelő írt, azt a példát egyetlen szponzorhoz tudom kötni, és róluk el is hiszem, hogy ezt ki merik kötni. Viszont biztos vagyok benne, hogy Szilárd vagy Dávid, de általában véve tapasztaltnak mondható magashegyi mászó nem ír alá ilyen szerződést.

 

Szilárd nem használt oxigént, nem volt honnan. Hátizsákot sem vitt a 4-es táborból a csúcsmászásra.

 

@Gizi aljas Feri: A KD beteg - Szilárd továbbmegy témában: ehhez sem volt semmi köze a szponzornak. 2017-ben az Everesten hasonló helyzetben Szilárd ment le és Dávid mászott tovább. Dávid most kvázi visszaadta az akkor kapott kölcsönt. Csúcsmászó helyzetben, ha a körülmények amúgy alkalmasak, nem adod fel a csúcsmászást, ha a társad önállóan le tud menni. Szilárd esetében "once in a lifeteime" kondíciók voltak a hegyen.

Előzmény: Ermak (17734)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.09.24 0 0 17737

És hány órakor.

 

Nem jöttem le halálzónából, ha a Tátrás menésemre visszaemlékszem, összesen négy darab ember jut eszembe. Egy azért, mert egyedül jött és megállt velem dumcsizni az ebédszünetemben, egyre azért, mert egy csecsemő lógott ki horkolva a táskájából kettőre meg azért, mert szintén beszélgettünk. De hogy pl azzal a kettővel hol találkoztam és hogy a többiekkel konkrétan mikor találkoztam. Nem tudom. Pedig tele volt a levegő zoxigénnel és kb szintet mentem, 2000 alatt.

 

Egyetértek az Ikalandos elemzéssel - a kb 8500 méteren találkoztunk lehet 8500- 8560 8580 bármi. Szilárd megmondta, hogy gyök kettővel haladt. És ő 12.15re mondta a felérést

Én nem is tudom, hogy az oldal epés írójának honnan jött a 11 óra.

 

Az, hogy egy weboldal, egy magán weboldal tulajdonosának nem adták ki a track-et... nos én nem gondolnám, hogy egy önkéntesen vezetett weboldal adminja - pláne úgy, hogy eleve rosszhiszeműen ír - belőlem is kihozná a segítőkészséget az irányában. Az már más kérdés, hogy a nevem tisztázása érdekében mindent átláthatóvá tennék. De nem a weboldal miatt, hanem magam miatt.

 

Ez egy nagyon drága sport. Gondolom, megy a harc a jó szponzorokért. 

 

Azt el tudom képzelni, hogy amikor Dávid lebetegedett és először merült fel, hogy akkor ennyi, számot vetettek és úgy döntöttek, hogy akkor Szilárd teljesíti a vállalást, mert ha ketten jönnek le a hegyről többet senki nem ír velük alá semmit - gondolom én. A karosszékből.

Aztán azt is el tudom képzelni - és emberileg megértem - hogy amikor beért a halálzónába, akkor leamortizálódott, viszont ott volt esetleg a teljesítmény kényszer, úgyhogy rápippantott.

 

Ezt ugyanúgy el tudom képzelni és emberileg fogadni, mint ahogy azt sem tartom egyáltalán kizártnak, hogy tényleg oxigén nélkül vonszolta fel magát, odafönt összekapta magát és az indulás előtt csinált egy videót. Bár azért a hegyoldalban sátorban tényleg jobban zihlált és rendszertelenebbül beszélt, mint pont a csúcson. 

Előzmény: KingTiger. (17736)
KingTiger. Creative Commons License 2019.09.24 0 0 17736

Ez tényleg így működik? Halálzónában lefelé botorkálók két hónap múlva is emlékeznek, hogy kikkel, mikor és hol találkoztak?

tyler-durden Creative Commons License 2019.09.24 0 0 17735

Igen, ezek valoban a tenyek es ha jol ertem nem ezzel van a gond, hanem a celozgatassal, a zajkeltessel es a johiszemuseg es a tisztelet hianyaval. Az elejen meg a csucs elereset vonta ketsegbe nyilvanosan, ami akkor is kerdojeles, ha ez a dolga. Azota kiderult, hogy azt elfogadja, most meg elojon ezzel az oraval, aminek az oxigenhasznalathoz semmi koze. Most nem vilagos, hogy ezzel mi a celja, mert az eredeti problemajahoz ennek nem sok koze van. Ezutan minden kepet majd elelmezni akar, amit felraktak? 

Előzmény: Ermak (17734)
Ermak Creative Commons License 2019.09.24 0 0 17734

Én is kívülálló vagyok, és jól látom, hogy mekkora feszültség van a "szakmában". Ez a veszélyes, és így egóigényes sportoknál valahol érthető is.

 

Viszont nekem az jött le, hogy:

1. A poszt írója a csúcsmászásokat nyilvántartó oédal adminisztrátora, és mint ilyen, szükségszerűen "hivatásos kétkedő" is,

2. Számolgatott a *számára elérhető* információkból, és ezek alapján vélelmezi az oxigénhasználatot,

3. Suhajdáéktól kért, de nem kapott infót.

Előzmény: tyler-durden (17732)
tyler-durden Creative Commons License 2019.09.24 0 1 17733

valószínűleg ez persze csak egy hangos kisebbség, mint sok esetben, azt azért hozzátenném. csak a kialakult képnek nem tesz jót, főleg egy két ismertebb név feltűnése sem.

Előzmény: tyler-durden (17732)
tyler-durden Creative Commons License 2019.09.24 0 1 17732

Teljesen egyetértek. Én ott nem is szóltam hozzá, mert teljesen kívülálló vagyok, de nekem is ez az érzésem, és nemcsak ebben az ügyben, hanem az elmúlt évek alatt, erről az egész magyar hegymászó-elit közösségről ilyen negatív benyomásom alakult ki. Megy ez a passzív-agresszív szurkapiszka, rosszmájú, megkeserdett megjegyzések sorozata, egymás nyilvános besározása. Szánalmas. A posztíró megtehette volna, hogy teljesen zárt ajtók mögött intézi az ügyet addig, amíg ki nem derül valami kézzelfogható, de gondolom a nagy belső keserűség csak kikívánta magát a nyilvánosság elé. Aztán jön ezzel a bizottságosdival és hogy addig mindenki hagyja abba a találgatást, ma meg kirakja azt a posztot az óráról, hogy az akkuja fel van töltve és hogy a tengerszinten is be lehet állítani. Komolyan bazmeg, miután már ő is elismerte, hogy nem kételkedik a csúcs elérésében. Hát gratulálok. Arról nem is beszélve, hogy honnan indult ez az egész... 

Előzmény: Gabaj Törzsörmester (17728)
Gabaj Törzsörmester Creative Commons License 2019.09.24 0 0 17731
Gabaj Törzsörmester Creative Commons License 2019.09.24 0 0 17730

Köszönöm!

Bennem nagyon rossz érzést keltett az írás és nem azért, mert felvetette a gyanút, hogy esetleg oxigénnel mentek fel, hanem hogy eleve szándékos csalást feltételez.  Aztán ott volt a bevezetőjében az a mondat-fél mondat, hogy tőle veszi át a média az anyagot, elemzést... nah szóval én úgy gondolom, hogy Hillary sosem járt az Everesten. Ugyanis sosem adta le a trackjét és nem láttunk tőle csúcsvideót sem. Tényleg, csúcsfotót bemutatott egyáltalán?

 

Elképzelhető, hogy oxigénhez nyúlt.

Benne van a pakliban. Ha jól tudom, nem volt még ilyen magasan. Ehhez tegyük hozzá, hogy a szponzorok milyen nyomást tudnak a mászókra tenni - valaki a kommenteknél írta, hogy maga látott olyan sms-t szponzortól, hogy márpedig fel KELL menni.

Ez egy bonyolult történet - mi van a szerződésükben, miben állapodtak meg a szponzorral.

Nemcsak a természetnek van kiszolgáltatva ilyenkor az ember talán, hanem annak is, aki a pénzt adja.

 

Én biztos, hogy előbb nekik vezettem volna elő a dolgot, megadva a lehetőséget, hogy még maguk mentsék ki magukat és ha még mindig él a gyanú, akkor sem mindjárt ezzel a dumával álltam volna elő.

Na mindegy. Lement. Állítólag holnap jön a reakció, ha jól láttam.

Előzmény: badile (17729)
badile Creative Commons License 2019.09.24 0 1 17729

Hú de korrekt leírás, köszi. Jó látni, hogy azért vannak még látó emberek.

Előzmény: Gabaj Törzsörmester (17728)
Gabaj Törzsörmester Creative Commons License 2019.09.24 0 4 17728

Nem vagyok hegymászó. Nem is leszek. Az egészhez lövésem sincs.

 

Ezzel együtt úgy gondolom, hogy ez egy elég gonosz poszt volt.

Bulvárosan eleve olyan megfogalmazással "mozgást mímelve" írta le a dolgot. Merev rosszhiszeműség volt a sorok között - amit azért nem tartok tisztességesnek, mert ha még igaza is van, az ártatlanság vélelme mindenkit megillet. Korrektebb lett volna úgy fogalmazni, hogy a bulváros, vádaskodó kirohanások helyett az objektív meglátások kerültek volna a posztba.

 

Végigolvastam alatta a kommenteket is. Őszintén szólva döbbenet. Mindenki benyalta a bulvárt. A nemlétező hátizsák, a biztos palack volt nála. biztos ácsingózott, mímelve a várakozást.

Mindezt olyan emberek, akik hegyet másznak.

Ez van idehaza. Valaki felmegy és ahelyett, hogy örülnénk, jön a vádaskodás, de nem is akárhogyan, hanem effektíve kriminalizálva.

 

És persze jön a szemlélet: "már felállt a bizoccccság, aki majd eldönti, hogy mi volt"

 

Az jó lesz. Másszatok ilyen közegben és próbáljátok elhitetni, hogy tényleg ott voltatok. Lehetőleg online Go-Proval menjetek, mert ellenkező esetben két hónap után 4 másik, csúcsról szintén kimarjultan érkező hegymászó emlékei alapján lesztek előcitálva egy weblap tulajdonos által, megbélyegezve a szándékos csalás vádjával.

 

Lehetett volna ezt sokkal korrektebben is elővezetni.

 

 

 

Előzmény: akárkibárki (17631)
Ermak Creative Commons License 2019.09.23 -1 0 17727

Nem egyszerű olvasmány, de ez a lényege.

 

Ők pedig - egyelőre - nem reagáltak erre, ami ebben az esetben nem a legszerencsésebb hozzáállás. Egy olyan csapattól, amelyik pedig egyébként ezerrel nyomja a médiamegjelenést, duplán nem.

Előzmény: akárkibárki (17631)
akárkibárki Creative Commons License 2019.09.22 -1 0 17631

Ha jól értelmezem a leírtakat,akkor meg van kérdőjelezve,hogy Suhajda Szilárd oxigén használata nélkül érte el a csúcsot.

https://www.facebook.com/komarnicki.hu/posts/2708079499211315?__tn__=K-R

papd Creative Commons License 2019.09.13 0 0 17725

ikland turak illetve expediciok vagyis amit inkabb ok annak neveznek. https://ikaland.hu/tura-hegymaszas/expedicio

Lehet hogy en vagyok hulye de nekem egesz mast jelent az expedicio szo jelentese mint nekik(vagy ekkorat valtozott volna a vilag?)

Csak egy pelda innen amit en is ismerek  https://ikaland.hu/turak/expedicio/5000es-csucsok/tibet-india-tura

Ebben az van irva hogy egy majdnem 6000est lehet maszni a csucsot (5975 meterre irjak), ezt eddig 4szer masztam meg.

 

"7. nap: Kanamo (5975 m)

Korán reggel indulsz útnak, hasonló felszerelésekkel, mint tegnap. Ha kellő kitartással és jó tempóban haladsz, akkor délután 3 óra felé érsz fel a csúcsra, ami sajnos csak néhány méterrel marad el a kerek 6000 métertől. Ha nem a metrikus mértékegységeket használjuk, akkor valamivel csinosabban mutat a 19603 láb. Visszaereszkedés után az esti órákban éred el Kibbert, ahol vacsora közben immár második ötezreseddel (majdnem hatezres) lettél gazdagabb.

 

8. nap: Tartaléknap

Ha valami miatt lassabban haladunk a hegymászással, akkor a Kanamo alaptáborában kb. 5100 méteren bivak zsákban, vagy sátorban kell töltenünk az éjszakát. Ezért iktattuk be ezt a tartaléknapot."

 

 

Az a csucs amit valoban megmasznak csak 5945-50m est en mertem meg gpssel, mobillal. Ez a csucs igazabol egy mellekcsucs ami a legnyugatabbi,  a focsucs 5975mes egy terkepen 5965m esnek is lattam oda hagovas ,2 jegcsakany minimum kell.

 

 

 

Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.09.13 0 0 17724

Én pont azért választottam ki ezeket, mert mindkettőnél fehéren-feketén le van írva, hogy mire számíthatok, milyen felkészültségi szint kell és már jó előre elmondják azt is, hogy milyen problémák lehetnek és azt ők hogy fogják orvosolni. Beleértve azt is, hogy fenntartják a jogot arra, hogy ha úgy ítélik meg, hogy hiába vagyok fizetőképes kereslet, túllőttem a képességeimen, vissza fognak fordítani, de akkor sem fognak magamra hagyni, hanem vagy alternatív túrát ajánlanak, vagy gondoskodnak a visszatérésemről és azt sem rejtik véka alá, hogy ilyen esetekben, mivel egyértelműen én hibáztam azzal, hogy túlbecsültem magam, nem számíthatok visszatérítésre.

 

Nekem ez a jó marketing, szemben azzal, hogy gyere, felviszünk, izgi lesz, de megcsinálod velünk.

 

Az Ikaland is elindult ebbe az irányba, a blogjaik jók, de a behívó e-mail rendszerük nekem kontraproduktív. Addig bíztam bennük, amíg az első gyere, jó lesz a Lomnicon, a tériszonyod illúzió e-mailt meg nem kaptam. Egy héttel azután, hogy a tréningtervüket elkértem. Amiben a Kétbükkfanyereg háromszor - is - a teljesítendő feladat. Szóval lehet, hogy jót akarnak, csak még van lehetőség a dolgok finomítására. Na most már elég pc voltam. 

 

 

Előzmény: KingTiger. (17723)
KingTiger. Creative Commons License 2019.09.13 0 0 17723

Figyelemre méltó módon nem hallgatják el annak lehetőségét, hogy szerencsétlenül alakuló időjárás esetén az egész túra fuccsba mehet, Lukla miatt és akkor más célt kell kitalálniuk. A 15 nap emiatt picit lutri, de minden iroda kb. így lövi be, gondolom az ügyfelek többsége nem tud hosszabb szabit leszakítani.

Előzmény: Gabaj Törzsörmester (17718)
Zabalint Creative Commons License 2019.09.13 0 0 17722

De had védjem meg őket. Ők még a korrektebbek közé tartoznak a leírások alapján. Nem olyan régen láttam egyik konkurensnél, hogy olyan Ankogel túrát hirdettek, hogy teljesen kezdőket felvisznek felvonóval, majd egy rövid, de kezdőknek mindenképpen nehéz és veszélyes úton a csúcsra. Tehát a kevés erőfeszítés, relatív sok extrémitást adják el felkészületleneknek.

Előzmény: Zabalint (17721)
Zabalint Creative Commons License 2019.09.13 0 0 17721

(Azért épp a Grossvnedigert néztem meg az oldalukon, mert feleségem nemrég mesélte, hogy épp nem olyan régen egy bármiféle túrázasaban, értsd még középhegységben is járatlan ismerősét vitték oda fel.)

Előzmény: Zabalint (17720)
Zabalint Creative Commons License 2019.09.13 0 0 17720

Belenéztem kicsit, és a mászós túrák leírásai korrektnek tűnnek, de pl. a Grossvenenediger túrájuk leírását nem tartom annak, már a címét sem.

Előzmény: akárkibárki (17719)
akárkibárki Creative Commons License 2019.09.13 0 0 17719

Összehasonlítottam az ikalandéval a kiírást.A Matyi túra 2 fővel is indul,szóval gondolom,hogy itt is olyan 4-5 fő lehet a max. létszám.Náluk némi hegymászótapasztalat szükséges,ami azért enyhe megfogalmazás.:)Ők azt írják,hogy a túra alapfeltétele a Grossglockner-Stüdlgrat mászás vagy egy ahhoz hasonló nehézségű túra.A túrán felmennek egy 4000-es csúcsra is(3000-ről) akklimatizációs célzattal.A felszerelés és a program itt is le van írva.Nekem hasonlónak tűnik a kiírás,bár a tiéd azért korrektebben fogalmaz.:)

Előzmény: Gabaj Törzsörmester (17717)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!