A Volvo bulit is mi tartjuk, mint a Volvo Bus Corporation magyarországi dílere -:))
A legközelebbi komplett Volvo busz bemutató a 3 db Tisza V 7700, decemberben.
Ha jók lesztek - nem isztok mosatlan gyümölcslevet pl. - akkor tavasszal egy kisebb csapat megnézheti a wroclawi gyárban a Volán tender buszainak építését-:))
Na, így már mindjárt jobb!;) Gondolom a kieső MAN-ek pótlására állították be őket, kettőt egészen pontosan, vagy többet?Lehet tudni, hogy hol próbázik most a Localo, és saját járgány, vagy Nógrádtól hozott?
...persze a dolog másik oldala, hogy a talán tényleg valamivel drágább üzemeltetésért cserébe az alvállalkozók tényleg megoldják az új buszok beszerzését, és jónéhány csotrogányt lehet selejtezni, amire pedig "állami" forrás nem volna.
mert kicsi 20-60 fős parkal dolgoznak, nem 1400-al. Igy könyebben tudnak lépni. Igy szól a hivatalos indoklás. Ezzel szemben vannak olyan vélemények, amelyek szerint a BKV-nak nem annyira éri meg a bolt. A BKV ugyanis meghatároz egy átlagos km-költséget, és ennél valamivel kevesebbért adja ki a vonalakat. Ugyanakkor - Egyrészt a buszvonalak üzemeltetési költsége nem azonos. Nem csak a kocsi és a személyzet költséges, hanem pl. a forgalomirányítás, stb. is költség. A drága 7-es busz marad a BKV-nál, szemben az 50-essel, meg a 120-assal. - Másrészt van egy csomó fix költség. Ott az egész "vízfej". Ez egy kisebb cégnél kisebb, viszont a kiszervezésekkel nem csökkent arányban a BKV ilyesfajta költsége. Fajlagosan nőtt. Miközben az átlagos km-árba szépen beleszámították ezt is.
Igaz, 8 évesek. Ezzel még mindig zsenge ifjú a budapesti buszok között. :(
Ezt én mindet teljesen értem, csak azt nem, hogy miért nem ad ki a BKV további vonalakat, enyhébb (de a saját magától elvártnál erősebb) feltételekkel? Igy még mindig fiatalabb buszok lehetnének Bp-n, mint ma.
Nézd meg azokat a 263-masokat, iszonyatos állapotban vannak, ezek nem 6-nak néznek ki, hanem majdhogynem 16-nak... Elég sokat kéne rájuk költeni, bár nem lepődnék meg, ha feltűnnének vmelyik Volánnál a kocsik...
Teljesen egyet értek Veled! A VT sokkal jobb mint a BKV...
A BKV megköveteli,hogy a VT tegyen uj buszokat, ami alacsonypadlós, de közben ők eltüntetik a 3-as buszról a volvokat...(ki tudja miért,hisz egy időben egy csomó járt a 3-as buszon...)
Engem csak az érdekelne, hogy mi lesz az Ikarusokkal ezután. Mert ugye elég furcsa húzás lenne, ha Bp. helyi közlekedése kiengedne a kezei közül 6 éves (?) járműveket, miközben az átlagéletkor lassan a 20 évet közelíti.
Miért követel meg a fővállalkozó sokkal erősebb feltételeket az alvállalkozótól, mint magától? Jobban járnánk, ha hagynák a VT-t Budapesten terjeszkedni...
Lenne egy pár kérdésem... Nem tudja valaki,hogy a VT-Transman meddig marad a BKV alvállalkozója? Mert szerintem sokkal jobbak mint a BKV, sokkal jobb fejek a sofőrök, és némelyik igen lendületesen vezet!!! :-)
Ja és mikortól cserélik le a buszokat a uj localora?
Bocs, akkor felteszem a kérdést mert nekem még mindig nem világos: melyik vonalra megy az a 17 darab Localo, és várhatóan melyik hónapban?Nekem már egy éve megszellőztette egy buszvezető, hogy Localokat vesz majd a Transmann, de ki gondolta volna, hogy komolyan gondolják...