Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yenoee Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117418

:)

Előzmény: pizo (117417)
pizo Creative Commons License 2019.10.23 0 1 117417
DE LUXE 64 Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117416

https://youtu.be/q77zroI2MZE

 

Lassan  de  lehet ,hogy már ezek is veteránok

Előzmény: A210 820 08 21 (117412)
GSdriver Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117415

Leszögezném, hogy nem vitatom sunnysun és sok hozzá hasonló elhivatott drukker őszinte rajongását.

 

De, hogy régen "vérszagmentes" lett volna az F1 és a tömeg úgy általában meghazudtolva az ősi, alantas emberi ösztönöket ne a vér miatt járt volna ki az F1 versenyekre azért az legalábbis kérdéses:

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Hal%C3%A1los_balesetek_a_Formula%E2%80%931-ben

és itt "csak" az elhunyt pilóták vannak felsorolva.

 

Mindehhez tegyük hozzá azt, hogy mennyi időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a versenyzők biztonságáról egyáltalán beszélni lehessen.

 

Meg esetleg azt, hogy a főcímekben még most is nagy bukásokat és nem békés vonatozást mutat a tévé. 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (117413)
GSdriver Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117414

"Politikusok által támogatott tendenciák" alatt például erre gondoltam:

 

http://www.holvezessek.hu/hirek.html?azonosito=16761

 

Lehet, hogy igaz ... lehet, hogy nem. Nem tudom. Simán lehet, hogy Moszkva-Leningád, Opel-Moszkvics ... tudjátok.

 

 

Előzmény: sunnysun222 (117406)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117413

Drága Főnök Úr,véletlenül akadtam bele ebbe a videóba.Íme egy roncsderbis versenyző, aki nekem nem nagyon tűnik abba a kategóriába valónak,amibe be teccet vízionálni a műfajt. :-D

 

https://www.youtube.com/watch?v=zyRMq_UTgKs

Előzmény: sunnysun222 (117338)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117412

Szerintem akadémikus a vita, mert itthon minimum egy atomvillanás kellene ahhoz,hogy a Mozaik utcában rendszámot kapjanak az iparszerűen átalakított old-, vagy youngtimerek.

Manapság a kőfejű döntéshozók a típuson belüli létező variációk legózását kivéve szinte semmire nem mernek rábólintani.

Irigykedve szoktam nézni az amcsi átépítős filmeket, ahol pl. az ötvenes évekbeli Bel Airbe szemrebbenés nélkül beleraknak egy mai 600 lovas Camaro blokkot modern automataváltóval,a dobfékek helyett tárcsaféket és ha a hely valahol nem adja ki, simán vágják, alakítják a bölcsőket,hossztartókat és sorolhatnám...

sunnysun222 Creative Commons License 2019.10.23 -1 0 117411

Egyébként ez az oldtimer-elektromosítási őrület valamikor innen indulhatott:

 

https://player.hu/auto-motor-2/jaguar-e-type-harry-herceg-meghan-markle/

 

És azért volt egy végtelenül idióta, felesleges, kizárólag helykitöltő cikkecske ezzel foglalkozni, mert ez egy annyira triviális téma, hogy csak igazán hüjjjék kedvéért kell említeni, hogy álljon már meg a menet...

Előzmény: GSdriver (117404)
Inner Circle Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117410

Ma még igen, de az elektromos cuccok egyre olcsóbbak és sztenderd, kb nulla karbantartásigényű, tiszta és bárhol használható alternatívát nyújtanak. Nem mondom hogy minden második autó ilyen lesz, csak azt, hogy az átalakított autó nem jelentős konkurenciája a nem átalakítottnak.

Előzmény: sunnysun222 (117407)
pizo Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117409

"Ez egyszerűbben annyit jelent, hogy a hajtáslánc cseréje az eredeti állapot olyan mértékű megváltoztatása, amelytől a FIVA szerint a veterán-státusz megszűnik."

 

MMB szerint is.

 

Zoli

 

Előzmény: GSdriver (117402)
Quattroman Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117408

szerintem elég kevés "oldtimert" villamosítanak, értelme sem nagyon lenne, a hajtáslánc életre keltése sokkal kisebb költség mint az átalakítás.

de csinálnak néhány retro elektromost csakhogy ezek éppen a nosztalgia keltő formaviláguk miatt születnek

 

https://villanyautosok.hu/2018/08/25/ismet-gyartasba-kerul-a-jaguar-e-type-ezuttal-elektromoskent/

https://player.hu/auto-motor-2/ugy-nez-ki-mint-egy-porsche-356-csak-eppen-teljesen-elektromos/

sunnysun222 Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117407

Hát azért egy Asconát vagy Alfa 33-at villamosítani nem biztos, hogy olcsóbb mulatság lenne, mint megrestaurálni és jól megmenteni az utókor számára...

Előzmény: Inner Circle (117405)
sunnysun222 Creative Commons License 2019.10.23 -1 0 117406

Bocsáss meg, de én politikusok által is támogatott tendenciáról nem igazán hallottam oldtimer viszonylatban... Kipcsakokról már hallunk eleget,de erről az agymenésről még nem...

Igaz, hogy már csak szőrmentén botlok ilyen témákba és az is igaz, hogy a politikus önmagában egy idióta vizibölény, állatkertbe kéne csukni a legtöbbet...

 

Számomra annyira triviális ,hogy mitől oldtimer egy oldtimer, hogy ez nem is lehet diszkusszió tárgya.  Józan emberben fel sem merülhet, hogy egy villamosított, kibelezett Jaguar ugyanolyan eszmei értékű oldtimer lenne, mint egy igazi benzinmotoros...

 

Azt el tudom képzelni, hogy túlbuzgó FIVA hivatalnokok büszkén magyarázgatják a politikusoknak, hogy ne bántsák az öreg járművek környezetszennyező képességét, mert .... és akkor jön a Te mondatod....  Mint ahogy évek óta bizonygatja lelkesen a FIVA fűnek fának, hogy micsoda kihatása van ennek a sorsüldözött (műszaki-közlekedésbiztonsági alkalmatlanság, környezetszennyezés...) hobbinak a gazdasági életre, merthogy hány embernek adnak munkát a restauráló meg kereskedő vállalkozások, mind az odtimer hobbira támaszkodva....

( Ez egyébként egy ideig szép dolog, de aztán utána már miről is van szó??? Francokat megmentésről, hanem szimplán bizniszről, nagy lóvékról...)

 

Habár... Ha arra gondolok, hogy iparszerűen gyártanak elektromos kormányszervóket oldtimerekbe a "könnyebb vezetési élmény" elérése érdekében, akkor már ott is rezeg a léc... És tudhatod, nálam már a nagyiparilag sorozatújjáéitett "megmentett" oldtirmereknél is rezeg a léc, mert mai technológiákkal, mai gépeken utángyártott elemekből felépíteni a szinte a semmiből egy autót - hát az sem feltétlenül a muzeális jelleg megőrzése....

 

Szóval nehéz téma ez, de villamosított Bentley-t politikailag támogatott oldtimernek tekinteni eleve agymenés....

Előzmény: GSdriver (117404)
Inner Circle Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117405

Nem gondolom, hogy az elektromosítás azokat a veteránokat érintené, amiket amúgyis megőriznének. Szerintem jórészt azok az autók kapnak ezzel esélyt, amikkel egyébként nem foglalkoznának. Pl azért, mert minden, ami az eredeti állapot fenntartását érinti, így vagy úgy de költség:

- használat korlátozása (környezetvédelem)

- magas fogyasztás

- magas karbantartás igény, alacsony rendelkezésre állás

- nehezen hozzáférhető alkatrészek

- szakembert igényel 

+ fiataloknál egyre inkább: ideológia

 

Ezek összeadódnak és sokszor jelenthetik a különbséget garázs vagy roncstelep közt. Nem Ferrari 250GTO-knál, hanem mondjuk Opel Asconáknál vagy Alfa 33-asoknál.

Előzmény: GSdriver (117404)
GSdriver Creative Commons License 2019.10.23 0 1 117404

Tényleg nem értelek.

 

Adott egy szerintem - és gondolom szerinted is - rendkívül káros tendencia, mely szerint a veterán autók hajtásláncát elektromosra cserélik és ezt bizonyos országokban már a politikai döntéshozók is támogatják. Vagyis szisztematikus megsemmisítés vár mindarra, ami az elmúlt évszázad viszontagságai ellenére kisebb-nagyobb szerencsével fennmaradt.

 

Nos ez ellen végre felemelte a szavát a FIVA alelnöke. Diplomatikusan, de kinyilvánította azt, hogy az ilyenmódon átépített veterán jármű többé nem tekinthető veterán járműnek. 

 

Addig rendben van, hogy mindez az itt író-olvasó topiklakók számára triviális. Viszont te magad is arra utalsz írásaidban, hogy sokak (és egyre többek) számára egyáltalán nem az, hiszen egy komplett iparág rendeződik lassan e vásárlói igény köré. 

 

Akkor miért is demagógia, hogy az, akinek a feladata a muzeális járművek védelme, végre szót is emel ezért? Szerinted nem ezt kellene mondania? 

Előzmény: sunnysun222 (117403)
sunnysun222 Creative Commons License 2019.10.23 -1 0 117403

Persze, hogy ezt a triviális és demagóg mondatokat olvastad. Én is.

Viszont ezt reagáltad rá: Szerintem Európa repülőgépeinek 1 napi károsanyag kibocsájtását 100 év alatt se éri el a veterán autók összeredeménye ...

 

(és akkor még hol vannak Amerika meg Ázsia repülőgép hadsereregei...)

Előzmény: GSdriver (117402)
GSdriver Creative Commons License 2019.10.23 0 0 117402

Szerintem nem ugyanazt olvastuk.

 

 

Én erre a bekezdésre utaltam a posztban:

"A szabályozásért felelős alelnök, Tiddo Bresters nyilatkozott a kérdésben. „Álláspontunk szerint egy jármű történelmi státuszát nem a karosszéria formája vagy stílusa határozza meg, hanem az a mód, ahogy eredetileg megtervezték és legyártották.” - mondja. Ez egyszerűbben annyit jelent, hogy a hajtáslánc cseréje az eredeti állapot olyan mértékű megváltoztatása, amelytől a FIVA szerint a veterán-státusz megszűnik."

Előzmény: sunnysun222 (117401)
sunnysun222 Creative Commons License 2019.10.22 -4 0 117401

Már megbocsáss, de ez a "cikk" a Totalcar legidétlenebb bulvár marhaságainak egyike...

 

Az oldtimereket nem azért"villamosítják", hogy "átmentsék" őket a jővőbe, hanem azért, hogy a leggazdagabbaknak még több őrültséget

el tudjanak adni... Az elektromos autókat eleve a legtehetősebbek vehetik meg és ebben egy teljesen új szegmens lenne a gigantikus sznobságot szolgáló Astonok meg Jaguarok meg Rollsok villamosítása.... Sajnos az oldtimer hobbi már így is túlpörgött a célon és értelmén, ma a sznobság és kivagyiság és kincsképzés eszköze- nem epdig a technikai emlékek megőrzése az utókor számára....

 

Ebből a cikkből egy mukk nem derül ki arról, hogy a föld túlélését nem az elektromos autó fogja megoldani, sőt... Csak még nagyobb bajt hoz az emberiségre... Honnan lesz elegendő áram, mert a megújúló forrásokkal sem lehet ennyi áramot termelni, amit az egyre mélyebbre elektrifikálódó közlekedéshez fog kelleni...Honnan lesz hozzá eléggé teherbiró hálózat, de itt most nagyságrendekkel különb méretekről van szó... Mi lesz az akkumulátorokkal és honnan lesz ennyi akkumulátor??? És főleg micsoda munkaerő felesleget generálnak majd ezek a sokkal egyszerűbb szerkezetű járművek???? Milliók fognak feleslegessé válni a gyártásban és a karbantartásban is! És még migráncsok millióit akarják Európába hozni dolgoztatni?????

 

Sajnos a baromagyú politikusok kapaszkodnak ebbe kapitális hüjjeségbe, és bár minden hónapban próbálják nekik elmagyarázni, hogy ez nem jó út, már a gyárak is be vannak szarva, hogy le ne maradjanak valamiről, és pár év múlva tényleg ontani fogják a már úgy-ahogy megfizethető  e-autókat.....

Előzmény: GSdriver (117399)
Airbag. Creative Commons License 2019.10.22 0 0 117400

Igen,Pápa felöl hozták veszprémbe,bakonyjákó környékén állt meg soför,mert a csomagtartó

fedél alá belekapott a menetszél.és újból kellett rögzíteni...

Előzmény: Inner Circle (117396)
GSdriver Creative Commons License 2019.10.22 0 0 117399

Na végre, szuper! :) 
Csakhogy ki merte nyitni valaki olyan is a száját, akinek esetleg számíthat a véleménye. Szerintem Európa repülőgépeinek 1 napi károsanyag kibocsájtását 100 év alatt se éri el a veterán autók összeredeménye ...

Előzmény: pizo (117398)
pizo Creative Commons License 2019.10.22 0 1 117398
nyebojsza Creative Commons License 2019.10.22 0 0 117397

Én Szolnokon láttam egy ilyen pirosat a garázssor végi szerelő műhelyében :)

Előzmény: Inner Circle (117396)
Inner Circle Creative Commons License 2019.10.22 0 0 117396

Uraim, tegnap a feleségem állítása szerint egy frissen pirosra fényezett Alfetta GTV kasznit látott utaztatni Veszprém belterületén, mellékutcában, befelé. Ugyan üresre bontott kaszni volt, ami megnehezíti az azonosítást, de a feleségem elég jó kiképzést kapott ilyen téren ;) tud valaki erről valamit? Nem bánnám, ha lenne egy kórtárs a környéken! Végülis ha nem Alfetta, az se baj, jó eséllyel valami régi dög...

504LACI Creative Commons License 2019.10.22 0 0 117395

Igen, Pécs mellett is van.

 

Előzmény: negyesi_pal (117394)
negyesi_pal Creative Commons License 2019.10.22 0 0 117394

Tudtok még Borgwardról Magyarországon? Ez a szépséges Isabelle Coupé jövő tavasztól megtekinthető majd a Kaáli Autó-Motor Múzeumban. 

 

mica-r Creative Commons License 2019.10.22 -1 0 117393

Akkor sem tartom érvényesnek a megállapításokat. Így hát az összehasonlítás sem lehet megfelelő.

Előzmény: sunnysun222 (117392)
sunnysun222 Creative Commons License 2019.10.21 -1 0 117392

Csakhogy most a "beszélgetésünk" már napok óta nem a ralisport jósága vagy rosszsága körül forogna, hanem a sportág intellektuális fölényéről a hulladék-mocsok lökdösődős gusztustalan pankrációval szemben....

Előzmény: mica-r (117391)
mica-r Creative Commons License 2019.10.21 0 0 117391

Még annyit javítanék bele, hogy egyáltalán nem zarándokolnak annyian egy ralliversenyre. Keveseket érdekel, nincs az a varázsa, mint 30-40 éve. Maga a ralliverseny sem nézőbarát a mai viszonyok mentén nézve. Maga az autótuning sem olyn már, gyakorlatilag lassan közellenséget csinálnak az autókból...

Előzmény: sunnysun222 (117389)
Quattroman Creative Commons License 2019.10.21 0 0 117390

Nem véletlenül zarándokolnak a legelszántabbak kilométereket be az erdőkbe, a "tuti" helyekhez.

 

és nem véletlenül raknak tuskókat, sziklákat az ívekre sem.

mert a rallye egy kultúrált versenyzési forma a rajongóival együtt.

Előzmény: sunnysun222 (117389)
sunnysun222 Creative Commons License 2019.10.21 -3 0 117389

Nem, nem, régen a F1-et a sebesség és hang élménye miatt nézték élőben. Vagyis a pályák mellett... Szerintem...

Régen ez még egy soha nem látott és hallott élmény volt.

Igen, a baleset, tragédia esélye is benne volt, de pl. én amikor életem első F1-es futamát láttam Zeltwegben élőben, és még Niki Lauda a "kéményes" FErrarival ment, akkor egyáltalán nem a tragédiát vártam....:) 

A földöntúli élmény a hang volt, ahogy a domb mögül már zengett az erdő és aztán kilőtt a takarásból a Ferrari, másrészt, hogy élőben láthattuk azt, amit eddig csak jórészt külföldről behozott külföldi újságokban, olykor....

 

Hogy manapság mi viszi rá a tömegeket, hogy horror pénzekért, aranyáron nézzék-hallgassák a Semmit egy F1 vb futamon, azt nehezen értem.

Vérszag és dráma  a raliban van. És ott nagyon komolyan. Nem véletlenül zarándokolnak a legelszántabbak kilométereket be az erdőkbe, a "tuti" helyekhez. És minden valamire való vb futam után százával láthatod a Youtube-on az amatőr összefoglalókat, olyanoktól, akik a telójukkal éppen elkapták a nagy borulást

De mivel a vérszag iránti vágyat bőven el tudja nyomni a látvány magasszínvonalú intellektuális tartalma, itt bocsánatos bűnnek tekinthető. Annál a lökdösődős őrültségnél visszont semmiféle mentség nincs ,egy morzsányi sem...:)

 

De mindegy is. Köszönöm az egyetértés foszlányait és megnyugtatlak, hogy én nem vagyok begőzölve sose, mert egy őtzitesó kaliberű lakótárshoz én nem vagyok méltó társalkodási partner és én pontosan ismerem a határaimat. Vitatkozni , értelmes dolgokról, értelmes emberekkel viszont szoktam...

No meg, ha be vagyok gőzölve, akkor nem ilyen finom úri modorban irogatnék, hanem olyan igazi facebook-os hősmagyarban....

 

És semmi szükség arra ,hogy ötzitesó féle fika-terrroristától kérj engedélyt a megszólaláshoz. Ha van valami gondolatod, ami pláne legalább az autóhoz kapcsolódik, akkor ne tartsd vissza magad a jövőben sem...:)

Előzmény: nyebojsza (117382)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!